Mitä teette ilman alkoholia?
Mulla on aivan kuoleman tylsää. Ahdistaa kun ei oo mitään tekemistä. Ennen join viikonloppuisin, mutta olen huomannut ettei alkoholi sovi minulle, joten olen lopettanut. Tai no nyt ollut viikon ilman ja tämä on kärsimystä. Ei ole yhtään mitään tekemistä, ihan helvetin tylsää. Kertokaa mitä voi tehdä ilman viinaa? Baariin en mene selvin päin enkä jaksa olla vaan kotona. Keksikää mulle tekemistä!
Kommentit (142)
Kaiken. En tarvitse mihinkään tekemiseeni alkoholia! En käytä alkoholia edes ruuanlaitossa, koska en käy alkossa koskaan. en osta kaljaa enkä siideriä saati lonkeroa, paitsi ehkä kerran vuodessa. Mutta sekin kerta on ihan tarpeeton.
Toiset ryyppää siksi ettei ole tekemistä, toiset hankkii lapsia kokeakseen että elämässä on sisältöä. Näin se menee ihmisillä, joilla ei ole mitään omia mielenkiinnon kohteita.
Itselläni on monta luovaa harrastusta (piirtäminen, virkkaus jne), monta "lorvailuharrastusta" (tietokonepelit, palstailu yms), liikuntaakin silloin tällöin (salilla pari kertaa viikossa, muttei mitään hikisuoritusta, vaan kunnon ylläpitoa omaan tahtiin). Lisäksi rakastan samoja asioita kuin silloinkin kun aikanaan join; ulkona syöminen, kavereiden kanssa ajanvietto, kaupoilla/kaupungilla katseleminen, elokuvissa käynti tai leffaillat kotona... Ja aina välillä pukkaa jokin uusi juttu mitä haluaa kokeilla. Tänä vuonna jooga. Isoin ero on varmaan se, että nykyään asioihin on oikeasti aikaa kun ei mene puolet viikonlopusta hukkaan ensin kännätessä ja sitten krapulassa. Tuntee oikeasti olleensakin vapaalla. Ja nykyään istun mielummin kahvilassa kuin oluthuoneessa, mutta jos kaverit haluavat oluelle, niin voin ihan hyvin mennä heidän seurakseen ja ottaa alkoholittoman juoman, koska menen sinne kavereiden enkä sen juoman takia.
Vierailija kirjoitti:
Kääntelen päätä sohvalla.
Aivan turha sitä päätä on käännellä. Ota pään pehmitysainetta se auttaa.
Ihan mitä vaan! Kaiken!
Mä olen tähän mennessä elämääni mm. käynyt töissä, hoitanut kodin ja pari lasta isoiksi, käynyt keikoilla ja risteilyillä, mökkeillyt jne.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ryyppää siksi ettei ole tekemistä, toiset hankkii lapsia kokeakseen että elämässä on sisältöä. Näin se menee ihmisillä, joilla ei ole mitään omia mielenkiinnon kohteita.
Itselläni on monta luovaa harrastusta (piirtäminen, virkkaus jne), monta "lorvailuharrastusta" (tietokonepelit, palstailu yms), liikuntaakin silloin tällöin (salilla pari kertaa viikossa, muttei mitään hikisuoritusta, vaan kunnon ylläpitoa omaan tahtiin). Lisäksi rakastan samoja asioita kuin silloinkin kun aikanaan join; ulkona syöminen, kavereiden kanssa ajanvietto, kaupoilla/kaupungilla katseleminen, elokuvissa käynti tai leffaillat kotona... Ja aina välillä pukkaa jokin uusi juttu mitä haluaa kokeilla. Tänä vuonna jooga. Isoin ero on varmaan se, että nykyään asioihin on oikeasti aikaa kun ei mene puolet viikonlopusta hukkaan ensin kännätessä ja sitten krapulassa. Tuntee oikeasti olleensakin vapaalla. Ja nykyään istun mielummin kahvilassa kuin oluthuoneessa, mu
Miksi lapsia hankittaisiin jonkun tyhjiön täytteeksi? En minä ole tehnyt niin, eikä tietääkseni muutkaan tutut.
Toisin sanottuna sulla ei ole kavereita (ryyppäys"kavereita" ei lasketa), perhettä eikä ehkä edes harrastuksia.
Sitä, mitä muutkin. Elämme normaalisti. Vain tasan ilman turhaa alkoholia !!!!! Sen hintaa tulee nostaa roimasti !!!!!! Ja teiltä lemuläjiltä kaikki tuet pois. Siinäpä sitten on säästöä, kun taas pitää säästää jostakin !!!!! Se on teil pjaskijaisil ihan oikeeeeen !!!!!!!!
Kuivajuopot retkahtavat ennemmin tai myöhemmin, koska heidän elämänsä pyörii edelleen alkoholin ympärillä. Toipuminen alkaa vasta, kun alkaa elämään sitä uutta elämäänsä missä alkoholille ei ole enää mitään käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän täyttä elämää - hetkeäkään ei mene hukkaan kemialliseen turrutukseen.
Jaa no kertoisitko esimerkkejä mitä teet vaikkapa viikonloppuiltaisin? Tai arkena töiden jälkeen?
Elän täyttä elämää eli seuraa vauvapalstaa ja kertoo kaikille kuinka hienoa on olla ilman alkoholia.... Juupa juu...
Vierailija kirjoitti:
Elän täyttä elämää - hetkeäkään ei mene hukkaan kemialliseen turrutukseen.
Tämä on mielenkiintoinen vastaus. Moni joka on lopettanut kertoo samaa. Silti he eivät osaa kertoa mitä se täysi elämä on verrrattuna siihen kun käytti alkoholia.
Ehkä joku rapajuoppo joka on raitistunut elää sitä täyttä elämää, mutta entä kohtuukäyttäjänä tai runsaasti juovana olleiden elämä?
Ei raitistuminen tarkoita sitä, että elämä muuttuisi paremmaksi. Itse asiassa kuvitelma siitä aiheuttaa usein paluun alkoholin käyttämiseen.
Jos alkoholi on ollut iso osa elämää tai vaikka pelkästään viikonlopun käyttämistä, niin korvaavaa tekemistä on vaikeaa löytää. Sellaista joka miellyttäisi yhtä paljon. On vain totuttava elämään ns. tylsää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanottuna sulla ei ole kavereita (ryyppäys"kavereita" ei lasketa), perhettä eikä ehkä edes harrastuksia.
Eri. Näin monesti on. Kaverit käyttävät alkoholia ja harrastukset ovat alkoholia tukevia. Ei huvita käydä lätkämatseissa jos toiset juovat vieressä kun itse koettaa vähentää tai keikoilla jne. Ymmärrät varmasti mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mitä vaan! Kaiken!
Mä olen tähän mennessä elämääni mm. käynyt töissä, hoitanut kodin ja pari lasta isoiksi, käynyt keikoilla ja risteilyillä, mökkeillyt jne.
Et ymmärtänyt selvästikään kysymystä
Moni ei tässäkään keskustelussa ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan.
Miettikää asiaa niin, että teiltä otettaisiin pois joku asia mikä kuuluu kiinteänä osana elämäänne.
Esimerkiksi lapset, työpaikka, joku harrastus. Millä korvaisitte siitä aiheutuvan tyhjyyden tunteen?
Valokuvaus itsellä. Ei se korvaa kaikkea sitä aikaa, mutta tarpeeksi etten kaipaa alkoholia aikani täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken. En tarvitse mihinkään tekemiseeni alkoholia! En käytä alkoholia edes ruuanlaitossa, koska en käy alkossa koskaan. en osta kaljaa enkä siideriä saati lonkeroa, paitsi ehkä kerran vuodessa. Mutta sekin kerta on ihan tarpeeton.
Oletko käyttänyt alkoholia? Millä olet korvannut alkoholin käyttämiseen menneen ajan ja ilon?
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tässäkään keskustelussa ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan.
Miettikää asiaa niin, että teiltä otettaisiin pois joku asia mikä kuuluu kiinteänä osana elämäänne.
Esimerkiksi lapset, työpaikka, joku harrastus. Millä korvaisitte siitä aiheutuvan tyhjyyden tunteen?
No voi herranjestas, täälläkö se pitäisi tietää millä ap saa täytettä tyhjään elämäänsä. Ja tosissaanko vertaat vaikka lapsen menetystä ryyppäämisen lopettamiseen 😂 Viddu mitä porukkaa sitä löytyykään
siideripissis kirjoitti:
Alkoholiton elämä on tasapaksua huttua. Viikonloput ei eroa arjesta ja kaikki on tylsää. Ketään mielenkiintoisia ihmisiä ei tapaa ja sosiaalinen elämä kuivuu.
Miksi ei voi tehdä samaa ilman alkoholia? Tarvitset alkoholia, että ihmisistä tulee kiinnostavia ja haluat olla heidän kanssaan. Ovatko he silloin oikeasti kiinnostavia?
En yhtään hemmetin mitään. Muita kysymyksiä?