Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi epäilee? Onko aikaisemmin ollut syytä? Vai onko itse pettänyt aikaisemmin.
Minä puhuisin ensin siitä, ettei teidän välillä ole sitä luottamusta, joka olisi hyvä olla, jos ruvetaan vanhemmiksi.
Pyydä häntä pumuamaan avoimesti ja ehkä ulkopuolisen janssa yhdessä. Ja mieti, haluatko jatkaa hänen kanssaan.
Kerro suostuvasi isyystestiin heti lapsen synnyttyä.
Jos olet itse häntä pettänyt kerrankin vaikka vuosia sitten, ymmärrän miehesi epäluulon. Jos taas et ole, niin kyllä tuommoinen epäily loukkaa.
Sillä ei ole mitään merkitystä miten AP:hen voi luottaa? Miehen ei pidä elämänsä tärkeintä asiaa laittaa toisen ihmisen sanomisien varaan.
Jokaisen pitää tehdä AINA DNA testi.
Vaikka itse juokset vieraissa aina heti kun puolison silmä välttää, niin usko tai älä: joissain parisuhteissa luotetaan ja ollaan luottamuksen arvoisia.
Sinä olet varmaan niitä ihmisiä jotka luottavat jokaiseen ihmiseen joka vastaan tulee.
Kuka laittaa koko elämänsä peliksi siihen että toinen ei petä? Koska jos mies luottaa naisen sanaan hän laittaa koko loppuelämänsä peliin. Jos se uhkapeli laukeaa eli nainen onkin pettänyt ja lapsi ei ole oma niin se tarkoittaa miehen elämän loppumista.
Pettäminen on äärimmäisen yleistä.
Minä en luota jokaiseen, mutta puolisooni luotan. En tenttaa häneltä todisteita siitä, onko hän ollut siellä missä on sanonut olevansa. Kun hän aamulla lähtee, niin luotan hänen olevan töissä tekemässä sitä, mistä työnantaja hänelle maksaa.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ei kyllä niitä tilastoja taida löytyä? AlapekkuDNAkaikkinaisetpettääjasynnyttäääpäriä joku luku nyt, heitä hatusta vaikka niin voidaan palstalaisten kanssa arvioida sen osuvuutta?
Mene trolli muualle.
En ole trolli, mutta todella vaikea sulattaa, että tuollainen olisi yleistä. Ei omassa tuttavapiirissä ainakaan. Jos et tiedä tilastoista niin montako tällaista tapausta itse henkilökohtaisesti tiedät? Siis ihan vaan jotenkin, että saisi jonkun konkreettisen kuvan, että tapahtuuko tätä monillekin? Onko nämä ihan normaalinoloisia ihmisiä ja parisuhteitä vai vähän ongelmaisempia, prostituoituja tai nistejä?
molto_vivace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
molto_vivace kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kondomi on hyvin varma suojaväline raskaudelta, joten miehesi epäily on varsin luonnollinen reaktio. Vaihtoehtona voit teettää kaupallisen isyystestin ennen syntymää. Tämä ei kuitenkaan käy oikeudessa tms. mutta palauttaa luottamusta. Toinen vaihtoehto on teettää se isyystesti sitten lapsen syntymän jälkeen.
Se että loukkaannut miehesi epäilyistä, on hyvin normaalia, mutta olosuhteet ovat varsin haasteelliset myös miehen puolelta; kondomin suojaus raskaudelta on oikein käytettynä hyvin korkea - sen kumin läpi ei siittiöt mene ilman rikkoontumista, valmistevikaa tms. joten kyllähän tuo voi syödä uskottavuutta kenen hyvänsä kohdalla.
Kannattaa ottaa järki käteen ja toimia niin että asiat varmistuvat. Se että jättäisi epäilyt ilmaan syövät sitä suhdetta varmasti enemmän kuin varsin harmittomien testien läpikäyminen - oman ylpeyden nieleminen on joskus paikallaan itse kullakin.
Vai pitäisi vielä naisen "palauttaa miehen luottamusta" kun kondomi pettänyt.
Voi helevata olisi ollut helvetti irti, jos mies olisi jotain tuon suuntaistakaan mutissut kun meillä ehkäisy petti. Mutta eipä käynyt hänellä edes mielessäkään, meillä kun.luotetaan toisiin, eikä suhtauduta toiseem potentiaalisena syyllisenä.
Vai miten, voiko nainen yhtä kohtuullisesti syyttää, että mies saleen tökkinyt reikiä kondomiin ja tahallaan aiheuttanut tilanteen?
Niin, kondomin suojaus raskaudella oikein käytettynä on hyvin korkea. Eli jos pariskunta on näin tehnyt, eli käyttänyt kondomia oikein, niin kylläpä se luottamuksen menetyksen riski on hyvin suuri. Eli tyyliin tilastollinen todennäköisyys vastaan "mutu" ja "enkä oo pettänyt", väittämät. Usein näissä se logiikka voittaa. Paras tapa on vain käydä ilman mutinoita tekemässä se isyystestit, tai ainakin itse sitä ehdottaa jos toinen kummastelee "kun kondomiakin on käytetty" etc. On yksi kivi sieltä kengästä pois.
Tietysti epätasapainoisissa parisuhteissa jyräävä osapuoli voi huutamalla saada toisen hiljaiseksi ja vaientaa ne epäilyt, mutta sen jyrätyn ihmisen sisälle jää kuitenkin se pieni epäilyksen siemen, joka jossain kohtaan sitten alkaa oireilemaan: riitatilanteet, humalat jne.
Tasapainoisissa suhteissa ei alunalkaenkaan aleta syyttelemään pettämisestä jos vaimo tulee raskaaksi. Jos se on eka oletus, niin kannattaa vaan suoraan pakata kimpsut kasaan ja iittalat jakoon, ei tule sellaisesta parisuhteesta nimittäin mitään.
Raskauteen liittyvät jutut aiheuttaa ärtymystä, koska se on liki ainoa asia, jota et voi täysin kontrolloida (muuten kuin selibaatilla). Ehkäisyn läpi voikin raskautua, mutta toisaalta lasta halutessa taas ei tulekaan raskaaksi vaikka kuinka olisi otolliseen aikaan ilman ehkäisyä.
No, mutta hyvä ihminen. Kumpi on todennäköisempää, että oikein käytetty kondomi pettää vai että toinen on pettänyt. Siis ihan reiluuden vuoksi voi ehdottaa sille kumppanille, että:
"hei, ymmärrän tästä nousevan epäilyn ja siis onhan tämä varsin uskomatonta, mutta jo se sua auttaa niin voidaan ottaa/tehdä isyystesti, niin ei tarvi asiaa miettiä".
Mies voi jo tässä vaiheessa vastata että ei tarvi. Mutta se että ei edes anneta tähän mahdollisuutta on parisuhdetta varmasti koetteleva tapaus.
Eli jos oikein tulkitsen, niin koko ajatus isyystestistä on niin äärettömän inhottava, että parempi vain jyrätä sen ukkelin loogiset päätelmät omalla tunnemyräkällä ja näin vaarantaa ensinnäkin oma parisuhde ja toiseksi vaikeuttaa sen isä-kanditaatin terveen isä-lapsisuhteen luomista, siis ne epäilyt jäävät kyllä voimaan..
Sinä ja moni muu mies ketjussa pitää ilmiselvänä sitä, että nainen parisuhteessa vaatii miestään käyttämään kondomia, mutta vieraissa käydessään antaa aina paljaalla. Minusta tuo ei kuulosta uskottavalta. Vai perustuuko tuo väite siihen, että ketjun miehet eivät käytä kondomia pettämisreissuillaan?
En kyllä saanut kiinni ajatuksestasi. Enkä ymmärtänyt perusteita, että miksi se isyystesti nyt tässä olisi jotenkin kynnyskysymys. Sen ymmärrän että jollain sumealla logiikalla se koetaan epäluottamuslauseena, vaikka sen todistuvoima olisi sitten varsin kiistaton.
Eli nainen harrastaa seksiä parisuhteessa kondomilla, ja parisuhteen ulkopuolella hänen on mahdotonta harrastaa seksiä ilman kondomia. Tämä siis jollain tavalla todistaa että lapsi on 100% varmasti miehen.
Tuo ajatus on kyllä sinun, tässä siitä lainaus Kumpi on todennäköisempää, että oikein käytetty kondomi pettää vai että toinen on pettänyt. Jos nainen on käynyt pettämässä ja silloin on ollut kondomi käytössä, niin miksi juuri silloin se satavarmana pitämäsi ehkäisy olisi juuri silloin pettänyt?
Jos oma mies vaatisi nyt isyystestiä, niin laittaisin hänet seisomaan lasten kanssa peilin eteen. Siinä olisi isyystestiä ihan riittämiin ja mieskin sen huomaisi, kun ei ole sokea.
Vierailija kirjoitti:
Hei kuinka yleistä tuo on, että lapsi onkin jonkun toisen? En jaksa sitä kauaa enää kysellä. Isyystestiin en ota kantaa, itselle olisi aivan sama tehdä se jos mies haluaisi. Mutta kuinka moni lapsi on todellisuudessa jonkun toisen? Eikö löydy mitään tutkimuksia? Tietenkin onhan sen rankka aihe tutkittavaksi, ettei negatiivisia tuloksia ainakaan olisi kiva sen yhteydessä kuulla ja ehkä nämä epävarmat ei sitten tutkimuksiin osallistu? Joku luku vain huvittaisi tietää, itse veikkaan, että alle 1%
Ihan helppoa tuota ei ole tutkia. Eka pitäisi selvittää mitä halutaan oikeasti tutkia. Nykyaikana perheet on niin monimuotoisia että on paljon perheitä joissa lapsi tai lapsrt on biologisesti vain toisen. Suuressa osassa perheitä tuo tiedetään vaikka ulkopuolisille sitä ei erityisesti huudeltaisikaan. On perheitä joissa vanhemmat tietää asian mutta kaikkia ei ole kerrottu edes lapsille/lapselle. Sitten on pieni osuus heitä joissa täyttä varmuutta isästä ei ole isällä tai ehkä ei edes äidillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla oikeasti kuinka yleistä on, että nainen synnyttää jonkun toisen miehen lapsen (onhan sekin ihmeellistä, että lähtee edes arpomaan). Tälle joka näitä DNA-testejä peräänkuuluttaa niin usein se nyt vain on niin pirun selvää, ettei niitä tarvita. Kyllä minäkin suostuisin jos mies ehdottomasti vaatisi, mutta en ainakaan vielä raskausaikana koska en haluaisin tuollaisen hullun todistelun takia saada keskenmenoa, en edes ottaisi siihen mitään 1% kohonnutta riskia kun itse kerran tiedän varmasti. Onko tuota jossain oikeasti tutkittu, joku luku kelpaisi?
Hitto ruoka paloi pohjaan kun on niin kuumat paikat täällä..... :'(
Et näytä naisena tajuavan että kukaan täysijärkinen ei ota sitä riskiä että nainen valehtelee. Miehet on tehneet itsemurhia kun he ovat myöhemmin saaneet tietää että lapsi jonka ne on kasvattaneet ei olekkaan oma.
Jos lapsi on vaikka 20 vuotias niin miehelle on valehdeltu 21 vuotta. Hänen elämänsä on ollut pelkkää valetta 21 vuotta. Ihminen jonka hän kasvatti ja jota raksti ei olekkaan kuin huijari ja petoksen tulos.
Olisi paljon helpompaa miehelle se että lapsi kuolisi kuin se että hän saisi tietää että lapsi ei ole oma.
Sitä paitsi jos mies menee hyväksymään isyyden niin sitä ei voi perua vaikka saisit vuoden päästä tietää että lapsi ei ole oma. Joutuu maksamaan elatusmaksuja 17 vuotta.
Aikuinen ihminen ei ole niin tyhmä että ottaisi tuollaista riskiä.
Tää sun juttus alkaa jo väsyä.
Oishan toi aivan perse tilanne, mutta tiesitkö että se miehen kasvattama lapsi saattaa silti olla miehelle kuin oma, vaikka selviäisikin ettei sitä biologisesti ole? Monet jatkavat silti isänä lapselle. Biologia ei todellakaan kaikille ole kaikki kaikessa.
/4
Kuinkas monta miestä tunnet joka on saanut tietää että lapsi ei ole oma? Minä tiedän montakin.
Kukaan ei ole jatkanut yhteyden pitämistä lapsiinsa.
Biologia ei ole kaikki kaikessa mutta se on äärimmäisen tärkeä osa vanhemmuuttaa. Siksi suurin osa lapsia haluavista ei halua adoptiota.
Mutta adoptiossa mieskin tietää että lapsi ei ole biologisesti hänen. Täysin eri asia kun kaikki on ollut valetta alusta asti.
Yleensä myöskään lapset ei halua olla tekemisissä miehen kanssa kun he saavat tietää totuuden (jos siis ovat vähintään teini-ikäisiä jolloin ne jotain jostain tajuaakin).
En ainuttakaan onneksi, mutta ihan riittävästi olen seurannut mediaa tietääkseni useammankin mainitsemani kaltaisen tapauksen. Googlaa vaikka!
Myös lapselle on ensiarvoisen tärkeää että kasvatti-isä pysyy kuvioissa.
En tiedä miksi vastailen vihaiselle trollille.
/4
Ymmärrän ap:n miestä. Jos on ehkäisyä käytetty niin raskautuminen on todeliisuudessa hyvin pienen mahdollisuuden rajoilla (en puhu nyt näistä jotka "unohtavat" ottaa pillereitä jne.) Mutta tietenkin raskautuminen on mahdollista. menkää yhdessä lääkäriin ja puhukaa siellä asiasta. Avoin suhtautuminen asiaan auttaa aina.
Meillä ehkäisy petti aikanaan myös. Minulla oli kierukka joka oli jo "yliaikaa" ja sanoin miehelle että ehkäisy on epävarma ja saatan tulla raskaaksi jos emme käytä kondomia. No mies tajus asian mutta silti ei käytetty kondomia (olin jo tuossa vaiheessa varannut ajan kierukan vaihtoon) Tulin raskaaksi. Miehelle se oli ookoo mutta kysyi että tehtäiskö kuitenkin sitten myös isyystesti ja se oli mulle ookoo. Ei hän sitten kuitenkaan halunnut sitä tehdä ja lapsi on todellakin ihan vauvasta asti ollut niin isänsä näköinen ettei siitä ole kellään varmasti epäilystä kenen lapsi on kyseessä. Jos on puhdas omatunto niin ei tuollaisista kannata loukkaantua. Miettisin kyllä että jos pitkä suhde takana että miksi mies ei luota. Meillä takana oli lyhyt suhde. Nyt ollaan oltu yhdessä jo reippaasti toistakymmentä vuotta.
Minun mieheni ei pitänyt saada lapsia, oli tutkittu juttu ja kuinkas ollakkaan niin meille syntyi lapsonen ja nyt ehkä toinen tulossa ☺️
Että ei siihen lääkärien lausuntoihin ole aina luottaminen
Vierailija kirjoitti:
Isyys testi voidaan tehdä vasta kun lapsi on syntynyt
Höpö höpö. Ei ole ollut totta pitkään aikaan.
http://americanpregnancy.org/prenatal-testing/non-invasive-prenatal-pat…
https://dna-testing.ca/article/a-paternity-test-from-the-9th-week-of-pr…
Eikä äidiltä tarvita nykyään kuin verikoe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla oikeasti kuinka yleistä on, että nainen synnyttää jonkun toisen miehen lapsen (onhan sekin ihmeellistä, että lähtee edes arpomaan). Tälle joka näitä DNA-testejä peräänkuuluttaa niin usein se nyt vain on niin pirun selvää, ettei niitä tarvita. Kyllä minäkin suostuisin jos mies ehdottomasti vaatisi, mutta en ainakaan vielä raskausaikana koska en haluaisin tuollaisen hullun todistelun takia saada keskenmenoa, en edes ottaisi siihen mitään 1% kohonnutta riskia kun itse kerran tiedän varmasti. Onko tuota jossain oikeasti tutkittu, joku luku kelpaisi?
Et näytä naisena tajuavan että kukaan täysijärkinen ei ota sitä riskiä että nainen valehtelee. Miehet on tehneet itsemurhia kun he ovat myöhemmin saaneet tietää että lapsi jonka ne on kasvattaneet ei olekkaan oma.
Jos lapsi on vaikka 20 vuotias niin miehelle on valehdeltu 21 vuotta. Hänen elämänsä on ollut pelkkää valetta 21 vuotta. Ihminen jonka hän kasvatti ja jota raksti ei olekkaan kuin huijari ja petoksen tulos.
Olisi paljon helpompaa miehelle se että lapsi kuolisi kuin se että hän saisi tietää että lapsi ei ole oma.
Sitä paitsi jos mies menee hyväksymään isyyden niin sitä ei voi perua vaikka saisit vuoden päästä tietää että lapsi ei ole oma. Joutuu maksamaan elatusmaksuja 17 vuotta.
Ja naisethan eivät ole koskaan tehneet itsemurhaa miesten valeiden takia. Mieshän ei voi valehdella esim uskollisuudestaan(ai niin, mulla on ollut sivusäätöjä ja pari lasta muille meidän 25 avioliittovuoden aikana), tai kondomista(ai niin, minä otin kortsun pois kun et nähnyt kun en tykkää siitä miltä se tuntuu, oho ootkin raskaana oma syy), tai lapsitoiveistaan(ai niin en mä haluunkaan lasta oho ootki jo 7 kk raskaana no mä häivyn onnea matkaan)
Mutta ei, vain naiset valehtelevat, ja valehtelevat AINA. Eivätkä miehet ole koskaan valeillansa täysin tuhonneet naisen elämää, ehei, heissä ei ole koskaan mitään vikaa...parempi olla ottamatta riskiä ja pysyä poissa miehistä. Mutta ei, sitten ruvetaan valittaan kun ei saakkaan p*llua...
Vierailija kirjoitti:
Hei kuinka yleistä tuo on, että lapsi onkin jonkun toisen? En jaksa sitä kauaa enää kysellä. Isyystestiin en ota kantaa, itselle olisi aivan sama tehdä se jos mies haluaisi. Mutta kuinka moni lapsi on todellisuudessa jonkun toisen? Eikö löydy mitään tutkimuksia? Tietenkin onhan sen rankka aihe tutkittavaksi, ettei negatiivisia tuloksia ainakaan olisi kiva sen yhteydessä kuulla ja ehkä nämä epävarmat ei sitten tutkimuksiin osallistu? Joku luku vain huvittaisi tietää, itse veikkaan, että alle 1%
Nasitenklinikalla n. 10%.
5% ensimmäisestä lapsesta, ~20% toisesta, ja ~10% kolmannesta.
Näin siis jo 90-, ja 00-luvuilla. Saattaa olla vielä pahempi tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina epäilläkin kun on kyse ki11ikarus3lliveteraaneista.
Ja tässä taas mies, jolla EI ole ehkäisyhuolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naisethan eivät ole koskaan tehneet itsemurhaa miesten valeiden takia. Mieshän ei voi valehdella esim uskollisuudestaan(ai niin, mulla on ollut sivusäätöjä ja pari lasta muille meidän 25 avioliittovuoden aikana), tai kondomista(ai niin, minä otin kortsun pois kun et nähnyt kun en tykkää siitä miltä se tuntuu, oho ootkin raskaana oma syy), tai lapsitoiveistaan(ai niin en mä haluunkaan lasta oho ootki jo 7 kk raskaana no mä häivyn onnea matkaan)
Mutta ei, vain naiset valehtelevat, ja valehtelevat AINA. Eivätkä miehet ole koskaan valeillansa täysin tuhonneet naisen elämää, ehei, heissä ei ole koskaan mitään vikaa...parempi olla ottamatta riskiä ja pysyä poissa miehistä. Mutta ei, sitten ruvetaan valittaan kun ei saakkaan p*llua...
Yksikään noista ei ole lähellekkään sitä että valehtelee lapsen isyydestä.
Naiset pettää ihan yhtä paljon kuin miehet. Kun pettäjä paljastuu niin se jätetään ja jatketaan elämää.
Se että mies tekee lapsia muiden kanssa on vaan pettämistä. Sinuunhan se ei muuten vaikuta. Jätät miehet ja jatkat elämää.
Naisen pitäisi itsekkin ehkäistä.
Lapsitoiveita saa muuttaa vaikka joka päivä. Se ei ole pettämistä eikä valehtelua. Ei edes moraalisesti väärin.
Kai miehelläkin on oikeus muuttaa mieltään siitä että haluaako lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan helppoa tuota ei ole tutkia. Eka pitäisi selvittää mitä halutaan oikeasti tutkia. Nykyaikana perheet on niin monimuotoisia että on paljon perheitä joissa lapsi tai lapsrt on biologisesti vain toisen. Suuressa osassa perheitä tuo tiedetään vaikka ulkopuolisille sitä ei erityisesti huudeltaisikaan. On perheitä joissa vanhemmat tietää asian mutta kaikkia ei ole kerrottu edes lapsille/lapselle. Sitten on pieni osuus heitä joissa täyttä varmuutta isästä ei ole isällä tai ehkä ei edes äidillä.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Itseäni kiinnosti juuri tämä osuus pareista, jotka eivät tiedä lapsen isää varmasti/joissa mies ei tiedä lapsen olevan jonkun toisen. Vaikea tosiaan keksiä alhaisempaa tekoa, ehkä vastaavasti miehet jotka pettävät vaimoaan vaimon ollessa vielä synnärillä liippaa läheltä, mutta ei sekään sitä lasta toisen lapseksi sentään muuta. Jos pitää arvata niin edelleen veikkaan (toivon), että näiden osuus on alle prosentin luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Raskauden todennäköisyys kon kondomiehkäisyssä vsrsin iso. Jos sata paria käyttää kondomia ehkäisyyn vuoden ajan tulee 18 paria raskaaksi. Seuraavana vuonna seuraavat 18 jne. Googlaa pearlin luku.
Vain täysin virheettömällä käytöllä päästään korkeisiin ehkäisylukuihin. Olette ottaneet suuremman raskautumisen riskin kuin olette halunneet.
Juu. Mutta näihin laskelmiin tosiaan on laskettu mukaan se, että parit ovat "laiskoja" sitä käyttämään. Siinä mielessä kondomin haukkuminen huonoksi menetelmäksi on väärä, koska oikein käytettynä ilman laiskuusriskia sen ehkäisyteho on hyvä. Eikä sen käyttö mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Itseäni kiinnosti juuri tämä osuus pareista, jotka eivät tiedä lapsen isää varmasti/joissa mies ei tiedä lapsen olevan jonkun toisen. Vaikea tosiaan keksiä alhaisempaa tekoa, ehkä vastaavasti miehet jotka pettävät vaimoaan vaimon ollessa vielä synnärillä liippaa läheltä, mutta ei sekään sitä lasta toisen lapseksi sentään muuta. Jos pitää arvata niin edelleen veikkaan (toivon), että näiden osuus on alle prosentin luokkaa.
Näköjään saatiin tarkempaa tietoa, älkää kommentoiko tota jooko. Ap, suostu isyystestiin, ei se niin kohtuuton pyyntö näköjään ole ja joku sanoikin, että verikoe riittää. Mies kyllä maksaa jos halutaan jostain vielä tapella täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauden todennäköisyys kon kondomiehkäisyssä vsrsin iso. Jos sata paria käyttää kondomia ehkäisyyn vuoden ajan tulee 18 paria raskaaksi. Seuraavana vuonna seuraavat 18 jne. Googlaa pearlin luku.
Vain täysin virheettömällä käytöllä päästään korkeisiin ehkäisylukuihin. Olette ottaneet suuremman raskautumisen riskin kuin olette halunneet.Juu. Mutta näihin laskelmiin tosiaan on laskettu mukaan se, että parit ovat "laiskoja" sitä käyttämään. Siinä mielessä kondomin haukkuminen huonoksi menetelmäksi on väärä, koska oikein käytettynä ilman laiskuusriskia sen ehkäisyteho on hyvä. Eikä sen käyttö mitään rakettitiedettä ole.
Peukutin vaikka olen raskaana kondomin pettämisen takia. Se tosiaan repesi vaikka aiemmin on hyvin palvellut tämä merkki. Älkää nyt hyvät ihmiset käyttäkö pelkkää kondomia jos raskaus on todellakin pahinta mitä voisi tapahtua. Varsinkin miehet - ette voi mitenkään pakottaa naista tekemään aborttia jos hän ei siihen pystykään. Itsekin luulin aiemmin pystyväni vaan enpä pystynyt (ekalla kerralla minipillerit petti, niistä ei sitten ole mihinkään, raskauskin oli rv 8 ja pieni sydän nähtiin ultrassa) Onneksi lapset on saaneet syntyä, mutta tosiaan jotain muuta pitää käyttää siinä lisäksi, vähintään lämpömittailua ja jos olette ihan varmoja, ettei lapsia haluta niin vasektomiaan mars miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toi nyt sitten käytännössä tutkittaisi. Haastattelemalla isiä luuleeko he olevansa lastensa bioisiä ja sen jälkeen tekemällä isyystesti. Kuinka luotettava tutkimus todellisuudessa olisi? Vai mahtuiskiko mukaan niitä tapauksia joissa todellisuus tiedetään mutta sitä ei haluta esim. tutkimuksessa kertoa? Mikä tutkimuksen otanta olisi vapaaehtoisia vai voisiko siihen pakottaa esim. ne perheet joissa isä on syntynyt esim. vuonna 1975.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teettäisin isyystestin missä tahansa tapauksessa, jossa minun väitettäisiin olevan isä.
Jos nainen ei voi hyväksyä samaa varmuutta minun oikeudesta isyyteeni kuin hänen varmuus äitiyteensä, niin jo on itsekästä.
Ja testin toki saisitkin, ilman mutinoita. Parisuhteesi saisit sen jälkeen etsiä muualta.
/4
Lienee miehellä oikeus testiin, mutta samalla osoitat suhteenne laadun. Jos minun mies olisi tuollaista tehnyt, olisi saanut hoitaa isyytensä etänä.
Minusta parisuhteen perusta on luottamus.
Totta kai on luottamus, mutta en minä itse asiassa naisena ymmärrä miksi tästä pitäisi repiä hiuksia tuossa mitoissa, että se on uloruokinta saman tien. Eikö se ole _kuitenkin_ ihan ymmärrettävää, että haluat olla 100% varma niinkin suuresta asiasta, etkä 98% varma kuten ehkäisy? Kääntäkää tuo toisin päin, jos ette itse voisikaan olla omasta äitiydestänne samalla tavalla varmoja niin kuin nyt olette miltä se tuntuisi? Mutta jos asian pystyy helposti tarkastamaan siihen sataseen miksi ei käyttäisi sitä mahdollisuutta?
Tietenkään sitä nyt ei pidä tehdä just tuohon tyyliin niin kuin aloittajalle on käynyt, että "joo kun ihan varmasti oot vieraissa käynyt niin siksi pitää tarkistaa niih!" Vaan ihan vain periaatteesta. Etenkin vahinkoraskaudessa.
Itse ajattelen, että jos se tieto helpottaa niin mikä minä sitä olisin kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään noista ei ole lähellekkään sitä että valehtelee lapsen isyydestä.
Naiset pettää ihan yhtä paljon kuin miehet. Kun pettäjä paljastuu niin se jätetään ja jatketaan elämää.
Se että mies tekee lapsia muiden kanssa on vaan pettämistä. Sinuunhan se ei muuten vaikuta. Jätät miehet ja jatkat elämää.
Naisen pitäisi itsekkin ehkäistä.
Lapsitoiveita saa muuttaa vaikka joka päivä. Se ei ole pettämistä eikä valehtelua. Ei edes moraalisesti väärin.
Kai miehelläkin on oikeus muuttaa mieltään siitä että haluaako lapsia.
Vähän ohis, mutta ihan samalla tavalla petetyn naisen elämä on siinä tilanteessa saattanut vuosikausia perustua valheelle. Miten sellainen ei vaikuta naisen elämään mutta miehen elämään vaikuttaa?
/4
Mene trolli muualle.