Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
3961/8881 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.racetecresults.com/results.aspx?CId=16587&RId=119&EId=1&st=m…

Ilmeisesti rosa on osallistunut triathlon kilpailuun lahdessa joka käytiin kesökuun lopussa. Koskas parit vihittiin, näytetäänkö sarjassa.... Kisaviikko on kisailijoille yhtä stressiä ilman häitäkin!

Eikö parit vihitty joskus toukokuun lopussa, Rosa yövuorossa koulunpäättäkäis viikonloppuna .

Vierailija
3962/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu on alistunut Rosan räksyttämiseen, ei muuta !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3963/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikillä on huonot hampaat Muuten on kuulemma luonnossa jäätävän komea. Miinan ja Heikin huumori on upeaa. Heikillä on pilkettä silmässä, kun hän sanoo Miinalla vaikkapa vaatteista. Heikki opiskelee Helsingin yliopistossa teologiaa maisteri tasolla (EV.lut.) väitöskirjan teon ohella. Luulin alussa Heikkilä kummallisesti, mutta hän onkin upea ja Miina on upea, toivottavasti tulee pari. Rosasta ja Eetusta ei tule mitään, ainakin Eetun kannalta toivon niin !

Vierailija
3964/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikillä on huonot hampaat Muuten on kuulemma luonnossa jäätävän komea. Miinan ja Heikin huumori on upeaa. Heikillä on pilkettä silmässä, kun hän sanoo Miinalla vaikkapa vaatteista. Heikki opiskelee Helsingin yliopistossa teologiaa maisteri tasolla (EV.lut.) väitöskirjan teon ohella. Luulin alussa Heikkilä kummallisesti, mutta hän onkin upea ja Miina on upea, toivottavasti tulee pari. Rosasta ja Eetusta ei tule mitään, ainakin Eetun kannalta toivon niin !

Tsiisus! Nyt on jollakin jo Heikin hampaatkin jonkun hampaankolossa 😂 Eiköhän nuo liene ihan kunnossa, mutta oikomishoitoa ei ole tehty. Hampaat voidaan oikaista aikuisiälläkin, jos ITSESTÄ siltä TUNTUU. Oikaisutin hampaani nelikymppisenä, koska ITSE niin halusin. Muiden mielipiteistä viis!

Jotain rajaa ulkonäkökommentteihin 😆😐

Vierailija
3965/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat on tärkeät. Hevosen kun ostaa niin täytyy katsoa hampaat. Pitäkäähän hampaat kunnossa. Mikä ettei kun julkiselle puolellekin pääsee. Hammashoitaja hoitaa loppusiivouksen ja fluorittaa.

Vierailija
3966/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roosalla ja Eetulla tilee aikalisä. Nyt Eetu jalat alle.

Vierailija
3967/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikki vaikuttaa kontrolloivalta nörtiltä, jolla on päässään tarkka malli ihannetodellisuudesta. Jos ei kaikki mene tuon ihanteen mukaan niin tyyppi häiriintyy kohtuuttoman paljon.

Lisäksi tulee sellainen fiilis, että hän tavallaan nyt vain kokeilee leikkiä tätä leikkiä. Jotenkin epäaito tyyppi. 

Vierailija
3968/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google-haulla löytyi Rosasta kuva, jossa hänellä on tummat olkapääpituiset hiukset otsatukalla. Kohtalokas look. Mikähän mahtaa olla oikea hiustenväri? Maantie?

Vierailija
3969/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin itse, että puolisot ovat älyllisesti samaa tasoa testien mukaan. Eli lastenhoitaja-Sini ja matematiikanopettaja-Vesa ovat samaa tasoa.

Joku kirjoitti jotain sellaista, että hänen tuttavapiirissään on ko pariskunnan tapainen pari, nainen on energia ja mies aivot.

Lukiokaverini, nainen, joka kirjoitti laajasta matikasta ällän ja yleisarvosanan m, opiskeli sairaanhoitajaksi. Toinen lukiokaverini, mies, joka kirjoitti matikasta c:n ja ya:n c, opiskeli matematiikan opettajaksi.

En mitenkään pidä Siniä tyhmempänä kuin Vesaa.

Ei toki yo -kirjoituksetkaan ole älykkyyden mittari. Kertoo lähinnä teini-iän viitseliäisyydestä.

Vastasit mulle.

Yo-kirjoitukset eivät ole älykkyystesti. Erinomaisesti kirjoittanut on kuitenkin kohtalaisella varmuudella keskimääräistä älykkäämpi, mutta huonosti kirjoittaneella takana voi olla monia syitä.

Tässä ällän sairaanhoitaja/ceen matikanope -tapauksessa oli kyse ihmisistä, jotka omien sanojensa mukaan molemmat todella panostivat asiaan. He olivat yritteliäitä, eivät viitsimättömiä bilettäjiä. Tuleva matikanope yritti korottaa arvosanojaan tuloksetta.

Tässä esimerkissä oli kyse ihmisitä, joiden panostustason asiaan katson olevan samaa tasoa. Siltikään kyseessä ei ole älykkyystesti, sen tiedostan.

Luokallani oli b:n paperit kirjoittanut bilettäjä, joka väitteli nuorena ja päätyi professoriksi. Tämä ihminen on mielestäni huippulahjakas kapealla alueella, mutta ei kovin ”yleisälykäs”.

Sitä kyllä ihmettelen, jos automaatisesti Siniä pidetään tyhmempänä kuin Vesaa mm alemman koulutustason tai herkässä olevan itkun tai naurun takia.

Vierailija
3970/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jotka osoittavat kaikki tunteensa suoraan

Usein tilanne taitaa kuitenkin olla se, että suoraan sanojat eivät kestä, jos heille itselleen sanoo suoraan. 

Ja jos kestävät, niin silloin parisuhteesta tulee vastavuoroista huutamista.

Jatkuva kielteinen suunsoitto taas koetaan lähes poikkeuksetta stressaavaksi.

En ymmärrä ihmisiä, jotka arvostavat suoraan sanomista. Esimerkiksi pomo, joka ei suhtaudu asioihin rakentavasti ja ihmisiin pehmeästi, aiheuttaa aivan hirveän stressin. Minä kyllä kestän kuulla kritiikkiä, kun se esitetään pehmentäen ja rakentavasti ratkaisuehdotuksia tarjoten, mutta sitä en kestä, jos pomo tulee huutamaan minulle säännöllisesti.

Olen myös sitä mieltä, että jos suoraan sanomisesta ei loukkaannu, niin silloin ei myöskään anna arvoa kumppanilleen. Jos kovat sanat eivät satuta, niin se tarkoittaa, ettei kovien sanojen puhujalla ole arvoa vaan että hänen purkauksiinsa voi suhtautua välinpitämättömästi.

Ei suoraan sanominen ole synonyymi käyttämiesi "huutaa minulle säännöllisesti" ja "kovat sanat" -ilmaisujen kanssa. Jotkut toki kuvittelevat niin, mutta ei suoraan puhuminen automaattisesti ole mitään toisen loukkaamista.

Niin. Minä annoin esimerkin suorapuheisuudestani. Tarkoitin siinä sitä, että jos joku yrittää tahallaan loukata minua, niin osaan olla sitten sen verran "suorapuheinen", että loukkausta yrittänyt vatipää joutuu itse loukatuksi.

9 alapeukkua tuli.

Huomasin. Siksi mä en tykkää, että suorapuheisuus rinnastetaan rumaan käytökseen, sillä suoraan voi puhua kauniistikin.

Valitettavasti "viiltävä", rehellinen suorapuheisuus ymmärretään yleensä väärin.

Monelle toisen itsevarmuus = ylimielisyys. Mikä ei kyllä pidä millään muotoa paikkaansa.

Kuvitteellinen tilanne:

Rosa: Anteeksi, kulta. Olen niin nälkäinen, etten jaksa odottaa ruuan valmistumista. Eihän haittaa, että alan jo syömään/teen leivän tms? Olen töistä tullessa usein niin loppu, että tarvitsen äkkiä ruokaa, jotta pystyn edes järkevään keskusteluun.

Tuo olisi jokseenkin suoraa puhetta, ei viiltävää, ei verhottu loukkaus.

Siksi mielestäni Rosan käytös tuntuu lapsellista kiukuttelulta, koska ei pysty sanoittamaan oloaan toiselle. Todellisuudessa luulen hänen kyllä pystyvän, kun vain huomioi tapansa kiukustua, kun energia on lopussa.

Hänen pitäisi opetella syömään, niin ei olisi energiat lopussa.

Vierailija
3971/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosasta iso juttu tämän päivän Etelä-Suomen Sanomissa. Sisällötön juttu, jossa yritetään selitellä huonoa käytöstä. Rosa on kyl pilannut tämän ohjelman täysin.

Vierailija
3972/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta Heikin lapsihaaveetkin muuttuvat tällä foorumilla painostamiseksi.

No ei, mutta onhan se ongelma ihan kenen tahansa suhteessa (etenkin vasta muutaman viikon kestäneessä), jos toiselle lapsi olisi tervetullut vaikka heti, ja toiselle ajatus lapsesta on vitsi. Pelkään - siis ihan oikeasti pelkään - että Heikki ja Miina ovat tämän asian suhteen aivan eri sivulla. Siis haluavat elämältä eri asioita.

Jos noin on, niin asiantuntijat ovat tänäkin vuonna tehneet työnsä huolimattomasti.

Jep. Mulla on mennyt luotto heihin jo aikoja sitten. Sen verran räikeitä mokia käynyt kaikista haastatteluista ja asiantuntijuudesta huolimatta.

Heh, kannattaa pitää mielessä että kyseessä ei ole mikään laatukanavan tieteellinen ohjelma vaan hömppäkanavan formaatti jossa tuottajallakin on varmasti valinnoissa sormensa pelissä. Viihdettähän tässä ensisijaisesti tehdään. Elämä on.

Vierailija
3973/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitin itse, että puolisot ovat älyllisesti samaa tasoa testien mukaan. Eli lastenhoitaja-Sini ja matematiikanopettaja-Vesa ovat samaa tasoa.

Joku kirjoitti jotain sellaista, että hänen tuttavapiirissään on ko pariskunnan tapainen pari, nainen on energia ja mies aivot.

Lukiokaverini, nainen, joka kirjoitti laajasta matikasta ällän ja yleisarvosanan m, opiskeli sairaanhoitajaksi. Toinen lukiokaverini, mies, joka kirjoitti matikasta c:n ja ya:n c, opiskeli matematiikan opettajaksi.

Ei toki yo -kirjoituksetkaan ole älykkyyden mittari. Kertoo lähinnä teini-iän viitseliäisyydestä.

Vastasit mulle.

Yo-kirjoitukset eivät ole älykkyystesti. Erinomaisesti kirjoittanut on kuitenkin kohtalaisella varmuudella keskimääräistä älykkäämpi, mutta huonosti kirjoittaneella takana voi olla monia syitä.

Tässä ällän sairaanhoitaja/ceen matikanope -tapauksessa oli kyse ihmisistä, jotka omien sanojensa mukaan molemmat todella panostivat asiaan. He olivat yritteliäitä, eivät viitsimättömiä bilettäjiä. Tuleva matikanope yritti korottaa arvosanojaan tuloksetta.

Tässä esimerkissä oli kyse ihmisitä, joiden panostustason asiaan katson olevan samaa tasoa. Siltikään kyseessä ei ole älykkyystesti, sen tiedostan.

Luokallani oli b:n paperit kirjoittanut bilettäjä, joka väitteli nuorena ja päätyi professoriksi. Tämä ihminen on mielestäni huippulahjakas kapealla alueella, mutta ei kovin ”yleisälykäs”.

Sitä kyllä ihmettelen, jos automaatisesti Siniä pidetään tyhmempänä kuin Vesaa mm alemman koulutustason tai herkässä olevan itkun tai naurun takia.

Ei automaattisesti vaan samoista syistä joista pidät paremmin kirjoittanutta sairaanhoitajaa älykkäämpänä. Saatavilla olevan tiedon perusteella.

Vierailija
3974/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosasta iso juttu tämän päivän Etelä-Suomen Sanomissa. Sisällötön juttu, jossa yritetään selitellä huonoa käytöstä. Rosa on kyl pilannut tämän ohjelman täysin.

Linkkiä tähän??

Vierailija
3975/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein tilanne taitaa kuitenkin olla se, että suoraan sanojat eivät kestä, jos heille itselleen sanoo suoraan. 

En ymmärrä ihmisiä, jotka arvostavat suoraan sanomista. Esimerkiksi pomo, joka ei suhtaudu asioihin rakentavasti ja ihmisiin pehmeästi, aiheuttaa aivan hirveän stressin. Minä kyllä kestän kuulla kritiikkiä, kun se esitetään pehmentäen ja rakentavasti ratkaisuehdotuksia tarjoten, mutta sitä en kestä, jos pomo tulee huutamaan minulle säännöllisesti.

Olen myös sitä mieltä, että jos suoraan sanomisesta ei loukkaannu, niin silloin ei myöskään anna arvoa kumppanilleen. Jos kovat sanat eivät satuta, niin se tarkoittaa, ettei kovien sanojen puhujalla ole arvoa vaan että hänen purkauksiinsa voi suhtautua välinpitämättömästi.

Ei suoraan sanominen ole synonyymi käyttämiesi "huutaa minulle säännöllisesti" ja "kovat sanat" -ilmaisujen kanssa. Jotkut toki kuvittelevat niin, mutta ei suoraan puhuminen automaattisesti ole mitään toisen loukkaamista.

Niin. Minä annoin esimerkin suorapuheisuudestani. Tarkoitin siinä sitä, että jos joku yrittää tahallaan loukata minua, niin osaan olla sitten sen verran "suorapuheinen", että loukkausta yrittänyt vatipää joutuu itse loukatuksi.

9 alapeukkua tuli.

Huomasin. Siksi mä en tykkää, että suorapuheisuus rinnastetaan rumaan käytökseen, sillä suoraan voi puhua kauniistikin.

Valitettavasti "viiltävä", rehellinen suorapuheisuus ymmärretään yleensä väärin.

Monelle toisen itsevarmuus = ylimielisyys. Mikä ei kyllä pidä millään muotoa paikkaansa.

Kuvitteellinen tilanne:

Rosa: Anteeksi, kulta. Olen niin nälkäinen, etten jaksa odottaa ruuan valmistumista. Eihän haittaa, että alan jo syömään/teen leivän tms? Olen töistä tullessa usein niin loppu, että tarvitsen äkkiä ruokaa, jotta pystyn edes järkevään keskusteluun.

Siksi mielestäni Rosan käytös tuntuu lapsellista kiukuttelulta, koska ei pysty sanoittamaan oloaan toiselle. Todellisuudessa luulen hänen kyllä pystyvän, kun vain huomioi tapansa kiukustua, kun energia on lopussa.

Mielestäni tuokaan ei ole suoraa puhetta, jos toiselta pyytää anteeksi ja kysellä saako ottaa leivän vai ei. Enemminkin voisi todeta, että sorry nyt on pakko ottaa alkupalaksi pari leipää, niin pystyn odottamaan salaatin valmistumista. Mitä anteeksipyytelemistä siinä on, jos on hirveä nälkä ja syö vähän etukäteen.

Rosa olisi voinut tehdä salaatin. Menee pöytäön marmattamaan. Miksi ei ottanut leipää vaan odottaa kun toinen tekee ruokaa hiki hatussa. Eetu ansaitsee parempaa.

Vierailija
3976/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kertaa luin tätä ketjua enkä jaksa lukea kokonaan. Mutta ei apua mikä tyyppi tämä Rosa on huhhuh. Koko aja naama norsunvit... ku ahistaa ja ei ehi nähä vanhempia ja buhuu ja nälkä on ja ...ttu toinen laittaa ruuan valmiiksi, tarvi ku istua pöytään... Onko nyt jääny Rosalla puberteetti päälle ku vanhemmat on antanu meijjän rinsessalle aina kaiken minkä se on halunnu... Pakene Eetu ku vielä kerkeet. On olemassa niitäkin, jotka eivät alista.

Vierailija
3977/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...pöh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että Rosa ja Eetu kokeilivat hääyön sijaan vasta häämatkalla seksiä, eikä se miellyttänyt? Itsellä ainakin menee niin, että jos olen tutustumassa johonkin ja seksi on pettymys, sänkytavat huonot, muna pieni, henki haisee tms, niin jotenkin kaikki aiempi hyvä kumoutuu ja haluan vaan eroon tyypistä ja äkkiä. Kaikki fiilikset vaan menee ihan täysin. Jotenkin tuo tuollainen yhtäkkinen muutos heillä kielii jostakin tuollaisesta ”turn-off” seikasta, joka voi olla pienikin yksityiskohta, mutta joka on sattunut olemaan toiselle se vahva deal breaker.

Tämä voisi hyvin olla, mutta silti Rosa käyttäytyy lapsellisesti. Voisi sitä kohtelias olla toista kohtaan, vaikka ei sytyttäisikään.

Kun Rosan käytöstä katselee, tunnen syvää myötähäpeeä ja kysyn toistamiseen mielessäni "miksi lähdit tuohon ohjelmaan" "miksi olet noin joustamaton, ehdoton ja lapsellinen" "miksi olet noin minäminäminä maailmananapa".

Tämä! Todellakin Vaikka olisi leikattu ohjelma ja näytettäis pelkät dramaattisimmat niin on tuo kauheaa katsottavaa että joku käyttäytyy edes hetkittäin noin huonosti kuin tämä Rosa, apua! Teineille se on sallittua, mutta ei hyvän tähen aikuiselle ihmiselle. Menis hienohelma, itsekäs tyyppi hiukan itteensä...

Vierailija
3978/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9 alapeukkua tuli.

Kuvitteellinen tilanne:

Mielestäni tuokaan ei ole suoraa puhetta, jos toiselta pyytää anteeksi ja kysellä saako ottaa leivän vai ei. Enemminkin voisi todeta, että sorry nyt on pakko ottaa alkupalaksi pari leipää, niin pystyn odottamaan salaatin valmistumista. Mitä anteeksipyytelemistä siinä on, jos on hirveä nälkä ja syö vähän etukäteen.

Rosa olisi voinut tehdä salaatin. Menee pöytäön marmattamaan. Miksi ei ottanut leipää vaan odottaa kun toinen tekee ruokaa hiki hatussa. Eetu ansaitsee parempaa.

Rosahan tekee salaatin. Mutta se valmistuu tietysti nopeammin kuin kana ja pasta. Kannattaa katsoa vähän tarkemmin varsinkin kun hanakasti kommentoi .

Vierailija
3979/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit mulle.

Ei automaattisesti vaan samoista syistä joista pidät paremmin kirjoittanutta sairaanhoitajaa älykkäämpänä. Saatavilla olevan tiedon perusteella.

Totta, saatavilla olevan tiedon perusteella.

Vuosikausien henkilökohtainen tunteminen antaa minulle jonkinlaiset eväät subjektiivisen arvion tekemiseen. Täällä Vesan ja Sinin älykkyyserosta kirjoittajien mukaan kertoo koulutustasoero ja Sinin ns. herkkyys ja nauravaisuus. Tämä stereotyyppisyydessään särähtää korvaani.

Vierailija
3980/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laittaa linkkiä juttuun koska näkyy vaan digilehden tilaajille. Mut Rosa selittelee kuinka kaikki olikin erilaista mitä oli ajatellut ja kuvitteli että oli valmistautunut hyvin juttuun. Ja että työkavereilta tulee positiivista palautetta.niinpä vissiin :D ja että ei voi paljastaa mitä liitolle kuuluu nyt.

Ketju on lukittu.