Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset teiniäidit, jakso 5, Laura

Vierailija
24.09.2018 |

Eli tänään taas vuorossa teiniäidit. Esittelyyn pääsee Laura, 18, joka odottaa toista lastaan. Hän tuli raskaaksi ensimmäisen lapsensa ollessa vasta 3kk. Lapsilla ilmeisesti eri isät, koska esittelyssä sanotaan, että seurustelua oli takana vasta viikko kun uusi raskaus paljastui. Itseäni ihmetyttää, miten niin nopeasti voi edes tietää olevansa raskaana. Ja se ei suinkaan ole ainut ihmetyksen aihe. Jatketaan tästä.

Kommentit (384)

Vierailija
101/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava kausi voisi olla "Nuoret äidit" tai vastaava, missä olisi vaikka juurikin niitä 20-25v lapsen saaneita, mutta ei kuitenkaan teiniäitejä. Nuorista äidistä kun löytyy erittäin paljon todella vastuuntuntoisia vanhempia niin olisi kiva tommonen kausi! Ettei aina olisi pelkkää negatiivista. Moni yhdistää nuoret äidit automaattisesti teiniäiteihin, vaikka esim. jos verrataan 17v:nä lapsen saanutta ja 22v:nä lapsen saanutta niin ero on todennäkösiesti huomattava ja samoin elämäntilanne! Nuo on niin kriittisiä vuosia, että eron huomaa.

Vierailija
102/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maailmassa ei ilman ammattia pärjää. Opiskelkaa hyvät ihmiset kaikki itsellenne AMMATTI!

Ohi aiheen: Hyvin voi pärjätä. Oma asunto, mies, lapset ja vakituinen työ. t. ylioppilas +30v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli pahin jakso tähän mennessä. Jäi tosi alakuloinen olo.

Vierailija
104/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusi olohuoneessa keskellä kuuminta kesää 👍

Vierailija
105/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihan aikuisten oikeasti tein kaikkeni, jotta osaisin tämmöisenä "parempiosaisena" ydinperheen äitinä suhtautua objektiivisesti näihin tämän ohjelman esittämiin äiteihin.

Anteeksi, mutta minä epäonnistuin. Säälin syvästi näitä tämänkin Lauran viattomia lapsia. Tuota "äitiä" kohtaan tunnen pelkkää halveksuntaa.

Ehkäisyvalistus meillä jo on; mikä siis on näiden naikkosten ongelma?? Sanaton.

Mikä sut saa näkemään itsesi parempiosaisena?

Mulle joskus psykologi opetti, että sääli on sairautta.

Huomasithan sitaatit sanan parempiosainen ympärillä. Sillä tarkoitetaan yleensä samaa kuin ilmaisulla "niin sanotusti" tms. Eli tuskin hän itseään parempiosaisena pitää, mutta yleisesti ydinperheen äitiä pidetään parempiosaisena kuin lapsia eri isille pukkaavaa teiniä. Ymmärrät varmasti itsekin miksi. 

Kiitos vastauksesta. Ehkä liian helposti otan näistä vastauksista itseeni. Olin 18, kun sain lapseni. Lapsen isä kuoli, kun olin seitsemännellä kuulla raskaana. Nyt lapseni on 21. Minä pyöritän firmaa, jolla menee aika hyvi ja rakastan työtäni. Lapseni kanssa olemme hyvin läheisiä. Viime viikolla juuri olimme ulkomaanmatkalla poikani kanssa :).

Ja lisään vielä, että moni varmaan kuviteli silloin, kun lapseni sain, että olisin joku yhteiskunnantukien elätti. Onneksi minulla oli laaja tukiverkko, joka näki toisin.

Haluaisitteko miinustajat kertoa mikä teidät saa näkemään asiat huonoksi? Firma, lapsi, nuori ikä, tukiverkko vai mikä? kiitos jos vastaatte. Ymmärrän kyllä ettei teiniäiteys ole mitenkään hyvä asia.

Ketään ei kiinnosta sinun todistelusi.

Kiitos kuitenkin, että koit aiheelliseksi nostaa todisteluni keskustelussa eteenpäin. Tiedän toki ettei nuori ikä ole mikään paras tae lapselle, mutta ei se aina myöskään pilaa hänen elämäänsä. Olen silti iloinen, että lapseni pitää minun päätöstäni saada hänet tyhmänä, ja itse haluaa lapset vasta ehkä joskus paljon myöhemmin ( eikä välttämättä ollenkaan).

Vierailija
106/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taikalampulta toivoisin että pysyttäis kaikki terveinä, ois hirveesti rahaa ja oma talo." Todellisentaju taitaa olla Lauralta hieman kateissa, ei tunnu ymmärtävän yhteyttä opiskelun/työnteon ja rahantulon välillä.

Erittäin yleistä teiniäideillä ja nykyisin monilla muillakin. Jopa kauan sitten teini-iän ohittaneilla.

Vierailija
107/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava kausi voisi olla "Nuoret äidit" tai vastaava, missä olisi vaikka juurikin niitä 20-25v lapsen saaneita, mutta ei kuitenkaan teiniäitejä. Nuorista äidistä kun löytyy erittäin paljon todella vastuuntuntoisia vanhempia niin olisi kiva tommonen kausi! Ettei aina olisi pelkkää negatiivista. Moni yhdistää nuoret äidit automaattisesti teiniäiteihin, vaikka esim. jos verrataan 17v:nä lapsen saanutta ja 22v:nä lapsen saanutta niin ero on todennäkösiesti huomattava ja samoin elämäntilanne! Nuo on niin kriittisiä vuosia, että eron huomaa.

Tai teiniäideistä, jotku aikuistuivat ja pistivät elämänsä kuntoon. Voisivat olla juuri jotain parikymppisiä. Parasta olisi, jos tämän kauden äidit olisivat ryhdistäytyneet!

Vierailija
108/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihan aikuisten oikeasti tein kaikkeni, jotta osaisin tämmöisenä "parempiosaisena" ydinperheen äitinä suhtautua objektiivisesti näihin tämän ohjelman esittämiin äiteihin.

Anteeksi, mutta minä epäonnistuin. Säälin syvästi näitä tämänkin Lauran viattomia lapsia. Tuota "äitiä" kohtaan tunnen pelkkää halveksuntaa.

Huomasithan sitaatit sanan parempiosainen ympärillä. Sillä tarkoitetaan yleensä samaa kuin ilmaisulla "niin sanotusti" tms. Eli tuskin hän itseään parempiosaisena pitää, mutta yleisesti ydinperheen äitiä pidetään parempiosaisena kuin lapsia eri isille pukkaavaa teiniä. Ymmärrät varmasti itsekin miksi. 

Kiitos vastauksesta. Ehkä liian helposti otan näistä vastauksista itseeni. Olin 18, kun sain lapseni. Lapsen isä kuoli, kun olin seitsemännellä kuulla raskaana. Nyt lapseni on 21. Minä pyöritän firmaa, jolla menee aika hyvi ja rakastan työtäni. Lapseni kanssa olemme hyvin läheisiä. Viime viikolla juuri olimme ulkomaanmatkalla poikani kanssa :).

Ja lisään vielä, että moni varmaan kuviteli silloin, kun lapseni sain, että olisin joku yhteiskunnantukien elätti. Onneksi minulla oli laaja tukiverkko, joka näki toisin.

Haluaisitteko miinustajat kertoa mikä teidät saa näkemään asiat huonoksi? Firma, lapsi, nuori ikä, tukiverkko vai mikä? kiitos jos vastaatte. Ymmärrän kyllä ettei teiniäiteys ole mitenkään hyvä asia.

Kiitos kuitenkin, että koit aiheelliseksi nostaa todisteluni keskustelussa eteenpäin. Tiedän toki ettei nuori ikä ole mikään paras tae lapselle, mutta ei se aina myöskään pilaa hänen elämäänsä. Olen silti iloinen, että lapseni pitää minun päätöstäni saada hänet tyhmänä, ja itse haluaa lapset vasta ehkä joskus paljon myöhemmin ( eikä välttämättä ollenkaan).

ei tietenkään pidä päätöstä saada hänet tyhmänä, muuta kuin niin nuorena tyhmyytenä.

Vierailija
109/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura on vielä kovin kypsymätön ja lapsellinen. Lause vauvan isästä "ei me sitä mihinkään tarvita" kertoo kyllä kaiken! Ei ole yhtään pitkäjänteisyyttä ajatella asioita kauemmas ja oma talokin pitää saada,mitä jos vaikka kasvaisi ensin aikuiseksi.

Vierailija
110/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukuusi olohuoneessa keskellä kuuminta kesää 👍

Mitä sitä turhaan joka vuosi uutta hankkimaan. Säästyy rahaa kun menee useamman vuoden samalla kuusella :D

Vierailija
111/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taikalampulta toivoisin että pysyttäis kaikki terveinä, ois hirveesti rahaa ja oma talo." Todellisentaju taitaa olla Lauralta hieman kateissa, ei tunnu ymmärtävän yhteyttä opiskelun/työnteon ja rahantulon välillä.

Kaikki pitäisi saada sossusta. 

Vierailija
112/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei noita voi naikkosiksi sanoa. Ne on vielä lapsia itsekin! Niin monella tapaa!!

Vierailija
113/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi vaivaamaan, että miksi riehui sairaalassa? Joutuikohan edes putkaan.

Vierailija
114/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa sarjassa ei ole ketään sellaista teiniäitiä, jolla olisi lapsia vain yhden miehen kanssa ja joka olisi esimerkiksi saanut opiskeltua, hankittua työpaikan ja muutenkin olisi elämänhallinta kunnossa. Miksi nuo kaikki on tuollaisia moniongelmaisia?

Koska kukaan normaali ihminen ei halua tuollaiseen ohjelmaan...

Määrittele sana NORMAALI.

Vierailija
115/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei tietenkään pidä päätöstä saada hänet tyhmänä, muuta kuin niin nuorena tyhmyytenä.

Siitä niin minä kuin lapseni olemme samaa mieltä. Ei ole fiksua saada lapsia nuorella iällä. Minulla on kuitenkin koko ajan ollut tärkeää se, että elämää täytyy viedä eteen päin ja hoitaa asiat mallilleen.

Vierailija
116/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi vaivaamaan, että miksi riehui sairaalassa? Joutuikohan edes putkaan.

Huom. Tämä oli Lauran versio.

Vierailija
117/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ammatin tärkeyden, mutta turha sitä on tivata pienen lapsen äidiltä joka on viimesillään raskaana. Saati juuri synnyttäneenä.

Nuo vuodet ovat niin hankalia pohtia "mikä minusta tulee isona" kun omaa aikaa on niin vähän ettei sieltä pyykkivuorien alta löydy sitä ns mikä minä olen tai haluan olla. Kunhan lapset hieman kasvaa ja napanuora venyy niin sitten on helpompi miettiä sitä että _kuka minä olen_.

Vierailija
118/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikea saada yhtään otetta että mitä tän Lauran päässä liikkuu. Ihan ku hänellä ei ois ollu mielipidettä oikein mistään. Harmi ettei ees tavannu ketään äitikaveria. Samaa mieltä aiemman kommentoijan kanssa, surullinen jakso.

Vierailija
119/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän ton Lauran äiti on

On hänellä äiti, mutta kuten aavistin oikein, ei hän halua tässä ohjelmassa esiintyä millään tavalla. Harvat hänet tietävät kuten allekirjoittanut

Vierailija
120/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen epävakaa tyttö. Tosiaan surullinen jakso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan