Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri, oletko ihastunut potilaaseen?

Vierailija
26.09.2018 |

Tapahtuuko sellaista oikeasti? Itse olen käynyt samalla lääkärillä nyt useasti, ja epäilen että hän saattaisi olla ihastunut minuun. Vastaanotolla ollaan juteltu tuttavallisesti, hän on kertonut esim harrastuksistaan ja kertonut kierrellen jopa että on sinkku. Olen pari kertaa nähnyt häntä vapaa-ajalla koska asutaan samalla suunnalla. Toisella kertaa juttelimme hetken ja hän kysyi kuulumisiani. Onko vain normaalia kohteliasta käytöstä, vai voiko olla jotain muuta?

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen psykiatri vei mut syntymäpäiväillalliselle, koska olin tosi masentunut ja kaikki kaverit kadonneet. Hyvännäköinen mies, joka oli mua parikymmentä vuotta vanhempi. Mulla ei ollut mitään tunteita häntä kohtaan vaikka mukava mies oli. Kerran kun todella ahdistuneena olin vastaanotolla mies kysyi että auttaisiko, jos hän hienoisia hartioitani. No muutin pois mutta psykiatri on feisbuukki kaverina. Mies oli naimisissa ja lapsiakin oli.

Hän on ollut hyväsydäminen ja empaattinen - ei ihastunut sinuun.

Potentiaalinen hyväksikäyttäjä. Tuo ei ole normaalia psykiatrin toimintaa. Tuskin olet ollut ainoa 20 vuotta nuorempi naispotilas, jolle hän on ehdotellut. Pahimmillaan tuo on potilaalle tosi vahingollista.

Vierailija
102/155 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en voisi ikinä ihastua potilaaseen, se nyt vaan sotisi niin paljon ammatillisuutta ja lääkärin etiikkaa vastaan. Pyrin olemaan kaikille potilaille ystävällinen ja tutuilta potilailta kyselen kuulumisia tms, mutta se ei missään nimessä tarkoita ihastumista! Ja vapaa-ajalla en haluaisi kuulla potilaista mitään, en siksi että he olisivat jotenkin vastenmielisiä vaan siksi, että vapaa-ajalla en halua mitään, mikä muistuttaa töistä. Mulla on salaiset yhteystiedot ja fb:ssa ei voi ottaa yhteyttä ihan vaan työni takia. Mutta kai meitäkin on moneen junaan, ehkä joku kollega voisi potilaaseensa ihastuakin, mutta itse pitäisin sitä hieman epäsopivana käytöksenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen psykiatri vei mut syntymäpäiväillalliselle, koska olin tosi masentunut ja kaikki kaverit kadonneet. Hyvännäköinen mies, joka oli mua parikymmentä vuotta vanhempi. Mulla ei ollut mitään tunteita häntä kohtaan vaikka mukava mies oli. Kerran kun todella ahdistuneena olin vastaanotolla mies kysyi että auttaisiko, jos hän hienoisia hartioitani. No muutin pois mutta psykiatri on feisbuukki kaverina. Mies oli naimisissa ja lapsiakin oli.

Hän on ollut hyväsydäminen ja empaattinen - ei ihastunut sinuun.

Potentiaalinen hyväksikäyttäjä. Tuo ei ole normaalia psykiatrin toimintaa. Tuskin olet ollut ainoa 20 vuotta nuorempi naispotilas, jolle hän on ehdotellut. Pahimmillaan tuo on potilaalle tosi vahingollista.

Miten?

Vierailija
104/155 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta tuli eräs omituinen kokemus mieleen.

Olin 18v ja silloin vielä rehellisesti sanottuna erittäin kaunis ja sorja vartaloinen ( enää en, sääli ). Kaaduin jäisellä koulun pihalla ja olkapää meni pois paikaltaan. Tklla sitä sitten saapui tutkimaan +45v mieslääkäri.

Ensin käski ottaa paidan pois ( ihan ymmärrettävää) ja sitten alkoi tutkia. Tutkimus oli muuten ihan ok mutta välillä kosketukset oli semmoista outoa sivelyä.

Sitten lekuri alkoi yhtäkkiä puhella erikoiseen sävyyn siitä, miten kauniit ripset minulla on ym. ja se keskustelu meni hyvin oudoksi.

Istuin siis itse semmoisella tutkimus sängyllä, ja tämä lekuri oli vastapäätä ihan kiinni seisallaan kädet mun harteilla.

No summasummarum lähdin siitä sitten sairaalalle kuvauksiin yms., mutta olin ihan järkyttynyt ja ahdistunut vaikkei mitään suoraa ehdotusta tullutkaan. En vielä tänä päivänäkään usko, että moiset höpinät ja hivelyt kuuluisivat asialliseen tutkimukseen.

hämmentävältä kuulostaa

Vierailija
105/155 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna en voisi ikinä ihastua potilaaseen, se nyt vaan sotisi niin paljon ammatillisuutta ja lääkärin etiikkaa vastaan. Pyrin olemaan kaikille potilaille ystävällinen ja tutuilta potilailta kyselen kuulumisia tms, mutta se ei missään nimessä tarkoita ihastumista! Ja vapaa-ajalla en haluaisi kuulla potilaista mitään, en siksi että he olisivat jotenkin vastenmielisiä vaan siksi, että vapaa-ajalla en halua mitään, mikä muistuttaa töistä. Mulla on salaiset yhteystiedot ja fb:ssa ei voi ottaa yhteyttä ihan vaan työni takia. Mutta kai meitäkin on moneen junaan, ehkä joku kollega voisi potilaaseensa ihastuakin, mutta itse pitäisin sitä hieman epäsopivana käytöksenä. 

Olet ammattimainen. Tuo on kuitenkin hankalampaa pienemmillä paikkakunnilla.

Vierailija
106/155 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo totta

Vierailija
107/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo totta

miten voit tietää?

Vierailija
108/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo totta

miten voit tietää?

Kuulostaa oudolta.

Vierailija
109/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on. Tuo psykiatri oli yksityinen.

Vierailija
110/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin suostun panemaan potilasta jos on nainen eikä yli 90 kg. Pyydä suoraan vaan! T. Gynekologi

Vierailija
111/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella nuorella mieslääkärillä on ainakin 5 naispuolista ent.potilasta, jotka seuraa ja vakoilee heitä. Jotkut on todella pelottavia ,tulevat jopa työpaikalle asti lymyilemään ja kesksiävät tikusta asiaa. Miespotilaat jahtaavat hyvännäköisiä hoitajia riesaksi asti. Seuraavat autolla kotiovelle, vaikka tietää, että on perheellinen ja naimisissa. Toispaikkakuntaiset soittelevat kotiin kun ovat tulossa Helsinkiin kontrolliin, muistaavat nimet ym. nimineulasta. Ammattiriesa sairaalassa.

Tämä on valitettavasti arkipäivää. Kiusallista ja ällöttävää.

En vaan jotenkin usko.. tai sitten täytyy olla jostain mielenterveysongelmasta kyse jos noin alkaa kyttäämään ja ah distelemaan. Mutta että jokaisella nuorella mieslääkäriä 5 naispotilasta riesana vakoilemassa... siis vakoilee miten? Ap:n tapauksessa ei kuitenkaan samasta ollut kyse.

Kyllä. Olen yksi ketjuun vastanneista, minulla oli kokemus, mutta pidin mölyt mahassani kuten lähes kaikki. Muuria on itse asiassa vaikea ylittää,ellei tapahdu jotain hyvin äkkinäistä, joka mahdollistaa sen. Tai joko tilanne sitten on niin selkeä, että on jo luottamus jossa pyydetään toinen kahville, tiedän tällaisen parin syntyneen lääkärinvastaanoton tuttavuutena.

Stalkkaaminen on mt-ongelmaa. Harva ryhtyy siihen. En usko että "jokaisella on viisi", nou nou. Ellei nyt sitten satu olemaan joku poikkeuksellinen komistus, mitä useammat lääkärimiehistä eivät ole. Moni lääkäri on jo luonteeltaan niin introvertti, en usko tätä lainkaan. Tai sitten oma käytökseni on antiikkisen kohteliasta.

Vierailija
112/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin suostun panemaan potilasta jos on nainen eikä yli 90 kg. Pyydä suoraan vaan! T. Gynekologi

Mitä helvettiä?

Vierailija
113/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta se on. Tuo psykiatri oli yksityinen.

Järkyttävää

Vierailija
114/155 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten tuo paino nyt tähän liittyi?

Vierailija
115/155 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa onko kyse ollu varsinaisesti ihastumisesta, mutta ainakin olen ollut voimakkaasti viehättynyt potilaastani.

Terv. lääkäri

Eikö täällä palstalla toitotettu monessa ketjussa miten lääkäri tekee vain työtään eikä sille ole mitään merkitystä onko potilas nainen vai mies, ruma tai kaunis?

Että lääkäri ei tunne vetoa eikä seksuaallista halua kun hän on töissä.

Vierailija
116/155 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa onko kyse ollu varsinaisesti ihastumisesta, mutta ainakin olen ollut voimakkaasti viehättynyt potilaastani.

Terv. lääkäri

Eikö täällä palstalla toitotettu monessa ketjussa miten lääkäri tekee vain työtään eikä sille ole mitään merkitystä onko potilas nainen vai mies, ruma tai kaunis?

Että lääkäri ei tunne vetoa eikä seksuaallista halua kun hän on töissä.

Miksei tuntisi? Voihan se heppi nousta vai eikö muka

Vierailija
117/155 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. lääkäri

Kiva kuulla lääkärin kokemus :) haluaisitko vielä vastata, että jätitkö tunteesi siihen, vai voisitko kuvitella tekeväsi lähempää tuttavuutta potilaan kanssa? Ap

Tuollainen lääkäri pitäisi irtisanoa.

Todistaa miksi ei pidä mennä vastakkaisen sukupuolen hoidettavaksi. Minä en halua mitään romantiikkaa tai seksuaallisuutta kun menen lääkärille. Oksettaakin ajatella että joku katselisi sillä silmällä.

Vierailija
118/155 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. lääkäri

Kiva kuulla lääkärin kokemus :) haluaisitko vielä vastata, että jätitkö tunteesi siihen, vai voisitko kuvitella tekeväsi lähempää tuttavuutta potilaan kanssa? Ap

Todistaa miksi ei pidä mennä vastakkaisen sukupuolen hoidettavaksi. Minä en halua mitään romantiikkaa tai seksuaallisuutta kun menen lääkärille. Oksettaakin ajatella että joku katselisi sillä silmällä.

Oletko aseksuaali?

Vierailija
119/155 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lääkäri, mutta työskentelen fysioterapeuttina, joten tilanne voi olla hyvin samantyyppinen. Kuten moni mainitsikin, että luonnollisesti sitä saattaa toisesta ihmisestä viehättyä. Toisessa voi olla komea ulkonäkö, viehättävä olemus tai toinen voi kiehtoa älyllisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö voisi hoitaa työtään ammattitaitoisesti. Joidenkin kanssa juttu luistaa ja huomaamatta sitä saattaa flirttailla, hymyilen ja nauran toisen jutuille. Itse pidän kuitekin työsuhteet työsuhteina, ja työn ulkopuolella kohtaamiset melko neutraaleina. En kuitenkaan näe lainkaan mahdottomana, jos joidenkin lempi leiskahtaa lääkärin vastaanotolla. Joskus voi olla vaan vaikea erottaa lääkärin ystävällisyyttä ihastumisesta. Jos kuitenkin oikein kovasti toinen kiinnostaa, niin itse en loukkaantuisi jos asiakas tulisi sanomaan että vaikutan kiinnostavalle, haluanko lähteä kahville. Fysioterapeuttina en uskoisi kuitenkaan tekeväni koskaan aloitetta kiinnostavaa asiakasta kohtaan aseteleman vuoksi.

Et ole soveltuva tuohon työhön.

Jo ajatus siitä että hoitohenkilökunta tuntisi mitään romanttista tai seksuaallista potilastaan kohtaan on oikeasti aivan s*airasta. Ei ihmekkään että monet ei halua eri sukupuolta olevan hoitoon. Ihmiset menee hoidattamaan vaivojaan eikä olemaan jonkun rakkausen/seksinnälkäisen lääkärin, fysioterapeutin/hoitajan kohteena. 

Vierailija
120/155 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. lääkäri

Oletko aseksuaali?

En ole.

Ketju on lukittu.