Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette ilman alkoholia?

Vierailija
22.09.2018 |

Mulla on aivan kuoleman tylsää. Ahdistaa kun ei oo mitään tekemistä. Ennen join viikonloppuisin, mutta olen huomannut ettei alkoholi sovi minulle, joten olen lopettanut. Tai no nyt ollut viikon ilman ja tämä on kärsimystä. Ei ole yhtään mitään tekemistä, ihan helvetin tylsää. Kertokaa mitä voi tehdä ilman viinaa? Baariin en mene selvin päin enkä jaksa olla vaan kotona. Keksikää mulle tekemistä!

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä myönnän et elo ilman alkoa niin onhan se tylsää, en ole löytänyt vielä mitään mikä sen ns.korvaisi. Liikunta ei ole ikinä tuonnut semmoista iloa, liikun koska se on hyväksi, mutta ei se mitään iloa tuo. Olen ollut välillä vuosiakin juomatta ja tänä vuonna juonut kahdesti, koska se palautuminen siitä on niin vaikeaa, mutta en usko, että koskaan täysin raittiiksi rupean. Mikään ei voita sitä nousuhumalan tunnetta.

Vierailija
122/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siideripissis kirjoitti:

Alkoholiton elämä on tasapaksua huttua. Viikonloput ei eroa arjesta ja kaikki on tylsää. Ketään mielenkiintoisia ihmisiä ei tapaa ja sosiaalinen elämä kuivuu. 

Mutta sehän on just parasta, kun ei tarvi tavata ihmisiä. Mä voisin olla aina yksin kotona, tai yksin koiran kanssa mettässä sienestämässä. Elämä on ihanaa kun ei tarvi kuunnella kenenkään korvia raastavaa pälätystä. Mulla ei ole ikinä tylsää, sitä voi vaan luoda katseensa ulos ikkunasta ja antaa ajatusten vaeltaa ja hupsista, onkin mennyt jo kaksi tuntia ja nukkumaan pitäisi mennä.

Sitten jos on oikein supersosiaalinen päivä voi käydä kaupoilla, pääsee sanomaan kaupan kassalle hei, ja taas menee pari viikkoa niin ettei tarvi nähdä eikä kuulla kenestäkään mitään. Arki ja vapaa eroaa toisistaan suurestikin. Arkena pitää tehdä töitä, eli herätä aikaisin ja sietää kollegoiden pälätystä. Vapaalla saa nukkua pitkään ja istua rantakalliolla ihan hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pihalla pitää olla elämässä, jos alkoholi on ainut asia, joka tuo sisältöä.

Ainoa laillinen nautintoaine. Kaikki muu nauttiminen on kiellettyä.

Vierailija
124/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette kun peukku loppuu? Täällä sillan alla pahvilaatikossa on niin tylsää.

Vierailija
125/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis töissäkäynti? Urheilu? Ustäviem tapaaminen? Puolison hommaaminen?

Vierailija
126/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette kun peukku loppuu? Täällä sillan alla pahvilaatikossa on niin tylsää.

Sekö se isoin ongelma on peukun käytön lopettamisessa. Että on vähän tylsää

Vierailija
127/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pihalla pitää olla elämässä, jos alkoholi on ainut asia, joka tuo sisältöä.

Ainoa laillinen nautintoaine. Kaikki muu nauttiminen on kiellettyä.

Jos nyt pitää miettiä asioita joita ihminen työntää elimistöönsä joko suun, verisuonen, tms. kautta niin voisin luetella laillisiksi nautintoaineiksi myös aurajuuston, teen, ja suklaan. Ja Pepsi Maxin. 

En kyllä oikein tajua sitä ajatusta, ettei mistään muusta voi nauttia kuin jostakin aineesta. Kuulo, näkö, ja hajuaisti voivat tuottaa paljonkin nautintoa ihan laillisesti myös.

Vierailija
128/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistäsi huokuu se että et ole hirveän onnellinen alkoholismistasi. Näin se on monilla muillakin.

AA kerhossa tätä usein kuulee.

Jaa, jännä kun itse ajattelen ihan samalla susta ja monista muista sun kaltaisista, joilla on kova tarve tulla tänne pätemään sillä kuinka paljon parempia ihmisiä ovat kuin nuo juopot tuolla jossain

Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei rakenna omanarvontuntoasa muiden ihmisten halveksumisen varaan

Muiden ihmisten halveksuminen on niin tavanomaista käytöstä, ettei siihen edes kiinnitetä huomiota

Vierailija
129/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yksin käsitöitä, katson leffoja, luen, kokkaan. Seurassa pelaan lautapelejä. Niitä voi siellä baarissakin pelata ja juoda ohessa alkoholittomia. Mutta toki jos ympäristö ja seura laukaisee ryyppäämisen, kannattaa yrittää löytää peliseuraa muualta.

Vierailija
130/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellutkin, että alkoholistit ei osaa tehdä mitään joten ne juo. Melkoisen typerää hommata itsensä siihen tilaan, eikö.

Siinä on halvaannutettu äly, ideointikyky ja aloitekyky. Aivot tohjona. 

Vierailija
131/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muutakaan syytä päihteiden käytön aloittamiselle voi olla kuin se että elämä on niin tylsää että pitää vetää pää sekaisin.

Vierailija
132/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muutakaan syytä päihteiden käytön aloittamiselle voi olla kuin se että elämä on niin tylsää että pitää vetää pää sekaisin.

no sulla on vielä kotiläksyjä vähän tehtävänä

Vierailija
133/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ajatellutkin, että alkoholistit ei osaa tehdä mitään joten ne juo. Melkoisen typerää hommata itsensä siihen tilaan, eikö.

Siinä on halvaannutettu äly, ideointikyky ja aloitekyky. Aivot tohjona. 

Tyhmien ihmisten ei ehkä kannatakaan juoda

Vierailija
134/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi toimii parhaiten ilman alkoholia.

Mulla tää on päinvastoin.. Ilman alkoholia orkut tuntuu aina laimeilta, muutaman kohtuudella ottaneena paljon parempi! 

Vierailija
135/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän jotain muuta. Esim kärpässieniä tai "peukkua". Niilläkin saan psykedeelin pökkyrän. Käyttäydynkin kuin Persu.

Vierailija
136/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haaveilen alkoholittomasta elämästä. Että nukkuisi hyvin, olisi levännyt, jaksaisi urheilla, puuhailla juttuja ja kehittää itseään, että olisi aidosti läsnä, tuntisi tunteita, olisi se reipas ja aikaansaava. 

Mutta ei, aina sitä sortuu viikonlopun koittaessa siihen pieneen hetkelliseen nousuun ja loppuviikonloppu menee maatessa. Ei jaksa mitään, tulee huono fiilis itsestä ja kierre jatkuu.

Eihän tässä mitään järkeä ole panostaa 1,5 tunnin hyvään fiilikseen, kun koko muu aika menee hukkaan.

Vierailija
137/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita joita rakastan. Alkoholi puolestaan estää minua tekemästä niitä.

Vierailija
138/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna haluan levätä. Nukun pitkään, pitkä aamiainen, luen lehdet, käyn kävelyllä, teen ruokaa, leivon jotain. Katson elokuvia, pesen pyykkiä, ehkä käyn kirjastossa. Aika menee hujauksessa.

Vierailija
139/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis lukea tämmöistä ketjua jos meinaa lopettaa juomisen. Tekee mieli juoda ihan vaan vit tuillessaan näiden kaikkien rasittavien jeesuspaskojen vuoks hahaha

Tän vuoks varmaan AA:t sun muut on olemassa, vertaistuki on ainoa mikä tässä toimii. Joku joka ei ole eläissään juonut ei oo millään tapaa pätevä keskustelemaan tällaisesta asiasta

Vierailija
140/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäis lukea tämmöistä ketjua jos meinaa lopettaa juomisen. Tekee mieli juoda ihan vaan vit tuillessaan näiden kaikkien rasittavien jeesuspaskojen vuoks hahaha

Tän vuoks varmaan AA:t sun muut on olemassa, vertaistuki on ainoa mikä tässä toimii. Joku joka ei ole eläissään juonut ei oo millään tapaa pätevä keskustelemaan tällaisesta asiasta

Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja haasteita. Osalle ne on vielä edessä ja alkoholi on vain yksi niistä. Itse raitistuin minnesota-hoidolla 4 vuotta sitten. Tsemppiä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän