Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette ilman alkoholia?

Vierailija
22.09.2018 |

Mulla on aivan kuoleman tylsää. Ahdistaa kun ei oo mitään tekemistä. Ennen join viikonloppuisin, mutta olen huomannut ettei alkoholi sovi minulle, joten olen lopettanut. Tai no nyt ollut viikon ilman ja tämä on kärsimystä. Ei ole yhtään mitään tekemistä, ihan helvetin tylsää. Kertokaa mitä voi tehdä ilman viinaa? Baariin en mene selvin päin enkä jaksa olla vaan kotona. Keksikää mulle tekemistä!

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että hikilenkin+ uimisen+ saunomisen jälkeen tulee ihana ja hyvä olo. Ett on tehnyt jotain hyödyllistä (liikkunut) , nii sen jälkeen on ihana rentoutus kotona hyvän ruuan/ herkkujen , leffan äärellä jne

ja tuohon liikunta+uinti+ sauna hommaan voi helposti jäädä koukkuun kun pari kertaa kokeilee.

Vierailija
82/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ap joit viikonloppuisin? Kyllä minuakin häiritsisi jos yhtäkkiä koittaisin lopettaa kokonaan, viik.loppu voisi tuntua tylsälle. Keksin viikonloppuna tekemistä, en kiellä alkoa kokonaan. Illalla saunoessa saattaakin mennä vain 2 olutta kun ollaan juuri syöty kotona joku hyvä yhdessä tehty illallinen, niin huomaan etten edes jaksa juoda enempää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että hikilenkin+ uimisen+ saunomisen jälkeen tulee ihana ja hyvä olo. Ett on tehnyt jotain hyödyllistä (liikkunut) , nii sen jälkeen on ihana rentoutus kotona hyvän ruuan/ herkkujen , leffan äärellä jne

ja tuohon liikunta+uinti+ sauna hommaan voi helposti jäädä koukkuun kun pari kertaa kokeilee.

No, jos sulla on joku kevyt työ ja arki on muutenkin kevyttä, niin sitten ehkä hikiliikunta viikonloppuna on ihan jees.

Vierailija
84/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettelet nauttimaan omasta seurastasi😊. Ja etsit elämääsi tekemistä, josta saat hyvän mielen. Se on hyvin yksinkertaista.

Elämän kuuluu olla tasaista. Ei tunteiden vuoristorataa. 

Hyväksy että elämä on tylsää paskaa ilman alkoholia. Joo, kiitti, toi varmaan toimii

Vierailija
85/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos sulla on joku kevyt työ ja arki on muutenkin kevyttä, niin sitten ehkä hikiliikunta viikonloppuna on ihan jees.

3-vuorotyö sairaanhoitajana sairaalassa,en sanois kevyeksi. Mun hikiliikunta vois olla ihan reipas pyöräilykin, ei tarvitse olla paljoa aikaa vievää 

Vierailija
86/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 3-4 kertaa viikossa kaupallisella naisella . Lopun vapaa-ajan ajelen harraste autoilla . Vaikea sitä viinaa millään korvata .

Vierailija
87/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitähän se elämä vasta alkaakin kun juominen loppuu. Tylsyys on vain mielen köyhyyttä ja kertoo siitä että on edelleen riippuvainen alkoholista.

Mitä ihmeen "mielen köyhyyttä"?

Eli mielikuvituksen puutetta jos ei keksi mitään muuta tekemistä kuin juottolassa istumisen.

Vierailija
88/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ap joit viikonloppuisin? Kyllä minuakin häiritsisi jos yhtäkkiä koittaisin lopettaa kokonaan, viik.loppu voisi tuntua tylsälle. Keksin viikonloppuna tekemistä, en kiellä alkoa kokonaan. Illalla saunoessa saattaakin mennä vain 2 olutta kun ollaan juuri syöty kotona joku hyvä yhdessä tehty illallinen, niin huomaan etten edes jaksa juoda enempää

Nykypäivänä juomisen lopettaminen on helpompaa kun monet muutkin ovat lopettaneet juomisen. Baareissa ei ole yhtä paljon porukkaa eikä tuttuja, hinnat ovat kalliimpia, ihmisiä ei voi lähestyä jne. -eri

Vierailija
89/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siideripissis kirjoitti:

Alkoholiton elämä on tasapaksua huttua. Viikonloput ei eroa arjesta ja kaikki on tylsää. Ketään mielenkiintoisia ihmisiä ei tapaa ja sosiaalinen elämä kuivuu. 

Miksi ei voi tehdä samaa ilman alkoholia? Tarvitset alkoholia, että ihmisistä tulee kiinnostavia ja haluat olla heidän kanssaan. Ovatko he silloin oikeasti kiinnostavia?

Eihän niitä muita ihmisiä jaksa ilman alkoholia. Oikeastaan ei jaksa silloinkaan mutta sinkkuna saattaa eksyä baariin.

Vierailija
90/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitähän se elämä vasta alkaakin kun juominen loppuu. Tylsyys on vain mielen köyhyyttä ja kertoo siitä että on edelleen riippuvainen alkoholista.

Eli mielikuvituksen puutetta jos ei keksi mitään muuta tekemistä kuin juottolassa istumisen.

Eli kyseessä ei olekaan riippuvaisuus vaan mielen köyhyys. Alkoholin käyttäjät on vaan heikkomielisiä, se on se ongelma.

Vierailija
91/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räplään puhelinta televisio auki ja äsken nukuin.

Käyn koirien kanssa ulkona ja teen ruokaa.

En kaipaa elämää ympärilleni tällä hetkellä

Samaa teen mäkin, mutta haluaisin kivempaa tekemistä. Mähän masennun, jos en tee mitään. Kaikki kaverit käy baareissa, joten en saa heistäkään seuraa. Mulla on mies, mutta en hänenkään kanssa keksi mitään tekemistä.

Et keksi miehen kanssa tekemistä? Miksi olette yhdessä?

Vierailija
92/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Räplään puhelinta televisio auki ja äsken nukuin.

Käyn koirien kanssa ulkona ja teen ruokaa.

En kaipaa elämää ympärilleni tällä hetkellä

Samaa teen mäkin, mutta haluaisin kivempaa tekemistä. Mähän masennun, jos en tee mitään. Kaikki kaverit käy baareissa, joten en saa heistäkään seuraa. Mulla on mies, mutta en hänenkään kanssa keksi mitään tekemistä.

Et keksi miehen kanssa tekemistä? Miksi olette yhdessä?

No koska sillä on iso pippeli. Mutta ei sitä kokoajan voi olla nussimassakaan

Vierailija
93/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun täytyy nyt vaan tottua uudenlaisiin päiviin. Kyllä se tylsyyden tunne häviää. Itsellä vaikutti tottumiseen suuresti se, että nautin, kun ei ollut krapulaa.

Tosin en juonut arkisin, mutta perjantaisin oli tapana lähteä tuttuun pubiin tuttujen ihmisten seuraan. Aina meni tappiin asti ja rahaa kului. Lauantait ja sunnuntait meni krapulassa tuon perjantain takia. Jossain vaiheessa tuli tunne, että ei tässä ole mitään järkeä enkä halua elää näin. Ja kiinnostus koko touhua kohtaan alkoi hiipua.

Kun lopetin, niin tajusin ettei ne pubikaverit olleet mitään muuta. Ei niistä yksikään ole laittanut mulle viestiä, että mitä kuuluu sua ei ole näkynyt. Toki aina oli todella hauskaa, sitä en kiellä.

Mä opin nauttimaan ihan vain kotona olemisesta ja freesistä olosta. Aluksi toki tuntui tyhjältä, mutta se meni ohi. Ja minua motivoi suuresti se, että kuukaudessa alkoi jäämään parisataa säästöön.

Vierailija
94/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sun täytyy nyt vaan tottua uudenlaisiin päiviin. Kyllä se tylsyyden tunne häviää. Itsellä vaikutti tottumiseen suuresti se, että nautin, kun ei ollut krapulaa.

Tosin en juonut arkisin, mutta perjantaisin oli tapana lähteä tuttuun pubiin tuttujen ihmisten seuraan. Aina meni tappiin asti ja rahaa kului. Lauantait ja sunnuntait meni krapulassa tuon perjantain takia. Jossain vaiheessa tuli tunne, että ei tässä ole mitään järkeä enkä halua elää näin. Ja kiinnostus koko touhua kohtaan alkoi hiipua.

Kun lopetin, niin tajusin ettei ne pubikaverit olleet mitään muuta. Ei niistä yksikään ole laittanut mulle viestiä, että mitä kuuluu sua ei ole näkynyt. Toki aina oli todella hauskaa, sitä en kiellä.

Mä opin nauttimaan ihan vain kotona olemisesta ja freesistä olosta. Aluksi toki tuntui tyhjältä, mutta se meni ohi. Ja minua motivoi suuresti se, että kuukaudessa alkoi jäämään parisataa säästöön.

Krapulapäiväthän on just niitä kivoja päiviä. Kun voi koko päivän vaan rauhassa lepäillä ja sitten illalla ne muutamat loiventavat maistuu tavallistakin paremmalta

Vierailija
95/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyseessä ei olekaan riippuvaisuus vaan mielen köyhyys. Alkoholin käyttäjät on vaan heikkomielisiä, se on se ongelma.

Osittain kyllä. Jos keksit jotain mielenkiintoista tekemistä tai harrastuksen niin onhan se helpompaa täyttää sillä se aika mikä normaalisti menisi juodessa. Eivätkä kaikki ole riippuvaisia jotka juovat alkoholia 😆

Vierailija
96/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siideripissis kirjoitti:

Alkoholiton elämä on tasapaksua huttua. Viikonloput ei eroa arjesta ja kaikki on tylsää. Ketään mielenkiintoisia ihmisiä ei tapaa ja sosiaalinen elämä kuivuu. 

Tottakai se sosiaalinen elämä kuivuu, kun se on perustunut yhdessä baareiluun ja alkoholin käyttöön. Moni kokee tuon saman tylsyyden ja yksinäisyyden tunteen aloittaessaan terveellisemmän elämän. Se on vain sitkeästi kestettävä. 

Vierailija
97/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen. Laihdutan/muokkaan kroppaa. Noihin projekteihin ei alkoholi sovi.

Vierailija
98/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kamala paini pään sisällä juomisen ja juomattomuuden suhteen. En osaa ottaa kohtuudella, se lienee vikana. Kaipaan sosiaalisia koktakteja, mutta niitä ei juurikaan ole ilman viinaa.

Vierailija
99/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain kyllä. Jos keksit jotain mielenkiintoista tekemistä tai harrastuksen niin onhan se helpompaa täyttää sillä se aika mikä normaalisti menisi juodessa. Eivätkä kaikki ole riippuvaisia jotka juovat alkoholia 😆

Et taida tietää itsekään mitä yrität hakea takaa. Jos kyseessä on riippuvuus, niin se ettei mikään innosta on ihan puhdas aivokemiallinen seuraus juomattomuudesta.

Vierailija
100/158 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin teen sitä alkoholia. Nytkin on poika käymässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan