Harrastan kamppailulajeja,sotahistoriaa, eräjormailua. Hiljaista on treffirintamalla.
Olen myös akateeminen, johtotehtävissä (en ylintä johtoa mutta keskijohdossa) ja hyvätuloinen.
Tämä kombo harrastuksineen on pomminvarma tapa karkoittaa potentiaaliset kumppanit kilometrien päähän karkuun!
Ja olen siis nainen.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen luontainen tarve on pitää naisesta huolta. Jos nainen osaa puolustaa itseään, se vähentää miehen silmissä tarvetta huolehtimiselle. Joten ymmärrän miehiä, jotka eivät suhteeseen kanssasi halua.
Oletko itse mies? Koetko itse tarvetta pitää huolta?
Olen. Ja kyllä. Miehen tehtävä on suojella naista.
Miksi ja miten miehen tehtävä on suojella naista?
Se on alkukantainen vietti. Riittää, että molemmilla on tieto siitä, että minä miehenä hyppään vaikka aseen eteen, jos sillä uhataan naistani.
Todella epämääräinen kuvaus. Millä tavalla ja mistä se tieto tulee? Ihmiset kuvittelevat omista reagointitavoistaan noin yleisesti liikoja. Myöskään oma kokemukseni ei tue sitä, että miehet olisivat jotenkin parempia suojelemaan tai reagoimaan väkivaltatilateissa. Esimerkiksi: lukioiässä kaveriporukallamme oli bileet. Sinne tuli kuokkimaan eräs tyyppi, jolla oli aika pelottava maine. Jossain vaiheessa iltaa tämä tyyppi kävi bileiden isännän päälle. Meitä oli siinä huoneessa lisäkseni ainakin 5 ihmistä, joista ainakin puolet olivat miespuolisia. Minä olin AINOA, joka lähti riuhtomaan tuota kuokkijaa isännän kimpusta, jolloin hän kävi minun kimppuuni ja rupesi kuristamaan. Kaverit seisoivat tumput suorina, kukaan ei tehnyt mitään. Onneksi tyyppi lopetti, hänen kaverinsa tulivat rauhoittelemaan ja saivat hänet jotenkin lähtemään. Olen edelleen varma, että jos yläkerrassa olleet kaksi hyvää ystävääni (tyttljä) olisivat olleen paikalla, he olisivat tulleet avukseni.
Että mulle on turha syöttää paskaa miehen halusta suojella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen luontainen tarve on pitää naisesta huolta. Jos nainen osaa puolustaa itseään, se vähentää miehen silmissä tarvetta huolehtimiselle. Joten ymmärrän miehiä, jotka eivät suhteeseen kanssasi halua.
Mutta siis jos nainen ei tarvitse huolenpitoa eikä edes halua huolenpitoa niin onko miehen pakko sitä tuputtaa ollakseen mies?
Mun ex miesystävä kyllä odotti että minä puolustan häntä/meitä väkivaltauhkatilanteissa, ja niin tein (hän ei kyllä kokenut tällaista miehistä suojeluviettiä) ap
Hahaa, hilpeää kuvitellakin tilannetta missä vapiseva betamies menee maastohousuihin pukeutuneen matamin taakse piiloon.
Onneksi ette joutuneet oikeaan väkivaltatilanteeseen, siinä olisi käynyt molemmille köpelösti.
Olen joutunut väkivaltatilanteeseen eikä käynyt ollenkaan köpelösti. Ap
Onneksi ei käynyt.
Tuo varmaan tarkoitti kuitenkin, että miesten voima on sen verran isompi, esim. keskimääräisellä miehellä on 400% yläkropan voima kuin naisella, että yleensä käy huonosti sille naiselle, jos nainen ja mies ottaa yhteen.
Sen takia naisten pitää aina käydä esim. silmien kimppuun, jalkoväliin jne. jos on tosi kyseessä, mutta tämän varmasti tiedätkin.
Ei tarvitse puhkoa silmiä, sen sijaan hyökkääjän omaa voimaa, painoa ja liikevauhtia kyllä käytän hyökkääjää vastaan. Ap
Hienot voimafantasiat sulla, ellet ole 180 cm 75+ kg nainen jolla on vähintään ruskea vyö judossa ja vastassa on mies ilman mitään mattolajitaustaa.
Ja tässäpä tyyppiesimerkki naisen ip-harrastuksesta välittömästi triggeröityvästä nahjuksesta. Ei tarvitse muuta kuin naisen vain kertoa harrastavansa, niin johan ollaan heti kiihkoilemassa. Menes takaisin CS-taistelun kivikovaan maailman, nahjus. Headshotit ja voimafantasiat voitokkaasta soturista odottaa.
Tämä on ikävä piirre onnettomissa miehissä, huonolla tuurilla ne käy myös kimppuun todistaakseen itselleen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, vai sotahistoriaa. Mistä aikakaudesta olet kiinnostunut, mielenkiintoisin taistelu, mielenkiintoisin historiallinen hahmo, suosikkisaittisi?
Ihan vain uteliaisuudesta.
M.
Ww2, eritoten laivasto ja tankit, suosikkihahmo ehkä Rom_mel ja Göh_ring (vaikkei tämä strategi olekaan), saksasta fanitan tuotantoprosesseja ja laitoksia! Suosikkimatsi ehkä Kursk heinäkuu -43 tankkien ultimate yhteenotto.
Nuo nimet oli pakko kirjoittaa alaviivalla kun muuten menee sensuuriin! ApUskon, että olet sotahistoriasi kanssa monen miehen mieleen 👍 Kuinka osasitkin mainita erämaan ketun! Mikä tankki on mielestäsi mielenkiintoisin?
Tankkimies 32
Panther V on mukava keskinopea puolustustaistelutankki, nopea kääntymään ja hyvä voimansiirto. mutta yhtä lailla fanitan ranskalaisten citroen I -tankkia. Se oli luuska paska, millä pystyi ajamaan max kilometrin ja sen jäljeen se joko syttyi tuleen tai ketjut katkesi! Sodassakun on hauskat hetkensä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta. Olen ulkonäöltäni kuitenkin huoliteltu ja naisellinen (työssä dress code), mutta jotenkin tuosta ilmeisesti tulee miehille mieleen villapaitainen deodoranttia käyttämätön tukevarakenteinen justiina...
Ap
Ei, vaan ne pelkää, että olet parempi kuin ne.
Ne pelkää, että olet parempi taistelulajeissa, ne pelkää, että olet fiksumpi ja tiedät enemmän kuin ne (sotahistoria), ja ne pelkää, että pärjäät paremmin kuin ne eräilyssä ja ne nolaa itsensä metsässä sun silmissä.
Nyt oon varmasn tyhmä kyn en ymmärrä että miksi tää on ongelma? Onko miehillä sellainen kilpailu että niiden pitää olla kaikessa paras? Ap
On, niillä on aina sellainen kilpailu, miesten maailma on kilpailua, ne hakee sillä hierarkiaa ja ne haluaa, että naiset ei ole niitä parempia, jotta ne ei "nolaa" itseään naisten silmissä, se on kauheaakin kauheampaa tavismiehelle.
Sulla on hyvä itsetunto ja olet nainen, niin et varmaan ymmärrä tuota.
No joo, en ymmärrä oikein. Kun siis eihän kukaan ole sellainen ”uomo universale”, yleisnero, joka voi olla kaikessa paras, päteä parhaimpana, esittää tietävää. Niin miksi joka rivijamppa alkaa tällaista kisaa edes käymään?
ApNo ensinnäkin, eihän ne huippujen kanssa mittelekään, vaan omassa viiteryhmässään. Karvalakkimallin sovinismiin kuitenkin kuuluu usko jokaisen miehen ylemmyyteen jokaiseen naiseen nähden. Tästä sitten seuraa kaikenlaista raivoa, kun akat eivät ymmärrä paikkaansa vaan ohittelevat oikealta ja vasemmalta.
Ahaa.. nyt ymmärrän. Eli onko siis niin että huonokuntoisin, tyhmin, juntein urpo mieskin on aina mielestään parempi kuin hyväkuntoisin, älykkäin ja menestyvin nainen? En ymmärrä, tai ehkä ymmärrän, tai no sittenkään en. :) Ap
Miehillä on tapana samaistaa itsensä niihin oman sukupuolensa huippuihin, tosi monet miehet on mielestään joku william sidis, ja kroppana joku ronaldon kroppa jne. vain koska nekin on miehiä.
Kuinka moni nainen ajattelee olevansa kuin marilyn vos savant jne. ei kukaan.
Täälläkin ne hokee päivästä toiseen rakentaneensa sivilisaatiot, vaikka ne juo kaljaa käsi housuissa jossain kärsämäellä, mutta miehet rakensi sivilisaatiot joten kärsämäen jonnekin on ne rakentanut...miehistä logiikkaa....
Tämä on muuten totta. Todella monet miehet tuntuvat samaistuvan sellaisiinkin miehiin joiden kanssa heillä ei oikeasti ole mitään yhteistä, ihan vain koska on sama sukupuoli. Tämä näkyy vähän hassusti sellaisissa keskusteluissa jossa puhutaan jostain yksittäisestä miehestä joka on tenyt jotain ikävää, ja sitten joku tulee huutamaan kuinka kyseessä on miesvihaketju. Ikäänkuin miehet muodostaisivat jonkun kollektiivin jossa kaikilla on samat ominaisuudet ja jos haukut yhtä niin haukut kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta. Olen ulkonäöltäni kuitenkin huoliteltu ja naisellinen (työssä dress code), mutta jotenkin tuosta ilmeisesti tulee miehille mieleen villapaitainen deodoranttia käyttämätön tukevarakenteinen justiina...
Ap
Ne pelkää, että olet parempi taistelulajeissa, ne pelkää, että olet fiksumpi ja tiedät enemmän kuin ne (sotahistoria), ja ne pelkää, että pärjäät paremmin kuin ne eräilyssä ja ne nolaa itsensä metsässä sun silmissä.
Nyt oon varmasn tyhmä kyn en ymmärrä että miksi tää on ongelma? Onko miehillä sellainen kilpailu että niiden pitää olla kaikessa paras? Ap
On, niillä on aina sellainen kilpailu, miesten maailma on kilpailua, ne hakee sillä hierarkiaa ja ne haluaa, että naiset ei ole niitä parempia, jotta ne ei "nolaa" itseään naisten silmissä, se on kauheaakin kauheampaa tavismiehelle.
No joo, en ymmärrä oikein. Kun siis eihän kukaan ole sellainen ”uomo universale”, yleisnero, joka voi olla kaikessa paras, päteä parhaimpana, esittää tietävää. Niin miksi joka rivijamppa alkaa tällaista kisaa edes käymään?
ApNo ensinnäkin, eihän ne huippujen kanssa mittelekään, vaan omassa viiteryhmässään. Karvalakkimallin sovinismiin kuitenkin kuuluu usko jokaisen miehen ylemmyyteen jokaiseen naiseen nähden. Tästä sitten seuraa kaikenlaista raivoa, kun akat eivät ymmärrä paikkaansa vaan ohittelevat oikealta ja vasemmalta.
Ahaa.. nyt ymmärrän. Eli onko siis niin että huonokuntoisin, tyhmin, juntein urpo mieskin on aina mielestään parempi kuin hyväkuntoisin, älykkäin ja menestyvin nainen? En ymmärrä, tai ehkä ymmärrän, tai no sittenkään en. :) Ap
Oletko katsonut YleAreensta dokumentin Battle of the Sexes? Siinähän on aiheena juurikin tämä, että kuka tahansa mies mukamas voittaa kenet tahansa naisen (tai ehkäpä ei sittenkään) eli Billy Jean King vs. Bobby Riggs.
No eihän kukaan vakavasti väitä että kuka tahansa mies voittaa kenet tahansa naisen missä tahansa tilanteessa.
Mutta väkivaltatilanteessa lähes jokainen mies voittaa lähes jokaisen naisen.
Kyllä moni mies myös viehättyy siitä, että nainen on jollain yllättävällä tavalla fiksu eli vaikka että hänen kanssaan voi keskustella sotahistoriasta. Se vaan vaatii sen, että mies tietää siitä paljon itsekin.
Pelailin joskus iäisyys sitten logiikkapeliä netissä ja pesin miehet mennen tullen. Sain vaikka kuinka monen miehen kilpailuvietin että mielenkiinnon herätettyä vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko katsonut YleAreensta dokumentin Battle of the Sexes? Siinähän on aiheena juurikin tämä, että kuka tahansa mies mukamas voittaa kenet tahansa naisen (tai ehkäpä ei sittenkään) eli Billy Jean King vs. Bobby Riggs.
No eihän kukaan vakavasti väitä että kuka tahansa mies voittaa kenet tahansa naisen missä tahansa tilanteessa.
Eikä voita! Mun suvussa pitkät perinteet siitä että emännät pieksee ja kova! Mummokin voitti ukin 6-0!
Et ole vain löytänyt sopivia miehiä. Noissa ominaisuuksissa ennemmin plussaa ja olet paljon mielenkiintoisempi kuin tinderin bileprinsessat 😉 Vaaditko mieheltä akateemista koulutusta? Voi olla, että akateemiset miehet enemmän virastaq noita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikä voita! Mun suvussa pitkät perinteet siitä että emännät pieksee ja kova! Mummokin voitti ukin 6-0!
Lähes kultaseni, lähes.
Me ei miehen kanssa harrasteta mitään muuta kuin seksiä yhdessä. Onks pakko jos ei haluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehillä on tapana samaistaa itsensä niihin oman sukupuolensa huippuihin, tosi monet miehet on mielestään joku william sidis, ja kroppana joku ronaldon kroppa jne. vain koska nekin on miehiä.
Kuinka moni nainen ajattelee olevansa kuin marilyn vos savant jne. ei kukaan.
Täälläkin ne hokee päivästä toiseen rakentaneensa sivilisaatiot, vaikka ne juo kaljaa käsi housuissa jossain kärsämäellä, mutta miehet rakensi sivilisaatiot joten kärsämäen jonnekin on ne rakentanut...miehistä logiikkaa....
Tän vois kopioida omaksi avauksekseen ja kiinnittää tähän etusivulle.
Ap, oot mun unelmien mies! ;)
Vakavasti ottaen, en usko että nuo on negatiivisia piirteitä kaikille miehille, etenkään jos oot vähänkään sievä. Jotkuthan oikein tykkää maskuliinisista naisista. Mut joo harvassa ovat sellaiset... :/
Niin aiemmalle kysyjälle: en vaadi akateemista koulutusta, toivon vain että on fiksu ja älykäs ja haluaa lähteä kotkanpesään ja sudenpesään kanssani. Ja tietää mitkä noi paikat on :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, oot mun unelmien mies! ;)
Vakavasti ottaen, en usko että nuo on negatiivisia piirteitä kaikille miehille, etenkään jos oot vähänkään sievä. Jotkuthan oikein tykkää maskuliinisista naisista. Mut joo harvassa ovat sellaiset... :/
No mutta kun en ole maskuliininen. Pitkät hiukset, korkkarit ja hame jne. Hyväkuntoinen ja vahva kyllä olen. Ap
Voi miehet miehet, kyllä kuljette onnenne ohi jos joku suojelemisenhalu on ainoa määre parinhaussanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös akateeminen, johtotehtävissä (en ylintä johtoa mutta keskijohdossa) ja hyvätuloinen.
Tämä kombo harrastuksineen on pomminvarma tapa karkoittaa potentiaaliset kumppanit kilometrien päähän karkuun!
Ja olen siis nainen.
Mitään noista ei näe päältä päin.
Kun menet tiukka mekko päällä yöelämään, niin varmasti saat treffipyyntöjä.
Ei se miesten vika ole jos hylkäät kaikki pyynnöt.
Yökerhosta satunnaisen seksikumppanin löytäminen ei varmaan ollut se mitä ap tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin aiemmalle kysyjälle: en vaadi akateemista koulutusta, toivon vain että on fiksu ja älykäs ja haluaa lähteä kotkanpesään ja sudenpesään kanssani. Ja tietää mitkä noi paikat on :) Ap
Alkaa kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta 😁 Täältä pohjanmaalta löytyis heti matkaseuraa noihin mestoihin! Joko olet kiertänyt Euroopan panssarivaunumuseot? Englannissa olis aito Tiger 1 😎
Jotenkin huolestuttavaa että ollakseen houkutteleva vastakkaisen sukupuolen silmissä, pitäisi vahvan itsenäisen naisen muuttua avuttomaksi ja suojeluntarpeiseksi kikattavaksi tekokynsibimboksi. Oikeesti, sitäkö te miehet haluatte?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huolestuttavaa että ollakseen houkutteleva vastakkaisen sukupuolen silmissä, pitäisi vahvan itsenäisen naisen muuttua avuttomaksi ja suojeluntarpeiseksi kikattavaksi tekokynsibimboksi. Oikeesti, sitäkö te miehet haluatte?
Eivät ne oikeasti sitä halua, noin niin kuin laajemmin. Tässä ketjussa vain nyt on joku näistä jankuttajista.
Siinähän se ristiriita tuleekin ja (ei kaikkien!) miehen aivot menevät oikosulkuun, kun se akka vaikuttaakin olevan häntä fiksumpi ja rohkeampi jne.
Eksä yritti "laittaa minua ruotuun" aika sinnikkäästi ja pitkään. Olisi pitänyt jaksaa olla hellan ja nyrkin välissä eikä olla häntä menestyvämpi. Fyysisestikin olin rohkeampi. Hän yritti muutaman kerran käydä käsiksi, mutta tappelusta tuli tasaväkinen eikä tehnyt sitä enää sen jälkeen vaan jatkoi henkisellä puolella kunnes sain tarpeekseni.