Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tajusit, että käyttäytymällä itse mukavasti et välttämättä saa muilta mukavaa kohtelua?

Vierailija
12.09.2018 |

Miten tämän asian tajuaminen on vaikuttanut sinuun? Onko se vaikuttanut?

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä nostat itses muiden yläpuolelle ja kuvittelet, että sulla olis moraalinen oikeutus puuttua toisten elämään

Vain jos he yrittävät puuttua minun elämääni ensin. Mikä osuus siitä meni ohi? Jos he tunkevat muiden elämään, eivät he ansaitse koskemattomuutta itsekään. Jos he käyttäytyvät kuin eläimet, heitä tulee kohdella kuin eläimiä.

Vierailija
142/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän erittäin typeränä "metsä vastaa kuin huudetaan" vertausta ihmisten käytöksessä. 

IHmiset eivät ole toisilleen peilejä, jotka palauttaisivat sen tunnetilan, mitä toinen lähettää,  vaan ihmisen reagointiin ja tunteisiin vaikuttavat monet muutkin asiat kuin se, mitä se toinen (metsään huutanut ihminen) sanoo tai tekee. Siihen vaikuttaa, miten ihminen ennakolta suhtautuu asiaan, millainen mielentila, huumori tms. hänellä on, onko nälkäinen tai väsynyt, onko sanoja sellainen, jota kuulija pelkää, kadehtii,  joutuu "pokkuroimaan" viran puolesta, onko hän tästä riippuvainen tms

Kaikki nämä ym. lukemattomat asiat vaikuttavat siihen, miten ihminen toisen sanomiseen tai tekemiseen reagoi. 

Hyvin sanottu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana työelämän alussa. Alalla on paljon ilkeitä ihmisiä. Potilaista en viitsi edes mainita. 

T. Tappouhkauksen tänään töissä saanut

Vierailija
144/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä nostat itses muiden yläpuolelle ja kuvittelet, että sulla olis moraalinen oikeutus puuttua toisten elämään

Vain jos he yrittävät puuttua minun elämääni ensin. Mikä osuus siitä meni ohi? Jos he tunkevat muiden elämään, eivät he ansaitse koskemattomuutta itsekään. Jos he käyttäytyvät kuin eläimet, heitä tulee kohdella kuin eläimiä.

Ei se tajua. Öyhöttäjä on täysin kyvytön ymmärtämään. Hänellä on henkilökohtainen ongelma.

Hän on itse tehnyt niin paljon sikamaisuuksia, ettei pysty niitä käsittelemään.

Denialisoi kaiken. Hän kieltää itselleen vaikeat asiat kokonaan ja käyttäytyy kuin uhattu eläin.

Etuotsalohko ei pelitä hänellä nyt. Sinne ei mene viesti sisään.

Vierailija
145/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tajua. Öyhöttäjä on täysin kyvytön ymmärtämään. Hänellä on henkilökohtainen ongelma.

Denialisoi kaiken. Hän kieltää itselleen vaikeat asiat kokonaan ja käyttäytyy kuin uhattu eläin.

Etuotsalohko ei pelitä hänellä nyt. Sinne ei mene viesti sisään.

Se onkin rattoisaa, kun kaksi öyhöttäjää kohtaa ja molemmat yrittävät "kouluttaa' toisiaan. Kostoretket eivät johda mihinkään.

Vierailija
146/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä pysty pelottelemaan muita käyttäytymään hyvin

Helposti voi. Ja jos heillä on niin paha asennevamma niin ainakin voi pilata heidän elämänsä mikä on laiha lohtu sekin. Mitä enemmän saat mulkut välttämään muita ihmisiä ja syrjäytymään niin sitä vähemmän he tekevät pahojaan.

Mielestäni kukaan ei ansaitse syrjäytymistä vaan pikemminkin opetella ymmärrystä, empatiaa, avarakatseisuutta ja laajentaa ajatusmaailmaansa. Todella ilkeää yrittää saada jonkun syrjäytymään. Aivansama mitä se on tehnyt. Itse olen ollut syrjäytynyt ja voin sanoa, ettei se missään nimessä tuo onnellisuutta muille tai itselleen. Kaikki ansaitsevat välittämistä ja rakkautta.

Vierailija
147/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voit voittaa sillä, että käyt näitä taistelujasi?

Hyvän mielen siitä että paha sai palkkansa. Teitä hiljaisia hyväksyjä-sivustakatsojia on sen verran tässä maailmassa että jos ei itse mitään asialle tee niin ei asia ikinä korjaannu ja mulkut tulevat pysymään mulkkuina.

Muuten ihan ymmärrettävästi sanottu, mutta tuossa on se vaara, että muutut mahdollisesti itse toisen kiusaajaksi, ahisteliaksi, hyväksikäyttäjäksi tai liian ilkeäksi ihmiseksi jos liian pitkään jatkuu. Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka pahoittaa mielen herkästä sillä silloin tulet pahoittamaan ihan turhaa toisten mieltä ja kulutat turhaan negatiivista energiaasi muihin. Jotkut ihmiset saattavat suutahta mitä älyttömimmän pienistä asioista. Helpommalla pääsee kun keskittyy elämään sitä omaa elämäänsä ja kehittää itseä paremmaksi. ( Enkä tarkoita muiden mielistelemistä).

Oletko miettinyt mitä sellaisen ihmisen taustalla on joka suutahtaa mitä pienimmistä asioista?

Itselleni tulee kyllä mieleen ylipassattu ihminen, joka on tottunut saamaan kaiken mitä haluaa, eikä ole tullut suurempia elämänkolauksia vastaan. En voi sanoa kaikkien puolesta, mutta tuntemani ihmiset,  jotka kokee oikeasti kovia eivät pienistä suutu vaan päinvastoin nämä vastoinkäymiset avartavat ja laajentavat näkemystä. Ehkä tekevät ihmisestä totisemman kyllä. Olen minäkin joutunut kovia kokemaan, jonkatakia pienet asiat eivät enään tunnu kyllä missään. Pikemminkin meinaan ärsyyntyä siitä, kuinka pikkumaisia jotkut ihmiset ovat, mutta osaan olla siitä kyllä hiljaa ja pitää asian omana tietonani.

Totta puhut.

Vierailija
148/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt mitään sikamaisuuksia. Kuten sanoin, niin kauan kun en aloita tappelua niin en ole väärässä asiassa. Ei kannata käyttäytyä huonosti jos ei halua tulla kohdeltavan huonosti. Maailman yksinkertaisin karman laki. Jos joku tekee pahoin ja pääsee kuin koira veräjästä, se on suuri vääryys.

Vierailija
149/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui aluksi ikävältä.

Pyrin silti olemaan aina ystävällinen ja asiallinen, en halua olla tympeä ja epäkohtelias ihminen.

Olen ollut myyjän työssä nähnyt monenmoista ikävää ihmistä ja olen päättänyt olla alentumatta sellaiseksi. Muut olkoon millaisia haluaa.

Vierailija
150/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olen tämän tajunnut.

Vierailija
151/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämän asian tajuaminen on vaikuttanut sinuun? Onko se vaikuttanut?

Tajusin, että olen hyväksikäytettävä kynnysmatto. Päätin pistää stopin sille ja ”ystävät” katosivat saman tien. Tästä eteenpäin vain niin sanottuja normaaleja ihmissuhteita, joissa ketään ei käytetä hyväksi.

Minulta ei ole kadonnut kuin se yksi ystävä, jonka käytökselle pistin stopin. Muut ovat olleet ja ovat edelleen normaalin mukavia.

(Itse asiassa tämä ainoa ystävä, joka katosi, koki itsensä kaikkien uhriksi ja oli niin vaatelias, etten enää vain kyennyt mukautumaan niihin.)

Vierailija
152/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana työelämän alussa. Alalla on paljon ilkeitä ihmisiä. Potilaista en viitsi edes mainita. 

T. Tappouhkauksen tänään töissä saanut

Kauheaa! Minä arvostan sairaanhoitajia. En käsitä kuinka voi uhata hoitajaa tappamisella.

Kuinka voin helpottaa potilaana sairaanhoitajan stressiä? Sairaanhoitajia tarvitaan tässä maassa.

Vierailija
153/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisesi besserwisserit ja ihmisten 'kouluttajat' ja 'opettajat' ovat juuri ällöttävimpiä kpäitä ja usein pahimpia kiusaajia. Koska heillä on oikeus ja heidän mielipiteensä ovat niitä oikeita ja rehtejä ja ne muut ovat vain pikkuhitlereitä tai muuten vain väärässä ja ärsyttäviä.

Myönnän että moni kiusaaja yrittää maalata itselleen oikeutusta. Minun oikeutus on se että jos en ikinä itse aloita sitä riitaa niin en voi olla väärässä. Jos toinen lyö ensin, niin olen oikeutettu lyömään takaisin kaksi kertaa pahemmin. Väärinkäsitysten välttämiseksi en helposta suutu vaan temppuilu pitää olla hyvin räikeää, esim omaisuuden tuhoamista tai ylipäätään kaikki mikä menee pelkistä pahoista sanoista pitemmälle. Jos toinen solvaa niin aina on helppo heittää jotain solvausta takaisin tekemättä mitään sen kummempaa.

Joudutko useinkin tuollaisiin tilanteisiin? Mä en ole joutunut koskaan ja ikää jo yli 50 v.

Vierailija
154/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voit voittaa sillä, että käyt näitä taistelujasi?

Hyvän mielen siitä että paha sai palkkansa. Teitä hiljaisia hyväksyjä-sivustakatsojia on sen verran tässä maailmassa että jos ei itse mitään asialle tee niin ei asia ikinä korjaannu ja mulkut tulevat pysymään mulkkuina.

Muuten ihan ymmärrettävästi sanottu, mutta tuossa on se vaara, että muutut mahdollisesti itse toisen kiusaajaksi, ahisteliaksi, hyväksikäyttäjäksi tai liian ilkeäksi ihmiseksi jos liian pitkään jatkuu. Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka pahoittaa mielen herkästä sillä silloin tulet pahoittamaan ihan turhaa toisten mieltä ja kulutat turhaan negatiivista energiaasi muihin. Jotkut ihmiset saattavat suutahta mitä älyttömimmän pienistä asioista. Helpommalla pääsee kun keskittyy elämään sitä omaa elämäänsä ja kehittää itseä paremmaksi. ( Enkä tarkoita muiden mielistelemistä).

Oletko miettinyt mitä sellaisen ihmisen taustalla on joka suutahtaa mitä pienimmistä asioista?

Itselleni tulee kyllä mieleen ylipassattu ihminen, joka on tottunut saamaan kaiken mitä haluaa, eikä ole tullut suurempia elämänkolauksia vastaan. En voi sanoa kaikkien puolesta, mutta tuntemani ihmiset,  jotka kokee oikeasti kovia eivät pienistä suutu vaan päinvastoin nämä vastoinkäymiset avartavat ja laajentavat näkemystä. Ehkä tekevät ihmisestä totisemman kyllä. Olen minäkin joutunut kovia kokemaan, jonkatakia pienet asiat eivät enään tunnu kyllä missään. Pikemminkin meinaan ärsyyntyä siitä, kuinka pikkumaisia jotkut ihmiset ovat, mutta osaan olla siitä kyllä hiljaa ja pitää asian omana tietonani.

Totta puhut.

Minulle ei tullut ylipassattu ja hemmoteltu ihminen mieleen sellaisesta joka on ihan hermoraunio.

Tulee mieleen että ihminen on rikottu ja särjetty.

Mistä johtuu että näette toiset ihmiset "helpolla päässeinä".

Minusta helpolla päässeet ja passatut ihmiset eivät ole mitään räjähtelijöitä. He ovat ehkä kuten eräs Moilanen.

Ei helpolla päässeen ihmisen tarvitse räjähdellä.

Sellainen ihminen räjähtelee jonka rajoja on rikottu ja jonka psyyke ei ole kestänyt kaikkea paskaa.

Ja tsot tsot tsot! Ennen kun alatte huutamaan, että ei oikeuta ei oikeuta, niin JOO JOO en ole sellaista väittänytkään.

Vierailija
155/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisesi besserwisserit ja ihmisten 'kouluttajat' ja 'opettajat' ovat juuri ällöttävimpiä kpäitä ja usein pahimpia kiusaajia. Koska heillä on oikeus ja heidän mielipiteensä ovat niitä oikeita ja rehtejä ja ne muut ovat vain pikkuhitlereitä tai muuten vain väärässä ja ärsyttäviä.

Myönnän että moni kiusaaja yrittää maalata itselleen oikeutusta. Minun oikeutus on se että jos en ikinä itse aloita sitä riitaa niin en voi olla väärässä. Jos toinen lyö ensin, niin olen oikeutettu lyömään takaisin kaksi kertaa pahemmin. Väärinkäsitysten välttämiseksi en helposta suutu vaan temppuilu pitää olla hyvin räikeää, esim omaisuuden tuhoamista tai ylipäätään kaikki mikä menee pelkistä pahoista sanoista pitemmälle. Jos toinen solvaa niin aina on helppo heittää jotain solvausta takaisin tekemättä mitään sen kummempaa.

Joudutko useinkin tuollaisiin tilanteisiin? Mä en ole joutunut koskaan ja ikää jo yli 50 v.

Luuletko olevasi parempi ihminen?

Jos jollekin ihmiselle on tapahtunut paskaa ja sulle ei niin se ei välttämättä johdu sinun erinomaisuudestasi ja sen toisen huonoudesta.

Mutta ajattele vaan miten haluat.

Vierailija
156/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollekin ihmiselle on tapahtunut paskaa ja sulle ei niin se ei välttämättä johdu sinun erinomaisuudestasi ja sen toisen huonoudesta.

En luule. Ihan mielenkiinnosta kyselin, kun en edes tunne sellaisia ihmisiä, joita toistuvasti lyödään ja sitten he lyövät kahta lujempaa takaisin. Millaisissa tilanteissa tällaista tapahtuu? 

Vierailija
157/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt mitään sikamaisuuksia. Kuten sanoin, niin kauan kun en aloita tappelua niin en ole väärässä asiassa. Ei kannata käyttäytyä huonosti jos ei halua tulla kohdeltavan huonosti. Maailman yksinkertaisin karman laki. Jos joku tekee pahoin ja pääsee kuin koira veräjästä, se on suuri vääryys.

Minä olen samaa mieltä. Ihmisiä on aivopesty kautta aikojen uskonnolla. Armo on muka oikein. Ja taivaaseen pääsee taikasanan lausumalla.

Armohan on oikeuden vastakohta. Johan sanonta "antaa armon käydä oikeudesta" paljastaa, ettei armo ole yhtä kuin oikeus.

Silmä silmästä on ok. Muttei kaksi silmää yhdestä silmästä.

Ihmiset eivät kehity jos he eivät saa oppitunteja.

Karmanlakia vastustetaan koska halutaan päästä kuin koirat veräjästä. Ei kestetä että saadaan omalla mitalla takaisin.

Raukkamaista.

Vierailija
158/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule. Ihan mielenkiinnosta kyselin, kun en edes tunne sellaisia ihmisiä, joita toistuvasti lyödään ja sitten he lyövät kahta lujempaa takaisin. Millaisissa tilanteissa tällaista tapahtuu? 

Nyt sinä ainakin lyöt olkiukkoa.

Ei ketään toistuvasti lyödä.

Missään tuo henkilö ei sanonut että häntä toistuvasti lyödään.

Millainen henkilö maalaa tuntemattomasta ihmisestä hirviön joka veren himoisena öykkäröi ja tappelee päivät pitkät ja viiltelee huvikseen kaikkien renkaat?

Vierailija
159/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan kohtelun saa käyttäytymällä mukavasti, mutta omaa arvoaan kunnioittaen. Kuulostaa vaikealta, on joskus todella vaikeaa - ja kun siinä onnistuu, se palkitsee.

Vierailija
160/227 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan ymmärrettävästi sanottu, mutta tuossa on se vaara, että muutut mahdollisesti itse toisen kiusaajaksi, ahisteliaksi, hyväksikäyttäjäksi tai liian ilkeäksi ihmiseksi jos liian pitkään jatkuu.

Kuten sanoin, niin kauan kun en itse aloittanut riitaa, en voi olla väärässä vaan olen automaattisesti moraalisesti oikeassa. Pallo on aina riidan aloittajalla ja terrorisointi loppuu kuin seinään heti kun hän pyytää anteeksi. Jos itse vahingossa epäkunnioitin toista osapuolta niin saman säännön mukaan pyydän vilpittömästi anteeksi.

Toivottavasti et ole sellainen ihminen, joka pahoittaa mielen herkästä.

En. Haukkumasanat ja muu solvaus ei hetkauta mutta jos omaisuuteeni kajoaa tai yrittää oikein aloittaa kiusaamisen, uhkailun, kiristämisen tai kyykyttämisen niin katkaisen sen tilanteen heti alkuunsa. Lapsuuden aikana saanut kärsiä väkivallasta ja nöyryyttämisestä aivan tarpeeksi joten nykyään siihen minulla on absoluuttinen nollatoleranssi. Jos taloyhtiöön muuttaa joku pikkuhitleri joka rupeaa keksimään omia sääntöjään talon sääntöjen päälle niin parempi kaikkien kannalta että painostan hänet muuttamaan pois kuin se että kaikkien pitäisi häntä sietää.

Toi omaisuuteen kajoamisesta hermostuminen on lapsellista. Jos se on siis tyyliin, että otsasuonesi naksahtaa, jos joku on jättänyt autonsa sinun paikallesi, kun piha on täynnä tyhjiä paikkoja, vaikkei ne olekaan sinun. Silloin se on naurettava ääliö, joka ei osaa pysyä rauhallisena jos vaikka soittaakin ajoneuvon haltijalle asiasta. Siitä, että toisen auto on omalla paikalla voi sanoa aivan ystävällisesti. Yleensä se on siellä vahingossa. Eli ei ole esim. havaittu, ettei paikka ole kaikille tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi