Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
4001/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laittaa linkkiä juttuun koska näkyy vaan digilehden tilaajille. Mut Rosa selittelee kuinka kaikki olikin erilaista mitä oli ajatellut ja kuvitteli että oli valmistautunut hyvin juttuun. Ja että työkavereilta tulee positiivista palautetta.niinpä vissiin :D ja että ei voi paljastaa mitä liitolle kuuluu nyt.

Miksi tämäkin piti laittaa niin dissaten? Ihan uskomatonta!! Eikö joskus voisi ajatella jostain jotain hyvää? Pitää olla ahdas maailma, ja itse täydellinen.

Ja oikeasti toivot toiselle pahaa, joka ei ole sulle mitään pahaa tehnyt. Toivot että Rosan elämä olisi kurjaa myös töissä ? Eiköhän tyttö raasulla ole jo ihan tarpeeksi kestettävää ?

Luin aamulla ja minusta kiva juttu.

Ööö, johan on tulkintaa :D Missään vaiheessa kirjoituksestani ei tule esille dissausta eikä varsinkaan sitä, että toivoisin Rosan elämän olevan kurjaa myös töissä. Niinpä vissiin kuvaa sitä, että tottakai rosan työkaverit häntä kannustavat. Ja miksi ihmeessä pitäisi väkisin kiillottaa Rosan kuvaa, kun hän on ITSE ollut ohjelmassa toista kohtaan ihan kamala. Kirjoitukseni oli referoiva toteamus ess-jutusta, ikävää jos Rosa-lasit painaa niin ettet sitä huomaa.

En mäkään ymmärrä miksi väkisin Rosaa pitää puolustella, koska ei selvästikään tyttö itse tajua huonoa käytöstään. Tuollaiset jyrääjät eivät havahdu pään silittelystä ja komppaamisesta.

Mistä tiedät ettei kadu?

Mietin että mitkä fiilikset itsellä jos olisin jännityksellä odottanut tulevaa ohjelmaa ja miestä mikä asiantuntijat minulle valinnut . Luotto olisi kova. Mutta mutta, sitten kun tutustut häneen ja et pidä hänestä ? Vaikka kuinka yrittäisit ? Joskus ei vaan se tahto riitä! Usein joku ihminen ei vaan osu, vaikka kuinka selittäisi itselle ja rukoilisi .

Rosa alussa toivoi itsenäistä urheilullista miestä joka pitää puolensa . En muista sana tarkasti, mutta näin äkkiseltään Eetu ei vaikuta ihan siltä.

ahdistaisiko itseäni , käyttääntyisinkö ehkä vähän nolosti, KYLLÄ VARMASTI!

Ihmisiä me vain olemme!

On tämä kyllä aika foorumi , en näitä ennen pahemmin lueskellut nyt tänne vahingossa eksyin. Tämä Aamupv mennyt nauraen ja kauhistellen

No lue vielä enemmän niin ehkä voit lisää nauraa ja kauhistella ja pian huomata että on ihan arkipäivää että Rosan kaltaiset vaimot talloo miehiä jalkoihinsa.

Vierailija
4002/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jotka osoittavat kaikki tunteensa suoraan

Usein tilanne taitaa kuitenkin olla se, että suoraan sanojat eivät kestä, jos heille itselleen sanoo suoraan. 

Ja jos kestävät, niin silloin parisuhteesta tulee vastavuoroista huutamista.

Jatkuva kielteinen suunsoitto taas koetaan lähes poikkeuksetta stressaavaksi.

En ymmärrä ihmisiä, jotka arvostavat suoraan sanomista. Esimerkiksi pomo, joka ei suhtaudu asioihin rakentavasti ja ihmisiin pehmeästi, aiheuttaa aivan hirveän stressin. Minä kyllä kestän kuulla kritiikkiä, kun se esitetään pehmentäen ja rakentavasti ratkaisuehdotuksia tarjoten, mutta sitä en kestä, jos pomo tulee huutamaan minulle säännöllisesti.

Olen myös sitä mieltä, että jos suoraan sanomisesta ei loukkaannu, niin silloin ei myöskään anna arvoa kumppanilleen. Jos kovat sanat eivät satuta, niin se tarkoittaa, ettei kovien sanojen puhujalla ole arvoa vaan että hänen purkauksiinsa voi suhtautua välinpitämättömästi.

Ei suoraan sanominen ole synonyymi käyttämiesi "huutaa minulle säännöllisesti" ja "kovat sanat" -ilmaisujen kanssa. Jotkut toki kuvittelevat niin, mutta ei suoraan puhuminen automaattisesti ole mitään toisen loukkaamista.

Niin. Minä annoin esimerkin suorapuheisuudestani. Tarkoitin siinä sitä, että jos joku yrittää tahallaan loukata minua, niin osaan olla sitten sen verran "suorapuheinen", että loukkausta yrittänyt vatipää joutuu itse loukatuksi.

9 alapeukkua tuli.

Huomasin. Siksi mä en tykkää, että suorapuheisuus rinnastetaan rumaan käytökseen, sillä suoraan voi puhua kauniistikin.

Valitettavasti "viiltävä", rehellinen suorapuheisuus ymmärretään yleensä väärin.

Monelle toisen itsevarmuus = ylimielisyys. Mikä ei kyllä pidä millään muotoa paikkaansa.

Kuvitteellinen tilanne:

Rosa: Anteeksi, kulta. Olen niin nälkäinen, etten jaksa odottaa ruuan valmistumista. Eihän haittaa, että alan jo syömään/teen leivän tms? Olen töistä tullessa usein niin loppu, että tarvitsen äkkiä ruokaa, jotta pystyn edes järkevään keskusteluun.

Tuo olisi jokseenkin suoraa puhetta, ei viiltävää, ei verhottu loukkaus.

Siksi mielestäni Rosan käytös tuntuu lapsellista kiukuttelulta, koska ei pysty sanoittamaan oloaan toiselle. Todellisuudessa luulen hänen kyllä pystyvän, kun vain huomioi tapansa kiukustua, kun energia on lopussa.

Mielestäni tuokaan ei ole suoraa puhetta, jos toiselta pyytää anteeksi ja kysellä saako ottaa leivän vai ei. Enemminkin voisi todeta, että sorry nyt on pakko ottaa alkupalaksi pari leipää, niin pystyn odottamaan salaatin valmistumista. Mitä anteeksipyytelemistä siinä on, jos on hirveä nälkä ja syö vähän etukäteen.

Rosa olisi voinut tehdä salaatin. Menee pöytäön marmattamaan. Miksi ei ottanut leipää vaan odottaa kun toinen tekee ruokaa hiki hatussa. Eetu ansaitsee parempaa.

Rosahan tekee salaatin. Mutta se valmistuu tietysti nopeammin kuin kana ja pasta. Kannattaa katsoa vähän tarkemmin varsinkin kun hanakasti kommentoi .

Sitä salaattia oli ihan hemmetin iso kulhollinen. Olisi ottanut sitä vähän ja vaikka leivän ensinälkään, niin ei olisi tarvinnut vihoitella. Vaikka Rosa ei tykkää tehdä ruokaa intohimoisesti, vaan pitää ns. pikaruuasta, niin eihän se hänen tapansa automaattisesti se parempi ole. Jos joku tykkää maustaa enemmän ja tehdä ruokaa antaumuksella, niin mitä sitten?

Rosan tiuskiminen ja selitys siitä, kuinka ruokaa tehdään (keitetään pastat, lisätään protsku ja vähän kasviksia sekaan, that's it) antoi ymmärtää, että hän piti turhana Eetun tapaa nauttia ruuan teosta. Joillekin ruoka on pelkkää tankkausta (Rosa), mutta toisille se on kulinaristinen nautinto ja jopa harrastus (Eetu). Mitäs jos Eetu alkaisi morkkaamaan Rosaa sitä, että tämä ajelee pyörällä pitkin poikin mantuja? "Ihan turhaa tuollainen, kun voi vaan nopsaan mennä kuntosalille, polkaista siellä ja samalla tehdä muut lihaskuntoliikkeet." Ei taitaisi hirveästi Rosa arvostaa tuollaista vähättelyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4003/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi reilusti kerrottu, että Heikki on (esimerkiksi) vanhoillislestadiolainen, muuttaisiko se suhtautumistanne Heikin puheisiin? Heikki on kehottanut Miinaa olemaan kunnolla ja pitämään aviomies mielessä. Heikki on kritisoinut tatuointeja. Heikki on kritisoinut  "liian pientä" yläosaa, joka ei peitä tarpeeksi rintoja. Heikki on kritisoinut paljain säärin esiintymistä ja sukkahousujen pois jättämistä lämpimänä kesäpäivänä. Heikki on sanonut vaimoaan lähiömuijaksi. Heikki on kysellyt, onko vaimolla tapana saunoa muiden miesten kanssa. Heikki on ilmaissut vastenmielisyytensä vaimon kielilävistystä kohtaan. Heikki on sanonut, että hän ei kysy lupaa seksiin.

Miltä nuo kuulostavat uskovaisen miehen sanomana? Jos otetaan huomioon puhujan uskonnollinen tausta, onko selitys silti edelleen sarkasmi, huumori ja älykkyys?

Heikki on uskovainen mies. Hän opiskelee teologiaa, vihkii ja saarnaa. Ei ilmeisesti evankelis-luterilaisessa kirkossa vaan jossain muussa. Missä?

Heikki opiskelee teologiaa Helsingin yliopistossa ja on opinnoissaan maisteri-vaiheessa. Suorittaa työelämäjaksoa ev. lut. seurakunnassa, ja tähän jaksoon kuuluvat esim. vihkiminen, saarnat, hautaansiunaaminen, kastaminen jne. Tämä kauppatieteiden tohtorin väitöskirjan teon ohessa. Ei ole Heikki mikään "tiukkapipo" tai "hardcore" uskovainen. Minusta hän vaikuttaa hyvinkin rennolta ja huuorintajuiselta, ja on erittäin älykäs. Ihailen ja kunnioitan Heikkiä paljon!

Onhan Päivi R:kin hardcore-osastoa, silti rento ja huumorintajuinen ja älykäs myös, vaikka moni ei haluakaan näitä asioita myöntää :) Voi olla tiukkoja mielipiteitä, ja sitten kuitenkin muuten rento.

Mitä ihmettä Päivi Räsänen tähän kuuluu? Onko hän ainut luterilainen kristitty, josta olet kuullut?! Haloo! Ei kristittyjä voi niputtaa yhteen ainoaan muottiin, meitä on moneksi! Kasvoin luterilaisena /luterilaisessa perheessä, mutta erilaisten ns. "vapaiden suuntien" paineessa. Ei ollut helppoa, ei vapaata ajattelu eikä toiminta noissa "seurakunnissa". Onneksi vanhempani eivät liittyneet "vapaisiin suuntiin" vaan pysyivät ev.luterilaisina. EI tullut yhdestäkään meistä uskontojen uhria. Minusta jokainen voi uskoa tai olla uskomatta: olla kristitty, ateisti, agnostikko, jne. kunhan jaksaa olla tuputtamatta lähimmäisilleen oman maailmankatsomuksensa paremmuutta.

Vierailija
4004/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan tässä Eetulle nyt neuvoja, miten yövuorossa työskentelevää naista pitää kohdella:

1. Anna olla rauhassa, älä esitä mitään vaatimuksia.

2. Käy kaupassa mieluusti itse. Kun vaimo tulee aamulla, kysy haluaako syödä jotakin herättyään

3. Kun vaimo herää, anna olla rauhassa. Herääminen kestää pari tuntia. Jos ärähtelee, älä provosoidu - menee oho.

4. Kun pääset puheyhteyteen, ole hillitty ja kysy töistä vain, jos vaimo ottaa asian itse puheeksi.

5. Pientä koskettelua saa olla, kevyttä hierontaa tms, mutta seksi säästetään yövuorojen päättymiseen saakka.

6. Vapaista ja suunnitelmista saa alkaa puhumaan vasta silloin, kun vaimolla on enää yksi yö edessä. Silloin kannattaa maalailla kuvaa kaikesta kivasta, niin fiilis paranee jo alustavasti.

Olisi tullut aika hemmetin tylsä Ensitreffit alttarilla -jakso! :D Kuvattu, kun Eetu hipsuttelee hiljaa ympäri kämppää, katsoo yksin telkkaria ja kokkailee kärttyisälle vaimolle ruokia varoen, ettei vain kolistele keittiössä. Välillä vaimo käy kuvassa muumiona tukka pystyssä ja naama norsunveellä, mutta mitään ei puhuta tai tehdä yhdessä.

No joo, mutta toisaalta eiköhän nämä parit ole menneet naimisiin saadakseen puolison itselleen, ei järkätäkseen draamanhajuista viihdettä meille muille?

Annetut ohjeet ovat ihan järkeviä, noin minäkin vuorotyöläisen kanssa olen käyttäytynyt. Eetu-parka vain olettaa, että heillä pitäisi nyt olla kuherruskuukausi eli kaikkea kivaa söpöstelyä yhdessä. Rosa on siirtynyt suoraan tavalliseen arkeen, kuin ajattelisi että arjessa sen vasta näkee mitä tästä suhteesta tulee, jos on tullakseen.

Ehkä Rosalle tuli yllärinä, kuinka paljon häntä ahdistaa nurkissa luuhaava melkein tuntematon heppu, joka koko ajan seuraa katseellaan kuin joku koiranpentu, ja kuvausryhmä siihen vielä päälle. Täyteen ahdettu elämä on pysynyt kasassa kurinalaisuudella, nyt siihen tulikin häiriötekijöitä.

Kiinnostaisi tietää, millaisesta elämästä puolison kanssa Rosa oikein on haaveillut? Onko siinä muuta kuin yhteiset pyörälenkit, jonka päälle vetäistään pikaisesti vehnäproteiinipirtelöt, sitten suihkuun ja pää tyynyyn jotta jaksaa huomenna töissä?

Vierailija
4005/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä jaksa enää lukea, kun jollekin on mennyt Rosa niin pahasti tunteisiin että haukkuu sivukaupalla. Ei hän nyt herranjumala mitään pahaa ole tehnyt. Edes murhaajat saa vastaavaa lynkkausta. 

Jos Eetu ja Rosa ei ole match, niin sitten ei ole. Ei ole ensimmäinen pari joka päättää suhteen tässä ohjelmassa. Eetu on jollekin hyvä kumppani samoin kuin Rosa on jollekin toiselle hyvä kumppani. Asiantuntijat tässä voi miettiä, että menikö putkeen tämä parittaminen. 

Vierailija
4006/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan tässä Eetulle nyt neuvoja, miten yövuorossa työskentelevää naista pitää kohdella:

2. Käy kaupassa mieluusti itse. Kun vaimo tulee aamulla, kysy haluaako syödä jotakin herättyään

3. Kun vaimo herää, anna olla rauhassa. Herääminen kestää pari tuntia. Jos ärähtelee, älä provosoidu - menee oho.

4. Kun pääset puheyhteyteen, ole hillitty ja kysy töistä vain, jos vaimo ottaa asian itse puheeksi.

5. Pientä koskettelua saa olla, kevyttä hierontaa tms, mutta seksi säästetään yövuorojen päättymiseen saakka.

6. Vapaista ja suunnitelmista saa alkaa puhumaan vasta silloin, kun vaimolla on enää yksi yö edessä. Silloin kannattaa maalailla kuvaa kaikesta kivasta, niin fiilis paranee jo alustavasti.

Tiivistettynä ohjeesi on näin:

Kävele munankuorilla kotonasi. Haistele koko ajan vuorotyöpuolisosi mielialoja, ja sopeuta kaikki tekemisesi ja sanasi niiden mukaisesti.

Sanoisin kyllä ihan toisin. Älä kyttää sitä puolisoasi, koska se huomaa sen kyllä ja ahdistuu. Elä vian ihan omaa elämääsi kuin ei mitään puolisoa olisikaan, paitsi että säädä volyymi hiljaisemmaksi. Ja tosiaan ruoka valmiiksi pöytään kun se tulee töistä.

Älä odota, että toinen yövuoroviikolla antaa sinulle mitään huomiota. Opettele pärjäämään itseksesi.

Vierailija
4007/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta viihdettä tää palsta, suorastaan käsittämättömällä tarmolla ihmiset väittelee samasta asiasta sivutolkulla, jankaten ja tapellen ja millään tavalla ei kyetä omaa ajatteluaan avartamaan :D

Vierailija
4008/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä jaksa enää lukea, kun jollekin on mennyt Rosa niin pahasti tunteisiin että haukkuu sivukaupalla. Ei hän nyt herranjumala mitään pahaa ole tehnyt. Edes murhaajat saa vastaavaa lynkkausta. 

Jos Eetu ja Rosa ei ole match, niin sitten ei ole. Ei ole ensimmäinen pari joka päättää suhteen tässä ohjelmassa. Eetu on jollekin hyvä kumppani samoin kuin Rosa on jollekin toiselle hyvä kumppani. Asiantuntijat tässä voi miettiä, että menikö putkeen tämä parittaminen. 

"Asiantuntijat tässä voi miettiä...." herranjestas, heitäkö tässä nyt pitäisi syyttää Rosan kamalasta käytöksestä. Jota muuten ei kukaan mies kestäisi, että eiköhän tässä tulisi neidin itsensä mennä itseensä ja syvälle, pois minä-minä-maailmasta

Vierailija
4009/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Rosa haluaa syödä nälkäisenä ruoan nopsaa ei ole väärin. Ei ole myöskään väärin, että Eetu haluaa kokata maistuvaa ruokaa. Miksei nää vaan kokkaa omia ruokia???!! Kyseessä taitaa olla yhteensoopimattomat ihmiset, koska eivät tajua toisiaan. Toinen ei tajua, että nälkäisenä se ruoka nopsaa ja toinen ei tajua että ruokaa voisi kokata välillä pidemmän kaavan mukaan.

Mutta en näkisi et tää on vain toisen vika. Kyseessä vaan erilaiset mieltymykset. 

No miksei se herkullinen ruoka voinut olla pöydässä valmiina odottamassa, kun Rosa tulee töistä?

Varmaan siksi, että Eetu ajatteli että parisuhde on sitä että tehdään arkisia juttuja yhdessä: käydään kaupassa, mietitään siellä mitä ostettaisiin ja laitettaisiin, sitten kokatan yhdessä, ja huipennuksena päästään syömään. Ei se väärin ole ajateltu tietenkään, mutta ihan muuta kuin mitä Rosalla on mielessä. Rosa haluaa hoitaa talousaskareet nopeasti pois alta päästäkseen tärkeämpien asioiden pariin; Eetulle niiden tekeminen yhdessä olisi sinänsä kivaa, eikä siksi tarvitse kiirehtiä.

Ovatko he yhtään puhuneet keskenään, millainen arki heistä olisi kivaa, ja ennen muuta mitä ovat mahtaneet puhua ohjelman asiantuntijoille hakuvaiheessa? 

Vierailija
4010/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta viihdettä tää palsta, suorastaan käsittämättömällä tarmolla ihmiset väittelee samasta asiasta sivutolkulla, jankaten ja tapellen ja millään tavalla ei kyetä omaa ajatteluaan avartamaan :D

Miettikääs jos nää ihmiset samalla tarmolla vaikka sivistäis itseään, kouluttautuis, harrastais liikuntaa, vapaaehtoistyötä?

Vierailija
4011/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Eetun kanasalaatin ohjessa jossain? Vaikutti herkulliselta!

Vierailija
4012/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi reilusti kerrottu, että Heikki on (esimerkiksi) vanhoillislestadiolainen, muuttaisiko se suhtautumistanne Heikin puheisiin? Heikki on kehottanut Miinaa olemaan kunnolla ja pitämään aviomies mielessä. Heikki on kritisoinut tatuointeja. Heikki on kritisoinut  "liian pientä" yläosaa, joka ei peitä tarpeeksi rintoja. Heikki on kritisoinut paljain säärin esiintymistä ja sukkahousujen pois jättämistä lämpimänä kesäpäivänä. Heikki on sanonut vaimoaan lähiömuijaksi. Heikki on kysellyt, onko vaimolla tapana saunoa muiden miesten kanssa. Heikki on ilmaissut vastenmielisyytensä vaimon kielilävistystä kohtaan. Heikki on sanonut, että hän ei kysy lupaa seksiin.

Miltä nuo kuulostavat uskovaisen miehen sanomana? Jos otetaan huomioon puhujan uskonnollinen tausta, onko selitys silti edelleen sarkasmi, huumori ja älykkyys?

Heikki on uskovainen mies. Hän opiskelee teologiaa, vihkii ja saarnaa. Ei ilmeisesti evankelis-luterilaisessa kirkossa vaan jossain muussa. Missä?

Heikki opiskelee teologiaa Helsingin yliopistossa ja on opinnoissaan maisteri-vaiheessa. Suorittaa työelämäjaksoa ev. lut. seurakunnassa, ja tähän jaksoon kuuluvat esim. vihkiminen, saarnat, hautaansiunaaminen, kastaminen jne. Tämä kauppatieteiden tohtorin väitöskirjan teon ohessa. Ei ole Heikki mikään "tiukkapipo" tai "hardcore" uskovainen. Minusta hän vaikuttaa hyvinkin rennolta ja huuorintajuiselta, ja on erittäin älykäs. Ihailen ja kunnioitan Heikkiä paljon!

Onhan Päivi R:kin hardcore-osastoa, silti rento ja huumorintajuinen ja älykäs myös, vaikka moni ei haluakaan näitä asioita myöntää :) Voi olla tiukkoja mielipiteitä, ja sitten kuitenkin muuten rento.

Mitä ihmettä Päivi Räsänen tähän kuuluu?

Onko hän ainut luterilainen kristitty, josta olet kuullut?! Haloo! Ei kristittyjä voi niputtaa yhteen ainoaan muottiin, meitä on moneksi! Kasvoin luterilaisena /luterilaisessa perheessä, mutta erilaisten ns. "vapaiden suuntien" paineessa. Ei ollut helppoa, ei vapaata ajattelu eikä toiminta noissa "seurakunnissa". Onneksi vanhempani eivät liittyneet "vapaisiin suuntiin" vaan pysyivät ev.luterilaisina. EI tullut yhdestäkään meistä uskontojen uhria. Minusta jokainen voi uskoa tai olla uskomatta: olla kristitty, ateisti, agnostikko, jne. kunhan jaksaa olla tuputtamatta lähimmäisilleen oman maailmankatsomuksensa paremmuutta.

Vierailija
4013/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistettynä ohjeesi on näin:

Kävele munankuorilla kotonasi. Haistele koko ajan vuorotyöpuolisosi mielialoja, ja sopeuta kaikki tekemisesi ja sanasi niiden mukaisesti.

Sanoisin kyllä ihan toisin. Älä kyttää sitä puolisoasi, koska se huomaa sen kyllä ja ahdistuu. Elä vian ihan omaa elämääsi kuin ei mitään puolisoa olisikaan, paitsi että säädä volyymi hiljaisemmaksi. Ja tosiaan ruoka valmiiksi pöytään kun se tulee töistä.

Älä odota, että toinen yövuoroviikolla antaa sinulle mitään huomiota. Opettele pärjäämään itseksesi.

En tarvitse kämppistä.

Vierailija
4014/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, ymmärrän että taaperot ovat kiukkuisia nälissään, mutta että aikuinen ihminen ei muka osaa kontrolloida käytöstään nälkäisenä?

Luulisin, että tässä asiassa on ihan biologisia, aineenvaihduntaan liittyviä eroja ihmisten välillä. Tunnen ihan fiksuja ihmisiä, jotka muuttuvat nälkäisinä kiukkuiseksi, ja ruokaa on tosiaan saatava heti, muuten pääsee helvetti irti.

Kantapään kautta olen joutunut tämän oppimaan esim. kaupoilla tai turistikohteessa tuollaisten kanssa kierrellessäni. Silloin on viisainta vain mennä siihen lähimpään kahvilaan tai hampurilaisbaariin, vaikka omat suunnitelmat olisivat museokierroksen jälkeen joku hienompi ravintola.

Itse kestän nälkää hyvin niin tuntuu oudolta tuo, mutta tuollaisia ihmisiä siis tosiaan on, eikä se mikään luonnevika ole, muuten voivat olla ihan rauhallisia tyyppejä.

Vierailija
4015/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan Heikki ja Miina ihania!!!!

Vierailija
4016/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, ymmärrän että taaperot ovat kiukkuisia nälissään, mutta että aikuinen ihminen ei muka osaa kontrolloida käytöstään nälkäisenä?

Luulisin, että tässä asiassa on ihan biologisia, aineenvaihduntaan liittyviä eroja ihmisten välillä. Tunnen ihan fiksuja ihmisiä, jotka muuttuvat nälkäisinä kiukkuiseksi, ja ruokaa on tosiaan saatava heti, muuten pääsee helvetti irti.

Kantapään kautta olen joutunut tämän oppimaan esim. kaupoilla tai turistikohteessa tuollaisten kanssa kierrellessäni. Silloin on viisainta vain mennä siihen lähimpään kahvilaan tai hampurilaisbaariin, vaikka omat suunnitelmat olisivat museokierroksen jälkeen joku hienompi ravintola.

Itse kestän nälkää hyvin niin tuntuu oudolta tuo, mutta tuollaisia ihmisiä siis tosiaan on, eikä se mikään luonnevika ole, muuten voivat olla ihan rauhallisia tyyppejä.

Olen näitä, joista nälkäisenä kuoriutuu itse perrkele. Aikuisena olen oppinut, että nälkäisrnä ei lähdetä minnekään, pidetään eväitä mukana tai napataan vaikka se nahkea huoltoasemasämpylä. En muista, olinko jo 26-vuotiaana yhtä viisas.

Vierailija
4017/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Heikki oli harmillisen tosissaan sen mustasukkaisuutensa kanssa. Ääni ja olemus muuttui kireäksi. Ei hyvä.

Ihan vitsihän se oli. Älkää ottako kaikkea niin kirjaimellisesti.

Uskon että Heikki on oikeasti mustasukkainen, mutta toisaalta myös tiedostaa, että juuri mustasukkaisella käytöksellä voi tehdä paljon hallaa suhteelle. On vähän tienhaarassa, käyttäytyäkö omistushaluisten impulssiensa mukaisesti vai koettaako hillitä niitä.

Vierailija
4018/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta nälkäkiukku muuttaa jotkut ihmiset vihaisiksi. En uskonut ennen kuin kohtasin mieheni, joka on muuten säyseä, mutta kun verensokeri laskee ei kuulu kuin murahtelua :D Nykyään kehotan, että "jospa söisit" ja sen jälkeen vasta puhutaan. Ei kaadu meidän suhde tähän.

MUTTA: tää piirre ei tullut esiin seurustelun alkuvaiheessa, koska mies skarppasi luodakseen hyvän vaikutelman. Vasta kun asuttu yhdessä niin alkoi ilmetä. Tästä päättelen että ainakin jotkut pystyy tohon vaikuttaa.

Vierailija
4019/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Heikki "vihjailee", että Miina olisi raskaana? Alkaa kontrolli näköjään muuttua tiukemmaksi..

Vierailija
4020/8881 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta nälkäkiukku muuttaa jotkut ihmiset vihaisiksi. En uskonut ennen kuin kohtasin mieheni, joka on muuten säyseä, mutta kun verensokeri laskee ei kuulu kuin murahtelua :D Nykyään kehotan, että "jospa söisit" ja sen jälkeen vasta puhutaan. Ei kaadu meidän suhde tähän.

MUTTA: tää piirre ei tullut esiin seurustelun alkuvaiheessa, koska mies skarppasi luodakseen hyvän vaikutelman. Vasta kun asuttu yhdessä niin alkoi ilmetä. Tästä päättelen että ainakin jotkut pystyy tohon vaikuttaa.

Joo ja kannattais varmaan syödä jotain muuta kuin hiilaripitoista "pikaruokaa", joka saa verensokerin nousemaan vauhdilla huippukorkeaksi ja sitten taas romahtamaan -> nälkäkiukku. Sokerin, einesten ja pikaruuan puputtajat ovat pahimpia nälkäkiukkuilijoita. 

Ketju on lukittu.