Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette ilman alkoholia?

Vierailija
22.09.2018 |

Mulla on aivan kuoleman tylsää. Ahdistaa kun ei oo mitään tekemistä. Ennen join viikonloppuisin, mutta olen huomannut ettei alkoholi sovi minulle, joten olen lopettanut. Tai no nyt ollut viikon ilman ja tämä on kärsimystä. Ei ole yhtään mitään tekemistä, ihan helvetin tylsää. Kertokaa mitä voi tehdä ilman viinaa? Baariin en mene selvin päin enkä jaksa olla vaan kotona. Keksikää mulle tekemistä!

Kommentit (181)

Vierailija
101/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka peukkua viinan sijaan. Se on muotia nykyään.

Vierailija
102/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun täytyy nyt vaan tottua uudenlaisiin päiviin. Kyllä se tylsyyden tunne häviää. Itsellä vaikutti tottumiseen suuresti se, että nautin, kun ei ollut krapulaa.

Tosin en juonut arkisin, mutta perjantaisin oli tapana lähteä tuttuun pubiin tuttujen ihmisten seuraan. Aina meni tappiin asti ja rahaa kului. Lauantait ja sunnuntait meni krapulassa tuon perjantain takia. Jossain vaiheessa tuli tunne, että ei tässä ole mitään järkeä enkä halua elää näin. Ja kiinnostus koko touhua kohtaan alkoi hiipua.

Kun lopetin, niin tajusin ettei ne pubikaverit olleet mitään muuta. Ei niistä yksikään ole laittanut mulle viestiä, että mitä kuuluu sua ei ole näkynyt. Toki aina oli todella hauskaa, sitä en kiellä.

Mä opin nauttimaan ihan vain kotona olemisesta ja freesistä olosta. Aluksi toki tuntui tyhjältä, mutta se meni ohi. Ja minua motivoi suuresti se, että kuukaudessa alkoi jäämä

Krapulassa veetuttaa ja usein myös oksettaa. Kaikkein ärsyttävintä on kun ei saa nukuttua. Kun kerran alkaa juomaan niin pitäisi juoda aina jos meinaa välttää ne krapulat. Puhdasta sadismia kun krapulaan ei anneta kunnollisia lääkkeitä kun niitäkin on.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman Alkoholia voi vain istua pimeässä komerossa. Ankeaahan se on...

Vierailija
104/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielikuvituksen puutetta jos ei keksi mitään muuta tekemistä kuin juottolassa istumisen.

Eli kyseessä ei olekaan riippuvaisuus vaan mielen köyhyys. Alkoholin käyttäjät on vaan heikkomielisiä, se on se ongelma.

Osittain kyllä. Jos keksit jotain mielenkiintoista tekemistä tai harrastuksen niin onhan se helpompaa täyttää sillä se aika mikä normaalisti menisi juodessa. Eivätkä kaikki ole riippuvaisia jotka juovat alkoholia 😆

Et taida tietää itsekään mitä yrität hakea takaa. Jos kyseessä on riippuvuus, niin se ettei mikään innosta on ihan puhdas aivokemiallinen seuraus juomattomuudesta.

Varmasti näin onkin mutta tässä ketjussä käsiteltiin lähinnä viihdekäyttäjien tylsyyttä eikä niinkään riippuvuutta. Olen pahoillani jos sinä olet sairastunut alkoholismiin. En osaa kuvitellakaan kuinka pahalta tuntuu juoda joka päivä ja ulostaa housuun.

Vierailija
105/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapulassa veetuttaa ja usein myös oksettaa. Kaikkein ärsyttävintä on kun ei saa nukuttua. Kun kerran alkaa juomaan niin pitäisi juoda aina jos meinaa välttää ne krapulat. Puhdasta sadismia kun krapulaan ei anneta kunnollisia lääkkeitä kun niitäkin on.  

Et vaan osaa

Vierailija
106/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Varmasti näin onkin mutta tässä ketjussä käsiteltiin lähinnä viihdekäyttäjien tylsyyttä eikä niinkään riippuvuutta. Olen pahoillani jos sinä olet sairastunut alkoholismiin. En osaa kuvitellakaan kuinka pahalta tuntuu juoda joka päivä ja ulostaa housuun.

No mikäs kiukku sulle nyt taas iski

Jos on tottunut juomaan joka vkl ja yks vkl selvänä aiheuttaa vakavaa ahdistusta kuten ap:lla kyseessä on kyllä ihan riippuvuus. Jos et sattunut tietämään riippuvuudessa on eri tasoja ei alkoholiriippuvainen ole vain se joka paskoo housuun puistossa lasolia juoden

Vierailija
107/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pihalla pitää olla elämässä, jos alkoholi on ainut asia, joka tuo sisältöä.

Vierailija
108/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pihalla pitää olla elämässä, jos alkoholi on ainut asia, joka tuo sisältöä.

Nykypäivän nuoret on tässä asiassa fiksumpia. Alkoholin kokonaiskulutus laskenut 20 vuotta putkeen ja yökerhot on konkassa kun nuoriso menee mieluummin kuntosalille.

Vierailija
109/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän nuoret on tässä asiassa fiksumpia. Alkoholin kokonaiskulutus laskenut 20 vuotta putkeen ja yökerhot on konkassa kun nuoriso menee mieluummin kuntosalille.

Tää ei oo kyllä valitettavasti ihan totta. Tilalle on tullut huumeet ja some-addiktio. Nuoret on fyysisesti huonommassa kunnossa kuin aikaisemmat sukupolvet eli mistään hirveän laajast terveysintoilubuumistakaan ei voi puhua

Vierailija
110/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä susta nyt sitten tekee ihmisenä niin paljon paremman.

Vierailija
111/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön, nukun, selaan nettiä, katson televisiota, kuuntelen musiikkia, luen kirjoja ja lehtiä, pyöräilen, tumputan.

Vierailija
112/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tuhota aivojani alkoholilla koska minulla alkoi juuri yliopistossa korkeimman tason matematiikka ja fysiikka.

Vierailija
113/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistäsi huokuu se että et ole hirveän onnellinen alkoholismistasi. Näin se on monilla muillakin.

AA kerhossa tätä usein kuulee.

Vierailija
114/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistäsi huokuu se että et ole hirveän onnellinen alkoholismistasi. Näin se on monilla muillakin.

AA kerhossa tätä usein kuulee.

Jaa, jännä kun itse ajattelen ihan samalla susta ja monista muista sun kaltaisista, joilla on kova tarve tulla tänne pätemään sillä kuinka paljon parempia ihmisiä ovat kuin nuo juopot tuolla jossain

Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei rakenna omanarvontuntoasa muiden ihmisten halveksumisen varaan

Vierailija
115/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että hikilenkin+ uimisen+ saunomisen jälkeen tulee ihana ja hyvä olo. Ett on tehnyt jotain hyödyllistä (liikkunut) , nii sen jälkeen on ihana rentoutus kotona hyvän ruuan/ herkkujen , leffan äärellä jne

ja tuohon liikunta+uinti+ sauna hommaan voi helposti jäädä koukkuun kun pari kertaa kokeilee.

Tulee toki, mutta ei sitä koko päivää jaksa tehdä. En halua viikonloppuna viettää aikaa kotona, kun teen sitä aivan riittävästi arkisin töiden ja liikunnan jälkeen, joten viikonloppuna pitäisi keksiä tekemistä koko päivälle eikä vain odottaa, että illalla pääsee urheilemaan ja sen jälkeen herkuttelemaan. Se ei juurikaan eroa arki-illasta. 

Vierailija
116/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan Alkoholisti edes kyselee tuollaisia.

Kannattaa hakea apua ajoissa. 

Sama kuin kysyisi mitä teette kun ette ole Heroiinipsykoosissa ?

Vierailija
117/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette ilman Liiman imppaamista. Eikö elämä ilman Liimaa ole aika tylsää ?

Vierailija
118/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan Alkoholisti edes kyselee tuollaisia.

Kannattaa hakea apua ajoissa. 

Sama kuin kysyisi mitä teette kun ette ole Heroiinipsykoosissa ?

Missä ihmeen heroiinipsykoosissa?

Vierailija
119/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette ilman Liiman imppaamista. Eikö elämä ilman Liimaa ole aika tylsää ?

Mitä teet kun et oo av-palstalla

Vierailija
120/181 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa, kokkailua, erinäistä kotipuuhailua, baarissa voi pelata lautapelejä seurassa myös alkoholittoman juoman kanssa, taidenäyttelyissä harvoin oon humalassa, läheisyyttä, sarjojen katselua puolison kainalossa jos väsyttää tai seksiä jos ei, onhan näitä? Jatka listaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän