Mitä sanoja tai sanontoja inhoatte?
"Kaikkee se leipä elättääkin" ja jaxuhali sekä enääN. Hyi ja hyi.
Kommentit (856)
Vierailija kirjoitti:
Se, kun omista ja oman porukan mielipiteistä puhutaan "Suomen kansan tahtona."
Tai hiljaisena enemmistönä.
Olen antanut itseni ymmärtää..
Lyhyesti=ymmärrän
*
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot
Jokaisessa kommenttiketjussa, joka käsittelee säästövinkkejä
*
Tahtotila
Mitä se "tila" enää tässä merkitsee, tahto mikä tahto. Meillä isopomo käytti ensimmäisenä ja pikkupomot sen jälkeen kuin papukaijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätävä kuitti
Näpäyttää
Sivaltaa
Öky
Hulppea
Luxus
Kohukaunotar
Jyrähtää
Seksihelle
Huikea
Eeppinen
Kustantaa
Kuumottava
Kylmäävä
Kauhun hetkiä
RouheaKaikki nämä ahkerassa käytössä roskalehdistössä.
Sanoja, ei sanontoja.
Niin on. Eikös otsikossa kysytty sanoja tai sanontoja?
”Koskettava kuolinilmoitus”
Iltapäivälehtien käyttämä termi julkisuuden henkilöiden kuolinilmoituksia.
Palttiarallaa 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Kaikkein ärsyttävin on epätosi sananlasku "Ei se ole yhden syy jos kaksi riitelee."
Siis herra auta, tuommoisen on voinut keksiä päästään vain semmoinen joka itse aloittaa riidan ihan yksinään, sitten haluaa toisen osapuolen vain antavan periksi vaikka olisi miten järjetön tilanne.
Nakerran kyrsää ja palanpainikkeeksi mölöä
Murresanat ”tupakki” ja ”väkövä”.
Jokanen on oman onnensa seppä
Niin makaa kun petaa
Näin sanoo äiti, joka arvostelee aikuista lasta. Kyllä niin ärsyttävää.
Aikuisten oikeesti
Otatko kopin
Rrrrrrrr saa samantien pahalle tuulelle😡
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut itseni ymmärtää..
Lyhyesti=ymmärrän
*
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot
Jokaisessa kommenttiketjussa, joka käsittelee säästövinkkejä
*
Tahtotila
Mitä se "tila" enää tässä merkitsee, tahto mikä tahto. Meillä isopomo käytti ensimmäisenä ja pikkupomot sen jälkeen kuin papukaijat
Mun mielestäni ilmaisuilla "olen antanut itseni ymmärtää" ja "ymmärrän" on kyllä vivahde-ero(ja). Ensimmäinen pitää sisällään enemmän epävarmuustekijöitä, se on varovaisempi, tunnustelevampi, ehkä jopa anteeksipyytelevämpi. "Ymmärrän" on selkeämpi, painokkaampi ja assertiivisempi.
"Tahtotila" on mielestäni myös jotain laajempaa, pysyvämpää, kestävämpää kuin pelkkä "tahto". Kun tahto ottaa itselleen tilan, se on ennemmän "tosissaan" :D.
Tuo "ei ne suuret tulot..." on pahimmillaan puhdasta veetuilua ja ilkeyttä, parhaimmillaan alentuvaa pätemistä. Siksi pidän sitä suorastaan vastenmielisenä sanontana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein ärsyttävin on epätosi sananlasku "Ei se ole yhden syy jos kaksi riitelee."
Siis herra auta, tuommoisen on voinut keksiä päästään vain semmoinen joka itse aloittaa riidan ihan yksinään, sitten haluaa toisen osapuolen vain antavan periksi vaikka olisi miten järjetön tilanne.
Kyllähän riitaan oikeasti tarvitaan (vähintään) kaksi. Tai miten kauan luulet jonkun jaksavan haastaa riitaa, jos toinen/toiset ei mitenkään lähde mukaan eikä reagoi siihen? Ja onko se silloin edes riita?
Sillä vatsa kipeytyy, jolla selkäpuoli peseytyy.
Sanoja, ei sanontoja.