Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen
Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.
Kommentit (384)
Vahinkoraskauden mahdollisuus on 1/1000. Se, että suhteessa toinen pettää on 50%.
Vaikka kuinka uskoisi toiseen, nii luvut ei valehtele. Syyttömänä kärsit tästä nykyajan kevytkenkäisyydestä, mutta minkäs teet.
Kyllä voi tulla, vaikka kortonkia ois käyttänytkin, kun on "hyvä maa ja vielä paremmat siemenet", kumisaapas oisi meilläkin ollut ehkä varmempi. 😊
Aikaa siitä jo kohta 46vuotta terve lapsi syntyi ja kuin ilmetty isänsä.
Aina ovat olleet kuin paita ja peppu. Tämä meidän miesväki.
Kyllä se siitä.
Samat jupinat piti sietää minunkin silloin, enkä ikinä ollut kenrnkään toisen kanssa en silloin enkä sen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vahinkoraskauden mahdollisuus on 1/1000. Se, että suhteessa toinen pettää on 50%.
Vaikka kuinka uskoisi toiseen, nii luvut ei valehtele. Syyttömänä kärsit tästä nykyajan kevytkenkäisyydestä, mutta minkäs teet.
Onko tuo 1/1000 niinkuin 1/1000 yhdynnästä? (Olen siis se kolmatta kertaa raskaana, ehkäisy petti taas-nainen) Tosin vikaa kertaa nyt ei lasketa kun kumi repesi, mutta minipillerit ei ainakaan ole mitään 1/1000 luokkaa vaikka ottaisit kellontarkasti etkä sairastelisi. Tää on vähän ohis taas, tehkää naiset isyystesti jos mies haluaa, ei jakseta tuollaisesta loukkaantua. -(vihaisia alapeukkuja sataa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla oikeasti kuinka yleistä on, että nainen synnyttää jonkun toisen miehen lapsen (onhan sekin ihmeellistä, että lähtee edes arpomaan). Tälle joka näitä DNA-testejä peräänkuuluttaa niin usein se nyt vain on niin pirun selvää, ettei niitä tarvita. Kyllä minäkin suostuisin jos mies ehdottomasti vaatisi, mutta en ainakaan vielä raskausaikana koska en haluaisin tuollaisen hullun todistelun takia saada keskenmenoa, en edes ottaisi siihen mitään 1% kohonnutta riskia kun itse kerran tiedän varmasti. Onko tuota jossain oikeasti tutkittu, joku luku kelpaisi?
Hitto ruoka paloi pohjaan kun on niin kuumat paikat täällä..... :'(
Et näytä naisena tajuavan että kukaan täysijärkinen ei ota sitä riskiä että nainen valehtelee. Miehet on tehneet itsemurhia kun he ovat myöhemmin saaneet tietää että lapsi jonka ne on kasvattaneet ei olekkaan oma.
Jos lapsi on vaikka 20 vuotias niin miehelle on valehdeltu 21 vuotta. Hänen elämänsä on ollut pelkkää valetta 21 vuotta. Ihminen jonka hän kasvatti ja jota raksti ei olekkaan kuin huijari ja petoksen tulos.
Olisi paljon helpompaa miehelle se että lapsi kuolisi kuin se että hän saisi tietää että lapsi ei ole oma.
Sitä paitsi jos mies menee hyväksymään isyyden niin sitä ei voi perua vaikka saisit vuoden päästä tietää että lapsi ei ole oma. Joutuu maksamaan elatusmaksuja 17 vuotta.
Aikuinen ihminen ei ole niin tyhmä että ottaisi tuollaista riskiä.
Ja naisethan eivät ole koskaan tehneet itsemurhaa miesten valeiden takia. Mieshän ei voi valehdella esim uskollisuudestaan(ai niin, mulla on ollut sivusäätöjä ja pari lasta muille meidän 25 avioliittovuoden aikana), tai kondomista(ai niin, minä otin kortsun pois kun et nähnyt kun en tykkää siitä miltä se tuntuu, oho ootkin raskaana oma syy), tai lapsitoiveistaan(ai niin en mä haluunkaan lasta oho ootki jo 7 kk raskaana no mä häivyn onnea matkaan)
Mutta ei, vain naiset valehtelevat, ja valehtelevat AINA. Eivätkä miehet ole koskaan valeillansa täysin tuhonneet naisen elämää, ehei, heissä ei ole koskaan mitään vikaa...parempi olla ottamatta riskiä ja pysyä poissa miehistä. Mutta ei, sitten ruvetaan valittaan kun ei saakkaan p*llua...
Yksikään noista ei ole lähellekkään sitä että valehtelee lapsen isyydestä.
Naiset pettää ihan yhtä paljon kuin miehet. Kun pettäjä paljastuu niin se jätetään ja jatketaan elämää.
Se että mies tekee lapsia muiden kanssa on vaan pettämistä. Sinuunhan se ei muuten vaikuta. Jätät miehet ja jatkat elämää.
Naisen pitäisi itsekkin ehkäistä.
Lapsitoiveita saa muuttaa vaikka joka päivä. Se ei ole pettämistä eikä valehtelua. Ei edes moraalisesti väärin.
Kai miehelläkin on oikeus muuttaa mieltään siitä että haluaako lapsia.
Vähän ohis, mutta ihan samalla tavalla petetyn naisen elämä on siinä tilanteessa saattanut vuosikausia perustua valheelle. Miten sellainen ei vaikuta naisen elämään mutta miehen elämään vaikuttaa?
/4
No nuo asiat nyt kuitenin vain pisteytyy eritavalla. Ehkä vastaava synti mieheltä olisi r*iskata nainen ja estää häneltä abortti, tai se menisi ehkä jo pari pistettä ohi. Mutta minkä takia täällä pitää alkaa vertailemaan kuinka joku toinen mies on kohdellut jotain toista naista huonommin kuin joku nainen jotain toista miestä. Nämä on kaikki henkilökohtaisia tragedioita eikä niissä tällainen pisteyttäminen lohduta. - ohis t. toinen nainen
Itse olen tästä tietenkin eri mieltä, mutta joo, samaa ihmettelin minäkin että miksi näitä piti alkaa vertailemaan.
/4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla oikeasti kuinka yleistä on, että nainen synnyttää jonkun toisen miehen lapsen (onhan sekin ihmeellistä, että lähtee edes arpomaan). Tälle joka näitä DNA-testejä peräänkuuluttaa niin usein se nyt vain on niin pirun selvää, ettei niitä tarvita. Kyllä minäkin suostuisin jos mies ehdottomasti vaatisi, mutta en ainakaan vielä raskausaikana koska en haluaisin tuollaisen hullun todistelun takia saada keskenmenoa, en edes ottaisi siihen mitään 1% kohonnutta riskia kun itse kerran tiedän varmasti. Onko tuota jossain oikeasti tutkittu, joku luku kelpaisi?
Hitto ruoka paloi pohjaan kun on niin kuumat paikat täällä..... :'(
Et näytä naisena tajuavan että kukaan täysijärkinen ei ota sitä riskiä että nainen valehtelee. Miehet on tehneet itsemurhia kun he ovat myöhemmin saaneet tietää että lapsi jonka ne on kasvattaneet ei olekkaan oma.
Jos lapsi on vaikka 20 vuotias niin miehelle on valehdeltu 21 vuotta. Hänen elämänsä on ollut pelkkää valetta 21 vuotta. Ihminen jonka hän kasvatti ja jota raksti ei olekkaan kuin huijari ja petoksen tulos.
Olisi paljon helpompaa miehelle se että lapsi kuolisi kuin se että hän saisi tietää että lapsi ei ole oma.
Sitä paitsi jos mies menee hyväksymään isyyden niin sitä ei voi perua vaikka saisit vuoden päästä tietää että lapsi ei ole oma. Joutuu maksamaan elatusmaksuja 17 vuotta.
Aikuinen ihminen ei ole niin tyhmä että ottaisi tuollaista riskiä.
Ja naisethan eivät ole koskaan tehneet itsemurhaa miesten valeiden takia. Mieshän ei voi valehdella esim uskollisuudestaan(ai niin, mulla on ollut sivusäätöjä ja pari lasta muille meidän 25 avioliittovuoden aikana), tai kondomista(ai niin, minä otin kortsun pois kun et nähnyt kun en tykkää siitä miltä se tuntuu, oho ootkin raskaana oma syy), tai lapsitoiveistaan(ai niin en mä haluunkaan lasta oho ootki jo 7 kk raskaana no mä häivyn onnea matkaan)
Mutta ei, vain naiset valehtelevat, ja valehtelevat AINA. Eivätkä miehet ole koskaan valeillansa täysin tuhonneet naisen elämää, ehei, heissä ei ole koskaan mitään vikaa...parempi olla ottamatta riskiä ja pysyä poissa miehistä. Mutta ei, sitten ruvetaan valittaan kun ei saakkaan p*llua...
Yksikään noista ei ole lähellekkään sitä että valehtelee lapsen isyydestä.
Naiset pettää ihan yhtä paljon kuin miehet. Kun pettäjä paljastuu niin se jätetään ja jatketaan elämää.
Se että mies tekee lapsia muiden kanssa on vaan pettämistä. Sinuunhan se ei muuten vaikuta. Jätät miehet ja jatkat elämää.
Naisen pitäisi itsekkin ehkäistä.
Lapsitoiveita saa muuttaa vaikka joka päivä. Se ei ole pettämistä eikä valehtelua. Ei edes moraalisesti väärin.
Kai miehelläkin on oikeus muuttaa mieltään siitä että haluaako lapsia.
Se, että on käynyt roiskimassa toisen selän takana muita lapsia sinne tänne on minusta kyllä pettämisen mittakaavassa "vähän" korkeammalla kuin vain "normaali" kerta rysäys niin sanoen. Aika naiivia väittää ettei se vaikuta sen enempää. Tällä periaatteella senkään ei tarvitsisi vaikuttaa sinuun sen enempää, ettei lapsesi olekaan biologisesti sinun. Ei siitä tarvitse välittää, eihän se lapsen syy ole, eikä lapsi oikeasti muutu joksikin epälapseksi omalle vanhemmalleen vuosien jälkeen. Hyvin harva hylkäisi lapsen siinä tilanteessa. eli loppujen lopuksi vaimo on vain pettäjä.
Mutta eihän näillä nyt sinänsä ole järkeä kilpailla kammottavuuksissa, kun totuus on se että kaikkia voidaan loukata niin monilla tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Nasitenklinikalla n. 10%.
5% ensimmäisestä lapsesta, ~20% toisesta, ja ~10% kolmannesta.
Näin siis jo 90-, ja 00-luvuilla. Saattaa olla vielä pahempi tänä päivänä.
Siis ovatko nämä luvut isyystestin tehneistä? Eli kyseessä ei todellakaan ole satunnaisotos, vaan ne tapaukset, joissa isyydestä on alunperinkin ollut joku epäily. Jos tehdään oletus, että 20% tekee isyystestin (varmasti yliarvio), niin silloin "väärä" isä on 0,2 * 0,1 = 0,02 eli 2% lapsista.
Lisätään tähän vielä joku arvio siitä, kuinka monella testaamattomalla (siis oletus, että 80% ei tee isyystestiä) on väärä isä. Vedän hatusta 1% (lienee järkevää olettaa, että luku on pienempi kuin testin halunneilla). Eli 0,8 * 0,01 = 0,008 eli 0.8%.
Nämä kun summataan, niin saadaan 2% + 0.8% ≈ 3%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi epäilee? Onko aikaisemmin ollut syytä? Vai onko itse pettänyt aikaisemmin.
Minä puhuisin ensin siitä, ettei teidän välillä ole sitä luottamusta, joka olisi hyvä olla, jos ruvetaan vanhemmiksi.
Pyydä häntä pumuamaan avoimesti ja ehkä ulkopuolisen janssa yhdessä. Ja mieti, haluatko jatkaa hänen kanssaan.
Kerro suostuvasi isyystestiin heti lapsen synnyttyä.
Jos olet itse häntä pettänyt kerrankin vaikka vuosia sitten, ymmärrän miehesi epäluulon. Jos taas et ole, niin kyllä tuommoinen epäily loukkaa.
Sillä ei ole mitään merkitystä miten AP:hen voi luottaa? Miehen ei pidä elämänsä tärkeintä asiaa laittaa toisen ihmisen sanomisien varaan.
Jokaisen pitää tehdä AINA DNA testi.
Vaikka itse juokset vieraissa aina heti kun puolison silmä välttää, niin usko tai älä: joissain parisuhteissa luotetaan ja ollaan luottamuksen arvoisia.
Kun puhutaan elämän tärkeimmistä asioista niin ainoastaan faktoihin voi luottaa.
Naisena et ehkä sitä tajua mutta oman lapsen kuolema on 1000 kertaa helpompi asia kuin se että saat tietää että olet kasvattanut lasta joka ei ole sinun.
Kukaan täysijärkinen ei ota sitä riskiä.
Ja tässä sitä kuuluisaa miehen logiikkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehelle tiedoksi että kondomi voin pettää vaikka se olisi ulkoisesti ihan ehjä. Siittiöt on sen verran pieniä että ne menevät helposti läpi sellaisistakin pienistä koloista joita ei silmillä näe.
Tää ketju hymyilyttää. Naiset paasaa joka ketjussa "Jos mies ei halua lapsia käyttää kortsua" ja tässä muistutellaa "hei ei se kortsu ookkaan 100% ehkäisy"
Missä on paasaus naisen ehkäisystä? Missä on kommentit joissa ihmetellään miksi sitä AP käyttänyt mitään?
Pitäisikö miehille sitten valehdella että kumi on 100% varma ehkäisykeino, vai mitä ehdotat? :D
Fakta on se että mikään ehkäisy ei ole täysin varma (ja hormonaaliset keinot eivät sovi kaikille). Se, että kumi saattaa pettää, on paska syy olla käyttämättä sitä.
/4
Ei vaan yleensä täällä rummutetaan miehen syy on kun ei kumia käytetä. JOS MIES EI HALUA Lapsia käyttää kondomia. Koska eihän se ehkäisy oon vaan naisten vastuulla. Sitten kun se ehkäisy on vain miehen vastuulla (kondomi) niin vika on edelleen miehessä. Voihan nainen käyttää siittiöitä tuhoavia vaahtoja/pesaaria yms. On olemassa hormoni vapaita vaihtoehtoja...
En ole koskaan kuullut että kumin rikkoutuminen olisi kenenkään mielestä miehen vika. Ehkäisy saattaa pettää ja se olisi jokaisen tajuttava siinä vaiheessa kun seksiin ryhdytään. Pessaari ja muut hormonivapaat vaihtoehdot ovat vielä epäluotettavampia kuin kondomi.
/4
Sitten suosittelen sinua lukemaan muutamat AV ketjut. Mies vihaa parhaimmillaan. Aina jos nainen tulee raskaaksi on se miehen vika vaikka käyttäisi kumia ja nainen ei mitään.
Kuka täällä miestä syyttää raskaudesta? Me ihmetellään miten aikuinen mies voi olla noin pihalla, ettei ymmärrä yksinkertaisia tilastoja ja kuvittelee kortsun olevan ihan 100% luotettava ehkäisymuoto. Mienkää miehet nettiin ja hakekaa kaikien ehkäisymuotojen toimintavarmuudet. Esimerkiksi omien ehkäisypillerien varmuus on 99,7% Se tarkoittaa sitä, että minun kanssani seksiä harrastava mies ottaa 0,3% riskin siitä että tulen hänelle raskaaksi. Jos mies harrastaa seksiä naisen kanssa ehkäisynä kortsu, hän ottaa 2% riskin siitä, että nainen tulee raskaaksi. Nainen ottaa nämä riskit myös. Jos riski on mielestäsi liian iso, älä harrasta seksiä.
Tilastollisesti pettäminen taitaa kuitenkin olla suurempi todennäköisyys kuin kondomin pettäminen huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina epäilläkin kun on kyse ki11ikarus3lliveteraaneista.
Ja tässä taas mies, jolla EI ole ehkäisyhuolia.
Olet kipeästi...väärässä. nimimerkillä 4 lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko nämä luvut isyystestin tehneistä?
Ei, vaan ylipäätään sikiötutkimuksesta ja perinnöllisyystutkimuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Viitteitä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Viitteitä, kiitos.
Ei niitä lukuja ikinä julkisteta. Tiedät vallan hyvin miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Viitteitä, kiitos.
Mistäs sinä ne sitten tiedät?
Totta helkkarissa ne julkistettaisiin, moisella tiedollahan iltapäivälehdistö, a-studiot ja poliitikotkin revittelisivät monta kuukautta.
/4
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti pettäminen taitaa kuitenkin olla suurempi todennäköisyys kuin kondomin pettäminen huomaamatta.
Näin varmasti on, ja siksi Ap:n kannattaisi mielestäni suorastaan vaatia isyystestiä, vaikka mies muuttaisikin mielensä. Asia kuitenkin kalvaa, näiden todennäköisyyksien takia, ja olisi kamalaa, jos se vuosikausia, ehkä koko loppuelämän, nousisi riidoissa esiin tyylin "niin, jos toi nyt edes on mun". Valitettavsti en usko, että Ap:n mies pystyy isyystestittä koskaan täysin sitoutumaan lapseen.
Vaikka isyystesti on tavallaan epäluottamuslause, sitä ei pidä ajatella niin, että mies arvelee, että Ap on todennäköisesti pettänyt, vaan siten, että on olemassa pieni mahdollisuus, että Ap on pettänyt. Ja tämä pieni todennäköisyys on se, jonka mies haluaa sulkea pois.
Meillä mies alkoi höpistä isyystestin teettämisestä, vaikka oltiin ihan tekemällä tehty sitä lasta ja pari keskenmenoakin oli matkan varrella. Tää oli varmaan joku shokkireaktio. Kyllä mulla itsellänikin varsinkin ensimmäisen raskauden alussa iski päälle pieni paniikki, että haluanko mä tätä oikeasti ym. Meillä ainakin miehellä nää testipuheet jäi pois sitten kun raskaus eteni ja erityisesti, kun lapsi syntyi ja oli isänsä näköinen. Mutta kieltämättä edelleen mulla verenpaine nousee, kun tätä ajattelen, enkä ymmärrä miehen ajatuksenjuoksua vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Viitteitä, kiitos.
Mistäs sinä ne sitten tiedät?
Totta helkkarissa ne julkistettaisiin, moisella tiedollahan iltapäivälehdistö, a-studiot ja poliitikotkin revittelisivät monta kuukautta.
/4
Huoh, iltapäivälehdistö ei johda sairaaloita. Etkö tajua mitään maastamme? Julkistaminen johtaisi vielä useampaan rikkoutuneeseen perheeseen, joka aiheuttaa lisää kuluja ja ongelmia useamman sukupolven ajan. Aiheuttaisi myös suoria kustannuksia, kun testejä vaadittaisiin entistä useammin. On sairaalan, naisten, lasten, ja yhteiskunnan etu, ettei asiasta pidetä "turhaa" meteliä.
Minä tiedän ne, kuten tietää kaikki jotka ovat työskennelleet sikiötutkimusten parissa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina epäilläkin kun on kyse ki11ikarus3lliveteraaneista.
Ja tässä taas mies, jolla EI ole ehkäisyhuolia.
Olet kipeästi...väärässä. nimimerkillä 4 lasta
Ja jokaisella lapsella on eri äiti etkä ole yhdenkään kanssa parisuhteessa, eikö vaan?
Isyystestejä vastustavilla naikkosilla taitaa olla ikioma pikku salaisuus, jota ei halua kenenkään tietävän...
Vierailija kirjoitti:
Isyystestejä vastustavilla naikkosilla taitaa olla ikioma pikku salaisuus, jota ei halua kenenkään tietävän...
Isyystestejä vastuvavat naiset taitavat odottaa kumppanilta vähän luottamusta.
No nuo asiat nyt kuitenin vain pisteytyy eritavalla. Ehkä vastaava synti mieheltä olisi r*iskata nainen ja estää häneltä abortti, tai se menisi ehkä jo pari pistettä ohi. Mutta minkä takia täällä pitää alkaa vertailemaan kuinka joku toinen mies on kohdellut jotain toista naista huonommin kuin joku nainen jotain toista miestä. Nämä on kaikki henkilökohtaisia tragedioita eikä niissä tällainen pisteyttäminen lohduta. - ohis t. toinen nainen