Tapailen miestä jolla on hirveät elarit kolmesta lapsesta!!
Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.
Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.
Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?
Kommentit (338)
Oikeasti jos mietitään mitä leffalippu maksaa. 2-3 työpaikkaruokailua pois viikon aikana. Ja tilalle itse tehtyä kotiruokaa. Niin ei tarvitse maksattaa lippuaan tapailukumppanilla. Elämä on valintoja. Eikä siitä tarvitse tehdä numeroa. Ei siellä leffassa varmaan joka viikko käydä. Aika ehdotonta elämää jos mikään osanen ei jousta.
No miehellä menee niihin kolmeen ihan vapaaehtoisesti hankkimaansa lapseen tonni kuussa ja itseensä kaksi. Eli vaikka kuluttaa itseensä sen kaksi tonnia, kuvittelee tonnin kolmelle lapselle olevan paljon. Onko miehellä huonon matematiikkapään lisäksi muitakin hahmottamisvaikeuksia?
Miehillä harvoin on minkäänlaista käsitystä paljonko lapsiin menee rahaa etenkin jos niitä on useita. Luultavasti lasten äiti hoitanut kaikki lapsiin liittyvät hankinnat, tokkopa mies edes tietää mitä kaikkea lapsille pitää maksaa ruuan lisäksi. Sinuna etsisin lapsettoman miehen jonka kanssa voitte perustaa perheen ja joka voi sit sulle maksella tulevaisuudessa elareita kun erootte. Katotaan kuka on sillon vinkumassa "kohtuuttomia summia" lastenvalvojalla..
Onko tämä mies läpsyttelijä... eli läpsyttää jollain elimellä suoraan kasvoihin?
Jos tämä tarina oli totta, niin buahhahahahhahaaaa...
Ja onnea, onnea, vaan nuorelle parille :D
Onko toi sun mies-karkki joku hoviherra :D
t.stindepinde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma yhdessä ollessaan elättivät lapset edullisesti. Vaatteita tuli serkuilta ilmaiseksi, jotain ostivat alennusmyynneissä lisäksi. Tekivät itse kotiruokaa. Ei mennyt paljoa rahaa. Kaiken huipuksi exänsä on uudessa suhteessa ja asuu yhdessä uuden miehen kanssa joten asumiskulutkaan ei jää yksin exällä tai no miehenihän niistä varmaan valtaosan maksaa. Hyi.
Meidän juttuihin ei rahat riitä vaan jos haluan miehen kanssa vaikka leffaan ja syömään niin minä maksan koska elarit. Ruotsia pidemmälle ei voi matkustaa koska elarit. Miehellä on auto tosiaan työmatkojen ja lasten hakujen takia. Asuu nyt vuokralla ja siihen menee 850 e kuussa pieni kaksio.
Pakko tässä mun itseänikin on miettiä ja tulee mieleen onko 3 lapsen eronnut isä väkisin hylkiö johon ei kenenkään naisen kannata sortua!?
Ap
Voi lapsi parkoja.
Isä johtavassa asemassa ja palkkakin hyvä, mutta lapset saavat kulkea serkkujen vanhoissa vaatteissa. Ruokakulutkin on pidetty pienenä siten, että lasten äiti on tehnyt ruoat aina kotona.
Mistä lyödään vetoa, että mies on syönyt itse ravintoloissa ja ostellut kalliita vaatteita itselleen.
Vaimo on todennäköisesti ruokkinut perheen kotihoidontuella. Ja mies syönyt ison osan siitäkin hyvällä ruokahalulla.Minulla oli nuorena sellainen mies, kenellä ei koskaan ollut varaa yhtään mihinkään.
Hänellä ei ollut lapsia tai muitakaan ylimääräisiä menoja. Tulot vaan olivat pienet.
Oltiin kumpikin opiskelijoita.
Minä sain maksaa elokuvaliput kummallekin jos halusin elokuviin. Yksin en saanut lähteä eikä miehellä ollut varaa maksaa omaa lippuaan. Vuokrankin sain maksaa joka kerta ihan yksin, sillä miehellä ei ollut varaa . . Kuvio varmaan on aika selvä, ei tarvinne selittää enempää.
Sitten kun lopulta erosin miehestä, hän vinkui kaikille kuinka olin käyttänyt häntä taloudellisesti hyväkseni. Aika rajua. Ja minä kun olin jättänyt ison osan huonekaluista ja astioistakin miehelle, vaikka yksin olin ne maksanut. En raaskinut jättää ihan pelkkää tyhjää asuntoa jälkeeni.Tuo sinun miehesi kuulostaa ihan tosi paljon mun eksältä.
Sehän kuppaa sua ja vierittää syyn omien lastensa harteille.Jos haluat köyhän ja kurjan elämän, niin pidä ihmeessä tuosta miehestä kiinni.
Ap, tuo on järkipuhetta. Ja mulla oli myös tuollainen ex, jota hölmöyksissäni elätin vuosikausia. Rahaa ei ollut ikinä mihinkään vuokraan tai muuhun yhteiseen, mutta herralle itselleen ilmestyi kuin tyhjästä kännyköitä ja elektroniikkaa.
Laskut jemmasi taskuihinsa tai autoon ja alkoi tulla kirjeittä perintätoimistoista. Tässä vaiheessa sain kultakimpaleen muuttamaan omaan asuntoonsa ja avioeron vireille. Seuraavalle naiselleen kertoi ulosottovelkojen syntyneen, kun elätti minua... siellä sitten jatkoi laskujen piilottelua ym perseilyä.
Aloittaja ei taida tietää, paljonko lapsiin saa menemän rahaa. JA jos sitä on reilusti käytössä, sitä menee enemmän kuin perustarpeisiin riittäisi. Mulla ainakin enemmän kuin kolmasosa menee lapsiin olen exelöinyt jossain vaiheessa).
Toisaalta, miestä tuskin kiinnostaa matkailu kovin, jos noilla tuloilla ei sitä pysty harrastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten olisi kohtuullista? Että lasten äiti kustantaisi yksistään kaiken?
Eikös elareissa päde pitkälle "iso raha maksajalle, pieni raha saajalle".
Minusta on väärin että äidit saavat niin paljon enemmän yleensä mitä tarvitsisi.itse olemme sopineet että 155 euroa kk riittää.lapsen edun valvojalla summa oli 255.ja sekin oli älä kanttiin kuulemma.se laskenta perusta on ihan perseestä eikä tod. Oikeudenmukainen maksajan kannalta.on eri asia maksaa lapsen elämisestä.ei sen maksajan exän elämää kuulu maksaa.ihan vihaksi pistää välillä hyväksikäyttäjät
Ni tuohan on helposti vältettävissä, ettei tee lapsia semmosen naisen kanssa, jonka oma suu on lähempänä kuin lasten suu. Itse menen lasten hyvä edellä ja itelle sit jos kykenen. Tosin olen hyväpalkkainen. Mutta enpä tunne ketään naista, joka elatusmaksut tärväisi omaan kivaansa ja lapset jäis huonommalle. Tiedän toki, että sellaisiakin äitejä (kuten isiäkin) on.
Vierailija kirjoitti:
Vielä se, että sen vielä ehkä jaksaisi jos olisikin vain toi että on aina PA eikä voi osallistua mihinkään mun ja hänen yhteiseen. Mutta kun lisäksi on katkera ja kaunainen exäänsä ja näitä elareita kohtaan niin on jo todella rasittavaa. Siis olen minäkin asiasta katkera kun unelmien miehestä paljastui että hänellä on tämmöinen taakka kannettavanaan vuosikausia eteenpäin ja musta mulla on oikeuskin olla pettynyt. En tosiaan ollut tietoinen ennen tätä millaisia elarit voikaan olla!!! Mutta jos mies olis itse jotenkin käsitellyt asian ja sinut sen kanssa mutta hän märisee exästään ja noista maksuista ja yms. Ja valittaa kun ei oo rahaa mihinkään. En tiiä oikein tuleeko tästäkään romanssista yhtään mitään. Ja minäkun jo ihastuin. Hän on komea, hauska, fiksu, oikeasti hyvännäköinen ja kivaa seuraa ja hyvä koulutuskin. Ihanat syvälliset silmät. Mutta noi elarit ja kuviot eksänsä kanssa. Voi hitsin yök. Aika monen miehellä nyt on lapsia edellisistä suhteista mutta että se on tällaista..... ei ois uskonut...
ap
Jos haluat Miehen, niin hommaa se ja jätä toi inisemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos lasten elarit ahdistaa miestä noin paljon, niin mikseivät lapset asu viikko-viikko-periaatteella, jolloin kenenkään ei tarvitse maksaa elatusapua kenellekään ja molemmat vastaavat menoista omilla viikoillaan.
Vuoroasumista ei suositella ihan pienille lapsille, olikohan että korkeintaan vasta kun lapsi on 3v. Jos tän pariskunnan nuorin on vasta taapero niin lastenvalvoja voi sanoa että ei, vuoroasuminen ei ole lapsen etu. Ja haluaako isä niitä kaikkia edes itselleen vuoroviikoiksi? Tuntuu, että isän tavoite on vain maksaa lapsista mahdollisimman vähän.
Eikä vuoroviikkoasuminen automaattisesti tarkoita elarittomuutta.
Ei tosiaankaan tarkoita vuoroviikkoasuminen elarittomuutta. Elarit määräytyvät pääasiassa vanhempien tulojen mukaisesti. Ja hyvä niin.
Kyllä ne lapset kasvaa. Tsemppiä.
En nyt jaksa lukea kaikkia, mutta tottahan miehellä voi olla "tiukkaa" kolmentonnin palkalla jos 1000 menee automaattisesti elareihin ja pitää silti asua niin, että lapset voi kyläillä, töihin kulkeakseen tarvitsee ehkä auton jne.
Mutta tuo tonni hänellä on kyllä kulunut lasten elatukseen ennen eroakin. Se vain on niin, että kalliimmaksi tulee eläminen erotessa, mutta ei sitä voi ensimmäisenä alkaa lasten menoista sääästämään. Kertoo jotain ap:n (provo taas? :D) arvomaailmasta sääliä aikuista miestä ja harmitella kuinka joutuu edelleen lastensa elatukseen osallistumaan. Idioottimaista. Lapset ne viimeisenä ovat ansainneet kärsiä vanhempien järjestelyistä, ovat todennäköisesti kärsineet tuollaisten ihmisten erosta tarpeeksi jo muutenkin.
Älä hyvä ihminen valita siitä, että mies on jo mennyt tekemään lapsia ja niistä pitää vielä huolehtia. Tee omasi jonkun sellaisen kanssa, jolla ei niitä omia ole tai älä tee ollenkaan. Itse en todennäköisesti tekisi lapsia miehelle, joka näkee jo olemassa olevia lapsiaan pari kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea kaikkia, mutta tottahan miehellä voi olla "tiukkaa" kolmentonnin palkalla jos 1000 menee automaattisesti elareihin ja pitää silti asua niin, että lapset voi kyläillä, töihin kulkeakseen tarvitsee ehkä auton jne.
Mutta tuo tonni hänellä on kyllä kulunut lasten elatukseen ennen eroakin. Se vain on niin, että kalliimmaksi tulee eläminen erotessa, mutta ei sitä voi ensimmäisenä alkaa lasten menoista sääästämään. Kertoo jotain ap:n (provo taas? :D) arvomaailmasta sääliä aikuista miestä ja harmitella kuinka joutuu edelleen lastensa elatukseen osallistumaan. Idioottimaista. Lapset ne viimeisenä ovat ansainneet kärsiä vanhempien järjestelyistä, ovat todennäköisesti kärsineet tuollaisten ihmisten erosta tarpeeksi jo muutenkin.
Älä hyvä ihminen valita siitä, että mies on jo mennyt tekemään lapsia ja niistä pitää vielä huolehtia. Tee omasi jonkun sellaisen kanssa, jolla ei niitä omia ole tai älä tee ollenkaan. Itse en todennäköisesti tekisi lapsia miehelle, joka näkee jo olemassa olevia lapsiaan pari kertaa kuussa.
Bravo!
Mäkin tapailin joskus hetken miestä joka ilmoitti että kun muutamme yhteen, hän ei voi maksaa vuokrasta osaansa koska hänellä on niin iso laina hienosta autostaan, että menee silleen tasan kun minä maksan vuokran ja hän oman autonsa lainaa.
Kun vanhemmilla on selkeä tuloero, ovat elarit tietysti sen mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vielä se, että sen vielä ehkä jaksaisi jos olisikin vain toi että on aina PA eikä voi osallistua mihinkään mun ja hänen yhteiseen. Mutta kun lisäksi on katkera ja kaunainen exäänsä ja näitä elareita kohtaan niin on jo todella rasittavaa. Siis olen minäkin asiasta katkera kun unelmien miehestä paljastui että hänellä on tämmöinen taakka kannettavanaan vuosikausia eteenpäin ja musta mulla on oikeuskin olla pettynyt. En tosiaan ollut tietoinen ennen tätä millaisia elarit voikaan olla!!! Mutta jos mies olis itse jotenkin käsitellyt asian ja sinut sen kanssa mutta hän märisee exästään ja noista maksuista ja yms. Ja valittaa kun ei oo rahaa mihinkään. En tiiä oikein tuleeko tästäkään romanssista yhtään mitään. Ja minäkun jo ihastuin. Hän on komea, hauska, fiksu, oikeasti hyvännäköinen ja kivaa seuraa ja hyvä koulutuskin. Ihanat syvälliset silmät. Mutta noi elarit ja kuviot eksänsä kanssa. Voi hitsin yök. Aika monen miehellä nyt on lapsia edellisistä suhteista mutta että se on tällaista..... ei ois uskonut...
ap
Okei. Näillä spekseillä kannattaa jättää väliin. Siis ihan todella.
Eikö AP itse tienaa mitään? Hänen luulisi tietävän ihan siinä missä miehensäkin että miten paljon elämiseen ja matkustamiseen tarvitaan rahaa. Omasta puolestani tiedän että parin tonnin netolla minulle ei jäisi kuin 300 e/kk säästöön. Tai ehkä jäisi enemmän, koska joutuisin varmaan karsimaan kuluja nykyisestä mukavasta elämästäni.
jos palkka on 3000, niin veroja menee noin 700e, niin ettei sitä niin mahottomasti jää, ja jos vielä auto jolla liikkuu...
Mies teki lapsia. Useampia. Miehen valinta. Miehen vastuu elättää. Lapsiperheessä kulut on ihan valtavat suhteessa yksin elävään. Olisi miettinyt vähän pidemmälle ennen kuin suostui lapsien tekoon jos nyt ärsyttää maksaa tonnia kuussa. Monet maksaa tuosta palkasta enemmän ja ihan mielellään.
Pistää suututtamaan tuollainen vastuuttomuus. Lapset tuntuu olevan miehelle vain taakka? Lapsiraukat.