Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro perusteluja ja arvojasi siitä miksi työttömän pitäisi heilutella lapiota ja kerätä risuja työttömyyspäivärahalla, joka kuuluu hänelle?

Luuletko saavasi siitä itsellesi jotain?
26.09.2018 |

Työstä pitää maksaa palkka. Työttömyyspäivärahaan ei sisälly mitään velvoitetta heilutella lapiota muiden mieliksi.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää suunnattomasti toi asenne että joku tietty rahasumma nyt vaan jotenkin "kuuluu" saada. Miten niin kuuluu? Se raha tulee yhteisistäverovaroista! Ei se mitenkään automaattisesti kenellekään erikseen kuulu! Tai ei pitäisi kuulua. Jos työtön tekee jotain työtä saamansa rahan eteen hän ei ole työtön, ja se raha joka hänelle työstä maksetaan on sitten se palkka. Niinhän sen pitäisi olla! Ja koska se palkka (=työttömyyskorvaus) on pieni myös työmäärän pitäisi vastaavasti olla pieni. Näin se menisi oikein! En käsitä ajatusta että rahaa pitäisi saada jotenkin itsestäänselvänä oikeutena tekemättä mitään sen eteen.

Kyllä se kuuluu. Ihminen tarvitsee rahaa selvitäkseen hengissä, järjissään ja hyvinvoivana tässä yhteiskunnassa. Eikä joku 518€/kk ole paljon. Kaikki eivät saa mitään asumis- ja toimeentulotukia.

Joo joo! Tietysti tarvitsee rahaa elämiseen! Mutta miksi se kuuluu saada tekemättä mitään?

Tekisitkö itse työtä sillä kuukausipalkalla?

Paljonkos sitä työtä nyt sitten tarvii tehdä että sen saa? Eikös se ollut 18h/kk

Laskeppa siitä tuntipalkka. Mä ainakin tekisin.

Mutta oikeastihan se on useimmilla ainakin 24-30 tuntia viikossa. Uskotko sinä nuo naurettavat 18 tuntia kuukaudessa?

4h/viikko on kuntouttavan työtoiminnan minimi eli 18h kuukaudessa. Jos työttömyyskorvaus on n.700e ennen veroja, niin tuntipalkka on 38,8e. Kuntouttavassa saa lisäksi 9e/päivä verotonta tukea ja kunta voi myös tarjota aterian tai bussilippuja yms.

"Kuntouttava työtoiminta". Kuulostaa oikein tasa-arvoiselta ja työtä tekevää arvostavalta. Miten olisi että sitä kutsuttaisiin "työksi"? Nuo termit jo itsessään pitävät sisällään asenteen kyseistä ryhmää kohtaan.

Vierailija
82/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi vaan mennäkkin harjoittelemaan sitä työelämää hos olet vuosia maannut sohvalla etkä ole onnistunut löytämään itsellesi 18h/kk töitä.

Missä näitä 18 tunnin töitä on tuhansittain tarjolla?

Jos ei löydy niin 5 päivää työkkörin ohjaamalla kurssilla.

Ompa todella röyhkeä vaatimus että saa yli 500€ käteen muiden ihmisten palkoista revittyjä rahoja.

Loppuiko perustelut, kun käänsit asian toiseen? Äsken väitit, että niitä töitä löytyy kaikille. 

No en väittänyt.

Kyllä se siihen viittaa, jos väität, että on pelkkää laiskuutta ja sohvalla makoilun syy, ettei töitä ole löytynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut hiljaa kirjoitti:

Minun mielestä minun ei pitäisi maksella muille rahaa kun haluan itselleni rahaa ja paljon enkä muille.

Olen kitsas ja en halua antaa rahaa käytännössäkään.

Te elätte minun rahoilla ja lapsennekin loisii minun verorahoilla.

Tämän arvon takana seisoo monia ihmisiä. Me kannatamme kapitalismia.

Näyttäisi sille että sinä kannatat kommunismia mutta kuvittelet sen olevan kapitalismia.

Kapitalismissa maksetaan aina työstä palkka ja orjatyötä ei hyväksytä.

Suomessa oikeisto ajaa sosialismia Suomeen. Se ei ole kapitalismia nähnytkään.

Vierailija
84/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että yhteiskunnan pitää huolehtia siitä, että jokaisella on katto pään päällä ja ruokaa kaapissa. Yhteiskunnalla on myös oikeus vaatia näistä jotain vastineeksi. Nämä "metsätyöt" tekevät monella tavalla ainakin osalle kyseisestä porukasta hyvää: ne auttavat luomaan päivään rytmiä, saamaan ihmiskontakteja ja saavat ehkä vuosia kotona maanneen ihmisen liikkeelle sieltä asunnostaan. Uskon, että kenenkään etu ei ole se, että joku on vuosia yksin kotonaan tekemättä mitään. Sen jälkeen on todella vaikea raahautua ihmisten ilmoille. 

Sen sijaan olen samaa mieltä siitä, että pitää olla TODELLA tarkkana siitä, että tätä systeemiä ei hyödynnetä työnantajan taholta niin, että jätetään yksi tai useampi palkallinen paikka täyttämättä.  

85/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänrytmi pysyy kasassa, ei vaan "makaa kotona" vaan on syy herätä aamulla jne.

Minua ihan pikkuisin säälittää, kun sinut on aivopesty ajattelemaan, että elämässä pitää olla tietty rytmi.

Ei pidä, mutta siitä on hyötyä yksilölle, kun ymmärtää, että asiat nyt vaan yleensä tapahtuvat tiettyyn aikaan. esim. virastot ovat auki 8-16 ja samoin koulut, päiväkodit jne. 

Tottakai ihminen saa nukkua päivät ja valvoa yöt, jos välttämättä haluaa, mutta sitten on itse vastattava seurauksista. Jos kertakaikkiaan vain päättää, että ei halua elää yhteiskunnan rytmissä ja osana sitä, niin ok, ei sitten. Mutta ei se ole muidenkaan ongelma.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
86/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä teette te lukuisat vastaajat, jotka ette ymmärtäneet ap;n kysymystä. Kyse oli siitä, että jos tekee työtä, oli se työ mitä tahansa, pitää saada palkkaa, ei työttömyyskorvausta. Kommenttien perusteella moni teistä on niin tyhmiä, että tuskin kovin kummoista työtä teette ja teidänkin palkkanne voisi muuttaa työttömyyskorvaukseksi. T. ei työtön, jonka mielestä työstä pitää maksaa palkkaa. Toistan: En ole työtön, kun tämäkin on teille joillekin tomppeleille niin ylivoimaista ymmärtää, jos joku ymmärtää pointin.

87/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te palkasta, lomista ja muista eduista melskaavat miettineet ollenkaan, että työttömällä on joku syy, että hän on työtön? Hänellä ei tällöin varmaankaan ole osaamista ja taitoja, joista joku olisi valmis maksamaan. Ettehän itsekään tilaisi teille kotiin siivoajaa tai putkimiestä, joka ei osaisi työtehtäviään, v*ttuilisi teille maksajana kaikesta ja lopulta ei vain yhtenä päivänä ilmestyisi hommiinsa? Miksi siis meuhkaatte siitä, että yhteiskunnan, päättäjien ja yritysten vika, ettei jokaiselle ole työtä? Kyllä se on enemmän yksilön vika.

Jokainen työssäkävijä tekee jotain elantonsa eteen. Hän tekee töitä. Miksi osa kansasta olisi vapautettu tästä velvoitteesta ja he voisivat elää sillä mystisellä "yhteiskunnan rahalla", joka siis oikeasti on ihan tasantarkkaan niiden työssäkäyvien veronmaksajien ja veronmaksajia työllistävien yritysten verotuloja valtiolle ja kunnille? Miksi heillä ei olisi mitään velvoitetta oman elantonsa eteen?  Sen takia, että heiltä puuttuu työntekijältä vaadittuja ominaisuuksia? Nyt mietitty malli vaatii ihmiseltä aika vähän: työt ovat ns. ekstraa, joita ei muuten kukaan suorittaisi ja sen vuoksi niistä maksetaankin vain välttämätöntä korvausta. Tällä saadaan kuitenkin aikaan yhteiskunnalista hyvää, sitä yhteiskunnallista rahaa vastaan. Jos kiinnostaa marista lomista ja eduista, on työtön hyvä ja etsii sellaisen työnantajan, joka on valmis maksamaan hänen työpanoksestaan. Niin muutkin tekevät. 

Olen aivan samaa mieltä.

Olen itse yrittäjä, ei ole minullakaan lomakorvauksia, ei palkallisia lomia, ei työterveyshuoltoa... ja tämä on ihan normaalia todellisuutta monelle. Se on aika pieni vähemmistö työntekijöistä, joilla on vielä tuollaisia kaikenlaisia etuuksia. Esim. julkisella sektorilla löytyy tällaisia työpaikkoja. Yksityisellä sektorilla vähenemässä määrin. Aika pitkälti tuollaiset etuudet ovat katoavaa kansanperinnettä.

Mielestäni joku kunnalle tehtävä aputyö, esim. auttaminen vanhainkodeissa muutamana tuntina viikossa, ei veisi keneltäkään työpaikkaa. Ei kunnilla kuitenkaan ole varaa palkata noihin paikkoihin riittävästi työntekijöitä. Kunnilla ei vaan yksinkertaisesti ole varaa. Työttömät "vapaaehtoistyöläiset" olisivat iso apu. Ja auttaessaan työttömätkin voisivat tuntea olevansa osa yhteiskuntaa, ei vain menoerä. 

🇺🇦🇮🇱

88/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oikeisto ajaa sosialismia Suomeen. Se ei ole kapitalismia nähnytkään.

Meillä ei oikeastaan ole "oikeaa" oikeistoa Suomessa, mutta olet kyllä oikeassa siinä, että persut sun muut köyhille agendaansa suuntaavat puolueet kyllä markkinoivat asioita juuri noin. Eli ollaan mukamas oikealla, mutta silti luvataan kaikille hyvät tuet. "Köyhältä ei saa viedä" ja sitä rataa...

Erona vaan se, että kumiveneillä tulleille niitä tukia ei tietenkään haluttaisi antaa. On hyvin helppo nähdä, että näillä lupauksilla kosiskellaan työttömiä kantasuomalaisia ostarin lähipubin vakioasiakkaita. Jos he nyt edes äänestävät.

Oikeaan kapitalismiin on Suomessa vielä matkaa. Oikeassa kapitalismissa meillä ei olisi mitään tukia työttömille, vaan talous pyörisi työllä. Nythän se pyörii pitkälti tulonsiirroilla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
89/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristönhoitoon on omat firmansa. Yleensä kuntien omat työntekijät. Siis ei ole järkeä syödä palkkatyöntekijöitä minkään ilmaistyön kautta!! Liikunta, oma harrastus jne.ovat tarpeellisia aktivointeja työttömälle ja ne pitäisi riittää niillä, joita ei iän ja terveyden puolesta kannata kalliisti uudelleenkouluttaa. Nuoremmilla pitää koulutus olla vaihtoehtona. Sadistinen oikeistohallitus ei halua tätä, koska haluavat kiusata työttömiä. Vartiainen myönsi tämän suoraan. Myöntäkää tekin kokoomuslaiset ja kepulaiset ihan suoraan. Mistään muusta ei ole kysymys.

Vierailija
90/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka palkasta menee työttömyysvakuutusmaksu. Jos jään työttömäksi, miksi mun pitäisi mennä töihin ilmaiseksi, että saan näitä rahoja?

91/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristönhoitoon on omat firmansa. Yleensä kuntien omat työntekijät. Siis ei ole järkeä syödä palkkatyöntekijöitä minkään ilmaistyön kautta!!

Noinhan sen pitäisi mennä, jos kunnilla olisi rahaa. Nyt kun kirstut on tyhjinä, kaikesta säästetään, yleensä juuri tällaisista ympäristönhoidollisista asioista, sillä ne eivät ole aivan välttämättömiä. Esim. täällä Helsingissä on viime vuosina säästetty teiden talviaurauksesta ja hiekotuksesta, ja se todella näkyy. Samoin graffiteja ei enää pestä pois seinistä jne.  

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
92/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te palkasta, lomista ja muista eduista melskaavat miettineet ollenkaan, että työttömällä on joku syy, että hän on työtön? Hänellä ei tällöin varmaankaan ole osaamista ja taitoja, joista joku olisi valmis maksamaan. Ettehän itsekään tilaisi teille kotiin siivoajaa tai putkimiestä, joka ei osaisi työtehtäviään, v*ttuilisi teille maksajana kaikesta ja lopulta ei vain yhtenä päivänä ilmestyisi hommiinsa? Miksi siis meuhkaatte siitä, että yhteiskunnan, päättäjien ja yritysten vika, ettei jokaiselle ole työtä? Kyllä se on enemmän yksilön vika.

Jokainen työssäkävijä tekee jotain elantonsa eteen. Hän tekee töitä. Miksi osa kansasta olisi vapautettu tästä velvoitteesta ja he voisivat elää sillä mystisellä "yhteiskunnan rahalla", joka siis oikeasti on ihan tasantarkkaan niiden työssäkäyvien veronmaksajien ja veronmaksajia työllistävien yritysten verotuloja valtiolle ja kunnille? Miksi heillä ei olisi mitään velvoitetta oman elantonsa eteen?  Sen takia, että heiltä puuttuu työntekijältä vaadittuja ominaisuuksia? Nyt mietitty malli vaatii ihmiseltä aika vähän: työt ovat ns. ekstraa, joita ei muuten kukaan suorittaisi ja sen vuoksi niistä maksetaankin vain välttämätöntä korvausta. Tällä saadaan kuitenkin aikaan yhteiskunnalista hyvää, sitä yhteiskunnallista rahaa vastaan. Jos kiinnostaa marista lomista ja eduista, on työtön hyvä ja etsii sellaisen työnantajan, joka on valmis maksamaan hänen työpanoksestaan. Niin muutkin tekevät. 

Olen aivan samaa mieltä.

Olen itse yrittäjä, ei ole minullakaan lomakorvauksia, ei palkallisia lomia, ei työterveyshuoltoa... ja tämä on ihan normaalia todellisuutta monelle. Se on aika pieni vähemmistö työntekijöistä, joilla on vielä tuollaisia kaikenlaisia etuuksia. Esim. julkisella sektorilla löytyy tällaisia työpaikkoja. Yksityisellä sektorilla vähenemässä määrin. Aika pitkälti tuollaiset etuudet ovat katoavaa kansanperinnettä.

Mielestäni joku kunnalle tehtävä aputyö, esim. auttaminen vanhainkodeissa muutamana tuntina viikossa, ei veisi keneltäkään työpaikkaa. Ei kunnilla kuitenkaan ole varaa palkata noihin paikkoihin riittävästi työntekijöitä. Kunnilla ei vaan yksinkertaisesti ole varaa. Työttömät "vapaaehtoistyöläiset" olisivat iso apu. Ja auttaessaan työttömätkin voisivat tuntea olevansa osa yhteiskuntaa, ei vain menoerä. 

1. Kunnilla on tosiaankin varaa maksaa työttömien ns.sakkomaksuja vaktiolle: miksi eivät palkkaa samalla rahalla työttömiä niihin työpaikkoihin?!

2. Yksityiset terveysfirmat vetävät valtavat voitot suomalaisista sairaista ja vanhuksista: voitosta osalla voisi palkata lähihoitajia esim.ulkoiluttamaan niitä vanhuksia.

3. Suomessa on taatusti yli miljoona palkansaajaa, joille maksataan työehtosopimuksen mukaisesti lomakorvaukset ym.asiaankuuluvat korvaukset palkan päälle.

4. Pienyrityksissä maksetaan bonuksia, annetaan henkilökunnalle muotakin etuja jne.Jos sinä et siihen pysty, todella monet yritykset pystyvät! Hoitavat myös työterveyshuollon, kuten lain mukaan pitää.

Viestisi siis oli harhaanjohtava, arvoisa yrittäjä.

Vierailija
93/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä teette te lukuisat vastaajat, jotka ette ymmärtäneet ap;n kysymystä. Kyse oli siitä, että jos tekee työtä, oli se työ mitä tahansa, pitää saada palkkaa, ei työttömyyskorvausta. Kommenttien perusteella moni teistä on niin tyhmiä, että tuskin kovin kummoista työtä teette ja teidänkin palkkanne voisi muuttaa työttömyyskorvaukseksi. T. ei työtön, jonka mielestä työstä pitää maksaa palkkaa. Toistan: En ole työtön, kun tämäkin on teille joillekin tomppeleille niin ylivoimaista ymmärtää, jos joku ymmärtää pointin.

Olen samaa mieltä siitä että palkka pitäisi maksaa mutta kuitenkin silti sitä mieltä että järjentöntä maksaa korvausta siitä että henkilöllä ei ole töitä, ja samaan aikaa kunnilla on pulaa työntekijöistä mutta ei ole varaa palkata työntekijöitä.

Mielestäni tähän pitäisi keksiä jokin ratkaisu että työttömät voisivat saada tuon korvauksen vastineeksi työstä (samalla tuntipalkalla ja eduilla kuin muutkin)

Vierailija
94/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan samaa mieltä.

Tiedätkös Kaffepulla mitä. Sinä kun melskaat aina tästä vanhainkodista, niin kerronpa sinulle yhden jutun. Ja korostetaan nyt, että minä olen töissä, teen tätä huvikseni.

Käyn kerran viikossa paikallisessa muistisairaiden yksikössä vapaaehtoisena, 1,5 h kerrallaan. Olen tässä kaupunkimme vapaaehtoistoimintaa organisoivan yksikön kautta.

Jotta tuo 1,5 h yksikössä onnistui, tarvittiin ensin:

n. 1,5 h koulutus, jossa käytiin hyvin tarkasti läpi erilaisia asioita, kuten aika oleellinen vaitiolovelvollisuus, erityispiirteitä muistisairaiden kanssa toimimiseen. esim. heidän juttunsa ovat välillä aika roiseja ja osa on ajoittain jopa väkivaltaisia. Käytiin läpi asiat joita voi tehdä ja joita ei saa tehdä. Voi esim. viedä ulos, ei saa auttaa vessaan. Toiminnoissa pitää tietenkin aina tuntea kyseinen vanhus - kenen kanssa voit mennä kävelylle, kuka ei siihen kykene. henkilökunnalla ei tässä ole aikaa opettaa mitään, vaan pitää olla omatoiminen.

Tutustumiskäynti itse kohteeseen johtajan juttusille ja paikkaan tutustuminen, n. 1 h - sitoi paikan johtajan ajan.

Vapaaehtoistyölle on tietty aika yksikön päivärytmissä ja se on klo 13-15. Ei siellä voi porukkaa hillua kuin hollituvassa.

Miten siis organisoisit vaikka 10.000 työtöntä vanhainkoteihin ja mitä he siellä tekisivät? Koska itse hoitotyöhön ei saa osallistua. Ei vaikka vanhus pyytäisi. Taustat pitää tietenkin ihmisistä olla joten kuten selvillä, mitään nuhteettomuutta ei vaadita, mutta ei nyt mitään sekakäyttäjää voi päästää yksikköön jossa on esim. unilääkkeitä.

Tää on aina kiva ajatus, mutta Kaffepullilta ja muilta unohtuu, että ei noihin paikkoihin vaan "mennä" vaan se vaatii taakseen järjestelmän ja se taas maksaa helposti enemmän kuin siitä saatu hyöty.

Vierailija
95/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, että joku vielä tänä päivänä ajattelee työttömistä näin.

Ei taida ihan hirveästi aikaansa seurata...

Että työtön on työtön siksi, että "heneltä puuttuu työntekijältä vaadittuja ominaisuuksia" tai että "Hänellä ei tällöin varmaankaan ole osaamista ja taitoja, joista joku olisi valmis maksamaan"

Et ole koskaan kuullut Nokian alasajosta? YT-neuvotteluista - kun vilkaiset uutisia, niin huomaat että OP:ssa mm. on tällä hetkellä massiiviset YT:t. YT-neuvottelu tarkoittaa pääsääntöisesti sitä, että osa porukasta potkitaan pihalle, eli työttömiksi, ellei satu löytämään työpaikkaa ennen kuin työttömyys koittaa. Tällä hetkellä on tilapäisesti hiukan helpompaa, esim. pari vuotta sitten aivan toivotonta.

Tuleeko Nokian insinööristä siis mielestäsi todellakin yhdessä yössä henkilö, jolla ei ole osaamista ja taitoa tai häneltä yhtäkkiä puuttuu työntekijältä vaadittuja ominaisuuksia?

Esimerkiksi teollisuudesta on viime vuosina potkittu pois ihmisiä, joilla on kolmenkymmenen vuoden kansainvälinen työura takanaan. He eivät työllisty, koska ikää on 50 + vuotta. Alle 50 v. (mieluiten alle 45 v) on se kriittinen ominaisuus, joka työntekijältä nykyisin vaaditaan.

Näin tyhmiä tekisi aina mieli läpsytellä kasvoihin ja pistää "typerä" hattu päähän ja nurkkaan seisomaan. En ymmärrä miten näin tonttu edes voi  olla jossain töissä. Toivon hänelle YT:t ja karuimman mahdollisen prosessin potkujen suhteen (15 min aikaa pakata henkilökohtaiset tavarat ja vartija saattaa ulos). Ja pam. olet henkilöä jolla ei ole työntekijälle sopivia ominaisuuksia.

Vierailija
96/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä risusavottaan tai ulkoiluttamaan vanhuksia, mutta vapaaehtoisesti, jonkun järjestön kautta. En leimattuna orjana.

97/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Pienyrityksissä maksetaan bonuksia, annetaan henkilökunnalle muotakin etuja jne.Jos sinä et siihen pysty, todella monet yritykset pystyvät! Hoitavat myös työterveyshuollon, kuten lain mukaan pitää.

Viestisi siis oli harhaanjohtava, arvoisa yrittäjä.

Olen yksinyrittäjä, ei minulla ole varaa maksella itselleni mitään kalliita työterveyshuoltoja, saati edes palkata ketään. Ihan oman työn varassa olen. 

Eli joo, ehkä sitten tosiaan oli harhaanjohtavaa. Mutta onhan meitä yksinyrittäjiä tässä maassa paljon, tilastojen mukaan koko ajan enemmän.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
98/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työksihän ei katsota risusavottaa vaan vapaaehtoistyöksi joten se ei täytä mitään ehtoja. On tehtävä tuottavaa työtä jonkun palkansaajan kustannuksella ja puolesta ilmaiseksi. Tähän suuntaan on yhteiskunta kehittymässä. Se suunta on hälyyttävä kaikille jotka työtä tekevät.

Vierailija
99/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin yksinyrittäjä, ennen virolaisia työmiehiä ja ennen kaiken maailman työllistettyjä, jotka työni tekevät nykyään tuella plus hiluilla.

100/119 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on aina kiva ajatus, mutta Kaffepullilta ja muilta unohtuu, että ei noihin paikkoihin vaan "mennä" vaan se vaatii taakseen järjestelmän ja se taas maksaa helposti enemmän kuin siitä saatu hyöty.

Olet ihan oikeassa. Ilman muuta niiden tukitöiden pitäisi olla sellaisia, että niistä on oikeasti yhteiskunnalle hyötyä. Ei siis mitään turhaa paikalla hillumista ja oikeiden työntekijöiden ajan viemistä, eihän siinä sitten mitään järkeä olisikaan.

Eräs sukulaistyttö on lähihoitajana vanhainkodissa ja hän kertoi, että siellä on aika ajoin tukityöllistettyjä "auttamassa", vaikka oikeasti he eivät tietenkään voi osallistua varsinaiseen hoitotyöhön. Heille on sitten keksitty puuhaa keittiössä ja siivoamisessa, siellä sitä hommaa riittää ja näin varsinaiselta henkilökunnalta vapautuu aikaa varsinaiseen hoitotyöhön.

Tämä ei tapahtunut Helsingissä, vaan eräässä pienemmässä kunnassa. Mielestäni ihan fiksun kuuloinen systeemi. 

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi