Tapailen miestä jolla on hirveät elarit kolmesta lapsesta!!
Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.
Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.
Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?
Kommentit (338)
Tuossa on yksi syy miksi en ikinä tulisi huolimaan miestä jolla on rasitteita entisestä elämästä. Suhde pitää pystyä aloittamaan täysin puhtaalta pöydältä ilman häiriötekijöitä ja jos se joskus etenee perheenperustamiseen asti, niin siinä perheessä ei tarvita ulkopuolisia jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä se, että sen vielä ehkä jaksaisi jos olisikin vain toi että on aina PA eikä voi osallistua mihinkään mun ja hänen yhteiseen. Mutta kun lisäksi on katkera ja kaunainen exäänsä ja näitä elareita kohtaan niin on jo todella rasittavaa. Siis olen minäkin asiasta katkera kun unelmien miehestä paljastui että hänellä on tämmöinen taakka kannettavanaan vuosikausia eteenpäin ja musta mulla on oikeuskin olla pettynyt. En tosiaan ollut tietoinen ennen tätä millaisia elarit voikaan olla!!! Mutta jos mies olis itse jotenkin käsitellyt asian ja sinut sen kanssa mutta hän märisee exästään ja noista maksuista ja yms. Ja valittaa kun ei oo rahaa mihinkään. En tiiä oikein tuleeko tästäkään romanssista yhtään mitään. Ja minäkun jo ihastuin. Hän on komea, hauska, fiksu, oikeasti hyvännäköinen ja kivaa seuraa ja hyvä koulutuskin. Ihanat syvälliset silmät. Mutta noi elarit ja kuviot eksänsä kanssa. Voi hitsin yök. Aika monen miehellä nyt on lapsia edellisistä suhteista mutta että se on tällaista..... ei ois uskonut...
ap
Ensinnäkin sä olet nyt ihastunut johonkin mielikuvaa ja raameihin. Noi ikävät puolet on se todellisuus. Se miten hän puhuu toisesta ihmisestä, jonka kanssa on sentään mennyt lapsetkin tekemään. Lapset ei ole edes isoja ja nyt haetaan sääliä toisen naisen kainalosta. Jumalauta naiset arvostakaan itseänne sen verran ettette mene kellekkään hiirelle lohduttajiks.
No miksi sä tapailet tuollaista miestä ylipäätään ja itket täällä? Oma valinta. Kai sun oma harkinta sanoo haluatko nähdä miestä vai et. Sori.
Hoh-hoijaa... taas näitä väsyneitä provoja.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lapset kasvaa. Tsemppiä.
Sitten ne vasta menot lisääntyvät, kun lapset kasvavat.
Nyt kaksi teiniä on luonani ja ovat syöneet 3,5pv aikana niin paljon, että minulle ruuat riittäisi kuukaudeksi.
Toiselta meni edellisellä kerralla läppärin kansi rikki ja nyt uusi hankinta 550€.
Ja toinen ajoi sunnuntaina polkupyöränsä tiellä johonkin putkeen, kun joku oli laittanut pyörätielle, eikä voinut väistää ja korjaaminen maksaa lähes saman kun uusi pyörä 500€.
Ja joka kesä ja talvi pitää ostaa polkupyöriä, luistimia, suksipaketteja, kun kasvavat, samoin muutaman vuoden välein läppäreitä, kännyköitä ja muita harrastusvälineitä.
Jos joku isä ja uusmorsmaikka pitää hirmuisena 300€ elatusmaksuja, niin tervetuloa todellisuuteen, kun lapset kasvavat. Tuolla hinnalla kun ei saa edes suksipakettia.
Älä vaan muuta sellaisen kanssa yhteen. Neuvon annan kokemuksesta.
Eikä ainakaan lisää lapsia, jos 300€ elatusmaksut on jo hirmuiset. Jos sinulle käy samoin kuin eksälle, niin uudelle naisystävällle kestämistä, kun mies maksaa nykyisen lasten elatusmaksut ja lisäksi vielä teidän yhteiset.
Jos kolmen pienen lapsen äiti menee työhön ja kaikille kolmelle maksetaan yhteiskunnan hoitopaikka, kaikkine kuluineen a 1200 e, työssäolo ei YHTEISKUNNAN kannalta ole mielekästä. Eikä varmaan lastenkaan kannalta. Jostakin äidinkin pitää elatus saada: elatusmaksusta ja lapsilisistä yms. Elatusmaksut menevät koko perheen menoihin tässä vaiheessa. Tonnilla ei kovin leveää elämää 4-henkisessä perheessä kyllä eletä, jos äiti hoita lasia kotona ja maksaa kaikki lasten menot. Kolmen kanssa ei ole helppoa käydä julkisessa terveydenhuollossakaan, joten yksityinen sairauskuluvakuutus on lähes pakollinen. Kotituokaa voi tehdä edullisesti, jos vain on taitoa ja halua.
Tuskin ap:n miesystävä haluaa lisää lapsia, jos kerta jo olemassaoleviin lapsiin menee miehen mielestä mielesttömän iso summa kuukaudessa.
Mun miesserkku ei maksanut 9 vuoteen esikoisestaan elareita lapsen äidille, koska serkkuni ei halunnut maksaa eikä äiti sitä vaatinut, mutta ilmeisesti nyt äiti on ottanut yhteyttä lastenvalvojaan ja serkkuni alkaa maksaa elareita 80€/kk
Lasten kustannukset 50/50 melko yksinkertaista, EI 30/70 tai 20/80 niin kuin toisinaan käy
Ei se toinen etävanhempi ole velvoitettu maksamaan yhtään sen enempää kuin mitä on todellinen elatustarve ÷ 2
Vierailija kirjoitti:
Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.
Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.
Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?
Kuulostaa kohtuuttomalta lapsen äitiä ajatellen. Onnea vaan, olet löytänyt itsellesi munapään ja sehän sopii, koska selvästi olet sitä itsekin.
Sun mielestä pitäis siis olla niin, että lasten äiti on kiinni joka ilta ja joka toinen viikonloppu, hoitaa kaikki aamiaiset, aamulähdöt, pyykit, hankinnat, lääkärit, sairaslomat. Ja lasten pitäis lopettaa harrastukset yms?
Mieti nyt vähän ennen kuin päästät suustasi tällaisia. Toivottavasti et ikinä lisäänny, tuolaista itskekyyttä ei haluaisi mitenkään lisää tähän maailmaan. Lapset tulevat ensin, jonkun mimmin viihdytys kaukana heidän jälkeensä. Hanki perheetön mies. Mitä tuon perheen rahankäyttö sinulle, ulkopuoliselle, kuuluu?
Mieti enemmänkin, kuinka autat äitipuolena kuviossa.
"Elarit". Millainen harppu edes käyttää tällaista termiä? Ne on kuule elatusmaksut. Tutustu asioihin ja mieti, mikä maailmassa on tärkeää. Sinun mielipiteesi tuossa asiassa on absoluuttisen merkityksetön.
Miten sä voit olla pettynyt "elareista"? Miten tää asia millään lailla kuuluu sulle? Sä katsot olevasi tärkeämpi kuin lapsi, vieläpä herranjumala kolme lasta? Hanki apua, et ole ihan todellisuudessa kiinni.
Siis sun mielestä parisuhteessa on olennaista miehen rahatilanne? Voi hyvää päivää ja huonoa elämää.
Mua ottais sinuna päähän toi lusmuilu tilanteessa, että näkee omia lapsiaan noin vähän, todella todella noloa. Ja valitus aiheesta.
En koskaan edes harkitsis tollaisen lieron kanssa tapaamista toista kertaa.
Ei minunkaan mies ole lapsensa kanssa tekemisissä (vahinko lapsi siis kyseessä), mutta maksaa kyllä tietääkseni elarit ja edelleen tarjoaa minulle ruoat ravintolassa eikä vingu elareiden suuruutta.
Lapsi on suloinen, mutta en aio puuttua miehen ja hänen asioihinsa.
Ehkä sinunkin vain kannattaisi jättää tuo elatusmaksu asia sikseen tai ehkä jopa erota koko miehestä.
Tää on kyllä hyvä, ku varmaan suurinosa jotka täällä kommentoi on noita katkeria yksinhuoltaja äitejä, jotka pitää kynsin ja hampain omista elatusmaksuista kiinni.
Jos miehen ex-vaimo laskikin sen varaan, että pyöräyttää kolme lasta ennenkuin mies kerkeää tajuta ja sitten mies ei uskalla erota elatusmaksujen suuruuden takia ja nainen saisi jatkaa vielä pitkän aikaa kotiäitinä?
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä hyvä, ku varmaan suurinosa jotka täällä kommentoi on noita katkeria yksinhuoltaja äitejä, jotka pitää kynsin ja hampain omista elatusmaksuista kiinni.
No mulla ei ole tällaisa tilannetta, mutta sen tiedän, että elatusmaksut eivät kuulu vanhemmalle, vaan lapsille ja ainakin helsingin asumiskustannuksia ajatellen menevät kyllä tarkkaan ihan siihen lasten elämään.
En kyllä koskaan alentuisi niin alas, että marisisin, että vanhemman kuuluu haluta rahaa itsleleen ja uudlele kumppanilleen sen sijaan, että lapset voivat elää ok elämää. Tuon miehen ensisijainen velvollisuus ei ole jonkun muijan kanssa vapaa-aikailu vaan vanhemmus eikä se koskaan muutu muuksi. Mies on isä, ei mikään random huoleton poikamies, ymmärrä!
Ihan siis oikeesti olen hämmentynyt tästä avauksesta, koska en ole osannut kuvitella, että on ihmisiä, joiden mielestä uudella kumppanilla kuuluu ylipäänsä olla joku mielipide näistä asioista ja että hän ei ole kiinnostunut tutustumaan lapsiin ja miettimään, mitö hauskaa heidän kanssaan ja kuinka tilanne saadaan toimimaan. En ole ylipäänsä koskaan miettinyt miehen rahatilannetta häneen tutustuessani ja rakastuessani, miten se minuun liittyy.
Ainoa miinus tässä kuviossa on se, ettei mies ole enemmän lastensa kanssa ja kanna siten vastuuta exänsä jaksamisesta, joka suoraan heijastuu lasten hyvinvointiin. Kuolisin häpeästä, jos olisin miehen kanssa, joka marisisi elatusmaksuista.
Unohda tommonen mies. Sen minkä siittää sen myös niittää. miksi se olisi naisten yksinvelvollisuus siitokset elättää? Mies on saanut pillua ja siitä hyvästä siittip ennut joita nyt elättää. Jos mä oisin sä, mä unohtaisin tommosen äiän heti. ASAP yo u know bitch