Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Kelalle annetaan oikeus päästä ihmisten tilitietoihin?

Vierailija
07.10.2018 |

Tiliotteen toimittaminen on jo nyt naurettavan helppoa. Järkevää perustetta tuon oikeuden antamiseen Kelalle ei ole.

Kommentit (390)

Vierailija
221/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, palkkapäivämäärän perusteella joku voi suunnitella ryöstöä tai kilikalikeikkaa kotiisi tai vaikkapa kiristää tavalka tai toisella.

Palkanmaksajan nimen saamisen jälkeen joku kade voi vaikkapa soitella työpaikallesi, järjestää potkut, savustaa ulos, lahjoa riittävällä rahalla työnantajasi, viivyttää palkanmaksussa, tarjota kilpailevan työnantajan nimissä (olematonta?) työpaikkaa, houkutella siis manipuloida sinut irtisanoutumaan, tehdä kaikin mahdollisin tavoin sabotaasia, järjestää kaikenlaista ”pikkukivaa” työpaikallesi, manipuloida työnantajasi sinua vastaan, soluttaa yritykseen vittumaisia työkavereita, esimiehiä, hr-henkilöstöä, lahjoa heitä vetämään kaikki työvuorot, työtehtävät, työvälineet, palkanmaksut sinulta pois... ujuttaa vanhanaikaisia hunaja-ansoja jne. jne.

Vierailija
222/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh, palkkapäivämäärän perusteella joku voi suunnitella ryöstöä tai kilikalikeikkaa kotiisi tai vaikkapa kiristää tavalka tai toisella.

Palkanmaksajan nimen saamisen jälkeen joku kade voi vaikkapa soitella työpaikallesi, järjestää potkut, savustaa ulos, lahjoa riittävällä rahalla työnantajasi, viivyttää palkanmaksussa, tarjota kilpailevan työnantajan nimissä (olematonta?) työpaikkaa, houkutella siis manipuloida sinut irtisanoutumaan, tehdä kaikin mahdollisin tavoin sabotaasia, järjestää kaikenlaista ”pikkukivaa” työpaikallesi, manipuloida työnantajasi sinua vastaan, soluttaa yritykseen vittumaisia työkavereita, esimiehiä, hr-henkilöstöä, lahjoa heitä vetämään kaikki työvuorot, työtehtävät, työvälineet, palkanmaksut sinulta pois... ujuttaa vanhanaikaisia hunaja-ansoja jne. jne.

Toivottavasti tämä oli sarkasmia😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki julkisella puolen työskentelevät saavat palkan kuun 15 tai sitä edellinen arkipäivä. Nimeni puhelinumeroineen ja titteleineen löytyy ihan netistä. Olisko foliohatun paikka?

Vierailija
224/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelepa jos sun mustasukkainen exäs tai vaikkapa naapurisi on Kelan etuuskäsittelijä... Revipä siitä huumoria! Tai vaikkapa joku poliittisesti joku sun ääripää tai joku tosi kade muuten vaan tai joku vaikkapa koulukiusaaja, murtomies tai pyromaaani.

Aina vouhkataan miten Kelan tukien huijareita saataisiin kiinni.

Oikeasti Kela itse jättää maksamatta tukia. Päätökset ovat epämääräisiä. Puuttuu tietoja mitä kuukausia päätös koskee, ohjeet ovat ristiriitaisia tai niitä puuttuu kokonaan. Päätökset ovat laittomia ja perustelut etuuskäsittelijän tuulesta temmattuja perusteettomia väitteitä. Ihmisiä kohdellaan epätasa-arvoisesti. Toisilta puuttuu kaiken aikaa ja toisille maksetaan liikaa. Tätä yritetään peitellä vouhkaamalla kuinka ihmiset huijaavat tukia tai kuinka laiskoja ihmiset ovat.

No entä jos se on pankissa töissä, ja voi vaikka juuri nyt katsella niitä tietoja? Ja näkee ihan reaaliajassa..

Vierailija
225/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaikkapa vaan tulla fyysisesti stalkkaamaan ja vainoamaan työpaikallesi. Järjestää poliittisia mielenilmauksia työpaikallesi. Juonitella jonkun ammatillisen ansan. Joku mies vois vaikkapa kiristää seksillä naistyöntekijää (jos et anna seksiä, hommaan sulle potkut). Joku kade vois hommata aina potkut kun huomaa sinun tienaavan/viihtyvän/olevan pidetty. Joku sairas mustis tulis kadeeksi jostain kivasta työkamusta. Joku kontrolloiva haluis kontrolloida missä asut, missä käyt töissä, kenen kanssa seurustelet jne. Ns. maalittaa sinua julkisuudessa vastoin tahtoasi ammattisi ja työpaikkasi kautta. Soitella lehdille, kirjoitella artikkeleita elämästäsi, työpaikastasi, palkastasi jne.

Vierailija
226/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo itseäni haittaa vaikka tilitietoja katsoisivat jos kelan asiakas olisin, eipähän tarttisi itse niitä toimittaa :)

Entäs kun et ole ja silti tilit tarkistetaan?

Miksi ihmeessä ne tarkistettaisiin, jos siihen ei ole tarvetta?

Automatisoinnin avulla kaikkien tilit tarkistetaan oli syytä tai ei.

Mitä sillä on väliä tarkistaako ne mun tiliä vai ei, jos en ole kelan asiakas? Viimeksi olin kelan kanssa tekemisissä 2008 kun maksoin pois liikaa maksettuja opintotukia. Jos tarkistavat nyt mun tilit niin löytävät sieltä saldona 4229,12€. Tilitapahtumat on lähinnä s-marketissa ja lidlissä ruokaostoksia. Jonkun verran löytyy maksu myös lauantaina virgin oilista ja vltavasta, kun oltiin kavereiden kanssa juomassa ja syömässä. Taitaa löytyä myös asuntolainan lyhennys ja pari laskua maksettuna (ainakin sähkö, spotify ja netflix). Ruokaostoksien joukossa on aina toisinaan olutta ja tupakkia. Kävin 3 viikkoa sitten ostamassa pari pulloa viiniä alkosta. Veikkauksen pelitilille siirsin 2 viikkoa sitten 20€. Jos tarkistavat ensi viikolla tilit niin sieltä löytyy luultavasti myös lentoliput ja hotellivaraus kaliforniaan. Nyt siis koko internet tietää suunnilleen mun tilitapahtumat ja saman ne kelantäditkin nyt tietää. Mitenköhän nyt mun elämä muuttui? Suunnilleen samat asiat toistuu kuukaudesta toiseen.

Vierailija
227/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta kortilla mitään, vaan nostan käteistä, että Kela ei näe ostoksiani. Kaikki tienatut rahat säilytän salaisessa paikassa.

Vierailija
228/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaliforniassa ryyppäsit hotellin baarissa vielä neljältä yöllä... Sekin sieltä näkyy.

Vierailija
229/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo itseäni haittaa vaikka tilitietoja katsoisivat jos kelan asiakas olisin, eipähän tarttisi itse niitä toimittaa :)

Olis se kyllä ihan käsittämättömän hirveetä, että jollekin viranomaiselle paljastuisi, että oon käynyt kaupassa.

Vierailija
230/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaliforniassa ryyppäsit hotellin baarissa vielä neljältä yöllä... Sekin sieltä näkyy.

Ai kellonajatkin näkyy nykyisin? Mutta paikka vaan osavaltion tarkkuudella.

Vierailija
231/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama sidekick massit on AINA käteisenä ja pois kelan silmistä.

Vierailija
232/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan kannattaisi muuttaa? Iso-Britannia, Australia?

Vierailija
233/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka käyttäisit käteistä niin kaikki näkyy turvakameralta reaaliajassa ja myös jälkikäteen. Kaupan kassat, baarityöntekijät myös voivat olla juonessa mukana.

Ja kyllä, se, että joit baarissa kello neljän aikaan kaljaa tai suutelit kuumaa misua tai herran jestas olitkin homo ja harrastit seksiä on huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin verojen kierto isommalla tasolla. Ja nimenomaan se, että joit kaljaa vapaa-ajalla tai kävit treffeillä vapaa-ajalla niin seuraavana päivänä on potkut, koska eihän työntekijällä saa olla vapaa-aikaa, ei saa treffailla tai juoda kaljaa VAPAA-AJALLA tipan tippaa. Ja turha luulla, että rajoittuis vaan kodin ulkopuolelle, mikkejä ja kameroita on kodit täynnä, seinät, lattiat sekä autojen sisältä myös plus laitteet kuuntelee. Vaikka joisit kalsarikännejä kotonasi neljän seinän sisällä niin herran jestas, kyllä siitä koko maailma tietää. Jos käyt lähikaupassa niin kohta koko maailma toitottaa netissä, herran jestas se osti banaania 2 kpl! Se on toki paljon mielenkiintoisempaa kuin isot verorokokset!

Vierailija
234/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on väliä tarkistaako ne mun tiliä vai ei, jos en ole kelan asiakas? Viimeksi olin kelan kanssa tekemisissä 2008 kun maksoin pois liikaa maksettuja opintotukia. Jos tarkistavat nyt mun tilit niin löytävät sieltä saldona 4229,12€. Tilitapahtumat on lähinnä s-marketissa ja lidlissä ruokaostoksia. Jonkun verran löytyy maksu myös lauantaina virgin oilista ja vltavasta, kun oltiin kavereiden kanssa juomassa ja syömässä. Taitaa löytyä myös asuntolainan lyhennys ja pari laskua maksettuna (ainakin sähkö, spotify ja netflix). Ruokaostoksien joukossa on aina toisinaan olutta ja tupakkia. Kävin 3 viikkoa sitten ostamassa pari pulloa viiniä alkosta. Veikkauksen pelitilille siirsin 2 viikkoa sitten 20€. Jos tarkistavat ensi viikolla tilit niin sieltä löytyy luultavasti myös lentoliput ja hotellivaraus kaliforniaan. Nyt siis koko internet tietää suunnilleen mun tilitapahtumat ja saman ne kelantäditkin nyt tietää. Mitenköhän nyt mun elämä muuttui? Suunnilleen samat asiat toistuu kuukaudesta toiseen.

Kerrotko vielä koko nimesi ja sotusi tähän kiitos.

Vierailija
235/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiliotteesta näkee vaikka se missäpäin on Suomea matkustanut ja paljonko ostoksia teki. Ei se tieto kuulu muille kuin itselleni. Ei ole tähänkään asti kuulunut. Ymmärrätkö?

Vierailija
236/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa hyvät ihmiset, että tämä muutos ei koske pelkästään tukien hakijoita. Tämä koskee koko kansaa työttömästä työläiseen ja kaikki siltä väliltä. Toi on täysin naurettava muutos yksityiseen elämään. Tossahan on myös se, että kansalaiseen ei luoteta enää yhtään. Siksi toi kontrolli on nyt. Koko aika pahenee vaan.

Miten se koskee muita kuin toimeentulotukiasiakkaita?

Sä olet oikeasti pihalla.. Jos sulla on vaikka oma firma, niin voidaan katsoa huvikseen onko hommat ok siinä firmassa. Toi koskee jokaista joka tässä maassa asuu.

Sehän koskee verottajaa eikä kelaa.

KAIKKI viranomaiset saavat oikeuden katsoa kaikkia tietoja.

Vierailija
237/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu helvettiäkään Kelan piiriin nämä asiat, Käsitätkö?

Vierailija
238/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan kannattaisi muuttaa? Iso-Britannia, Australia?

Ne on vielä pahempia.

Kehittämättömät maat on turvallisempia koska niissä ei ole sellaista valvontakoneistoa.

Vierailija
239/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten varmaan kerrot nimesikin tässä. Ai et kerro vai, eihän sulla pitänyt olla salattavaa. Ero on se, että Kelan täti tai setä näkee sen nimesikin. Ja jos satut olemaan Kelatädin tuttu naapuri tai Kelatädin tytär on työpaikallasi, niin tämä tyär tietää siitä tulevasta Kalifornian matkastasi jo ennen kuin olet sinne asti päässyt, nimittäin heti kun sen maksu näkyy tilillä, ja myös sen, mitä siellä matkallasi sitten teetkään. Ei sun tarvi Facea siitä enää päivitellä. Näkevät myös, jos saat isomman voiton sieltä Veikkauksesta. Saattavat veikkailla myös, oletko peli-ja alkoholiriippuvainen, kun viinipullojakin ostit kaksi. Onko ihan oikeasti kivaa tällainen? 

Vierailija
240/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittamista! Mitä väliä sillä on? Oikeesti? Jos kerran oikeasti on saamiinsa tukiin oikeutettu niin sittenhän siellä tilillä ei mitään salattavaa pitäisi olla! Vai onko kuitenkin niin että siellä jotain ylimääräistä onkin joka sitten estäisi tukien saamisen ja siksi on niin tärkeää pitää ne tiedot salassa?

Ei Kelan virkailijan tarvitse tietää missä ja mihin olen rahojani käyttänyt, lisää nöyryyttämistä. Ehkäpä on niin että virkailija joka tilitietojani katselee on vaikka entinen koulukiusaajani(eräskin tällmmöinen on etuuskäsittelijänä, on muuten edelleen erittäin v ittumainen ihminen) ja siellä hän tutkii elämääni ja saa lisää juoruttavaa.

Eikös kela nykyisin päätä toimeentulotuesta? Silloinhan käydään tilitiedot läpi. Kyllä se tässä tapauksessa virkislijalle kuuluu, koska pitää tarkistaa, että onko henkilö oikeutettu toimeentulotukeen. Jos entinen kiusaajasi juoruaa sinun asioistasi niin silloinhan hän syyllistyy virheeseen, josta luultavammin saa monoa.

Potkuilla ei ole mitään merkitystä kun toisen elämä on ohi.