Toisenlaiset teiniäidit, jakso 5, Laura
Eli tänään taas vuorossa teiniäidit. Esittelyyn pääsee Laura, 18, joka odottaa toista lastaan. Hän tuli raskaaksi ensimmäisen lapsensa ollessa vasta 3kk. Lapsilla ilmeisesti eri isät, koska esittelyssä sanotaan, että seurustelua oli takana vasta viikko kun uusi raskaus paljastui. Itseäni ihmetyttää, miten niin nopeasti voi edes tietää olevansa raskaana. Ja se ei suinkaan ole ainut ihmetyksen aihe. Jatketaan tästä.
Kommentit (384)
Taitaa olla Lauran isä ja naisystävä ainoat aikuiset tässä kuviossa. Hyvä, että lapsilla on edes heidät. Laura itse vaikuttaa valitettavan epävakaalta. Jos kaksisuuntaista on, niin toivottavasti on myös ainakin raskauden jälkeen lääkkeetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan aikuisten oikeasti tein kaikkeni, jotta osaisin tämmöisenä "parempiosaisena" ydinperheen äitinä suhtautua objektiivisesti näihin tämän ohjelman esittämiin äiteihin.
Anteeksi, mutta minä epäonnistuin. Säälin syvästi näitä tämänkin Lauran viattomia lapsia. Tuota "äitiä" kohtaan tunnen pelkkää halveksuntaa.
Ehkäisyvalistus meillä jo on; mikä siis on näiden naikkosten ongelma?? Sanaton.
Mikä sut saa näkemään itsesi parempiosaisena?
Mulle joskus psykologi opetti, että sääli on sairautta.Huomasithan sitaatit sanan parempiosainen ympärillä. Sillä tarkoitetaan yleensä samaa kuin ilmaisulla "niin sanotusti" tms. Eli tuskin hän itseään parempiosaisena pitää, mutta yleisesti ydinperheen äitiä pidetään parempiosaisena kuin lapsia eri isille pukkaavaa teiniä. Ymmärrät varmasti itsekin miksi.
Kiitos vastauksesta. Ehkä liian helposti otan näistä vastauksista itseeni. Olin 18, kun sain lapseni. Lapsen isä kuoli, kun olin seitsemännellä kuulla raskaana. Nyt lapseni on 21. Minä pyöritän firmaa, jolla menee aika hyvi ja rakastan työtäni. Lapseni kanssa olemme hyvin läheisiä. Viime viikolla juuri olimme ulkomaanmatkalla poikani kanssa :).
Ja lisään vielä, että moni varmaan kuviteli silloin, kun lapseni sain, että olisin joku yhteiskunnantukien elätti. Onneksi minulla oli laaja tukiverkko, joka näki toisin.
Haluaisitteko miinustajat kertoa mikä teidät saa näkemään asiat huonoksi? Firma, lapsi, nuori ikä, tukiverkko vai mikä? kiitos jos vastaatte. Ymmärrän kyllä ettei teiniäiteys ole mitenkään hyvä asia.
Olis tärkeetä miettiä itselle omaa ammattia.. tunnen monia siinä 22-24v tienoilla lapsia saaneita ja heillä on ollut monilla jopa kaksi ammattia tai sitten yksi ammatti ja toinen tuloillaan. Ja yliopistollakin näkyy raskaanaolevat ihan viimeiseen asti painamassa hommia ja sama amk:ssa (olen opiskellut molemmissa). Lisäksi valtaosa jatkaa opintoja tavalla tai toisella ihan synnytyksen jälkeenkin. Yksikin tuttu opiskeli vieläpä ammatin etuajassa vaikka oli raskaanakin.
Mutta sitten nää 17- vuotiaana lapsen saaneet on niitä joilla ei ole kouluja käyty ja lapsesta huolimatta alkoholi ja muut päihteet kiinnostaa.
Fiksu valinta Lauralta muuttaa isän luo ja pistää Eemeli "pihalle". Niin kuin itse sanoi, ei ole järkeä asua yhdessä jos ei tule toisen kanssa toimeen. Ei edes lapsen takia. (moni "aikuisempikin" voisi tuon tajuta)
Lauran isä on valvonut lapsen kanssa... kertonee tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan aikuisten oikeasti tein kaikkeni, jotta osaisin tämmöisenä "parempiosaisena" ydinperheen äitinä suhtautua objektiivisesti näihin tämän ohjelman esittämiin äiteihin.
Anteeksi, mutta minä epäonnistuin. Säälin syvästi näitä tämänkin Lauran viattomia lapsia. Tuota "äitiä" kohtaan tunnen pelkkää halveksuntaa.
Mulle joskus psykologi opetti, että sääli on sairautta.Huomasithan sitaatit sanan parempiosainen ympärillä. Sillä tarkoitetaan yleensä samaa kuin ilmaisulla "niin sanotusti" tms. Eli tuskin hän itseään parempiosaisena pitää, mutta yleisesti ydinperheen äitiä pidetään parempiosaisena kuin lapsia eri isille pukkaavaa teiniä. Ymmärrät varmasti itsekin miksi.
Kiitos vastauksesta. Ehkä liian helposti otan näistä vastauksista itseeni. Olin 18, kun sain lapseni. Lapsen isä kuoli, kun olin seitsemännellä kuulla raskaana. Nyt lapseni on 21. Minä pyöritän firmaa, jolla menee aika hyvi ja rakastan työtäni. Lapseni kanssa olemme hyvin läheisiä. Viime viikolla juuri olimme ulkomaanmatkalla poikani kanssa :).
Ja lisään vielä, että moni varmaan kuviteli silloin, kun lapseni sain, että olisin joku yhteiskunnantukien elätti. Onneksi minulla oli laaja tukiverkko, joka näki toisin.
Haluaisitteko miinustajat kertoa mikä teidät saa näkemään asiat huonoksi? Firma, lapsi, nuori ikä, tukiverkko vai mikä? kiitos jos vastaatte. Ymmärrän kyllä ettei teiniäiteys ole mitenkään hyvä asia.
Lähinnä varmaan se, että juttusi ei liity tähän ohjelmaan. Eli on ns. off-topicia.
Ymmärsinkö oikein, että tuo lapsen isä oli tullut sairaalaan riehumaan? Todella säälittävää. Ei kyllä mitään kehuttavaa tossa naisessakaan.. ihan uskomaton kuvio kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kertoo sen, että Lauralla on fiksu isä, joka tukee tytärtään hankalassa elämäntilanteessa. Laura on onnekas kun hänellä on tukea tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa munkin äiti tai isä valvomaan lapsen kanssa :D
Terv. 6kk unettomia öitä
Tässä maailmassa ei ilman ammattia pärjää. Opiskelkaa hyvät ihmiset kaikki itsellenne AMMATTI!
Rivarikolmio Salosta. Millä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä varmaan se, että juttusi ei liity tähän ohjelmaan. Eli on ns. off-topicia.
Kiitos vastauksesta. Millä otsikolla tästä siis kannattaisi aloittaa topcic?
Ei hyvää päivää... :D ei löydy edes sanoja oikeesti
Miksi hitossa toi Lumi (n. 1 v) matkusti autossa kasvot menosuuntaan jossain retron näköisessä istuimessa? :o :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sinun todistelusi.
Vierailija kirjoitti:
Rivarikolmio Salosta. Millä rahalla?
Kelan tai isän rahalla. Salossa vuokrat tuskin päätä huimaavat.
Haluut ja haluut. Mitä sä tyttö olet valmis tekee näiden "unelmiesi" eteen? Miten ois opiskelu ja ammatti?!?
"Taikalampulta toivoisin että pysyttäis kaikki terveinä, ois hirveesti rahaa ja oma talo." Todellisentaju taitaa olla Lauralta hieman kateissa, ei tunnu ymmärtävän yhteyttä opiskelun/työnteon ja rahantulon välillä.
Tismalleen samat havainnot minunkin lähipiiristäni!