Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä raamattu on mieltä esiaviollisesta seksistä?

Vierailija
19.10.2010 |

Eli jos raamattu ei sitä salli niin miten papit voivat siunata ihmisiä avioliittoon, jotka ovat harrastanett seksiä?

Toinen kysymys on eronneet. Eikä avioliiton kuulu olla elinikäinen sitoumus?

Tuli vaan mieleen sen homokeskustelun jälkeen kun kirkon väki vetoaa raamatun teksteihin, eikö yllämainituissa asioissa kirkon kanta ole muuttunut vaikka raamattu sanoo toisa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt jotkut ottavat asiakseen vastustaa viimeiseen asti tuota yhtä asiaa. Ehkä siksi, että homoja on kuitenkin vähemmän kuin eronneita ja esiaviollista seksiä harrastavia - katsotaan että homojen asialle ei olisi niin paljoa kannattajia.

Vierailija
2/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että seksiä harrastaa mies ja nainen keskenään vasta naimisissa niin ei kai nyt kirkko ole mikään pilkunnussija?

Raamatussa annetaan myös anteeksi.

Lopettakaa jo skitsoilu raamatusta ja uskonnosta, ei tollanen ole terveellistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli kun tunnen raamattua niin esiaviollinen seksi ei ole sallittua. Ihmiset tekevät kuitenkin silloin tällöin väärin/syntiä ja saavat tekonsa anteeksi rukoilemalla tms.

Eli ennen vihkimistä pappi antaa esiaviollisen seksin anteeksi ja jatkaa muina miehinä vihkimistä.

Pitää muistaa että kukaan ei ole synnitön.

Vierailija
4/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii mä tulkitsen sen näin että saa harrasta seksiä ennen, vaa jos oot menossa sen ihmisen kaa naimisiin! Itte oon tehny just näin.. Enne avioliitoa, mutta silti mulla oli vaa yksi mies..

Vierailija
5/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

lue raamatusta ainakin 1kor6:12-20, 7:1-40, efe4:25-32, efe5:1-2, 21-33.

näissä kohdissa puhutaan avioliitosta millaista sen raamatun mukaan tulisi olla ihannetilassa kun molemmat puolisot pitävät Jeesusta liittonsa voimavarana

Vierailija
6/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

lue raamatusta ainakin 1kor6:12-20, 7:1-40, efe4:25-32, efe5:1-2, 21-33.

näissä kohdissa puhutaan avioliitosta millaista sen raamatun mukaan tulisi olla ihannetilassa kun molemmat puolisot pitävät Jeesusta liittonsa voimavarana

sori, mun vanhemmat jo saarnoi mulle tarpeks.. helluntalaisii ne on.. itte en oo onneks!

Vierailija
7/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ottaisit sen raamatun käteen ja alkaisit lukemaan sitä ja etsimään vastauksia?

aloita vaikka uudesta testamentista

Vierailija
8/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan naisen ja miehen välillä on liitto kun he ovat yhtyneet.

Ei Raamatun kirjoittamisen aikaan mitän papin aamenia ollut.

Tästä johtuen myöskään avoliitto ei ole mitenkään Raamatun vastainen.

Vierailija
9/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos ottaisit sen raamatun käteen ja alkaisit lukemaan sitä ja etsimään vastauksia?

Iha tiedoks vaaa oon lukenu raamatun jo 3 vuodest lähtien ;)

Vierailija
10/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi huomattavasti mukavampaa lukea.

Olet siis ollut aika pieni, kun olet oppinut lukemaan. Valitettavsti pienet, eivät osaa etsiä raamatusta vastauksia. Joten ehkä varsinkin nyt, kun olet vähän isompi, olisi aika ottaa se iso kirja uudelleen käteen ja lukea sitä ajatuksella ja etsiä vastauksia. Raamatun lukemiseen, kun ei riitä pelkkä " kyl mä oon sen lukenu" se pitää tehdä ajatuksella ja miettimällä.

Iha tiedoks vaaa oon lukenu raamatun jo 3 vuodest lähtien ;)

Vierailija
11/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä määräilet mulle raamatun lukemistä?

Vierailija
12/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

Kurja, että sinulla on ikäviä kokemuksia vanhempiesi vuoksi. Sinun on kumminkin tehtävä niin kuin sydämesi sanoo, siksi kehoitan sinua lukemaan noita kohtia mitä laitoin ylös, jotta saisit itse tehdä omat päätökset.

Minusta Jumala on halunnut ohjeita laatiessaan suojella meitä. Aina kun me seurustelemme ja kenties eroamme, meistä jää pala sille toiselle osapuolelle, murenemme pikkuhiljaa.

Huomasin tämän itsestäni, kun ennen nykyistä aviomiestäni ehdin seurustella useamman miehen kanssa ja harrastimme myös esiaviollista seksiä.

Mieheni kanssa kumminkin pidättyidimme, koska se oli meidän mielestä oikein. En ole katunut.

Yhteistä seksuaalisuuden tutkiskelua on vaan ikävä kyllä haitanneet nuo entiset kokemukset jotka eivät kaikki ole olleet hyviä. Se teettää sellaista työtä jota ilman noita kokemuksia ei olisi. Se on myös toisaalta ollut meille hyväkin juttu, olemme lähentyneet vieläkin enemmän, kun olemme joutuneet puhumaan heti alusta asti myös kipeistä kokemuksista.

Itse toivon, ettei omien lapsieni tarvitsisi käydä niin kovaa koulua kuin itseni, mutta jokainen elää oman elämänsä ja jokainen on siitä itse vastuusta. Me voimme vain muistaa rukouksin.

Vierailija
13/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ku huomasit että mul ei oo hyviä kokemuksia vanhempien takki.. mä yllätyi tosi paljon äske ku luin sun viestin.. Odottellin ihan toisenlaisen myöskin aika tylyn vastauksen, mutta olitki ystävällinen ja ymmärtäväinen.. Kiitos!

Vierailija
14/15 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti asiat järjestyvät ja löydät rauhan sydämeesi. Sinä elät elämäsi ja vanhempasi omansa.

Itse olen löytänyt mieheni kanssa meille sopivan tavan elää Raamatun ohjeiden mukaan.

Jeesus on meille tuki ja turva ja peräsimen pitäjä johon saadaan luottaa niin ei käy meidän yhteinen taakkaa liian suureksi elämän ristiaallokossa.

Vierailija
15/15 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2010 klo 09:43"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän