Lääkäri, oletko ihastunut potilaaseen?
Tapahtuuko sellaista oikeasti? Itse olen käynyt samalla lääkärillä nyt useasti, ja epäilen että hän saattaisi olla ihastunut minuun. Vastaanotolla ollaan juteltu tuttavallisesti, hän on kertonut esim harrastuksistaan ja kertonut kierrellen jopa että on sinkku. Olen pari kertaa nähnyt häntä vapaa-ajalla koska asutaan samalla suunnalla. Toisella kertaa juttelimme hetken ja hän kysyi kuulumisiani. Onko vain normaalia kohteliasta käytöstä, vai voiko olla jotain muuta?
Kommentit (155)
Lauranonche kirjoitti:
Olen hammaslääkäri ja muutaman kerran ystävällisyyteni on tulkittu väärin. Facebookissa ovat miespuoliset potilaat lähetelleet viestejä ja kiittäneet ihanasta hoidosta...kiusallista! Eri asia jos tapaisi vapaa ajalla muissa merkeissä. Toki viehätyn komeista ja mukavista potilaista mutta kiellettyä olisi suhdetta aloittaa lääkärin aloitteesta. Tiedän kyllä yhden hammaslääkärin joka on sopinut treffejä hoitotuolista!
Kun lääkäri ei edes viehättyä.
Lääkäri ei saa tuoda työhönsä minkäänlaisia ihastumista, seksuaalista halua tai tunteita.
Töissä pitää pystyä olemaan 100% aseksuaali.
Eihän sillä mitään väliä ole mitä sen lääkärin mielessä liikkuu kunhan pitää fantasiansa omana tietonaan.
Itse menen aina mieslääkärille jos voi valita. Naisilla on aina kylmät kädet jostain syystä. Ja mikään ei ole pahempaa kuin epävarmat kympin tytöt tk-harjoittelussaan.
Äijä haistaa viivan mutta virka on katkolla jos panee sua.
XJ kirjoitti:
Voi hyvin olla ihastunut. Muista, miehen täytyy saada metsästää sinua. Ja edetä omalla ajallaan. Sinun osaltasi riittää, että tervehdit ystävällisesti. Sitten kun hän rohkaisee itsensä ja on valmis, pyytää sinua kahville. Hänellä oli päättäväisyyttä pyrkiä ja päästä lääkikseen, eli osaa kyllä pyytää sinua kahville, kun ja jos haluaa ja sitten kun niin haluaa. Itsesi tyrkyttäminen ja saataville tekeminen vie häneltä kiinnostuksen suhteesi. Elä elämääsi, tervehdi, käy harrastuksissasi. Hän kyllä kysyy sinua kahville, jos haluaa. Siihen voi mennä puolikin vuotta tai mikä hänen elämäntilanteensa on. Mutta missään tapauksessa älä ryhdy odottamaan ja tyrkyksi.
Mies, joka valmistui lääkäriksi, tietää kyllä, haluaako tutustua siihen ja osaa pyytää kahville. Kahvinkin jälkeen sinulla täytyy olla oma elämä ja omat menot, jotta mies kiinnostuu sinusta. Kahvi ei siis merkitse muuta kuin että hän on kiinnostunut näkemään, että onko teillä jotain yhteistä kemiaa yms.
Itseään kunnioittava mies ei metsästä. Jos nainen rupeaa leikkimään jotain vaikeasti tavoiteltavaa niin siihen ei kannata minuuttiakaan uhrata
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä mitään väliä ole mitä sen lääkärin mielessä liikkuu kunhan pitää fantasiansa omana tietonaan.
Itse menen aina mieslääkärille jos voi valita. Naisilla on aina kylmät kädet jostain syystä. Ja mikään ei ole pahempaa kuin epävarmat kympin tytöt tk-harjoittelussaan.
On sillä paljonkin merkitystä.
Veisitkö lapsesi lääkärille jonka tiedät ajattelevan lapsesta silleen?
Vaikka hän käyttäytyisi miten hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Lauranonche kirjoitti:
Olen hammaslääkäri ja muutaman kerran ystävällisyyteni on tulkittu väärin. Facebookissa ovat miespuoliset potilaat lähetelleet viestejä ja kiittäneet ihanasta hoidosta...kiusallista! Eri asia jos tapaisi vapaa ajalla muissa merkeissä. Toki viehätyn komeista ja mukavista potilaista mutta kiellettyä olisi suhdetta aloittaa lääkärin aloitteesta. Tiedän kyllä yhden hammaslääkärin joka on sopinut treffejä hoitotuolista!
Kun lääkäri ei edes viehättyä.
Lääkäri ei saa tuoda työhönsä minkäänlaisia ihastumista, seksuaalista halua tai tunteita.
Töissä pitää pystyä olemaan 100% aseksuaali.
Juuri näin. Ihmiset jotka sanovat että voi mennä vastakkaisen sukupuolen lääkärille valehtelee itselleen. Ne toitottaa aina että: lääkäri tekee vain työtään eikä se kiihotu mistään mitä näkee.
Tuohon ei usko yksikään täysijärkinen. Tämä ketju todistaa sen.
Olen terveyskeskuslääkäri, uraa takana 20 vuotta. Yhden ainoan kerran on herännyt seksuaalisesti mielenkiinto potilasta kohtaan, sekin oli kandiaikana, paksunsuolen tähystystä olin seuraamassa ja oli niin helkutin hyvännököinen perse Crohnin tautia sairastavalla nuorella miehellä.
Lievästi kehitysvammainen mustalaismies on esittänyt päiväkahvipyynnön, hän oli päälle parikymppinen, minä viisikymppinen. Kohteliaasti kieltäydyin. Tämä sama tyyppi muutamaa vuotta aiemmin kävi äitinsä kanssa uimahallissa naisten puolella, kun oli naisten vesijumppa. Siellä se teini istui äitinsä kanssa karvamunaisena naisten saunassa, vaikka olisi arvatenkin pärjännyt itsekseenkin miesten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin suostun panemaan potilasta jos on nainen eikä yli 90 kg. Pyydä suoraan vaan! T. Gynekologi
Mulla oli tällainen eläkeikäinen yksityisvastaanottoa pitävä miesgynekologi, jolle kerran päädyin, kun muille ei aikoja ollut nopealla aikataululla. Todella härski vaikutelma, en mene enää koskaan sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa onko kyse ollu varsinaisesti ihastumisesta, mutta ainakin olen ollut voimakkaasti viehättynyt potilaastani.
Terv. lääkäriEikö täällä palstalla toitotettu monessa ketjussa miten lääkäri tekee vain työtään eikä sille ole mitään merkitystä onko potilas nainen vai mies, ruma tai kaunis?
Että lääkäri ei tunne vetoa eikä seksuaallista halua kun hän on töissä.
Tunteeko trukkikuski seksuaalista halua ollessaan töissä? Entä Kelan työntekijä? Tai opettaja? Jos vastaus on kyllä, miksi lääkärikin ei voisi tuntea - sitä ei vain tule tuoda ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa onko kyse ollu varsinaisesti ihastumisesta, mutta ainakin olen ollut voimakkaasti viehättynyt potilaastani.
Terv. lääkäriKiva kuulla lääkärin kokemus :) haluaisitko vielä vastata, että jätitkö tunteesi siihen, vai voisitko kuvitella tekeväsi lähempää tuttavuutta potilaan kanssa? Ap
Tuollainen lääkäri pitäisi irtisanoa.
Todistaa miksi ei pidä mennä vastakkaisen sukupuolen hoidettavaksi. Minä en halua mitään romantiikkaa tai seksuaallisuutta kun menen lääkärille. Oksettaakin ajatella että joku katselisi sillä silmällä.
Entä jos se samaa sukupuolta edustava lääkäri onkin lesbo? Sallin oksennuksen.
En ole lääkäri, mutta olen hoitoalalla. Vastaanottohuoneeni on työtilani enkä koskaan voisi ihastua siinä.
Olen aina myös työroolissa, joten asiakas ei voisi ihastua "minuun" vaan ainoastaan rooliini. En tarkoita että teeskentelisin, mutta en tietystikään tavallisena tyttöystävänä olisi niin huomioiva ja huolehtiva ja häntä keskipisteenä pitävä.
Silloin tällöin tulee yhteydenottoja entisiltä potilailta, että tuntui kemiat osuvan hyvin yhteen jne. että kiinnostaisiko nähdä. Kemioista ei oikeasti voi puhua mitään, kun kyseessä on työtilanne. En ole tahallani flirttaileva, mutta hymyilen ja tärkeintä minulle on että hän voisi olla rento ja hoidettava asia voisi edetä.
Täytyy vielä opetella, miten olla ystävällinen antamatta vahingossa vääriä signaaleja. Minulle on sanottu, että kyllä se sitten helpottaa kun tukka harmaantuu. Miestyöntekijöillä ei taida helpottaa vielä silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. lääkäriEikö täällä palstalla toitotettu monessa ketjussa miten lääkäri tekee vain työtään eikä sille ole mitään merkitystä onko potilas nainen vai mies, ruma tai kaunis?
Että lääkäri ei tunne vetoa eikä seksuaallista halua kun hän on töissä.
Tunteeko trukkikuski seksuaalista halua ollessaan töissä? Entä Kelan työntekijä? Tai opettaja? Jos vastaus on kyllä, miksi lääkärikin ei voisi tuntea - sitä ei vain tule tuoda ilmi.
Trukkikuski ei katsele potilaita alastomana tai kuuntele heidän yksityisimpiä vaivojaan.
Opettaja ei todellakaan saa tuntea mitään romanttisia tai seksuaalisia tunteita töissään. Se nyt on aivan selvä.
Juuri tuosta syystä ruumiintarkastusta tekevän vartijan tai poliisin pitää olla samaa sukupuolta ja miksi naiset ei halua miessiivoajia naisten pukuhuoneeseen.
Koska jo se ajatus että toinen kiihottuu tai ajattelee mitään muutakaan vastaava on oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. lääkäriKiva kuulla lääkärin kokemus :) haluaisitko vielä vastata, että jätitkö tunteesi siihen, vai voisitko kuvitella tekeväsi lähempää tuttavuutta potilaan kanssa? Ap
Tuollainen lääkäri pitäisi irtisanoa.
Todistaa miksi ei pidä mennä vastakkaisen sukupuolen hoidettavaksi. Minä en halua mitään romantiikkaa tai seksuaallisuutta kun menen lääkärille. Oksettaakin ajatella että joku katselisi sillä silmällä.
Entä jos se samaa sukupuolta edustava lääkäri onkin lesbo? Sallin oksennuksen.
Ensinnäkin se on harvinaisempaa.
Toiseksi harvoin lesbo samalla lailla kiihottuu heti kun näkee alastoman naisen kuin jos mies näkee.
Kolmanneksi lesbokin on nainen. Niin sanotusti sillä itselläänkin on samat tavarat. Siksi lesbot saa mennä naisten pukuhuoneeseen, mutta miehet ei saa.
No mun ystäväni kyllä ihastui lääkäriinsä ja lääkäri häneen. Ovat nyt olleet naimisissa n 20 vuotta:)
Vierailija kirjoitti:
No mun ystäväni kyllä ihastui lääkäriinsä ja lääkäri häneen. Ovat nyt olleet naimisissa n 20 vuotta:)
oliko minkä alan lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Kohta antaa ruiskeen ;-)
Perään ;-)
Vierailija kirjoitti:
En usko
Ei ookkaa uskon asia
Tämä ketju hyvin todistaa miksi kannattaa mennä samaa sukupuolta olevalle lääkärille.