Milloin tajusit, että käyttäytymällä itse mukavasti et välttämättä saa muilta mukavaa kohtelua?
Miten tämän asian tajuaminen on vaikuttanut sinuun? Onko se vaikuttanut?
Kommentit (227)
Ei sillä pitäisi olla väliä miten muut sinua kohtelevat. He ovat vastuussa omasta käytöksestä ja sinä omasta. Tekemällä muita kohtaa oikein ja kohtelemalla muita kun haluaisit itseäsi kohdeltavan, teet palveluksen itsellesi ja elät onnellisempaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Etkö vain voisi poistua hankalasta seurasta? Eikö niin pääsisi helpommalla?
Eihän se aina ole mahdollista, jos vaikka esimerkiksi naapuri on kauhea. Ja miksi antaisin toisen olla epäkunnioittava ja päästää hänet pälkähästä? Antaa hänelle sen mielikuvan että voi olla tasan niin veemäinen kuin haluaa ja käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan noin jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se aina ole mahdollista, jos vaikka esimerkiksi naapuri on kauhea. Ja miksi antaisin toisen olla epäkunnioittava ja päästää hänet pälkähästä? Antaa hänelle sen mielikuvan että voi olla tasan niin veemäinen kuin haluaa ja käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan noin jatkossakin.
Mitä voit voittaa sillä, että käyt näitä taistelujasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millätavalla esimerkiksi naapuri on kauhea? Miten sinä sitten käyttäydyt tätä naapuria kohtaan?
buddha kirjoitti:
Ei sillä pitäisi olla väliä miten muut sinua kohtelevat. He ovat vastuussa omasta käytöksestä ja sinä omasta. Tekemällä muita kohtaa oikein ja kohtelemalla muita kun haluaisit itseäsi kohdeltavan, teet palveluksen itsellesi ja elät onnellisempaa elämää.
Mutta muut eivät välttämättä halua, että kohtelisin heitä kuten toivoisin itseäni kohdeltavan. Itse ajattelen niin, että minun tulisi yrittää ilmaista muille selvästi mitä heiltä toivon ja myös itse yrittää selvittää mitä toiset minulta haluavat. Ja tämän jälkeen miettiä miten itse haluan kussakin tilanteessa toimia.
Vierailija kirjoitti:
buddha kirjoitti:
Mutta muut eivät välttämättä halua, että kohtelisin heitä kuten toivoisin itseäni kohdeltavan. Itse ajattelen niin, että minun tulisi yrittää ilmaista muille selvästi mitä heiltä toivon ja myös itse yrittää selvittää mitä toiset minulta haluavat. Ja tämän jälkeen miettiä miten itse haluan kussakin tilanteessa toimia.
Et voi aina vaikuttaa toisten ihmisten käyttäytymiseen, ainakaan jos heillä on jokin käytöshäiriö, joten miksi kiusata itseään turhaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyvän mielen siitä että paha sai palkkansa. Teitä hiljaisia hyväksyjä-sivustakatsojia on sen verran tässä maailmassa että jos ei itse mitään asialle tee niin ei asia ikinä korjaannu ja mulkut tulevat pysymään mulkkuina.
Ihan elämäni ensi metreillä. Luottamus ihmisiin meni, mutta onneksi vanhemmiten olen oppinut, että myös hyviä ihmisiä on olemassa. Heitä valitsen elämääni, ikäviin ihmisiin pidän etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
buddha kirjoitti:
Et voi aina vaikuttaa toisten ihmisten käyttäytymiseen, ainakaan jos heillä on jokin käytöshäiriö, joten miksi kiusata itseään turhaan?
Pidätkö siis lähtökohtana sitä, että ihmisillä yleensä olisi jokin käytöshäiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän mielen siitä että paha sai palkkansa. Teitä hiljaisia hyväksyjä-sivustakatsojia on sen verran tässä maailmassa että jos ei itse mitään asialle tee niin ei asia ikinä korjaannu ja mulkut tulevat pysymään mulkkuina.
Pysyvät sinun toiminnastasi huolimatta. Muita ihmisiä on vaikea muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Millätavalla esimerkiksi naapuri on kauhea? Miten sinä sitten käyttäydyt tätä naapuria kohtaan?
Eipä ole hirveitä naapureita tullut eteen kohta kymmeneen vuoteen. Mutta esimerkkinä opiskelija-aikoina naapurin opiskelija heitti pyöräni pois telineestä että saisi tilaa omalle pyörälleen. Jäi verekseltään kiinni kun olin juuri tulossa hakemaan pyörääni. Kun käskin häntä pistämään pyörän takaisin paikalleen, hän käski minun painumaan veehen. Joten otin pyöräni, vein sen asuntoni sisälle, otin keittiöveitsen ja viiltelin häneltä kumit käyttökelvottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan elämäni ensi metreillä. Luottamus ihmisiin meni, mutta onneksi vanhemmiten olen oppinut, että myös hyviä ihmisiä on olemassa. Heitä valitsen elämääni, ikäviin ihmisiin pidän etäisyyttä.
Kuulostaa hyvältä!
Vierailija kirjoitti:
Pysyvät sinun toiminnastasi huolimatta. Muita ihmisiä on vaikea muuttaa.
Sillä ei ole merkitystä niin kauan kuin pelottelet heidät käyttäytymään kunnolla jatkossa.
juu näin on, vaikka itse yrittää olla reilu kaikkia kohtaan erityisesti onlinepeleissä niin aina sieltä löytyy se yksi urpo joka pilaa fiiliksen ja ryöstää kaiken itselleen muista välittämättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ihan ymmärrettävästi sanottu, mutta tuossa on se vaara, että muutut mahdollisesti itse toisen kiusaajaksi, ahisteliaksi, hyväksikäyttäjäksi tai liian ilkeäksi ihmiseksi jos liian pitkään jatkuu. Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka pahoittaa mielen herkästä sillä silloin tulet pahoittamaan ihan turhaa toisten mieltä ja kulutat turhaan negatiivista energiaasi muihin. Jotkut ihmiset saattavat suutahta mitä älyttömimmän pienistä asioista. Helpommalla pääsee kun keskittyy elämään sitä omaa elämäänsä ja kehittää itseä paremmaksi. ( Enkä tarkoita muiden mielistelemistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on mielestäni viisaus.
Ei ilkeät ihmiset saa mahdollisuutta muuttaa tapojaan jos heille ei tehdä selväksi, ettei huono käytös ole hyväksyttävää.
Ihminen joka on välinpitämätön pahuutta kohtaan on pahuuden mahdollistaja.
Unohtakaa kaikki typerät luterilaiset käännä toinenkin poskesi humpuukit. Ne opit ovat tehty ihmisiä alistaakeen, ei heidän parhaaksi.
Jumala ei palkitse ketään siitä hyvästä että on änkeytynyt toisten rääkättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
buddha kirjoitti:
Pidätkö siis lähtökohtana sitä, että ihmisillä yleensä olisi jokin käytöshäiriö?
Ja missähän sanon noin?
Taidat käydä eniten taisteluja oman itsesi kanssa.
Työpaikalla. Elämäänsä ilmeisen kyllästynyt kalkkuna oli ilmeisesti tällaiselle nuorelle ja ystävälliselle naiselle niin kateellinen, että mustamaalaus alkoi hetimiten.
Ai niin - hänellä ei ollut tehtäväänsä vaadittavaa koulutustakaan, sen sijaan minulla on ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole hirveitä naapureita tullut eteen kohta kymmeneen vuoteen. Mutta esimerkkinä opiskelija-aikoina naapurin opiskelija heitti pyöräni pois telineestä että saisi tilaa omalle pyörälleen. Jäi verekseltään kiinni kun olin juuri tulossa hakemaan pyörääni. Kun käskin häntä pistämään pyörän takaisin paikalleen, hän käski minun painumaan veehen. Joten otin pyöräni, vein sen asuntoni sisälle, otin keittiöveitsen ja viiltelin häneltä kumit käyttökelvottomaksi.
Minusta ihan oikein toimittu. Ihan oikein. Väärin olisi ollut jos olisit viillellyt vaikka hänen kurkkunsa.
Kyllä mulla omatunto soimaa, jos olen käyttäytynyt huonosti jotain ihmistä kohtaan. Omatunto soimaa, koska aiheutiin mielipahaa, mutta toisaalta olen myös käyttäytynyt tavalla, joka on omien standardien alapuolella.