Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työnantajalla (avustettavalla) oikeutta

Vierailija
02.09.2018 |

Uhkailla pois potkimisella, vaikka olen hoitanut omat työvuoroni hyvin ja poissa en ole ollut kuin ehkä kerran mahataudin takia.

Mutta olin työsoppariin laittanu että tuuraan toista työntekijää kun tää toinen sairastuu.
Ja kävi ilmi, että tää toinen työntekijä on jatkuvasti poissa, muutaman päivän välein, aina on joku hyvä syy olla poissa.

Yleensä olen häntä sit tuurannut, viimeksi tässä pari viikkoa sitten hän sai viikon saikkua kun oli kuulema niin uupunut! Ja vasta oli palanut pitkältä kesälomaltaan takas töihin, ja minä tein hänen työnsä kesällä!

Noh, nyt olin sitten varanut ajan parturiin maanantaiksi. En ole ainakaan vuoteen käynyt parturissa!
Ja yllätys, avustettava soittaa että mun pitäisi mennä tuuraa tätä toista.
Minä sanoin että mul on aika varattu ja en voi sitä perua.

Avustettava suuttui,, kirosi ja uhkasi laittaa mut pihalle.

Suutuinpa minäkin ja taisin hieman korottaa ääntäni kun sanoin mielipiteeni tästä asiasta.

Iha sama vaikka potkis pihalle, mutta tuntuu epäreilulta kun olen omat työni hoitanut.

Onko tää mikään syy antaa mulle potkuja töistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syy potkia pois. Kannattaisi muutenkin hankkia jokin inhimillinen työ, henkilökohtaisen avustajan työ ei ole sitä.

Vierailija
2/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata aina vastata.

Soppariin olisi pitänyt laittaa, että tuuraat _jos sinulle sopii_. Ja jos olet jatkuvassa päivystysvalmiudessa ja aina puhelimitse tavoitettavissa, siitä tulee maksaa päivystyskorvaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein ruveta uhkailemaan.

Vierailija
4/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, olen nyt viihtynyt tuolla töissä, vaikka voin sanoa että siinä joutuu tekemisiin ällöttävien asioitten kanssa. Mutta, mieluummin nyt teen edes jotakin kuin vaan olisin päivät pitkät.

Olen jo aiemmin ehdottanut tälle avustettavalle, että hän antaisi tuon toisen työntekijän työt kokonaan mulle kun huomaan ettei toista kiinnosta hirveästi nää hommat.

Mutta jostain syystä tää antaa tuon työntekijän päättää itse haluaako luopua työstänsä.

On siis jutellut tuon avustajan kanssa, mutta hän ei suostu antamaan työvuorojaan mulle.

Tää avustettava todella tarvii avustajaa, ei selviä yksin. Ja en nyt haluaisi jättää pulaan, mutta itelläni meinaa nyt hermot kiristyä.....

Ap

Vierailija
5/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu kaikkeen.

Vierailija
6/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata aina vastata.

Soppariin olisi pitänyt laittaa, että tuuraat _jos sinulle sopii_. Ja jos olet jatkuvassa päivystysvalmiudessa ja aina puhelimitse tavoitettavissa, siitä tulee maksaa päivystyskorvaus.

Tätähän en ollut edes ajatellut. Pitää mainita avustettavalle.

Tuon töistä lintsaavan työntekijän takia en voi suunnitella oikeastaan mitään, kun koskaan ei tiijä onko hän taas huomenna pois töistä...yllärinähän nää ilmotukset aina tulee.

Todella epäluotettava....

Ja tuosta on avustettavakin ollut samaa mieltä kun ollaan juteltu.

Nyt kuitenkin minä saan paskaa niskaan tästä kaikesta.

Ap

Vierailija
7/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet jatkuvassa työvalmiudessa joka päivä sen lisäksi, että teet omat työvuorosi? Etkä saa siitä mitään extrapalkkaa? Sinua käytetään hyväksi härskisti.

Vierailija
8/8 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinun työnantaja antaisi potkut sille toiselle työntekijälle. Lusmu mikä lusmu. Tai pyydä antamaan sinulle potkut ja hanki uusi työ jossa viihdyt.