Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kelalle annetaan oikeus päästä ihmisten tilitietoihin?

Vierailija
07.10.2018 |

Tiliotteen toimittaminen on jo nyt naurettavan helppoa. Järkevää perustetta tuon oikeuden antamiseen Kelalle ei ole.

Kommentit (390)

Vierailija
181/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja täälläkin ollut useamman kertan juttuja missä sanotaan, että toisella tilillä on säästöt ja sen tilin tiliotteita ei soskuun/kelaan toimiteta.

Nyt ei tämä enää onnistu.

Ja suurin osa on toimittanut kaikki tiliottensa. Miksi rehellisiä ja syyttömiä ihmisiä rangaistaan? Sitäpaitsi, tämä ei ole vain tukisidonnainen juttu, vaan koskee kaikkia kansalaisia.

Mikä tässä on se RANGAISTUS?

Yksityisyyden loukkaaminen?

Vierailija
182/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittamista! Mitä väliä sillä on? Oikeesti? Jos kerran oikeasti on saamiinsa tukiin oikeutettu niin sittenhän siellä tilillä ei mitään salattavaa pitäisi olla! Vai onko kuitenkin niin että siellä jotain ylimääräistä onkin joka sitten estäisi tukien saamisen ja siksi on niin tärkeää pitää ne tiedot salassa?

Mitä ihmeen salattavaa???

Toimitan tiliote tietoni heille, aina. Silti on eri asia, että he voivat mennä ja katsoa niitä tietoja koska vaan, miksi se on tarpeellista? Lopputulos on sama, mutta tapa on täysin eri.

Hah! Kyllähän siellä selvästi salattavaa on jos ei koska vaan saa kela mennä katsomaan! Käytännössä on ihan se ja sama katsooko ne tiedot paperilta vai koneelta jos kerran mitään salattavaa ei ole!

Saako Kela tulla sun kotiisi milloin tahansa tekemään arvion sun irtaimistostasi? Vaikka et olisi ikinä latin latia hakenut tukia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen: Miksi suomalaiset eivät osoita mieltään mistään? Tämänkin annetaan mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ei minua haittaa jne. Alan tosissaan olla sitä mieltä, että Suomi on täynnä lampaita. Missä ovat kaikki omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset? Ovat varmaan jo muuttaneet pois.

Vierailija
184/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä arvon av:laiset. Ettekö oikeasti ymmärrä, että kaikki mitä kirjoitatte nettiin ja julkaisette kuvia, niin niistä jää ikuinen jälki. Teistä tiedetään muutenkin jo kaikki.

Kun suollan hevonkakkelia AV:lle niin miten he tietävät mikä on totta ja mikä ei? Millaiselle profiili näyttää kun sama postaaja esiintyy tuhannella eri persoonallisuudella, tuloilla ja kiinnostuksenkohteilla?

Tuotakin voisi ajatella siltä kantilta, että totuudella tai valheella ei ole loppujen lopuksi mitään väliä. IP-osoitteet, välilehdet, käydyt sivut pystytään jäljittämään, ja se digijälki jää elämään.

Monetkin tahot saisivat aivan helposti halutessaan av:laisten tiedot selville ja ryhtyä tarvittaessa toimiin. Vielä ei olla ihan siellä että toimiin ryhdytään, mutta eipä siihenkään varmaan kauaa mene.

Kaikesta jää lanka. Sen pitäisi kaikkien tietää.

Niin mihin toimiin? Pidättävätkö AV:llä valehtelusta? Milloin höpönpuhumisesta on tullut rikos?

No enhän minä suinkaan tuota tarkoittanut. Puhuin jo vähän astetta ”vakavemmista asioista”. Esimerkiksi, jos olet eri mieltä jonkun yleisen valtionlinjan kanssa tai edustat jotain väärää asiaa tai mielipidettä. Kerroit siitä sitten totuudenmukaisesti tai et. Tai, jos Ajattelet tai elät eri tavalla kuin muut ja kerrot siitä täällä. Oli se totta tai ei.

Punaiselle seurantalistalle jää sellainen henkilö varmasti, mutta vielä ei olla ihan siellä, että ryhdyttäisiin toimiin tuollaisesta.

Havainnollistan asiaa vielä esimerkin kanssa: Jos Pohjois-Korealainen pääsisi nettiin ja suoltaisi siellä tarinoita pakenemisesta, ulkomaailmasta tai vaikkapa aarrekätköstään, joka haudattu takapihalle. Mitä luulet tapahtuvan? Olisiko sillä enää väliä onko kyseinen henkilö suoltanut puuta heinää tai ollut tosissaan?

Kiitos ideasta!

??? Kässäriäkö lähdet kirjoittamaan, vai mitä meinaat?

Laskin kalaverkon ja katson kuinka kauan menee kun ottavat yhteyttä. Nettipoliisi lukee netistä, että takapihalle on piilotettu aarrekätkö. Viritin riistakameran ja katson kuka ehtii ensin paikalle: Sanoma, poliisi, Pohjois-Korea vai Kela. Kuulen jo ääniä, auton ovi kolahti kiinni.

Vierailija
185/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen: Miksi suomalaiset eivät osoita mieltään mistään? Tämänkin annetaan mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ei minua haittaa jne. Alan tosissaan olla sitä mieltä, että Suomi on täynnä lampaita. Missä ovat kaikki omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset? Ovat varmaan jo muuttaneet pois.

En lukenut uutisia sinunkaan järjestämästä miekkarista.

Vierailija
186/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Kannattaa olla hakematta niitä tukia. Ei Kela mun tilejä tutki tietääkseni.... Kun hakee tukia, avaa elämänsä sitten myös monella muullakin tavalla. Semmoista se on. Jos harmittaa erittelyt ostoista, niin nosta automaatista rahat.

Kaikki nämä sähköiset uudistukset tähtäävät käteisen rahan poistamiseen.

Vierailija
187/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä teitä arvon av:laiset. Ettekö oikeasti ymmärrä, että kaikki mitä kirjoitatte nettiin ja julkaisette kuvia, niin niistä jää ikuinen jälki. Teistä tiedetään muutenkin jo kaikki.

Kun suollan hevonkakkelia AV:lle niin miten he tietävät mikä on totta ja mikä ei? Millaiselle profiili näyttää kun sama postaaja esiintyy tuhannella eri persoonallisuudella, tuloilla ja kiinnostuksenkohteilla?

Tuotakin voisi ajatella siltä kantilta, että totuudella tai valheella ei ole loppujen lopuksi mitään väliä. IP-osoitteet, välilehdet, käydyt sivut pystytään jäljittämään, ja se digijälki jää elämään.

Monetkin tahot saisivat aivan helposti halutessaan av:laisten tiedot selville ja ryhtyä tarvittaessa toimiin. Vielä ei olla ihan siellä että toimiin ryhdytään, mutta eipä siihenkään varmaan kauaa mene.

Niin mihin toimiin? Pidättävätkö AV:llä valehtelusta? Milloin höpönpuhumisesta on tullut rikos?

No enhän minä suinkaan tuota tarkoittanut. Puhuin jo vähän astetta ”vakavemmista asioista”. Esimerkiksi, jos olet eri mieltä jonkun yleisen valtionlinjan kanssa tai edustat jotain väärää asiaa tai mielipidettä. Kerroit siitä sitten totuudenmukaisesti tai et. Tai, jos Ajattelet tai elät eri tavalla kuin muut ja kerrot siitä täällä. Oli se totta tai ei.

Punaiselle seurantalistalle jää sellainen henkilö varmasti, mutta vielä ei olla ihan siellä, että ryhdyttäisiin toimiin tuollaisesta.

Havainnollistan asiaa vielä esimerkin kanssa: Jos Pohjois-Korealainen pääsisi nettiin ja suoltaisi siellä tarinoita pakenemisesta, ulkomaailmasta tai vaikkapa aarrekätköstään, joka haudattu takapihalle. Mitä luulet tapahtuvan? Olisiko sillä enää väliä onko kyseinen henkilö suoltanut puuta heinää tai ollut tosissaan?

Kiitos ideasta!

Laskin kalaverkon ja katson kuinka kauan menee kun ottavat yhteyttä. Nettipoliisi lukee netistä, että takapihalle on piilotettu aarrekätkö. Viritin riistakameran ja katson kuka ehtii ensin paikalle: Sanoma, poliisi, Pohjois-Korea vai Kela. Kuulen jo ääniä, auton ovi kolahti kiinni.

Siinäpähän naurat. Katsotaan 10-20 vuoden päästä uudestaan mikä tilanne, jos DDR:n kaltaisessa paikassa jo silloin asustamme.

Vierailija
188/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ideasta!

Siinäpähän naurat. Katsotaan 10-20 vuoden päästä uudestaan mikä tilanne, jos DDR:n kaltaisessa paikassa jo silloin asustamme.

Aivoverenvuoto on vain synnärillä asennettu tuhomekanismi, joka aktivoidaan valtion toimesta.

Vierailija
189/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Kannattaa olla hakematta niitä tukia. Ei Kela mun tilejä tutki tietääkseni.... Kun hakee tukia, avaa elämänsä sitten myös monella muullakin tavalla. Semmoista se on. Jos harmittaa erittelyt ostoista, niin nosta automaatista rahat.

Kaikki nämä sähköiset uudistukset tähtäävät käteisen rahan poistamiseen.

Käteinen raha joutaisikin poistua, mutta näillä uudistuksilla alan kyllä suosia sitä. Lähipiirissä Kelan etuuskäsittelijä, joka on jo nyt turhan kiinnostunut yksityisasioistani. Kelan asiakas olen ollut viimeksi 90-luvulla, kun sain lapsilisää.

Nyt sitten olen luovuttamassa tiedon kaikista tilitapahtumistani, eli päivän tarkkuudella voi seurata, missä olen liikkunut ja missä liikkeissä asioinut. Turha tulla viisastelemaan Facebookista, jota en kåytä juuri siksi, että yksityisyydellä on minulle vielä jotain arvoa.

Vierailija
190/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ainakin minun elämääni tämä muutos helpottaisi. Olen Kelan etuja saavan lähiomaiseni edunvalvoja. Omaisellani on viisi pankkitiliä, joista vain kahdella on tapahtumia joka kuukausi. Niinpä kolmesta muusta ei normaalisti tule lainkaan tiliotetta verkkopankkiin. Minun pitää jo edellisessä kuussa arvata, että Kela pyytää seuraavassa kuussa tiliotteita (niitä ei tarvita läheskään joka kuukausi), ja tehdä sitten pieniä tilisiirtoja näiden tilien välillä, jotta verkkopankkiin ilmestyisi seuraavan kuun alussa tarvittava tiliote.

Toki vaihtoehtona olisi pyytää Kelaa varten pankista kaikkien tilien saldotodistus, mutta se maksaisi päämiehelleni ainakin 20 euria.

Vierailija
191/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ainakin minun elämääni tämä muutos helpottaisi. Olen Kelan etuja saavan lähiomaiseni edunvalvoja. Omaisellani on viisi pankkitiliä, joista vain kahdella on tapahtumia joka kuukausi. Niinpä kolmesta muusta ei normaalisti tule lainkaan tiliotetta verkkopankkiin. Minun pitää jo edellisessä kuussa arvata, että Kela pyytää seuraavassa kuussa tiliotteita (niitä ei tarvita läheskään joka kuukausi), ja tehdä sitten pieniä tilisiirtoja näiden tilien välillä, jotta verkkopankkiin ilmestyisi seuraavan kuun alussa tarvittava tiliote.

Toki vaihtoehtona olisi pyytää Kelaa varten pankista kaikkien tilien saldotodistus, mutta se maksaisi päämiehelleni ainakin 20 euria.

Et tietenkään tarvitse tehdä turhia siirtoja. Laita aikavälikohtaan viimeisimmän tapahtuman päivä - kuluva päivä, sillä lailla näkyy, ettei tilillä ole tapahtumia. Miksi ettet voi lakkauttaa turhia tilejä pois?

Vierailija
192/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nosta käteistä tililtä ja maksa kaupassa käteisellä niin ei tarvi miettiä mitä kelan täti näkee. Olisin aikoinaan ollut onnellinen jos kela/Sossu olisi selvittänyt pankista mun tiliotteet ja kelasta kaiken kela-asian. Inhosin sitä paperirumbaa ja sitä että oli paperikasoja siellä tällä.

Vierailija
193/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilyttää. Ilmeisesti päättäjät luulevat, ettei kukaan osaa säästää käteisenä. Jos kerran huijata haluaa siinä, paljonko käytössä on oikeasti rahaa ja paljonko sitä on tilillä. :) 

No, ehkä käteinen kielletään jossain vaiheessa maksuvälineenä.

Vierailija
194/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajahan tästä ensimmäisenä hyötyy. Miten kätevää kun pääsee katsomaan mitä firmojen ja kansalaisten tileiltä löytyykään... Sitten kun on joltain tililtä bongattu löysää rahaa, keksitään joku vero tai maksu, joka on vuosien varrella jäänyt maksamatta (tai on maksettu alakanttiin), ja johan löytyy rahalle reikä. Aika monelta löytyy olosuhteet, joihin verottaja voi keksiä esim. ennakkoperintöjä, maa-alueen tai kiinteistön kiinteistö-, arvonlisävero-, myynti-, ym. veroja ja vielä helpompi on keksiä veroluontoisia maksuja yrityksille.

Vierailija
195/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostakaa rahat joka kerta pois tililtä niin eivät näe mihin raha menee. Ainoastaan näkevät, että rahat on nostettu pois tililtä ja siellä on 0e.

Onnistuu siihen asti kunnes käteisestä luovutaan.

Vierailija
196/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo itseäni haittaa vaikka tilitietoja katsoisivat jos kelan asiakas olisin, eipähän tarttisi itse niitä toimittaa :)

Entäs kun et ole ja silti tilit tarkistetaan?

Vierailija
197/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa hyvät ihmiset, että tämä muutos ei koske pelkästään tukien hakijoita. Tämä koskee koko kansaa työttömästä työläiseen ja kaikki siltä väliltä. Toi on täysin naurettava muutos yksityiseen elämään. Tossahan on myös se, että kansalaiseen ei luoteta enää yhtään. Siksi toi kontrolli on nyt. Koko aika pahenee vaan.

Miten se koskee muita kuin toimeentulotukiasiakkaita?

Rahanpesututkinnan varjolla laitetaan automaattiohjelmat tarkistamaan kaikki tilit.

Vierailija
198/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuo itseäni haittaa vaikka tilitietoja katsoisivat jos kelan asiakas olisin, eipähän tarttisi itse niitä toimittaa :)

Entäs kun et ole ja silti tilit tarkistetaan?

Miksi ihmeessä ne tarkistettaisiin, jos siihen ei ole tarvetta?

Vierailija
199/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnaneläteille ihan oikein.

Ja oikeesti se on palvelua.

Vierailija
200/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä laki jo lyöty lukkoon?