Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahinkoraskaus; mies ei usko että lapsi on hänen

Vierailija
23.09.2018 |

Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.

Kommentit (384)

Vierailija
301/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomille luvataan 97-98 % ehkäisyvarmuus, kun kondomia käytetään ja säilytetään oikein. Ei tarvitse olla edes kovin välkky kaveri älytäkseen, että mahdollisuus raskauteen on olemessa.

Kaikki miehet ajattelevat, että heillä on superspermaa. Hienoja uimareita heidän siittiöt. Kukaan ei ole tuhkamuna. He ovat oikeita siitossonneja ja heidän spermallaan hedelmöittäisi naisen kuin naisen. Jos nainen ei hedelmöittyisi, vika olisi tietenkin naisessa. Mutta jos nainen sitten hedelmöittyy eikä mies ole sitä toivonut niin vika on tietenkin taas jossain muualla. Sillä miehellä on sellaista superspermaa, että se tietää milloin hedelmöittää ja milloin ei. Mies haluaa levittää siittiöitään, muttei halua lapsia. Mies ei halua vasektomiaa, koska mies ei silloin tuntisi itseään mieheksi, siitossonniksi, jolla on superspermaa.

Vierailija
302/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa vahinko raskautta. Yhdynnässä olitte tietoisesti ja 6000v on tiedetty, mitä siit voi seurata.

6000 vuotta? Miten perustelet tuon vuosimäärän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nasitenklinikalla n. 10%.

5% ensimmäisestä lapsesta, ~20% toisesta, ja ~10% kolmannesta.

Näin siis jo 90-, ja 00-luvuilla. Saattaa olla vielä pahempi tänä päivänä.

Siis ovatko nämä luvut isyystestin tehneistä?

Ei, vaan ylipäätään sikiötutkimuksesta ja perinnöllisyystutkimuksesta. 

Ok. Viitteitä, kiitos.

Ei niitä lukuja ikinä julkisteta. Tiedät vallan hyvin miksi.

Niitä on julkistettu. Luvut länsimaista ovat alle prosentista neljään prosenttiin. Ei todellakaan kymmentä.

https://jech.bmj.com/content/59/9/749.long

https://www.cell.com/trends/ecology-evolution/fulltext/S0169-5347(16)00…

Vierailija
304/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla oikeasti kuinka yleistä on, että nainen synnyttää jonkun toisen miehen lapsen (onhan sekin ihmeellistä, että lähtee edes arpomaan). Tälle joka näitä DNA-testejä peräänkuuluttaa niin usein se nyt vain on niin pirun selvää, ettei niitä tarvita. Kyllä minäkin suostuisin jos mies ehdottomasti vaatisi, mutta en ainakaan vielä raskausaikana koska en haluaisin tuollaisen hullun todistelun takia saada keskenmenoa, en edes ottaisi siihen mitään 1% kohonnutta riskia kun itse kerran tiedän varmasti. Onko tuota jossain oikeasti tutkittu, joku luku kelpaisi?

Hitto ruoka paloi pohjaan kun on niin kuumat paikat täällä..... :'(

Et näytä naisena tajuavan että kukaan täysijärkinen ei ota sitä riskiä että nainen valehtelee. Miehet on tehneet itsemurhia kun he ovat myöhemmin saaneet tietää että lapsi jonka ne on kasvattaneet ei olekkaan oma.

Jos lapsi on vaikka 20 vuotias niin miehelle on valehdeltu 21 vuotta. Hänen elämänsä on ollut pelkkää valetta 21 vuotta. Ihminen jonka hän kasvatti ja jota raksti ei olekkaan kuin huijari ja petoksen tulos. 

Olisi paljon helpompaa miehelle se että lapsi kuolisi kuin se että hän saisi tietää että lapsi ei ole oma.

Sitä paitsi jos mies menee hyväksymään isyyden niin sitä ei voi perua vaikka saisit vuoden päästä tietää että lapsi ei ole oma. Joutuu maksamaan elatusmaksuja 17 vuotta.

Aikuinen ihminen ei ole niin tyhmä että ottaisi tuollaista riskiä.

Tää sun juttus alkaa jo väsyä.

Oishan toi aivan perse tilanne, mutta tiesitkö että se miehen kasvattama lapsi saattaa silti olla miehelle kuin oma, vaikka selviäisikin ettei sitä biologisesti ole? Monet jatkavat silti isänä lapselle. Biologia ei todellakaan kaikille ole kaikki kaikessa.

/4

Kuinkas monta miestä tunnet joka on saanut tietää että lapsi ei ole oma? Minä tiedän montakin.

Kukaan ei ole jatkanut yhteyden pitämistä lapsiinsa. 

Biologia ei ole kaikki kaikessa mutta se on äärimmäisen tärkeä osa vanhemmuuttaa. Siksi suurin osa lapsia haluavista ei halua adoptiota.

Mutta adoptiossa mieskin tietää että lapsi ei ole biologisesti hänen. Täysin eri asia kun kaikki on ollut valetta alusta asti.

Yleensä myöskään lapset ei halua olla tekemisissä miehen kanssa kun he saavat tietää totuuden (jos siis ovat vähintään teini-ikäisiä jolloin ne jotain jostain tajuaakin).

Melkoisessa porukassa liikut, jos tunnet "montakin" tapausta, jossa isä ei olekaan isä.

Vierailija
305/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Viitteitä, kiitos.

Niitä on julkistettu. Luvut länsimaista ovat alle prosentista neljään prosenttiin. Ei todellakaan kymmentä.

https://jech.bmj.com/content/59/9/749.long

https://www.cell.com/trends/ecology-evolution/fulltext/S0169-5347(16)00…

Jee olin sittenkin oikeessa, kyllä mutu aina av-sikiötutkijat voittaa näköjään! :D mutta onhan toi silti valitettavan yleistä, ei nyt kuitenkaan ihan maantapa, kiitos linkistä

Vierailija
306/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat aika shokissa, koska kondomia on käytetty joka kerta eikä kertaakaan ole mennyt rikki mutta niin vain minä olen raskaana. Tilanteesta pahemman tekee vielä se, että mies on selkeästi epäluuloinen että onko hän isä. Minua surettaa ja vihastuttaa että mies epäilee minun pettäneen... olen ihan sekaisin enkä yhtään tiedä haluanko pitää lapsen eikä tiedä mieskään. Mutta en tiedä pystynkö aborttiinkaan.

Kondomi on hyvin varma suojaväline raskaudelta, joten miehesi epäily on varsin luonnollinen reaktio. Vaihtoehtona voit teettää kaupallisen isyystestin ennen syntymää. Tämä ei kuitenkaan käy oikeudessa tms. mutta palauttaa luottamusta. Toinen vaihtoehto on teettää se isyystesti sitten lapsen syntymän jälkeen.  

Se että loukkaannut miehesi epäilyistä, on hyvin normaalia, mutta olosuhteet ovat varsin haasteelliset myös miehen puolelta; kondomin suojaus raskaudelta on oikein käytettynä hyvin korkea - sen kumin läpi ei siittiöt mene ilman rikkoontumista, valmistevikaa tms. joten kyllähän tuo voi syödä uskottavuutta kenen hyvänsä kohdalla.

Kannattaa ottaa järki käteen ja toimia niin että asiat varmistuvat. Se että jättäisi epäilyt ilmaan syövät sitä suhdetta varmasti enemmän kuin varsin harmittomien testien läpikäyminen - oman ylpeyden nieleminen on joskus paikallaan itse kullakin. 

Vai pitäisi vielä naisen "palauttaa miehen luottamusta" kun kondomi pettänyt.

Voi helevata olisi ollut helvetti irti, jos mies olisi jotain tuon suuntaistakaan mutissut kun meillä ehkäisy petti. Mutta eipä käynyt hänellä edes mielessäkään, meillä kun.luotetaan toisiin, eikä suhtauduta toiseem potentiaalisena syyllisenä.

Vai miten, voiko nainen yhtä kohtuullisesti syyttää, että mies saleen tökkinyt reikiä kondomiin ja tahallaan aiheuttanut tilanteen?

Niin, kondomin suojaus raskaudella oikein käytettynä on hyvin korkea. Eli jos pariskunta on näin tehnyt, eli käyttänyt kondomia oikein, niin kylläpä se luottamuksen menetyksen riski on hyvin suuri. Eli tyyliin tilastollinen todennäköisyys vastaan "mutu" ja "enkä oo pettänyt", väittämät. Usein näissä se logiikka voittaa. Paras tapa on vain käydä ilman mutinoita tekemässä se isyystestit, tai ainakin itse sitä ehdottaa jos toinen kummastelee "kun kondomiakin on käytetty" etc. On yksi kivi sieltä kengästä pois.

Tietysti epätasapainoisissa parisuhteissa jyräävä osapuoli voi huutamalla saada toisen hiljaiseksi ja vaientaa ne epäilyt, mutta sen jyrätyn ihmisen sisälle jää kuitenkin se pieni epäilyksen siemen, joka jossain kohtaan sitten alkaa oireilemaan: riitatilanteet, humalat jne.

Tasapainoisissa suhteissa ei alunalkaenkaan aleta syyttelemään pettämisestä jos vaimo tulee raskaaksi. Jos se on eka oletus, niin kannattaa vaan suoraan pakata kimpsut kasaan ja iittalat jakoon, ei tule sellaisesta parisuhteesta nimittäin mitään.

Raskauteen liittyvät jutut aiheuttaa ärtymystä, koska se on liki ainoa asia, jota et voi täysin kontrolloida (muuten kuin selibaatilla). Ehkäisyn läpi voikin raskautua, mutta toisaalta lasta halutessa taas ei tulekaan raskaaksi vaikka kuinka olisi otolliseen aikaan ilman ehkäisyä.

Jos lasta ei ole suunniteltu niin silloin on petetty. Jos nainen ei oikeasti yrittäisi huijata miestä isäksi niin hän ei olisi raskaaksi edes tullut. Jos mies käyttää kondomia niin naisen on sen lisäksi käytettävä ehkäisyä. Raskauden mahdollisuus on käytännössä nolla. Sitä paitsi jos lasta ei ole suunniteltu niin nainen menisi heti aborttiin.

Herttaisen naiivia ajattelua 😂

Ja sitten kun lasta halutaan, niin luulet tärppäävän heti?

Koitapa hyväksyä, että raskausasioissa todennäköisyyslaskelmat saa usein kenkää. Itse olen tullut (saman miehen kanssa) ehkäidyn läpi raskaaksi, mutta lasta on myös jouduttu ihan yrittämällä yrittämään.

Ja abortti ei ole ehkäisykeino. Itse en tekisi aborttia, ellei kyseessä ole sikiön vakava vamma.

Vierailija
307/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies edes kuiskaisi tyhjään kaivoon ettei usko odottamani lapsen olevan hänen, olisi hän ex.

Nainen joka ei itse ehdota isyystestiä on valehtelija ja pettäjä.

Normaali ihminen tekee avioehdon ja tekee isyystestin. Tyhmät ihmiset luottaa toisiin sokeasti.

Jos olet ollut puolison kanssa 10 -vuotta ja senkin jälkeen pidät häneen luottamisra "sokeana luottamisena", niin kyse on sinun omasta ongelmastasi ja liki vainoharhasta. Suosittelen sinkkuutta, kunnes olet käsitellyt tuon asian.

Vierailija
308/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi on hyvin varma suojaväline raskaudelta, joten miehesi epäily on varsin luonnollinen reaktio. Vaihtoehtona voit teettää kaupallisen isyystestin ennen syntymää. Tämä ei kuitenkaan käy oikeudessa tms. mutta palauttaa luottamusta. Toinen vaihtoehto on teettää se isyystesti sitten lapsen syntymän jälkeen.  

Se että loukkaannut miehesi epäilyistä, on hyvin normaalia, mutta olosuhteet ovat varsin haasteelliset myös miehen puolelta; kondomin suojaus raskaudelta on oikein käytettynä hyvin korkea - sen kumin läpi ei siittiöt mene ilman rikkoontumista, valmistevikaa tms. joten kyllähän tuo voi syödä uskottavuutta kenen hyvänsä kohdalla.

Kannattaa ottaa järki käteen ja toimia niin että asiat varmistuvat. Se että jättäisi epäilyt ilmaan syövät sitä suhdetta varmasti enemmän kuin varsin harmittomien testien läpikäyminen - oman ylpeyden nieleminen on joskus paikallaan itse kullakin. 

Vai pitäisi vielä naisen "palauttaa miehen luottamusta" kun kondomi pettänyt.

Voi helevata olisi ollut helvetti irti, jos mies olisi jotain tuon suuntaistakaan mutissut kun meillä ehkäisy petti. Mutta eipä käynyt hänellä edes mielessäkään, meillä kun.luotetaan toisiin, eikä suhtauduta toiseem potentiaalisena syyllisenä.

Vai miten, voiko nainen yhtä kohtuullisesti syyttää, että mies saleen tökkinyt reikiä kondomiin ja tahallaan aiheuttanut tilanteen?

Niin, kondomin suojaus raskaudella oikein käytettynä on hyvin korkea. Eli jos pariskunta on näin tehnyt, eli käyttänyt kondomia oikein, niin kylläpä se luottamuksen menetyksen riski on hyvin suuri. Eli tyyliin tilastollinen todennäköisyys vastaan "mutu" ja "enkä oo pettänyt", väittämät. Usein näissä se logiikka voittaa. Paras tapa on vain käydä ilman mutinoita tekemässä se isyystestit, tai ainakin itse sitä ehdottaa jos toinen kummastelee "kun kondomiakin on käytetty" etc. On yksi kivi sieltä kengästä pois.

Tietysti epätasapainoisissa parisuhteissa jyräävä osapuoli voi huutamalla saada toisen hiljaiseksi ja vaientaa ne epäilyt, mutta sen jyrätyn ihmisen sisälle jää kuitenkin se pieni epäilyksen siemen, joka jossain kohtaan sitten alkaa oireilemaan: riitatilanteet, humalat jne.

Tasapainoisissa suhteissa ei alunalkaenkaan aleta syyttelemään pettämisestä jos vaimo tulee raskaaksi. Jos se on eka oletus, niin kannattaa vaan suoraan pakata kimpsut kasaan ja iittalat jakoon, ei tule sellaisesta parisuhteesta nimittäin mitään.

Raskauteen liittyvät jutut aiheuttaa ärtymystä, koska se on liki ainoa asia, jota et voi täysin kontrolloida (muuten kuin selibaatilla). Ehkäisyn läpi voikin raskautua, mutta toisaalta lasta halutessa taas ei tulekaan raskaaksi vaikka kuinka olisi otolliseen aikaan ilman ehkäisyä.

No, mutta hyvä ihminen. Kumpi on todennäköisempää, että oikein käytetty kondomi pettää vai että toinen on pettänyt. Siis ihan reiluuden vuoksi voi ehdottaa sille kumppanille, että: 

"hei, ymmärrän tästä nousevan epäilyn ja siis onhan tämä varsin uskomatonta, mutta jo se sua auttaa niin voidaan ottaa/tehdä isyystesti, niin ei tarvi asiaa miettiä".

Mies voi jo tässä vaiheessa vastata että ei tarvi. Mutta  se että ei edes anneta tähän mahdollisuutta on parisuhdetta varmasti koetteleva tapaus. 

Eli jos oikein tulkitsen, niin koko ajatus isyystestistä on niin äärettömän inhottava, että parempi vain jyrätä sen ukkelin loogiset päätelmät omalla tunnemyräkällä ja näin vaarantaa ensinnäkin oma parisuhde ja toiseksi vaikeuttaa sen isä-kanditaatin terveen isä-lapsisuhteen luomista, siis ne epäilyt jäävät kyllä voimaan..

Kannattanee harkita puolison vaihtoa, jos on todennäköisempää että puoliso on pettänyt, kuin ehkäisyn pettäminen.

Seuransa saa itse valita, tiesittehän sen? Saa toki vaatia isyystestejä pettämisestä syytellen, mutta parisuhdetta siitä viritelmästä turha enää sen jälkeen odotella.

Vierailija
309/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Viitteitä, kiitos.

Mistäs sinä ne sitten tiedät?

Totta helkkarissa ne julkistettaisiin, moisella tiedollahan iltapäivälehdistö, a-studiot ja poliitikotkin revittelisivät monta kuukautta.

/4

Huoh, iltapäivälehdistö ei johda sairaaloita. Etkö tajua mitään maastamme? Julkistaminen johtaisi vielä useampaan rikkoutuneeseen perheeseen, joka aiheuttaa lisää kuluja ja ongelmia useamman sukupolven ajan. Aiheuttaisi myös suoria kustannuksia, kun testejä vaadittaisiin entistä useammin. On sairaalan, naisten, lasten, ja yhteiskunnan etu, ettei asiasta pidetä "turhaa" meteliä. 

Minä tiedän ne, kuten tietää kaikki jotka ovat työskennelleet sikiötutkimusten parissa siellä.

Täältä ohi kysyisin,

Miksi niitä sikiötutkimuksia ja perinnöllisyystutkimuksia tehdään juuri niille tietyille vauvoille?

Vanhempien toiveestako, vain sairaille vauvoillekko, vai ihan satunnaisesti?

Tehdäänkö niitä tutkimuksia niillekin perheille joissa isä kieltäytyy antamasta omaa (veri?)näytettä, vai antaako nekin näytteen jotka tietävät etteivät ole bioisiä?

Miksei meiltä pyydetty mieheltä mitään näytettä mitään tutkimuksia varten?

Vierailija
310/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä meiltäkään ole kertaakaan otettu, äidin verestä seulat alkuraskaudessa, jota käytettiin hyväksi kromosomihäiriön riskiluvun laskemisessa. Toisen kohdalla myös rv 36 kohdilla taisi olla, koska esikoisella oli syntyessään keltaisuutta. Mutta taisi tulla jo selväksi, että kyseessä on itseoppinut sikiötutkija....

Vierailija
311/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Viitteitä, kiitos.

Mistäs sinä ne sitten tiedät?

Totta helkkarissa ne julkistettaisiin, moisella tiedollahan iltapäivälehdistö, a-studiot ja poliitikotkin revittelisivät monta kuukautta.

/4

Huoh, iltapäivälehdistö ei johda sairaaloita. Etkö tajua mitään maastamme? Julkistaminen johtaisi vielä useampaan rikkoutuneeseen perheeseen, joka aiheuttaa lisää kuluja ja ongelmia useamman sukupolven ajan. Aiheuttaisi myös suoria kustannuksia, kun testejä vaadittaisiin entistä useammin. On sairaalan, naisten, lasten, ja yhteiskunnan etu, ettei asiasta pidetä "turhaa" meteliä. 

Minä tiedän ne, kuten tietää kaikki jotka ovat työskennelleet sikiötutkimusten parissa siellä.

No nyt oli kyllä heikoin "minulla ei ole lähdettä absurdille väitteelleni MUTTA"- perustelu mitä olen koskaan nähnyt. :D

/4

Vierailija
312/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijaa, tää ketjuhan on lähtenyt ihan lapasesta! Eilinen oli aikamoista kriiseilyä, mutta katsellaan nyt varovaisesti miehen kanssa jatkoa. Mies on hieman rauhoittunut ja tutustunut kondomin luotettavuuteen, mutta on edelleen shokissa, joten sanoin, että hän saa haluamansa isyystestin kun lapsi syntyy. Päätimme siis pitää lapsen. Mutta sanoin, että koen oloni loukatuksi, ja mies on kyllä pyytänyt monta kertaa anteeksi... en tiedä mitä suhteemme luottamukselle käy, mutta katsellaan nyt. Lapsi saa kuitenkin rakastavat vanhemmat.

Ja ei, en ole pettänyt. Ja kyllä, olemme aina käyttäneet kondomia oikeaoppisesti. Ei niin, että ensin vähän höyläillään paljaalla ja finaalissa kumi päälle. Olo on kuin neitsyt marialla, mutta täytyy vaan uskoa, että kyseessä on sitten ollut joku astetta haperompi kumi.

-ap

Vierailija
313/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex alkoi muuten hälistä isyystesteistä jo ennenkuin mitään lasta oli edes ajatustasolla harkittu. Että pitää heti sitten testata isyys, koska hän ei sanaani ainoastaan luota.

Samainen tyyppi mm.

* tutki puhelimeni, koska jos vaikka "salarakkaat soittelee".

* Tutki tietokoneeni sivuhistoriat, evästeet ja näiden takaakin hielä kotain rippeitä selaushistoriasta, koska "tarkistan millä sivuilla oot käyny".

* Lenkille lähtiessäni hiippaili perässäni. Kiinni jäätyään selitti uhmakkaasti "ei kukaan normaali käy lenkillä, katon kenen luokse oot menossa".

* Vaati kuitteja nähtäväksi, piti todistaa olleeni oikeasti ruokakaupassa, eikä "jollain salarakkaalla".

* Yritti estää näkemästä ystäviä ja perheenjäseniä kun "ne yllyttää sua pettämään".

Joten tällä kokemuksella sanon jokaiselle, jonka mies heti syyttää pettämisestä ja vaatii isyystestejä: JUOKSE!!!

Tajusin itsekin lopulta jättää tuon vainoharhaisen ihmisraunion. Elämä helpottui kummasti.

Vierailija
314/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhheijaa, tää ketjuhan on lähtenyt ihan lapasesta! Eilinen oli aikamoista kriiseilyä, mutta katsellaan nyt varovaisesti miehen kanssa jatkoa. Mies on hieman rauhoittunut ja tutustunut kondomin luotettavuuteen, mutta on edelleen shokissa, joten sanoin, että hän saa haluamansa isyystestin kun lapsi syntyy. Päätimme siis pitää lapsen. Mutta sanoin, että koen oloni loukatuksi, ja mies on kyllä pyytänyt monta kertaa anteeksi... en tiedä mitä suhteemme luottamukselle käy, mutta katsellaan nyt. Lapsi saa kuitenkin rakastavat vanhemmat.

Ja ei, en ole pettänyt. Ja kyllä, olemme aina käyttäneet kondomia oikeaoppisesti. Ei niin, että ensin vähän höyläillään paljaalla ja finaalissa kumi päälle. Olo on kuin neitsyt marialla, mutta täytyy vaan uskoa, että kyseessä on sitten ollut joku astetta haperompi kumi.

-ap

Järkeviä ihmisiä. Onnea raskaudesta ja muistakaa nauttia. 

Joskus tälle vielä nauretaan. Tulossa varmaan sinnikäs ja tahtova kaveri, kun kumin läpi itsensä puski.

Vierailija
315/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isyystestejä vastustavilla naikkosilla taitaa olla ikioma pikku salaisuus, jota ei halua kenenkään tietävän...

Isyystestejä vastuvavat naiset taitavat odottaa kumppanilta vähän luottamusta. 

Joo, salaisuus nimeltä itsekunnioitus, ettei anna itseään kohdeltavan miten vaan.

Vai mitenkä, suositutko käymään itse joka kuukausi sp -tautitesteissä, koska eihän puoliso voi luottaa vain sanaasi niin isossaasiassa, että oletko juossut vieraissa ja tartutat häneenkin jonkin taudin.

Että ei silleen epäillen, vaan kun suhun nyt vaan ei voi luottaa tässä asiassa.

Vierailija
316/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Se on pienempi paha että sinä koet itsesi loukatuksi kuin se että miestä kalvaa koko loppuelämänsä epäily mitä jos se piltti ei ollutkaan minun. Sitä paitsi on ollut tapauksia joissa on DNA testin jälkeen selvinnyt että lapsen isä ei ollutkaan oikea eikä äiti oikea äiti. Lapsi vaihtunut synnärillä. Isyystestistä ei ole mitään haittaa, se pitäisi olla pakollinen kaikille ja täysin rutiinijuttu nykyään.

Vierailija
317/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Järkeviä ihmisiä. Onnea raskaudesta ja muistakaa nauttia. 

Joskus tälle vielä nauretaan. Tulossa varmaan sinnikäs ja tahtova kaveri, kun kumin läpi itsensä puski.

Joo, ratkiriemukasta!

"Hahaa! Muistatsä hei kun aloin oottaa Veetiä, niin sä heti ekana syytit mua pettämisestä ja selvisi, ettet monen yhteisen vuoden jälkeenkään luota muhun pätkääkään, hahah!"

😑

Vierailija
318/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen ap:lle! <3 hyvä, että tilanne on saatu jo aikalailla puhuttua, kyllä varmaan mieskin osaa jo mennä itseensä, uskomaton tuuri teillä vain. Toivotaan teille kaikkea hyvää, jos on vielä loukattu olo niin teette vaan vähän enemmän töitä tuon luottamuksen palauttamiseksi, mies saa kyllä hetken nöyristelläkin. Kuitenkin paljon onnea tulevasta kääröstä! <3

Vierailija
319/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vetäisin sormuksen vessasta alas ja lähtisin kävelemään. Jos ei luota nytkään, niin ei se tilanne tule muuksi muuttumaan. Turha jäädä itseään kiduttamaan olemalla suhteessa mustasukkaisen epäilijän kanssa.

Vierailija
320/384 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vetäisin sormuksen vessasta alas ja lähtisin kävelemään. Jos ei luota nytkään, niin ei se tilanne tule muuksi muuttumaan. Turha jäädä itseään kiduttamaan olemalla suhteessa mustasukkaisen epäilijän kanssa.

Jos me ei av:ssa puututtaisi tähän enempää. Mies on mokannut, mutta tajunnut jo pyytää anteeksi. Syystäkin on loukattu olo, mutta raskauden todennäköisyys ei ollut ihan meidän tavisten tasoa, jotka mittaamme ovista ja koitamme ajoittaa otollisimpaan aikaan. Mene muualle katkeroimaan ja vie huonot parisuhdeneuvosi mukanasi. Nyt toivotaan vain kaiken menevän hyvin ap:lla ja miehellään sekä raskaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi