Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tajusit, että käyttäytymällä itse mukavasti et välttämättä saa muilta mukavaa kohtelua?

Vierailija
12.09.2018 |

Miten tämän asian tajuaminen on vaikuttanut sinuun? Onko se vaikuttanut?

Kommentit (227)

Vierailija
121/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyvät sinun toiminnastasi huolimatta. Muita ihmisiä on vaikea muuttaa.

Sillä ei ole merkitystä niin kauan kuin pelottelet heidät käyttäytymään kunnolla jatkossa.

Et sinä pysty pelottelemaan muita käyttäytymään hyvin, ei sinulla ole semmosta valtaa, kuulostaa aika psykopaattiselta. Ei ihmisiä pohjimmiltaan voi toinen muuttaa, varsinkaan pahoja persoonallisuushäiriöitä kärsiviä, jotka usein saattavat olla niitä ikävimpiä toisilleen.

Toivottavasti tuolla pelottelijalla ei ole lapsia. Jos on, niin heitä käy sääliksi.

Vierailija
122/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian myöhään.

Suurin osa ihmisistä on mukavia mukavalle ja kiltille. Sitten on niitä häiriintyneitä tapauksia joiden mielestä kiltti, ahkera, avulias, lahjakas ja kiva ihminen on heitä varten oleva wc-pönttö johon ulostaa ja oksentaa kaikki mätä.

Koska olen lapsesta (hyvin pienestä) saakka ollut joillekin wc-pönttö ja potkupallo, olen kasvanut vinoon.

Olen vilpittömästi uskonut että ansaitsen sen kaiken pashan tikistäminen kasvoilleni.

Olen keskittänyt kaiken energiani että olisin paskantajille mieliksi ja suoritan täysillä ja välttelen virheitä, etteivät he vaan vihaisi ja halveksisi minua.

Eihän se niin toimi. He vaan vihaavat sitä enemmän mitä enemmän yritän.

Vasta kun romahdin, paloin loppuun, uuvuin ja yritin itsemurhaa, aloin ymmärtää, etten voi millään konstein muuttaa ihmishirviötä terveeksi hyvinkäyttäytyväksi kivaksi ihmiseksi.

Katkeroittaa kun sairastumisen takia koko elämäni meni alisuorittamiseksi ja tipahdin uraelämän kärryiltä.

Katkeroittaa kun olen nyt ihmisroska monien mielestä.

Jos olisin vaan tajunnut jollain tavalla jo pienenä lapsena, että ne häiriintyneet ihmiset tekevät väärin ja minä en ole syyllinen heidän vaikeuksiin, voisin olla vaikka kuinka menestynyt ja huipulla.

Olen ollut tyhmä kynnysmatto ja uhrautuja. En voi ottaa menneisyyttäni takaisin.

Jatkossa kyllä on aivan varma, että yhdenkään häiriintyneen ei kannata minun silmilleni räkiä. Räjähdän välittömästi ja häiriintynyt saa siivota pashansa omista housuistaan.

Mutta miten lapsi voisi tuollaisen ymmärtää? Lasta tulisi suojella myrkyllisiltä ihmisiltä, mutta käytännössä sitä ei riittävästi tapahdu. Jos Vilja-Erika olisi saanut elää, niin tuskin hänen loppuelämänsä olisi ollut lapsuuden traumojen takia kovin helppo.

No kyllä mieleen tulee väistämättä että lisääntymisen tulisi olla luvanvaraista.

Tulevaisuudessa siihen varmasti on keinot.

Juuri oli juttua että kahden lapsen politiikan tulisi koskea koko maapalloa.

Ehkä tulevaisuudessa ihmsille laitetaan joku implantti, joka estää lisääntymisen ilman lupaa.

Ihminen voisi saada luvan lisääntyä jos suorittaa "ajokortin" eli läpäisee tekoälyn tarkastaman koulutuksen ja on todistettavasti terve tunnemaailmataan ja empatiakyvyltään.

Kun ihminen on todistettavasti täyspäinen, implantti antaa mahdollisuuden hedelmöittyä.

Ei sellaista voi tutkia. Eikä kaikilla ole samoja ominaisuuksia edes empatiatavassa ollakseen hyviä/huonoja vanhempia. Sen sijaan ihmisiä pitäisi vastuuttaa ja edelleen opettaa tunnetaidoissa enemmän kautta kasvamisen, niin ehkä pahoinvointi ja sitä kautta sen kaataminen lapsiin edes hiukan vähenisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan ymmärrettävästi sanottu, mutta tuossa on se vaara, että muutut mahdollisesti itse toisen kiusaajaksi, ahisteliaksi, hyväksikäyttäjäksi tai liian ilkeäksi ihmiseksi jos liian pitkään jatkuu.

Kuten sanoin, niin kauan kun en itse aloittanut riitaa, en voi olla väärässä vaan olen automaattisesti moraalisesti oikeassa. Pallo on aina riidan aloittajalla ja terrorisointi loppuu kuin seinään heti kun hän pyytää anteeksi. Jos itse vahingossa epäkunnioitin toista osapuolta niin saman säännön mukaan pyydän vilpittömästi anteeksi.

Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka pahoittaa mielen herkästä.

En. Haukkumasanat ja muu solvaus ei hetkauta mutta jos omaisuuteeni kajoaa tai yrittää oikein aloittaa kiusaamisen, uhkailun, kiristämisen tai kyykyttämisen niin katkaisen sen tilanteen heti alkuunsa. Lapsuuden aikana saanut kärsiä väkivallasta ja nöyryyttämisestä aivan tarpeeksi joten nykyään siihen minulla on absoluuttinen nollatoleranssi. Jos taloyhtiöön muuttaa joku pikkuhitleri joka rupeaa keksimään omia sääntöjään talon sääntöjen päälle niin parempi kaikkien kannalta että painostan hänet muuttamaan pois kuin se että kaikkien pitäisi häntä sietää.

Sinun kaltaisesi besserwisserit ja ihmisten 'kouluttajat' ja 'opettajat' ovat juuri ällöttävimpiä kpäitä ja usein pahimpia kiusaajia. Koska heillä on oikeus ja heidän mielipiteensä ovat niitä oikeita ja rehtejä ja ne muut ovat vain pikkuhitlereitä tai muuten vain väärässä ja ärsyttäviä.

Vierailija
124/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian myöhään.

Suurin osa ihmisistä on mukavia mukavalle ja kiltille. Sitten on niitä häiriintyneitä tapauksia joiden mielestä kiltti, ahkera, avulias, lahjakas ja kiva ihminen on heitä varten oleva wc-pönttö johon ulostaa ja oksentaa kaikki mätä.

Koska olen lapsesta (hyvin pienestä) saakka ollut joillekin wc-pönttö ja potkupallo, olen kasvanut vinoon.

Olen vilpittömästi uskonut että ansaitsen sen kaiken pashan tikistäminen kasvoilleni.

Olen keskittänyt kaiken energiani että olisin paskantajille mieliksi ja suoritan täysillä ja välttelen virheitä, etteivät he vaan vihaisi ja halveksisi minua.

Vasta kun romahdin, paloin loppuun, uuvuin ja yritin itsemurhaa, aloin ymmärtää, etten voi millään konstein muuttaa ihmishirviötä terveeksi hyvinkäyttäytyväksi kivaksi ihmiseksi.

Katkeroittaa kun sairastumisen takia koko elämäni meni alisuorittamiseksi ja tipahdin uraelämän kärryiltä.

Jos olisin vaan tajunnut jollain tavalla jo pienenä lapsena, että ne häiriintyneet ihmiset tekevät väärin ja minä en ole syyllinen heidän vaikeuksiin, voisin olla vaikka kuinka menestynyt ja huipulla.

Olen ollut tyhmä kynnysmatto ja uhrautuja. En voi ottaa menneisyyttäni takaisin.

Jatkossa kyllä on aivan varma, että yhdenkään häiriintyneen ei kannata minun silmilleni räkiä. Räjähdän välittömästi ja häiriintynyt saa siivota pashansa omista housuistaan.

Mutta miten lapsi voisi tuollaisen ymmärtää? Lasta tulisi suojella myrkyllisiltä ihmisiltä, mutta käytännössä sitä ei riittävästi tapahdu. Jos Vilja-Erika olisi saanut elää, niin tuskin hänen loppuelämänsä olisi ollut lapsuuden traumojen takia kovin helppo.

No kyllä mieleen tulee väistämättä että lisääntymisen tulisi olla luvanvaraista.

Ehkä tulevaisuudessa ihmsille laitetaan joku implantti, joka estää lisääntymisen ilman lupaa.

Ihminen voisi saada luvan lisääntyä jos suorittaa "ajokortin" eli läpäisee tekoälyn tarkastaman koulutuksen ja on todistettavasti terve tunnemaailmataan ja empatiakyvyltään.

Kun ihminen on todistettavasti täyspäinen, implantti antaa mahdollisuuden hedelmöittyä.

Ei sellaista voi tutkia. Eikä kaikilla ole samoja ominaisuuksia edes empatiatavassa ollakseen hyviä/huonoja vanhempia. Sen sijaan ihmisiä pitäisi vastuuttaa ja edelleen opettaa tunnetaidoissa enemmän kautta kasvamisen, niin ehkä pahoinvointi ja sitä kautta sen kaataminen lapsiin edes hiukan vähenisi.

Tämä! Tunnetaitoja pitäisi opettaa lasten lisäksi systemaattisesti myös aikuisille, niin ehkä maailmasta tulisi oikeasti vähän parempi paikka.

Vierailija
125/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole merkitystä niin kauan kuin pelottelet heidät käyttäytymään kunnolla jatkossa.

Et sinä pysty pelottelemaan muita käyttäytymään hyvin, ei sinulla ole semmosta valtaa, kuulostaa aika psykopaattiselta. Ei ihmisiä pohjimmiltaan voi toinen muuttaa, varsinkaan pahoja persoonallisuushäiriöitä kärsiviä, jotka usein saattavat olla niitä ikävimpiä toisilleen.

Toivottavasti tuolla pelottelijalla ei ole lapsia. Jos on, niin heitä käy sääliksi.

Mieluumin minä lapseni vanhemmaksi ottaisin tuollaisen jämäkän ihmisen, kuin lässyttäjän joka sanoo lapselleen että, jeesus rakastaa sua kun käännät toisenkin poskesi. Älä välitä ja anna olla. Laske toisesta korvasta ulos. Rakkaudesta se hevonenkin potkii..

Vierailija
126/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan ymmärrettävästi sanottu, mutta tuossa on se vaara, että muutut mahdollisesti itse toisen kiusaajaksi, ahisteliaksi, hyväksikäyttäjäksi tai liian ilkeäksi ihmiseksi jos liian pitkään jatkuu.

Kuten sanoin, niin kauan kun en itse aloittanut riitaa, en voi olla väärässä vaan olen automaattisesti moraalisesti oikeassa. Pallo on aina riidan aloittajalla ja terrorisointi loppuu kuin seinään heti kun hän pyytää anteeksi. Jos itse vahingossa epäkunnioitin toista osapuolta niin saman säännön mukaan pyydän vilpittömästi anteeksi.

Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka pahoittaa mielen herkästä.

En. Haukkumasanat ja muu solvaus ei hetkauta mutta jos omaisuuteeni kajoaa tai yrittää oikein aloittaa kiusaamisen, uhkailun, kiristämisen tai kyykyttämisen niin katkaisen sen tilanteen heti alkuunsa. Lapsuuden aikana saanut kärsiä väkivallasta ja nöyryyttämisestä aivan tarpeeksi joten nykyään siihen minulla on absoluuttinen nollatoleranssi. Jos taloyhtiöön muuttaa joku pikkuhitleri joka rupeaa keksimään omia sääntöjään talon sääntöjen päälle niin parempi kaikkien kannalta että painostan hänet muuttamaan pois kuin se että kaikkien pitäisi häntä sietää.

Sinun kaltaisesi besserwisserit ja ihmisten 'kouluttajat' ja 'opettajat' ovat juuri ällöttävimpiä kpäitä ja usein pahimpia kiusaajia. Koska heillä on oikeus ja heidän mielipiteensä ovat niitä oikeita ja rehtejä ja ne muut ovat vain pikkuhitlereitä tai muuten vain väärässä ja ärsyttäviä.

Sinä olet tekopyhä moralisoija.

Jätit kokonaan huomiotta sen mitä pyörän viskoja teki ja miten törkeästi haistatteli.

Näit vain sanan "viiltää"

Siitä sait mielikuvan ja nyt demonisoit tuntemattoman ihmisen hirviöksi.

Minä voin sanoa rehellisesti että olisin kostanut öykkärille myös.

Kosto ei ollut ylimitoitettu.

Sinun vaatimuksesi että toisten pitäisi vain alistua kaikkeen on kohtuuton. Alistu itse ja leiki marttyyriä, mutta älä kehtaa jeesustella.

Vierailija
127/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmiimpi käyttämään nyrkkejä asian johdosta. Ihmiset voivat olla mulkkuja joillekin ihan siitä syystä ettei tämän pärstä miellytä, vaikka olisi kuinka kohtelias. Koita siinä sitten leikkiä kohteliasta.

Vierailija
128/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian myöhään.

Kuinka niin ei voi tutkia?

Empatia kykyähän on jo tutkittu ihmisillä ja eläimillä.

Älä ole höpsö! Mitä sinä mistään edes tiedät. Tuo on ihan hassu väittämä ettei muka voisi tutkia.

Lue enemmän luule vähemmän.

Aivoja voidaan kuvata.

Ihmiselle voidaan näyttää videoita ja katsoa miten aivot toimivat.

Jos ihmisellä ei aktivoidu empatiaosiot päässä kun nääkee sairasta pahuutta. Tekoäly tietää heti ettei lisääntymislupaa tuolle.

Vierailija
129/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä pysty pelottelemaan muita käyttäytymään hyvin

Helposti voi. Ja jos heillä on niin paha asennevamma niin ainakin voi pilata heidän elämänsä mikä on laiha lohtu sekin. Mitä enemmän saat mulkut välttämään muita ihmisiä ja syrjäytymään niin sitä vähemmän he tekevät pahojaan.

Vierailija
130/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään tämä aihe on sellainen, että tätä kommentoivat hyvin sekaisin päästään olevat ihmiset. Menkää hakemaan jostain terapiasta apua tunteiden käsittelyyn ja säätelyyn. Ehkä elämä siitä alkaa lutviutua.

Vierailija
131/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa työskentelen ongelmanuorten ja päihderiippuvaisten kanssa ja olen sitä mieltä että ystävällisesti ja kunnioittavasti puhuminen johtaa siihen että sinulle puhutaan ystävällisesti ja kunnioittavasti. Erityisesti jos pystyt olemaan ystävällinen ja kunnioittava, vaikka toinen osapuoli ei olisi. Epäkunnioittava huomaa nopeasti olevansa tilanteessa "häviöllä".  Minulla ei 20 vuoden työurani aikana ole oikeastaan asiakasta kenen kanssa en pystyisi tulemaan toimeen.

Kokonaan toinen asia  on se, jollet ole aidosti ystävällinen. Ihmiset kyllä tunnistavat, jos esität tai et oikeasti ole kiinnostunut.

Vierailija
132/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluumin minä lapseni vanhemmaksi ottaisin tuollaisen jämäkän ihmisen, kuin lässyttäjän joka sanoo lapselleen että, jeesus rakastaa sua kun käännät toisenkin poskesi. Älä välitä ja anna olla. Laske toisesta korvasta ulos. Rakkaudesta se hevonenkin potkii..

Minä en. Äitini oli tuollainen raivokohtauksia saava kaheli. Hermot menivät pienistä jutuista niin kotona kuin kodin ulkopuolellakin.

Vierailija
133/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin sen jo ala-asteen loppupuolella, kun olin mukava, ystävällinen ja positiivinen, mutta silti pari luokantyttöä ottivat mut silmätikuksi ja kohtelivat epäystävällisesti. Ikäväähän se oli, muttei se kuitenkaan ole vaikuttanut siihen, että käyttäydyn edelleen mukavasti muita kohtaan. Mä ajattelen sen niin, että vaikka kaikki muut eivät ole hyviä ja kohteliaita tyyppejä, mä haluan silti olla. 

Vierailija
134/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Äitini oli tuollainen raivokohtauksia saava kaheli. Hermot menivät pienistä jutuista niin kotona kuin kodin ulkopuolellakin.

Onko sinun mielestäsi oikeasti pieni ja mitätön juttu jos pyöräsi heitetään telineestä maahan ja sinulle haistatellaan v***ua?

Minusta se ei ole pieni ja mitätön juttu.

Uskon että äitisi on voinut olla persoonallisuushäiriöinen. Sinä et voi kuitenkaan leikata ja liimata äitisi sairautta tuohon pyöräheebon ruotuun laittajaan.

Vierailija
135/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti voi. Ja jos heillä on niin paha asennevamma niin ainakin voi pilata heidän elämänsä mikä on laiha lohtu sekin. Mitä enemmän saat mulkut välttämään muita ihmisiä ja syrjäytymään niin sitä vähemmän he tekevät pahojaan.

Sä nostat itses muiden yläpuolelle ja kuvittelet, että sulla olis moraalinen oikeutus puuttua toisten elämään, vaikket siihen pystykään. Et sä oo moraalisesti toisia parempi, todennäköisesti vielä päinvastoin tommosesta tyylistä päätellen. Sä kuvittelet olevas moraalisesti korkeammalla. Oon onnellinen niiden puolesta, jotka on päässy eroon susta. Monesti kokemus toisen mulkkuudesta on aika subjetiivinen tai johtuu henkilökohtaisista asioista. Vaarallista jos sinä saisit määrittää, kuka on mulkku ja kuka ei.   

Vierailija
136/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään tämä aihe on sellainen, että tätä kommentoivat hyvin sekaisin päästään olevat ihmiset. Menkää hakemaan jostain terapiasta apua tunteiden käsittelyyn ja säätelyyn. Ehkä elämä siitä alkaa lutviutua.

Mene itse.

Ei ole oikeaa ja hyväksyttävää tunteiden säätelyä ja käsittelyä "antaa vaan olla".

Pyörä heebohan juuri sääteli tunteitaan ja toimi viileän järkevästi. Hän ei räjähtänyt välittömästi ja alkanut pieksämään pyörän viskojaa.

Sellainen joka ei pysty hallitsemaan yhtään tunteitaan, olisi toiminut väkivaltaisesti.

Oletteko itse tai onko teidän hellantelttu lapsosenne tihutöiden tekijöitä ja samaistutteko tosi voimakkaasti haistettelija pyöränviskojaan? Sellainen kuva teistä tulee.

Terapiaan komentelut eivät ole fiksun ihmisen tapa käyttäytyä.

Vierailija
137/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että moni kiusaaja yrittää maalata itselleen oikeutusta. Minun oikeutus on se että jos en ikinä itse aloita sitä riitaa niin en voi olla väärässä. Jos toinen lyö ensin, niin olen oikeutettu lyömään takaisin kaksi kertaa pahemmin. Väärinkäsitysten välttämiseksi en helposta suutu vaan temppuilu pitää olla hyvin räikeää, esim omaisuuden tuhoamista tai ylipäätään kaikki mikä menee pelkistä pahoista sanoista pitemmälle. Jos toinen solvaa niin aina on helppo heittää jotain solvausta takaisin tekemättä mitään sen kummempaa.

Vierailija
138/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän erittäin typeränä "metsä vastaa kuin huudetaan" vertausta ihmisten käytöksessä. 

IHmiset eivät ole toisilleen peilejä, jotka palauttaisivat sen tunnetilan, mitä toinen lähettää,  vaan ihmisen reagointiin ja tunteisiin vaikuttavat monet muutkin asiat kuin se, mitä se toinen (metsään huutanut ihminen) sanoo tai tekee. Siihen vaikuttaa, miten ihminen ennakolta suhtautuu asiaan, millainen mielentila, huumori tms. hänellä on, onko nälkäinen tai väsynyt, onko sanoja sellainen, jota kuulija pelkää, kadehtii,  joutuu "pokkuroimaan" viran puolesta, onko hän tästä riippuvainen tms

Kaikki nämä ym. lukemattomat asiat vaikuttavat siihen, miten ihminen toisen sanomiseen tai tekemiseen reagoi. 

Vierailija
139/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän asian tajuaminen on vaikuttanut sinuun? Onko se vaikuttanut?

Tajusin, että olen hyväksikäytettävä kynnysmatto. Päätin pistää stopin sille ja ”ystävät” katosivat saman tien. Tästä eteenpäin vain niin sanottuja normaaleja ihmissuhteita, joissa ketään ei käytetä hyväksi.

Vierailija
140/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä nostat itses muiden yläpuolelle ja kuvittelet, että sulla olis moraalinen oikeutus puuttua toisten elämään, vaikket siihen pystykään. Et sä oo moraalisesti toisia parempi, todennäköisesti vielä päinvastoin tommosesta tyylistä päätellen. Sä kuvittelet olevas moraalisesti korkeammalla. Oon onnellinen niiden puolesta, jotka on päässy eroon susta. Monesti kokemus toisen mulkkuudesta on aika subjetiivinen tai johtuu henkilökohtaisista asioista. Vaarallista jos sinä saisit määrittää, kuka on mulkku ja kuka ei.   

Sinä projisoit nyt hyvin voimakkaasti.

Sinusta huomaa että olet aika paljon pahojasi tehnyt ja olet kauhuissasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän