Lääkäri, oletko ihastunut potilaaseen?
Tapahtuuko sellaista oikeasti? Itse olen käynyt samalla lääkärillä nyt useasti, ja epäilen että hän saattaisi olla ihastunut minuun. Vastaanotolla ollaan juteltu tuttavallisesti, hän on kertonut esim harrastuksistaan ja kertonut kierrellen jopa että on sinkku. Olen pari kertaa nähnyt häntä vapaa-ajalla koska asutaan samalla suunnalla. Toisella kertaa juttelimme hetken ja hän kysyi kuulumisiani. Onko vain normaalia kohteliasta käytöstä, vai voiko olla jotain muuta?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
Ihanaa, toiveajattelu heräsi :D oletko lääkärini? Sano millä kirjaimella mun nimi alkaa :D
En sano.
Höh :( no sano mistä viimeksi puhuttiin kun nähtiin :)
Missä nähtiin?
Yhdessä paikassa vaan vähän aikaa sitten. Sano nyt mistä puhuttiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aina mahdollista etenkin jos useamman kerran säännöllisesti joudut käymään hänen vastaanotolla. Ei se kai paikkaa katso missä ihastuminen voi tulla? Lääkäri voi kysyä kyllä kuulumisia ihan muuten vaan ilman, että taustalla on mitään.
Olen käynyt hänen vastaanotollaan vuoden aikana noin viisi kertaa. Harmi vaan kun olen juuri muuttamassa ja vaihtamassa työpaikkaa, hän oli siis työterveyslääkärini, joten enpä taida nähdä häntä enää... Olisin halunnut tietää oliko välillämme jotain vai oliko tämä vain minun kuvitelmaa. Koskaan aiemmin lääkärit eivät ole olleet yhtä tuttavallisia, tai tervehtineet vapaa-ajalla, luoneet kaupassa pitkiä katseita jne... Hän on komea mies, ja minä myös ihan näyttävä urheilullinen nainen, myös korkeasti kouluttautunut. Eli sillä tapaa samaa "tasoa", ja juttu ainakin on luistanut. Ap
No nythän sulla on parempi mahdollisuus aloittaa suhde, kun lääkärin ammatietikka ei kiellä sitä. Potilas lääkäri - suhteet ei sallittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
Ihanaa, toiveajattelu heräsi :D oletko lääkärini? Sano millä kirjaimella mun nimi alkaa :D
En sano.
Missä nähtiin?
En!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aina mahdollista etenkin jos useamman kerran säännöllisesti joudut käymään hänen vastaanotolla. Ei se kai paikkaa katso missä ihastuminen voi tulla? Lääkäri voi kysyä kyllä kuulumisia ihan muuten vaan ilman, että taustalla on mitään.
Olen käynyt hänen vastaanotollaan vuoden aikana noin viisi kertaa. Harmi vaan kun olen juuri muuttamassa ja vaihtamassa työpaikkaa, hän oli siis työterveyslääkärini, joten enpä taida nähdä häntä enää... Olisin halunnut tietää oliko välillämme jotain vai oliko tämä vain minun kuvitelmaa. Koskaan aiemmin lääkärit eivät ole olleet yhtä tuttavallisia, tai tervehtineet vapaa-ajalla, luoneet kaupassa pitkiä katseita jne... Hän on komea mies, ja minä myös ihan näyttävä urheilullinen nainen, myös korkeasti kouluttautunut. Eli sillä tapaa samaa "tasoa", ja juttu ainakin on luistanut. Ap
No nythän sulla on parempi mahdollisuus aloittaa suhde, kun lääkärin ammatietikka ei kiellä sitä. Potilas lääkäri - suhteet ei sallittuja.
etikka? tarkoitat varmaan etiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
No nähtiin aika meluisassa paikassa. Etkä ollut yksin. Kysypä jotain muuta jos oot mun lääkäri :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
No nähtiin aika meluisassa paikassa. Etkä ollut yksin. Kysypä jotain muuta jos oot mun lääkäri :)
En
Jos lääkäri kyselee kuulumisia, on vastaanoton aikana kiva, katsoo silmiin ja hymyilee, niin se ei tarkoita että lääkäri olisi ihastunut! Sama asia kassatyöntekijän kanssa: se hymy on osa asiakaspalvelua. Tiedän yhden lääkärin (mies), joka sai jonkun innokkaan naispotilaan riesakseen. Ko. potilas sai ongittua jostain lääkärinsä numeron ja laitteli iltaisin viestiä kysellen oireista ja vähän muustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
En
Höh, etkö ookaan mun lääkäri? Minkä väriset hiukset mulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
En
Käy kurkkaa peilistä
Olen hammaslääkäri ja muutaman kerran ystävällisyyteni on tulkittu väärin. Facebookissa ovat miespuoliset potilaat lähetelleet viestejä ja kiittäneet ihanasta hoidosta...kiusallista! Eri asia jos tapaisi vapaa ajalla muissa merkeissä. Toki viehätyn komeista ja mukavista potilaista mutta kiellettyä olisi suhdetta aloittaa lääkärin aloitteesta. Tiedän kyllä yhden hammaslääkärin joka on sopinut treffejä hoitotuolista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
En
Käy kurkkaa peilistä
Höh et kai sitten olekaan mun lääkäri :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
En
Käy kurkkaa peilistä
'
Haluan uskoa, ettet nyt ole oikeasti näin epätoivoisen ihastunut
En ikinä voisi ihastua potilaaseeni, olen siinä ihan eri roolissa, ammattilaisena. Saatan jutella mukavia potilaiden, varsinkin tuttujen kanssa. Ja voin vahvistaa nuo Facebookissa yhteydenotot ja muut ihan todeksi, ihan todella ahdistavaa välillä eikä nykyään tee kauheasti mieli miespotilaille edes hymyillä. Joskus näiltä on tullut aika inhottaviakin kommentteja, joihin olen sanonut suoraan kyllä tai joskus jopa päättänyt vastaanoton. Sori ap, tämä ei ehkä ollut se mitä halusit kuulla
Kiitos, olipa tervehdyttävää lukea näitä viestejä. Tuli vähän realismia itsellekin, enkä tuu ikinä lähestymään ketään lääkäriäni facebookissa tai muuten... Kaikki me tykätään huomiosta ja huolenpidosta, ja kun sitä lääkäriltä saa niin intensiivisesti, siinä tunteet saattaa tulla mukaan väärällä tavalla. Mutta tunteet ei tarkoita, että tilanteessa olis mitään todellista ihastusta tai jotain, minkä suhteen kannattaisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
En
Käy kurkkaa peilistä
'
En ikinä voisi ihastua potilaaseeni, olen siinä ihan eri roolissa, ammattilaisena. Saatan jutella mukavia potilaiden, varsinkin tuttujen kanssa. Ja voin vahvistaa nuo Facebookissa yhteydenotot ja muut ihan todeksi, ihan todella ahdistavaa välillä eikä nykyään tee kauheasti mieli miespotilaille edes hymyillä. Joskus näiltä on tullut aika inhottaviakin kommentteja, joihin olen sanonut suoraan kyllä tai joskus jopa päättänyt vastaanoton. Sori ap, tämä ei ehkä ollut se mitä halusit kuulla
Miksi et laita sun facebookkia niin ettei sulle voi lähettää viestiä jos ei ole sun kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todella ihastunut.
Keneen?
Sinuun
En sano.
Missä nähtiin?
En!
En
Käy kurkkaa peilistä
'
Miksi et laita sun facebookkia niin ettei sulle voi lähettää viestiä jos ei ole sun kaveri?
Nykyään onkin näin, mutta välillä tuli sitten kaveripyyntöjä. Nyt olen kokonaan poissa fb:stä
Taas yksi nainen, joka on tulkinnut kohteliaisuuden ja small talkin kiinnostukseksi. Eihän teille uskalla enää hei sanoa, kun heti alatte suunnitella häitä.
Eiköhän komealla mieslääkärille ole niin paljon vientiä, ettei tarvitse ruveta asiakkaita iskemään. Olet nyt tainnut vain toivoa näkeväsi kiinnostuksen merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän komealla mieslääkärille ole niin paljon vientiä, ettei tarvitse ruveta asiakkaita iskemään. Olet nyt tainnut vain toivoa näkeväsi kiinnostuksen merkkejä.
Ei välttämättä.
Kyllä lääkäri voi ihastua potilaaseensa tai ainakin potilaansa isään. Meidän tuttu lastenääkäri oli kovin kiinnostunut miehestäni ja oli aloitteellinen yhteydenpidosta häneen. Minusta ammatillisuus rikkoontui tässä pahasti. Kun käry kävi juoksee kaupassakin pakoon kuin rotta.
Entä naisella?