Lääkäri, oletko ihastunut potilaaseen?
Tapahtuuko sellaista oikeasti? Itse olen käynyt samalla lääkärillä nyt useasti, ja epäilen että hän saattaisi olla ihastunut minuun. Vastaanotolla ollaan juteltu tuttavallisesti, hän on kertonut esim harrastuksistaan ja kertonut kierrellen jopa että on sinkku. Olen pari kertaa nähnyt häntä vapaa-ajalla koska asutaan samalla suunnalla. Toisella kertaa juttelimme hetken ja hän kysyi kuulumisiani. Onko vain normaalia kohteliasta käytöstä, vai voiko olla jotain muuta?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lääkäri voi ihastua potilaaseensa tai ainakin potilaansa isään. Meidän tuttu lastenääkäri oli kovin kiinnostunut miehestäni ja oli aloitteellinen yhteydenpidosta häneen. Minusta ammatillisuus rikkoontui tässä pahasti. Kun käry kävi juoksee kaupassakin pakoon kuin rotta.
Tiesikö miehen olevan varattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lääkäri voi ihastua potilaaseensa tai ainakin potilaansa isään. Meidän tuttu lastenääkäri oli kovin kiinnostunut miehestäni ja oli aloitteellinen yhteydenpidosta häneen. Minusta ammatillisuus rikkoontui tässä pahasti. Kun käry kävi juoksee kaupassakin pakoon kuin rotta.
Tiesikö miehen olevan varattu?
Asiakkaaseen ihastumisia on varmasti joka ammatissa. Joissain ammateissa se on vain ihmisten mielissä hieman vähemmän hyväksyttyä, kuten lastenhoitajan tai patologin ammateissa.
Heräsin kerran kun kaveri joka oli lääkäri, kähmi tissejäni. Ei ollut poikaystävä. Ei olla tekemisissä, mutta mietin joskus että hän varmasti esittää luotettavaa ja pätevää, vaikka on traumatisoinut ainakin yhden ihmisen.
Jos joku ei vielä tiedä, ahdistelussa ei ole kyse vain ruumiinosista, vaan siitä että perusturvallisuus järkkyy eikä voi enää luottaa mihinkään.
Voi hyvin olla ihastunut. Muista, miehen täytyy saada metsästää sinua. Ja edetä omalla ajallaan. Sinun osaltasi riittää, että tervehdit ystävällisesti. Sitten kun hän rohkaisee itsensä ja on valmis, pyytää sinua kahville. Hänellä oli päättäväisyyttä pyrkiä ja päästä lääkikseen, eli osaa kyllä pyytää sinua kahville, kun ja jos haluaa ja sitten kun niin haluaa. Itsesi tyrkyttäminen ja saataville tekeminen vie häneltä kiinnostuksen suhteesi. Elä elämääsi, tervehdi, käy harrastuksissasi. Hän kyllä kysyy sinua kahville, jos haluaa. Siihen voi mennä puolikin vuotta tai mikä hänen elämäntilanteensa on. Mutta missään tapauksessa älä ryhdy odottamaan ja tyrkyksi.
Mies, joka valmistui lääkäriksi, tietää kyllä, haluaako tutustua siihen ja osaa pyytää kahville. Kahvinkin jälkeen sinulla täytyy olla oma elämä ja omat menot, jotta mies kiinnostuu sinusta. Kahvi ei siis merkitse muuta kuin että hän on kiinnostunut näkemään, että onko teillä jotain yhteistä kemiaa yms.
Entäs kun parisuhde- ja perheterapeutti ihastuu asiakkaaseensa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain juuri luin, että silmät muuttuu verisemmät näköiseksi jos ihastuksen kohde läsnä.
Siis vetisiksi.
Mä jo ehdin miettiä että aika hurjan näköistä kun verisillä silmillä yrittäisi iskeä jotain 😂😂
Lynx kirjoitti:
Entäs kun parisuhde- ja perheterapeutti ihastuu asiakkaaseensa.....
Mitä luulet
Vierailija kirjoitti:
Olen. Pantiin toimistossa.
Potilaan kanssa?
Mä ihastuin lääkäriin ja googletin lääkärin nimeä. Mies oli myös eräjorma, joten totesin ettei meillä kait ole hirveän paljon yhteistä. Siitä taitaa olla yli kymmenen vuotta kun kävin viimeksi vaelluksella.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihastuin lääkäriin ja googletin lääkärin nimeä. Mies oli myös eräjorma, joten totesin ettei meillä kait ole hirveän paljon yhteistä. Siitä taitaa olla yli kymmenen vuotta kun kävin viimeksi vaelluksella.
😂
Mun entinen psykiatri vei mut syntymäpäiväillalliselle, koska olin tosi masentunut ja kaikki kaverit kadonneet. Hyvännäköinen mies, joka oli mua parikymmentä vuotta vanhempi. Mulla ei ollut mitään tunteita häntä kohtaan vaikka mukava mies oli. Kerran kun todella ahdistuneena olin vastaanotolla mies kysyi että auttaisiko, jos hän hienoisia hartioitani. No muutin pois mutta psykiatri on feisbuukki kaverina. Mies oli naimisissa ja lapsiakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen psykiatri vei mut syntymäpäiväillalliselle, koska olin tosi masentunut ja kaikki kaverit kadonneet. Hyvännäköinen mies, joka oli mua parikymmentä vuotta vanhempi. Mulla ei ollut mitään tunteita häntä kohtaan vaikka mukava mies oli. Kerran kun todella ahdistuneena olin vastaanotolla mies kysyi että auttaisiko, jos hän hienoisia hartioitani. No muutin pois mutta psykiatri on feisbuukki kaverina. Mies oli naimisissa ja lapsiakin oli.
Hän on ollut hyväsydäminen ja empaattinen - ei ihastunut sinuun.
Kyllä minäkin olen ihastunut. Lesbo ja kätilö, helppo yhdistelmä 😋
Vierailija kirjoitti:
Ihana<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ollut hyväsydäminen ja empaattinen - ei ihastunut sinuun.
mistäs sinä sen tiedät?
En osaa sanoa, mutta tuli eräs omituinen kokemus mieleen.
Olin 18v ja silloin vielä rehellisesti sanottuna erittäin kaunis ja sorja vartaloinen ( enää en, sääli ). Kaaduin jäisellä koulun pihalla ja olkapää meni pois paikaltaan. Tklla sitä sitten saapui tutkimaan +45v mieslääkäri.
Ensin käski ottaa paidan pois ( ihan ymmärrettävää) ja sitten alkoi tutkia. Tutkimus oli muuten ihan ok mutta välillä kosketukset oli semmoista outoa sivelyä.
Sitten lekuri alkoi yhtäkkiä puhella erikoiseen sävyyn siitä, miten kauniit ripset minulla on ym. ja se keskustelu meni hyvin oudoksi.
Istuin siis itse semmoisella tutkimus sängyllä, ja tämä lekuri oli vastapäätä ihan kiinni seisallaan kädet mun harteilla.
No summasummarum lähdin siitä sitten sairaalalle kuvauksiin yms., mutta olin ihan järkyttynyt ja ahdistunut vaikkei mitään suoraa ehdotusta tullutkaan. En vielä tänä päivänäkään usko, että moiset höpinät ja hivelyt kuuluisivat asialliseen tutkimukseen.
Minä ihastun helposti miespuolisiin lääkäreihin ja muihin tahoihin, joilta saa hoitoa. Ihan piristävää, mutta ei tulisi mieleenkään ajatella mitään sen kummempaa viritelmää.
N30