Laitoshuoltaja Daniel saa 1 400 euroa kuussa käteen
Bruttopalkka 1800€. Asuu helsingissä vaimonsa kanssa. Pakollisten menojen jälkeen (vuokra ym) jää ruokiin ja harrastuksiin 800€. Tuosta ilosta hänellä on tullut työoeräisiä vaivoja kuten käsi- ja polvivaivaa, mikä rajoittaa hänen liikkumistaan.
Sitten ihmetellään kun työ ei oikein houkuta, tai töissä ei viihdytä pitkään ja haaveillaan "ennenaikaisesta" eläköitymisestä.
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
No joo, av:n logiikalla toki laitoshoitajan tulee tienata enemmän kuin sairaanhoitajan : D Eihän täällä koulutusta ole koskaan arvostettu.
Tietysti arvostetaan koulutusta ja titteliä. Siksi tuollaisissa ei arvostetussa töissä, palkan pitäisi kompensoida arvostuksen puute. Ihan niin kuin roska-auton kuljettajillakin on..
Juurihan tuo Daniel itse kertoi, että hänen työpanostaan arvostetaan. Niinkuin arvostetaankin.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan tuo Daniel itse kertoi, että hänen työpanostaan arvostetaan. Niinkuin arvostetaankin.
Lue ketju, niin huomaat.
Vierailija kirjoitti:
"Joo kyllä minä pärjään helposti tuolla 800€ jäisi säästöönkin"
No tässä kun lukee näitä kommentteja, niin en ihmettele yhtään miksi suomessa ei nosteta palkkoja ja miksi kansan ostovoima on romanian tasolla. Suomalaiset ansaitsee pask*nsa. Päättäjät tietää, että orjakansalle voi antaa keppiä niin paljon kun huvittaa, ei ne valita vaan sopeutuu ja tyytyy.
Eihän tässä maassa valittaminen johda yleensä mihinkään. Päättäjät hymähtelevät ja hymyilevät ja sanovat että "Suomessa on asiat niin hyvin, että tällaisestakin asiasta valitetaan. Monessa muussa maassa eivät saa noinkaan paljon palkkaa, olkaa nyt vain tyytyväisiä". Terveisin palkansaaja 11,74 euroa/tunti, ruumiillista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oiken, että tuonkin palkkaa leikataan tulevaisuudessa kun tulee maakuntauudistus ja sote?
Mitenkä ne voi palkkoja koskea???
Tietysti palkkoja voidaan laskea, jos niitä voidaan korottaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo tuollainen toimitilahoitaja on, tietääkö joku?
Siivooja.
Vierailija kirjoitti:
800 ruokaan ja harrastuksiinhan on todella paljon! Nyt taitaa olla laitoshuoltajalla elämäntavat viturallaan
kyllähän tolla pärjää. Jutun miehellä ei ole esim autoa. Jos olisi lapsi huollettavana ei toi summa riittäisi mihinkään.
Täällä taas köyhät tappelee keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo tuollainen toimitilahoitaja on, tietääkö joku?
Siivooja.
Vois sisältää korjauksia yms.
Juuri näin, Suomessa köyhä kadehtii toista köyhää. Ymmärtäis, jos kadehdittaisiin näitä ökytuloisia, mutta ei..
Ja sitten ihmetellään, kun laitoshuoltajista on pulaa. Eikö noiltakin vaadita nykyään joku koulutus ja jatkuvaa kouluttautumista jne?
Itsellä jää verojen jälkeen palkkaa käteen 1300€. Siitä sitten maksetaan yhtiövastike, puhelinlasku, nettimaksu ja kodinkoneen osamaksu, joka oli nyt hankittava edellisen tilalle. Joudun ajamaan töihin autolla, joten paljon rahaa kuluu dieseliin varsinkin näillä hinnoilla missä nyt ollaan. Ruokaakin pitää ostaa ja muita välttämättömyyksiä kuten hygieniatuotteet, siivoustuotteet, wc paperit yms kodin tarvikkeet. Useilmiten loppukuusta olen jo aivan varaton, ja mieheni joutuu antamaan minulle omasta pussistaan rahaa, jotta pystyn käymään ilman häntä ruokakaupassa. En osta turhaan kalliita tuotteita, ihan perus ruokaa ja perus wc paperia, en kaikkein kalliempia. Asunne toki pikkukylällä, joten kauppalasku on suurempi verrattuna siihen, kun pääsee käymään kaupungissa isossa marketissa, sielläkin harvoin.
Ei mulla paljoa enempää jää käteen, joku 1600-1700e. Hyvin sillä olen pärjännyt ja saanut säästöönkin rahaa kymppitonneja 🤔
Vierailija kirjoitti:
Itsellä jää verojen jälkeen palkkaa käteen 1300€. Siitä sitten maksetaan yhtiövastike, puhelinlasku, nettimaksu ja kodinkoneen osamaksu, joka oli nyt hankittava edellisen tilalle. Joudun ajamaan töihin autolla, joten paljon rahaa kuluu dieseliin varsinkin näillä hinnoilla missä nyt ollaan. Ruokaakin pitää ostaa ja muita välttämättömyyksiä kuten hygieniatuotteet, siivoustuotteet, wc paperit yms kodin tarvikkeet. Useilmiten loppukuusta olen jo aivan varaton, ja mieheni joutuu antamaan minulle omasta pussistaan rahaa, jotta pystyn käymään ilman häntä ruokakaupassa. En osta turhaan kalliita tuotteita, ihan perus ruokaa ja perus wc paperia, en kaikkein kalliempia. Asunne toki pikkukylällä, joten kauppalasku on suurempi verrattuna siihen, kun pääsee käymään kaupungissa isossa marketissa, sielläkin harvoin.
"Siitä sitten maksetaan yhtiövastike"
Lopetin lukemisen tuohon. Et kai vertaa tilannettasi normiköyhään? Sulla on sentään omistusasunto ja yhtiövastike on aina paljon edullisempi kuin vuokra.
1400 €/kk on ihan järjettömän hyvin ja vielä taloudessa missä toinenkin käy töissä, että ihmiset kehtaakin valittaa!
t. netto 900 €/kk
Daniel voisi ihan hyvin ottaa toisen työn ohelle. Siivoaminen on helppoa, meidänkin toimistolla siivooja vähän vaan pyyhkii pölyjä, tyhjentää roskakorit ja nopeasti lakaisee lattiat. Helppo duuni kyseessä. Illaksi voisi tuo daniel mennä vaikka töihin.
Vierailija kirjoitti:
1400 €/kk on ihan järjettömän hyvin ja vielä taloudessa missä toinenkin käy töissä, että ihmiset kehtaakin valittaa!
t. netto 900 €/kk
Siinä taas köyhä kadehtii toista köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen tuohon. Et kai vertaa tilannettasi normiköyhään? Sulla on sentään omistusasunto ja yhtiövastike on aina paljon edullisempi kuin vuokra.
Niin mutta vuokraan saa asumistukea.. noilla tuloilla ainakin puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen tuohon. Et kai vertaa tilannettasi normiköyhään? Sulla on sentään omistusasunto ja yhtiövastike on aina paljon edullisempi kuin vuokra.Niin mutta vuokraan saa asumistukea.. noilla tuloilla ainakin puolet.
Yhtiövastikkeeseen saa myös asumistukea. Mut ai niin sulla on mies niin etpä saa 😂 danielilla on vaimo joten ei sekään saa mitään tukia.
Samat sanat kuin60, paska palkka, jos suurimman osan valveillaoloajastaan myy työnantajalle ja siitä saa palkaksi 1400e kuukaudessa. Kuten joku sanoikin Romanian ostovoimalla mennään ja siihen ollaan tyytyväisiä.