Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro perusteluja ja arvojasi siitä miksi työttömän pitäisi heilutella lapiota ja kerätä risuja työttömyyspäivärahalla, joka kuuluu hänelle?

Luuletko saavasi siitä itsellesi jotain?
26.09.2018 |

Työstä pitää maksaa palkka. Työttömyyspäivärahaan ei sisälly mitään velvoitetta heilutella lapiota muiden mieliksi.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysin oikeassa.

Jokainen joka on eri mieltä esittäköön itselleen kysymyksen olisiko itse valmis tekemään niin ja vastatkoon rehellisesti. Mikäli ei ole, ei ole oikeutta vaatia sitä muilta.

Vierailija
2/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis risusavottaan, jos olisin työtön. Kyse on hyödyllisestä työstä, jota kukaan muu ei tee. Lisäksi pidän fyysisestä työstä ja voihdyn metsässä. En sen sijaan olisi valmis menemään kulukorvauksella yksityiselle töihin, koska silloin minua oikeasti käytettäisiin hyväksi ja veisin jonkun potentiaalisen työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä minun ei pitäisi maksella muille rahaa kun haluan itselleni rahaa ja paljon enkä muille.

Olen kitsas ja en halua antaa rahaa käytännössäkään.

Te elätte minun rahoilla ja lapsennekin loisii minun verorahoilla.

Tämän arvon takana seisoo monia ihmisiä. Me kannatamme kapitalismia.

Vierailija
4/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hänellä on aikaa

Vierailija
5/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt tiedä. Minusta olisi kiva saada jahti takapihalle ja nämä sossuajat vievät rahani.

Sossua ei tarvittaisi jos palkat olisi riittävän korkeat ja rahaa olisi säästössä maittavan nussevasti että voisi elää kuukausia tai vuosia ilman muiden rahoja.

Tuskin kuitenkaan kukaan työnantaja olisi valmis makselemaan niitä palkkoja. Joten tukien saajat ovat ihan oikeassa omasta turvastaan.

Vierailija
6/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hänellä on aikaa

Mitä se hyödyttää toista jos toisen aika menee joutavaan lapionheiluttamiseen josta ei olla edes valmiita maksamaan oikeaa palkkaa?

Sehän ei ole edes työtä jos siitä ei olla valmiita maksamaan palkkaa.

Se on vain askare jonka voi tehdä se henkilö jota se häiritsee. Tietenkin muilta pitää kysyä lupa jos on luonnossa oksia joita halutaan poimia.

Vierailija
7/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin valmis risusavottaan, jos olisin työtön. Kyse on hyödyllisestä työstä, jota kukaan muu ei tee. Lisäksi pidän fyysisestä työstä ja voihdyn metsässä. En sen sijaan olisi valmis menemään kulukorvauksella yksityiselle töihin, koska silloin minua oikeasti käytettäisiin hyväksi ja veisin jonkun potentiaalisen työpaikan.

Eiköhän noihinkin löydy palkalliset työntekijät, miksi laittaa toiset tekemään ilmaiseksi?

Metsään voi mennä nauttimaan ihan omaksi ilokseen ja kunnokseen.

Vierailija
8/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut hiljaa kirjoitti:

Minun mielestä minun ei pitäisi maksella muille rahaa kun haluan itselleni rahaa ja paljon enkä muille.

Teidän wannabekapitalistien masseilla ei kukaan elä, opetelkaa jo pikkuhiljaa pois tuosta ajatusvääristymästä. Te ette ole mitään sankareita, yhteiskunnan tukipilareita ettekä ansioituneita ihmisyksilöitä. Uskokaa nyt jo.

Vierailija
9/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin voisin tehdä jotain josta pidän ja missä viihdyn. Miksei saa valita?

Vierailija
10/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää suunnattomasti toi asenne että joku tietty rahasumma nyt vaan jotenkin "kuuluu" saada. Miten niin kuuluu? Se raha tulee yhteisistäverovaroista! Ei se mitenkään automaattisesti kenellekään erikseen kuulu! Tai ei pitäisi kuulua. Jos työtön tekee jotain työtä saamansa rahan eteen hän ei ole työtön, ja se raha joka hänelle työstä maksetaan on sitten se palkka. Niinhän sen pitäisi olla! Ja koska se palkka (=työttömyyskorvaus) on pieni myös työmäärän pitäisi vastaavasti olla pieni. Näin se menisi oikein! En käsitä ajatusta että rahaa pitäisi saada jotenkin itsestäänselvänä oikeutena tekemättä mitään sen eteen.

Vierailija
11/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä vaadin markkinatalouden hengessä työttömältä päiväkirjaa tekemisistään niin voisin lukea että miten minun rahoillani on loisittu.

Minusta tuo on rosvoamista.

Vierailija
12/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossut hiljaa kirjoitti:

Teidän wannabekapitalistien masseilla ei kukaan elä, opetelkaa jo pikkuhiljaa pois tuosta ajatusvääristymästä. Te ette ole mitään sankareita, yhteiskunnan tukipilareita ettekä ansioituneita ihmisyksilöitä. Uskokaa nyt jo.

Kyllä muuten tasan ollaan! Jos me kaikki päätettäis ryhtyä työttömiksi tää yhteiskunta kaatuisi välittömästi.

Vierailija
13/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset maksavat veroja työssä ollessaan, että on sitä kuuluisaa turvaverkkoa.

Sitten  - yllätys yllätys - kun sinne putoaakin , joutuu "ansaitsemaan" esim työttömyysturvansa orjatyössä.

Aktiivimalli sivistysvaltion käytänteenä on suuri häpeä.

Vierailija
14/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää suunnattomasti toi asenne että joku tietty rahasumma nyt vaan jotenkin "kuuluu" saada. Miten niin kuuluu? Se raha tulee yhteisistäverovaroista! Ei se mitenkään automaattisesti kenellekään erikseen kuulu! Tai ei pitäisi kuulua. Jos työtön tekee jotain työtä saamansa rahan eteen hän ei ole työtön, ja se raha joka hänelle työstä maksetaan on sitten se palkka. Niinhän sen pitäisi olla! Ja koska se palkka (=työttömyyskorvaus) on pieni myös työmäärän pitäisi vastaavasti olla pieni. Näin se menisi oikein! En käsitä ajatusta että rahaa pitäisi saada jotenkin itsestäänselvänä oikeutena tekemättä mitään sen eteen.

Kyllä se kuuluu. Ihminen tarvitsee rahaa selvitäkseen hengissä, järjissään ja hyvinvoivana tässä yhteiskunnassa. Eikä joku 518€/kk ole paljon. Kaikki eivät saa mitään asumis- ja toimeentulotukia.

Vierailija
15/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossut hiljaa kirjoitti:

Vai niin! No jos niitä meidän verorahoja ei kerran tarvita niin lopetetaan sitten tuloverotus! Kyllä se mulle sopii! Mielelläni otan nekin rahat ihan omalle tilille!

Vierailija
16/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysturva tulee lakkauttaa. Jos ei töihin pääse niin sitten valtio maksaa risujen heiluttelusta työttömyyskorvausta vastaavan summan nimellä palkka. Kaikki on onnellisia, paitsi ne jotka haluavat elää elätteinä muiden kustannuksella.

Vierailija
17/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyspäivärahan pitäisi olla määräaikainen, kuten suurimmassa osassa muutakin maailmaa. Esim. 6 kk työttömyystukea olisi hyvä ja sitten se olisi loppu. Sen jälkeen saisi Kelan prepaid-kortin välttämätömiin ostoksiin. Kortilla ei saisi ostaa tupakkaa eikä alkoholia ja sitä käytettäessä henkilöllisyys on todistettava. Työtön, joka ei pysty maksamaan vuokraa, saisi asuntolapaikan ettei taivasalle joutuisi. Työttömyydestä pitää tehdä sellaista, ettei kukaan kuvittele jäävänsä toisten kustannuksella kotiin pelaamaan Pleikkaa ja tissuttelemaan.

Vierailija
18/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aivan oikeassa. Minullakin oli mielessä sellainen että minun 10e tuntipalkka olisi oikeasti 100e tunti tarjoilijana. Ainakin minusta minulle kuuluisi 100e tunti. Tarjoilu on niin raskasta työtä.

Toisaalta yleensä kun on tottunut tuntemaan pomoja tai johtajia niin huomaa että eivät ne nostaisi palkkaa noin korkealle. He eivät oikeasti arvosta työntekijöitä. Haluavat vain kaikki rahat itselleen.

Vierailija
19/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuluu. Ihminen tarvitsee rahaa selvitäkseen hengissä, järjissään ja hyvinvoivana tässä yhteiskunnassa. Eikä joku 518€/kk ole paljon. Kaikki eivät saa mitään asumis- ja toimeentulotukia.

Joo joo! Tietysti tarvitsee rahaa elämiseen! Mutta miksi se kuuluu saada tekemättä mitään?

Vierailija
20/119 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Hyvä mussuttaa niin kauan kun ei itseä koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan