Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Kelalle annetaan oikeus päästä ihmisten tilitietoihin?

Vierailija
07.10.2018 |

Tiliotteen toimittaminen on jo nyt naurettavan helppoa. Järkevää perustetta tuon oikeuden antamiseen Kelalle ei ole.

Kommentit (390)

Vierailija
241/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin maahan kannattaisi muuttaa? Iso-Britannia, Australia?

Ne on vielä pahempia.

Kehittämättömät maat on turvallisempia koska niissä ei ole sellaista valvontakoneistoa.

Brasilia on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
242/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa hyvät ihmiset, että tämä muutos ei koske pelkästään tukien hakijoita. Tämä koskee koko kansaa työttömästä työläiseen ja kaikki siltä väliltä. Toi on täysin naurettava muutos yksityiseen elämään. Tossahan on myös se, että kansalaiseen ei luoteta enää yhtään. Siksi toi kontrolli on nyt. Koko aika pahenee vaan.

Miten se koskee muita kuin toimeentulotukiasiakkaita?

Sä olet oikeasti pihalla.. Jos sulla on vaikka oma firma, niin voidaan katsoa huvikseen onko hommat ok siinä firmassa. Toi koskee jokaista joka tässä maassa asuu.

Sehän koskee verottajaa eikä kelaa.

KAIKKI viranomaiset saavat oikeuden katsoa kaikkia tietoja.

Tiedän mutta eiköhän ne katso pääasiassa oman toimenkuvaan liittyen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelen: Miksi suomalaiset eivät osoita mieltään mistään? Tämänkin annetaan mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ei minua haittaa jne. Alan tosissaan olla sitä mieltä, että Suomi on täynnä lampaita. Missä ovat kaikki omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset? Ovat varmaan jo muuttaneet pois.

Lähtisin osoittamaan mieltäni, mutta minulla on lapset. Sitten tulisi sosiaalihuolto ja arvioisi minut epävakaaksi ja agressiiviseksi vanhemmaksi jolta on vietävä lapset kun vanhempi vain riekkuu ja huutelee oikeuksiensa perään kadulla. Lapset myyntiin lasubisnekseen. Tähän on tultu.

Vierailija
244/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että jotkut kuluttavat tiedettyihin tuloihinsa nähden aivan liian vähän.

Vierailija
245/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain tuilla eläjiä olen joskus tuntenut eikä yksikään niistä omista takuulla sitä yhtä tiliä enempää. Kaikki menee mikä sinne se tuki tulee. Niin pienistä summista ei saa väännettyä mitään petosta... kysehän on jostain tonnista kuussa. Että kuka ja mitä täällä Suomessa muka toimeentulotuella kikkailee? Yhtään varakasta toimeentulotukiasiasta en ole tavannut missään elämäni vaiheessa. Taitaa olla vain lainaa ja pikavippejä iso kasa, ketä olen tuntenut.

Aika iso kynnys on suomalaisella suurimmalla osalla sinne luukulle mennä. En käsitä tätä kyttäämistä.

Vierailija
246/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme valittamista! Mitä väliä sillä on? Oikeesti? Jos kerran oikeasti on saamiinsa tukiin oikeutettu niin sittenhän siellä tilillä ei mitään salattavaa pitäisi olla!

No voi hyvänen aika, tässä on kyse yksityisyydestä ja oikeudesta siihen ilman että kaikki sosiaalitantat näkevät aivan kaiken -- just because.

Onhan jokaisella myös oikeus seksiin, vähintään itsensä kanssa ainakin, niin ei siinä pitäisi olla mitään salattavaa. Kuvat nettiin vaan surruttimen ja flesun käytöstä kaikenmaailman tanttojen tiirailtavaksi että onkos rahat menneet ruokaan vai seksiin.

Vierailija
247/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiliotteen toimittaminen on jo nyt naurettavan helppoa. Järkevää perustetta tuon oikeuden antamiseen Kelalle ei ole.

Kun olin toimeentulotuen asiakas niin ensin bussimatka pankkiin, sitten 45 minuutin odotus ja olikohan se kuuden euron palvelumaksu. Ei kelvannut nettipankista tulostettuna. Ainakin jos ei hae kuun 1. päivä niin pitää olla kaikki tilitapahtumat viimeistään edeltävään päivään asti. Sitten paluumatka.

Höpsistä. Nettipankista tulostettuna tulee aivan sama tiliote kun pankin tiskin yli.

Et sitten osannut lukea kommenttiani kuten ei myöskään 128 peukuttajaa. Ei riitä tiliote, tarvitaan myös tilitapahtumat vähintään hakemusta edeltävään päivään asti.

Vierailija
248/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä valtio on äärimmäisen sairaaksi tullut lyhyessä ajassa. Mulla on niin paha olla tässä maassa että haluan jo kuolla sen takia. Äärimmäisen turvaton olo. Ja olen perheellinen. Tätä te halusitte niinhän.

Muistan jo vuosia sitten miten häkellyttävä tilanne oli kun olin toimeentulotuen asiakas sossulla. Virkailija nöyryytti muutenkin mutta yhdesti kävi tiliotetta läpi yksitellen joka tapahtuman silmieni edessä. siellä oli joku osto tavalliseen tavarataloon n. 20-30 eurolla. ”Jaa mitäs sinä täältä olet ostanut, kodin tavaraa vai?”

Vierailija
249/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain tuilla eläjiä olen joskus tuntenut eikä yksikään niistä omista takuulla sitä yhtä tiliä enempää. Kaikki menee mikä sinne se tuki tulee. Niin pienistä summista ei saa väännettyä mitään petosta... kysehän on jostain tonnista kuussa. Että kuka ja mitä täällä Suomessa muka toimeentulotuella kikkailee? Yhtään varakasta toimeentulotukiasiasta en ole tavannut missään elämäni vaiheessa. Taitaa olla vain lainaa ja pikavippejä iso kasa, ketä olen tuntenut.

Aika iso kynnys on suomalaisella suurimmalla osalla sinne luukulle mennä. En käsitä tätä kyttäämistä.

Kaikki Kelan tukia saavat eivät saa toimeentulotukea. Esim. minun päämieheni saa eläkkeensaajan asumistukea, ja olisin tyytyväinen, jos tiliotteita ei enää tarvitsisi toimittaa Kelaan.

Edunvalvoja

Vierailija
250/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on niin pieni maa, että varsinkin pienemmillä paikkakunnilla tästä tulee todellinen ongelma näiden tietojen näkymisestä viranomaisille. Aina on niitä, jotka näistä ovat liiankin kiinnostuneita, levittelevät tietoja ja käyttävät näitä tietoja ja valtaansa väärin.

Vierailija
251/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olin toimeentulotuen asiakas niin ensin bussimatka pankkiin, sitten 45 minuutin odotus ja olikohan se kuuden euron palvelumaksu. Ei kelvannut nettipankista tulostettuna. Ainakin jos ei hae kuun 1. päivä niin pitää olla kaikki tilitapahtumat viimeistään edeltävään päivään asti. Sitten paluumatka.

Höpsistä. Nettipankista tulostettuna tulee aivan sama tiliote kun pankin tiskin yli.

Et sitten osannut lukea kommenttiani kuten ei myöskään 128 peukuttajaa. Ei riitä tiliote, tarvitaan myös tilitapahtumat vähintään hakemusta edeltävään päivään asti.

Saahan nekin nettipankista.

Vierailija
252/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan kauheaa, jos tilitietoni näkisi joku ulkopuolinen, olkoon vaikka mikä viranomainen tms.. On olemassa pankkisalaisuus, ja tilitietoni eivät kuulu ulkopuolisille missään olosuhteissa.

Vierailija
253/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Myin vanhan autoni renkaat ja sain muutamia satasia. En voi tallettaa sitä pankkiin ilman tietoa siitä mistä ne rahat on. Pankki vaatii parista satasestakin selvityksen. Kyllä pankissa jo aika hyvin tiedetään mistä mikäkin euro on peräisin.

Vierailija
254/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa huijata, kyllä niitä konsteja löytyy, ei siinä auta jos Kela saa tilitiedot. Rikkaat voivat viedä miljoonansa veroja piiloon Caymansaarille tai Luxemburgiin pankkiin

ja vähävaraisilta syynätään lasten stipenditkin.

Köyhillä ei ole kohta mitään yksityisyyttä eikä oikeuksia.

Onneksi käteiselläkin voi vielä jonkun verran toistaiseksi pelata, jos rahaton saa vaikka sukulaiseltaan rahaa, käteisenä kai kaikki sen hoitavat, olettaisin.

Vierailija
255/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Myin vanhan autoni renkaat ja sain muutamia satasia. En voi tallettaa sitä pankkiin ilman tietoa siitä mistä ne rahat on. Pankki vaatii parista satasestakin selvityksen. Kyllä pankissa jo aika hyvin tiedetään mistä mikäkin euro on peräisin.

Ompa kumma 😳 Kyllä me laitettiin tilille automaatille 3000e eikä kukaan kyselly perään.

Vierailija
256/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tiedätte että nyt jo eri viranomaiset pääsevät teidän tilejä katsomaan, ihan vaan pyytämällä. Vouti voi jopa ulosmitata rahaa.

Teidän puhelinta voi kuunnella ja nettiliikennettä tarkkailla. Taistelkaa nyt sitä vastaan.

Uusen lain on tarkoitus helpottaa jatkuvaa kuukausittaista tilioterallia kelalle,siis helpottaa asiakkaan elämää, onko se jotenkin väärin.

Vierailija
257/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en osta kortilla mitään, vaan nostan käteistä, että Kela ei näe ostoksiani. Kaikki tienatut rahat säilytän salaisessa paikassa.

Samoin. Sugardaddyni antamat rahat ovat piilossa Kelalta.😋

Vierailija
258/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaton saa sukulaiseltaan kolmessa vuodessa enemmän kuin 3900€, siitä alkaa mennä vero. Sitä varmaan kytätään pankissa tarkkaan.

Vierailija
259/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luki niin.

Vierailija
260/390 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolmen vuoden aikana voi antaa sukulaiselle tuollaisen summan ilman että menee vero.

Jos summa ylittyy niin veroäyri kirstuun kilahtaa.