Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset teiniäidit, jakso 5, Laura

Vierailija
24.09.2018 |

Eli tänään taas vuorossa teiniäidit. Esittelyyn pääsee Laura, 18, joka odottaa toista lastaan. Hän tuli raskaaksi ensimmäisen lapsensa ollessa vasta 3kk. Lapsilla ilmeisesti eri isät, koska esittelyssä sanotaan, että seurustelua oli takana vasta viikko kun uusi raskaus paljastui. Itseäni ihmetyttää, miten niin nopeasti voi edes tietää olevansa raskaana. Ja se ei suinkaan ole ainut ihmetyksen aihe. Jatketaan tästä.

Kommentit (384)

Vierailija
121/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäi vaivaamaan, että miksi riehui sairaalassa? Joutuikohan edes putkaan.

Huom. Tämä oli Lauran versio.

Juuri näin. Ja Laurakin sanoi, että "vaan" huusi ja paiskoi ovia. Ei sellaisesta ketään putkaan viedä.

Vierailija
122/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myöskään ole o.k, jos lapsia on useammalle miehelle. Tätä ohjelmaa katsellessa tulee mieleen että pakkosterilisaatio ei välttämättä olisi huono asia.

Millä tavoin nämä henkilöt ja heidän valintansa vaikeuttavat Sinun elämääsi? Olisi mielenkiintoista kuulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa sarjassa ei ole ketään sellaista teiniäitiä, jolla olisi lapsia vain yhden miehen kanssa ja joka olisi esimerkiksi saanut opiskeltua, hankittua työpaikan ja muutenkin olisi elämänhallinta kunnossa. Miksi nuo kaikki on tuollaisia moniongelmaisia?

Ei liity nyt suoraan tähän ohjelmaan mutta silloin kun teiniäidit tuli ylellä niin mukana oli Sanna joka taisi olla 18 tai 19 sarjan aikana ja hänellä oli parivuotias lapsi, Sanna opiskeli ja on nykyään kolmen lapsen äiti ja palaamassa töihin piakkoin. 

Ot, mutta tuli tästä mieleen että näin yksi päivä Saritan lapsen ja mummon kaupassa. Asuukohan se lapsi edelleen mummollaan.

Vierailija
124/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuossa sarjassa ei ole ketään sellaista teiniäitiä, jolla olisi lapsia vain yhden miehen kanssa ja joka olisi esimerkiksi saanut opiskeltua, hankittua työpaikan ja muutenkin olisi elämänhallinta kunnossa. Miksi nuo kaikki on tuollaisia moniongelmaisia?

Eihän kukaan normijärkinen edes mene tuohon ohjelmaan, ainoastaan julkisuustyrkyt. Sama pätee moniin muihinkin idioottimaisiin realityihin. Tunnen ihan normaaleita hyvin menestyneitä ihmisiä, jotka ovat saaneet lapsia aika nuorena, joku alle 20-vuotiaskin.

Vierailija
125/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi, että ohjelman teiniäidit ovat itse hakeneet ohjelmaan. Kyllä siinä valikoituvat valkokankaalle ne kaikista lapsellisimmat ja huomionhakuisimmat, joiden todellisuudentaju on kaukana normaalista. Varmasti löytyy teini-ikäisiä äitejä, jotka ovat hyviä vanhempia, ja itsekin seuraavat tätä sarjaa järkyttyneenä ja päitään nyökytellen...

Vierailija
126/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myöskään ole o.k, jos lapsia on useammalle miehelle. Tätä ohjelmaa katsellessa tulee mieleen että pakkosterilisaatio ei välttämättä olisi huono asia.

Millä tavoin nämä henkilöt ja heidän valintansa vaikeuttavat Sinun elämääsi? Olisi mielenkiintoista kuulla?

Olen eri, mutta omasta puolestani voin vastata, että empaattisena ihmisenä suren lasten puolesta, jokainen lapsi antsaitsisi vakaan kodin.

Vierailija
127/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kamalan paha mieli tämän Eemelin puolesta, joka ilmeisesti haluaisi olla lapselleen isä, mutta Laura ei omien sanojensa mukaan tarvitse tätä mihinkään. Onneksi nykylaki mahdollistaa pojalle oikeudet isyyteen lastevalvojan avulla, eikä isyydestä päätä ailahtelevainen teiniäiti. Minä en luottaisi väitteeseen siitä, että Eemeli olisi riehunut sairaalassa. Siellä kutsutaan vartijat paikalle hyvin nopeasti ja näin tässä ei ilmeisesti käynyt.

Vierailija
128/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioi, että ohjelman teiniäidit ovat itse hakeneet ohjelmaan. Kyllä siinä valikoituvat valkokankaalle ne kaikista lapsellisimmat ja huomionhakuisimmat, joiden todellisuudentaju on kaukana normaalista. Varmasti löytyy teini-ikäisiä äitejä, jotka ovat hyviä vanhempia, ja itsekin seuraavat tätä sarjaa järkyttyneenä ja päitään nyökytellen...

Ohjelmaan on yritetty saada erilaisia tarinoita, jos mukaan olisi hakenut joku, jolla homma olisi hanskassa, olisi hän varmaan päässyt mukaan.

Vierailija
129/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluais olla inhottava, mutta ihan pakko todeta että KAIKKI tuntemani teiniäidit ovat aika rappiolla.. ihan oikeasti.

En hauku nuoria äitejä, jotain ihmettä tapahtuu siinä n. 20v tienoilla, että tutut jotka on lapsen saanut vaikka 20-25veenä niin eivät ole rappiolla? :D

Varmaan riippuu aika paljon siitä missä piireissä liikkuu. Olin itse 17, kun sain ensimmäisen. Toisen kohdalla 22. Itse taas tunnen vain sellaisia teiniäitejä, jotka hankkineet koulutuksen ja muutenkin elämä mennyt ihan mukavasti. 

Vierailija
130/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei jäänyt vauvan isästä kovin ruusuinen kuva, ainoa asia mihin oli naisessa ihastunut oli "mahtava ulkonäkö" ja kuten mainittu, synnytyssalissa ei elettäkään tehdä muuta kuin seisoa kädet taskuissa.

Vierailija
131/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle ei jäänyt vauvan isästä kovin ruusuinen kuva, ainoa asia mihin oli naisessa ihastunut oli "mahtava ulkonäkö" ja kuten mainittu, synnytyssalissa ei elettäkään tehdä muuta kuin seisoa kädet taskuissa.

Eemelille tehtiin selväksi, ettei hänen läsnäolonsa ole toivottua. Mitäpä siinä sitten teet? Hierot äitiä väkisin? Voivottelet supistuksia?

Toivottavasti Lauran vanhemmat pitävät myös Eemelin puolta.

Vierailija
132/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa Eemeliin sen enempää, koska en tiedä koko kuviota. Mutta eipä kovinkaan moni teinipoika osaa ilmaista tunteitaan tuon syvemmin. Varsinkaan julkisesti telkkarissa.

Vierailija
133/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli kamalan paha mieli tämän Eemelin puolesta, joka ilmeisesti haluaisi olla lapselleen isä, mutta Laura ei omien sanojensa mukaan tarvitse tätä mihinkään. Onneksi nykylaki mahdollistaa pojalle oikeudet isyyteen lastevalvojan avulla, eikä isyydestä päätä ailahtelevainen teiniäiti. Minä en luottaisi väitteeseen siitä, että Eemeli olisi riehunut sairaalassa. Siellä kutsutaan vartijat paikalle hyvin nopeasti ja näin tässä ei ilmeisesti käynyt.

Näinpä. Laurahan oli esikoisen isän "sulkenut kokonaan pois" heidän elämästä ja nyt haluais vissiin tehdä saman Eemelille.. ja tokihan kaikki vika on vaan näissä miehissä.. Toivottavasti Eemeli taistelee oikeuksistaan.

Vierailija
134/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Laurahan oli esikoisen isän "sulkenut kokonaan pois" heidän elämästä ja nyt haluais vissiin tehdä saman Eemelille.. ja tokihan kaikki vika on vaan näissä miehissä.. Toivottavasti Eemeli taistelee oikeuksistaan.

Lapsen kannalta. Tasapainoista ja säännöllistä pitää olla, puheet ja teot kohdata.

Vierailija
135/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on alkoholisti, poissulkeminen on ainut turvallinen vaihtoehto. Toki meillä on vain Lauran versio siitä kuviosta. Ylipäätään en siis vetelisi kovin suuria johtopäätöksiä, kun emme tiedä totuutta. Emme Laurasta emmekä näistä iseistä. Tv:ssä voidaan näyttää ihan muuta kuin totuus.

Vierailija
136/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain teininä lapsen ja onneksi tuota ohjelmaa ei ollut silloin, olisin harkitsemattomuuttani voinut vaikka osallistua.

Täällä osa on kertonut omastan teiniäitiytensä onnistumisesta, mutta jotenkin tuntuu, että monesti annetaan vähän liian ruusuista kuvaa siitä mitä se sitten todellisuudessa on.

Olen itse saanut lapsen teininä ja aina ollut totaali yh, vaikka ihan vastuuntuntuntoinen, mutta ikäiseksenikin lapsellinen ja epäkypsä.

Olen varmaankin selviytynyt ulkopuolisten silmin ihan kohtalaisesti, onnistuin opiskelemaan ammatin ja myöhemmin pääsin yliopistoon. Lapsi on menestynyt koulussa jne.

Mutta en silti suosittelisi kenellekkään. Lapsen saaminen teininä on ollut musertavan yksinäistä, teiniäitinä ei myöskään ole haluttua työvoimaa, joten työllistyminen on hankalaa ja sitä kautta esim. Ajokortin hankinta yms. Arkea helpottavat asiat ovat jääneet.

Mutta ennen kaikkea kun vertaan nykyistä itseäni siihen millainen olin, koen nyt olevani paljon järkevämpi ja valmiimpi vanhemmaksi.

Omat vaikeat kasvukivut ovat epäilemättä heijastuneet negatiivisesti lapsen kasvatukseen, vaikka ongelmia voi toki olla kaikilla äideillä iästä riippumatta.

Vierailija
137/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huomaa, että monet näistä teiniäideistä elää vähän omassa maailmassaan, välttämättä ymmärtämättä, että niissä omissa valinnoissa on ollut jotakin pielessä.  Siis nimenomaan siitä huomaa, että ovat ylipäätään osallistuneet ohjelmaan.  Toisaalta rohkeaa mutta toisaalta ehkä ennemmin esittelisin sitä perhe-elämää julkisesti vasta siinä vaiheessa, kun kaikki on tasapainossa. Mutta sitähän tuotantoyhtiö nimenomaan hakee. Mielestäni aika kyseenalaista ottaa tällaisia henkilöitä, tällaisella elämänvaiheella mukaan ohjelmaan. 

Vierailija
138/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on alkoholisti, poissulkeminen on ainut turvallinen vaihtoehto. Toki meillä on vain Lauran versio siitä kuviosta. Ylipäätään en siis vetelisi kovin suuria johtopäätöksiä, kun emme tiedä totuutta. Emme Laurasta emmekä näistä iseistä. Tv:ssä voidaan näyttää ihan muuta kuin totuus.

Entäpä, jos tuo toisen lapsen isä ei ole sen enempää alkoholisti kuin yleensä tuon ikäiset jampat on? Eikö tuo ole jo kunnianloukkaus?

Vierailija
139/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain teininä lapsen ja onneksi tuota ohjelmaa ei ollut silloin, olisin harkitsemattomuuttani voinut vaikka osallistua.

Täällä osa on kertonut omastan teiniäitiytensä onnistumisesta, mutta jotenkin tuntuu, että monesti annetaan vähän liian ruusuista kuvaa siitä mitä se sitten todellisuudessa on.

Olen itse saanut lapsen teininä ja aina ollut totaali yh, vaikka ihan vastuuntuntuntoinen, mutta ikäiseksenikin lapsellinen ja epäkypsä.

Olen varmaankin selviytynyt ulkopuolisten silmin ihan kohtalaisesti, onnistuin opiskelemaan ammatin ja myöhemmin pääsin yliopistoon. Lapsi on menestynyt koulussa jne.

Mutta en silti suosittelisi kenellekkään. Lapsen saaminen teininä on ollut musertavan yksinäistä, teiniäitinä ei myöskään ole haluttua työvoimaa, joten työllistyminen on hankalaa ja sitä kautta esim. Ajokortin hankinta yms. Arkea helpottavat asiat ovat jääneet.

Mutta ennen kaikkea kun vertaan nykyistä itseäni siihen millainen olin, koen nyt olevani paljon järkevämpi ja valmiimpi vanhemmaksi.

Omat vaikeat kasvukivut ovat epäilemättä heijastuneet negatiivisesti lapsen kasvatukseen, vaikka ongelmia voi toki olla kaikilla äideillä iästä riippumatta.

Kiitos tästä rehellisestä kuvauksesta! Tuntuu, että tässä ohjelmassa teiniäitiys halutaan esittää jotenkin kaunistellussa valossa. "Poks tulin raskaaksi, mutta ei se haittaa. Ei vaikka itse olen vielä lapsi. Vauva putkahti maailmaan tuosta vaan ja kaikki sujuu hyvin, vaikka miestä ei kiinnostakaan osallistua. Ihanaa olla vaan kotona. Ei mikään kiire opiskelemaan tai töihin" jne. jne. Oikeastihan asiat ovat useimmiten noin kuin sinä kuvailit, vaikka ulkoisesti näyttäisikin sujuvan suht hyvin (lapsi hyvinvoiva, äiti töissä jne.). Ja monilla ei ole edes ulkoisesti asiat kunnossa.

Vierailija
140/384 |
24.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä, jos tuo toisen lapsen isä ei ole sen enempää alkoholisti kuin yleensä tuon ikäiset jampat on? Eikö tuo ole jo kunnianloukkaus?

Turha jossitella, kun emme tunne näitä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi