Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Miina ja Heikki muistuttaa monessa suhteessa mua ja miestäni. Koulutuksiltaan, fyysisiltä piirteiltään, temperamenteiltaan, huumoriltaan, kemialtaan.
Ollaan oltu miehen kans 15 vuotta yhdessä. Parempia vuosia ja sit huonompia.
Oon monta kertaa halunnut huutaa ruudun läpi Miinalle, et lähde meneen, saat hoitaa sosiaaliset työt tuossa suhteessa vielä ihan täysin, saat kuulla niitä "hauskoja" kommentteja maailman tappiin, saat tehdä työtä ja vielä vähän työtä parisuhteen eteen. Miina on selvästi sellainen, joka tekee työtä luultavasti liikaakin.
Ja kyllä, tämä on erittäin subjektiivinen ja värittynyt näkökulma. Kyllä, mietityttää et oisko eron paikka, kun näkee noissa itsensä alkurakkaudessa ja haluisi vaan erottaa ne omaksi parhaakseen. Ja kyllä, Miina voi olla fiksumpi, ja häntähän epäilyttää jo nyt Heikin sanojen tarkoitus.
Tahtookohan Miina lapsia lainkaan, jos kerran ei nytkään?
Hän on 29, eikä ilmeisesti päässyt töihin, joissa arvostettaisiin akateemista taustaa. Siihen viittaa suoritustason asiakaspalvelutyö.
Gradu on kesken, kaiketi työn alla. Monilla opintojaan venyttävillä gradu myös jää kesken, mutta jos tässä tapauksessa ei jää, niin todennäköisesti Miina on yli 30 valmistuttuaan.
Sen jälkeen koulutusta vaativan työn metsästystä. Ensin pätkiä. Niiden jälkeen ikää on jo useita vuosia yli 30.
Jos pätkien jälkeen irtoaa vakityö, niin haluaako Miina rakentaa ensin asemaa työelämässä ennen lapsien tekemistä vai tekeekö hän lapset saman tien?
Ja entä mies, kenen kanssa lapset tehdään? Jos se ei ole Heikki, niin kuka sitten? Ei sellaistakaan yhtäkkiä mistään kaiveta juuri sinä hetkenä, kun se omasta mielestä uraan sopisi.
Joka tapauksessa kaksi lasta tarkoittaisi Miinalle sitä, että hän on nelissäkymmenissä ennen kuin pääsee rakentamaan koulutustaan vastaavaa uraa pysyvässä työssä.
Onpahan taas yksi tarina, joka kertoo siitä, kuinka helposti lasten teko venyy.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei saa sanoa mitään kriittistä mistään, varsinkaan ulkonäöstä. Miestä sen sijaan saa haukkua vapaasti, mm. kumarasta ryhdistä. No, mitäpä jos mies pitää kielteiset tunteet sisällään ja vain ylistää naistaan. No, silloin hän on liian kiltti ja nössö. Kuten joku viisas sanoi, naista ei voi koskaan täysin miellyttää, joten älä edes yritä.
Kysymys kuuluukin, miten monta kertaa Miina on sanonut Heikkiä kyttyräselkäiseksi, huonohampaiseksi kameliksi? Niinpä. No, onneksi tosin ei ole sanonut, sillä ei tarvitse olla yhtä tyhmä kuin toisen.
CMORE
.
.
.
.
.
Ymmärsinkö oikein että Rosa ja Eetu olivat olleet 6 päivää näkemättä? Se on aika pitkä aika 35 päivästä. Rosa on niin lapsellinen käytöksensä kanssa, säälittää Eetu joka on ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
CMORE
.
.
.
.
.
Ymmärsinkö oikein että Rosa ja Eetu olivat olleet 6 päivää näkemättä? Se on aika pitkä aika 35 päivästä. Rosa on niin lapsellinen käytöksensä kanssa, säälittää Eetu joka on ystävällinen.
Eikö se Rosa tehnyt töitä ne 6 päivää ja Eetu vietti lomaa kavereiden kanssa. Niin se sano, että sillä oli ollut kivaa. Ollut jossain turnauksissa ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen feministi se Miina on. Joillakin vaan on outo käsitys feministeistä...
Miten mielestäsi Miinan feminismi näkyy? Vai ainoastaan siten, että hän kannattaa kenties lasikaton rikkomista?
Miten sen mielestäsi pitäisi näkyä? Parisuhde nyt on vaan eri asia kuin yhteiskunta. Olen feministi ja tykkään alistua sängyssä. Enkä pidä tätä yhtään millään tavalla ristiriitaisena.
Työnjako perheessämme on tasan (yhtä paljon, mieltymyksien mukaan mitä) ja mulla on vapaus valintoihini siinä määrin kun perheellisellä ihmisellä on, yleensä kun ihminen haluaa (lue: haluaa) huomioida myös läheisensä.
Miinahan sanoi ihan selvästi, että kontrollointi ei ole ok. Tuskin jää jos sellaista ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Miina ja Heikki muistuttaa monessa suhteessa mua ja miestäni. Koulutuksiltaan, fyysisiltä piirteiltään, temperamenteiltaan, huumoriltaan, kemialtaan.
Oon monta kertaa halunnut huutaa ruudun läpi Miinalle, et lähde meneen, saat hoitaa sosiaaliset työt tuossa suhteessa vielä ihan täysin, saat kuulla niitä "hauskoja" kommentteja maailman tappiin, saat tehdä työtä ja vielä vähän työtä parisuhteen eteen. Miina on selvästi sellainen, joka tekee työtä luultavasti liikaakin.
Ja kyllä, tämä on erittäin subjektiivinen ja värittynyt näkökulma. Kyllä, mietityttää et oisko eron paikka, kun näkee noissa itsensä alkurakkaudessa ja haluisi vaan erottaa ne omaksi parhaakseen. Ja kyllä, Miina voi olla fiksumpi, ja häntähän epäilyttää jo nyt Heikin sanojen tarkoitus.
Mielestäni olet oikeassa. Todella raskasta jakaa elämänsä noin ilmeettömän ja sosiaalisesti rajoittuneen ihmisen kanssa ja vetää häntä koko ajan perässään.
Vierailija kirjoitti:
Tahtookohan Miina lapsia lainkaan, jos kerran ei nytkään?
Hän on 29, eikä ilmeisesti päässyt töihin, joissa arvostettaisiin akateemista taustaa. Siihen viittaa suoritustason asiakaspalvelutyö.
Gradu on kesken, kaiketi työn alla. Monilla opintojaan venyttävillä gradu myös jää kesken, mutta jos tässä tapauksessa ei jää, niin todennäköisesti Miina on yli 30 valmistuttuaan.
Sen jälkeen koulutusta vaativan työn metsästystä. Ensin pätkiä. Niiden jälkeen ikää on jo useita vuosia yli 30.
Jos pätkien jälkeen irtoaa vakityö, niin haluaako Miina rakentaa ensin asemaa työelämässä ennen lapsien tekemistä vai tekeekö hän lapset saman tien?
Ja entä mies, kenen kanssa lapset tehdään? Jos se ei ole Heikki, niin kuka sitten? Ei sellaistakaan yhtäkkiä mistään kaiveta juuri sinä hetkenä, kun se omasta mielestä uraan sopisi.
Joka tapauksessa kaksi lasta tarkoittaisi Miinalle sitä, että hän on nelissäkymmenissä ennen kuin pääsee rakentamaan koulutustaan vastaavaa uraa pysyvässä työssä.
Onpahan taas yksi tarina, joka kertoo siitä, kuinka helposti lasten teko venyy.
Minulla on sellainen fiilis, että Miina ei halua lapsia. Tai ainakaan hän ei vaikuta sellaiselta ihmiseltä, joka ottaisi asiasta paineita. Jos joskus tulee niin sitten tulee ja jos ei, niin ei. Asiat järjestyy aina jollakin tavalla.
Toivottavasti Heikkikin ottaa tämän huomioon ja suhtautuu asiaan realistisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Heikkikin ottaa tämän huomioon ja suhtautuu asiaan realistisesti.
Ei kai tuossa tilanteessa ole muuta mahdollisuutta kuin erota. Vaikka mies voi saada lapsia jo kypsässä iässä, niin ei reilusti keski-ikäinen isä ole lapselle ihanteellinen.
Ihan varmasti Heikilläkin kello tikittää. Ei siinä auta jäädä jahkailemaan, mitä nainen päättää.
Vierailija kirjoitti:
Spoileri, mutta kutosessa Heikki vitsailee, että Miina on raskaana eli ainakin joku pari on täyttänyt aviolliset velvollisuutensa 😂
No en olisi niin varma, Miinahan tuohon kommentoi että aika kaukaa haettua.
Vierailija kirjoitti:
Eläinrakkaana ihmisenä huomasin myös juuri tuon, että Heikki ei mitenkään huomioinut Miinan koiraa.
Koira tuli häntäänsä heiluttaen iloisena Heikin lähelle, mutta ei mitäån reagointia. Päinvastoin työnsi koiran pois luotaan.Vaikka ei olisi koirafani, niin kun hyvin tietää, että se on Miinalle tärkeä edes yrittäisi jotenkin taputtaa tms.
Itselle miehen sellainen piirre, että on ystävällinen eläimille on erittäin tärkeää. Melko iso miinus olisi, jos eläimet eivät herättäisi sympatiaa.
Eläimille kylmäkiskoinen ihminen on myös kylmäkiskoinen ihmisillekin.
Mitään lässytystä ei tarvitse väkisin tehdä, mutta edes jotain.Mutta tietysti parempi se, että ei näyttele, niin jokainen voi siitä sitten tehdä omat johtopäätökset.
Miinana olisin kyllä sanonut, että katso nyt kun xxxx tykkää sinusta tms.
Ja seurannut miten mies toimii kommenttini jälkeen.
En ole koirafani ja käyttäydyin aika samoin mieheni, mielestäni olemattomasti koulutettua, koiraa. En pitänyt karvoista ja kuolasta ja tavasta tulla liian lähelle. Tulos: koira seurasi minua kuin hai laivaa. Nykyisin rapsutan ja paijaan kyllä, kun olen tottunut ja meillä on oma suhde. Käydään paljon kaksin lenkillä ja tokossakin.
Kyllä Heikin ja Manun suhde vielä kehittyy.
En kyllä usko että olisivat parittaneet kaksi ihmistä joista toinen haluaa lapsia, ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy Eetua. Rosa seurassa mun olisi paha olla, ei sen kanssa suhde onnistu. Ärsyyntyy todella helposti.
Ilkeä vaikka ei sano mitään ja Eetun täytyy kestää.
Ottaisin hatkat jos olisin Eetu.
Näitä Rosan äsrsyyntynyt ja kypsyyntynyt ilmeitä tulossa lisää.
C-more.
Olen nähnyt siis seuraavan jakson niin siinä ok mutta klippi sitä seuraavasta jaksosta niin inhottava ilme taas naamalla ja Eetu sanoo kun ei vaan saa tykkäämään itsestään.
Musta Eetu on ihana ja Heikki ja Vesa myös.
Ainut kestä en tykkää on Rosa.
En tulisi toimeen hänen kanssa.
Söisin mielummin Eetun tekemää ruokaa kun Rosan tekemää.
Kai niillä menee hyvin seuraavassa jaksossa kun ovat hetken vaan yhdessä. Varmaan eivät jatkossakaan ole paljoa yhdessä koska tilanne sietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen feministi se Miina on. Joillakin vaan on outo käsitys feministeistä...
Miten mielestäsi Miinan feminismi näkyy? Vai ainoastaan siten, että hän kannattaa kenties lasikaton rikkomista?
Miten sen mielestäsi pitäisi näkyä? Parisuhde nyt on vaan eri asia kuin yhteiskunta. Olen feministi ja tykkään alistua sängyssä. Enkä pidä tätä yhtään millään tavalla ristiriitaisena.
Työnjako perheessämme on tasan (yhtä paljon, mieltymyksien mukaan mitä) ja mulla on vapaus valintoihini siinä määrin kun perheellisellä ihmisellä on, yleensä kun ihminen haluaa (lue: haluaa) huomioida myös läheisensä.
Miinahan sanoi ihan selvästi, että kontrollointi ei ole ok. Tuskin jää jos sellaista ilmenee.
BDSM-intressit sun muut seksi-intressit ovat mielestäni täysin asia erikseen. Mutta jos feminismi ei mitenkään näy omassa parisuhteessa, niin en kutsuisi tällaista ihmistä feministiksi. Ylipäänsä itse käyttäisin aika varoen feministi-sanaa. Itse en mielestäni tee tarpeeksi voidakseni kutsua itseäni feministiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinrakkaana ihmisenä huomasin myös juuri tuon, että Heikki ei mitenkään huomioinut Miinan koiraa.
Koira tuli häntäänsä heiluttaen iloisena Heikin lähelle, mutta ei mitäån reagointia. Päinvastoin työnsi koiran pois luotaan.Vaikka ei olisi koirafani, niin kun hyvin tietää, että se on Miinalle tärkeä edes yrittäisi jotenkin taputtaa tms.
Itselle miehen sellainen piirre, että on ystävällinen eläimille on erittäin tärkeää. Melko iso miinus olisi, jos eläimet eivät herättäisi sympatiaa.
Eläimille kylmäkiskoinen ihminen on myös kylmäkiskoinen ihmisillekin.
Mitään lässytystä ei tarvitse väkisin tehdä, mutta edes jotain.Mutta tietysti parempi se, että ei näyttele, niin jokainen voi siitä sitten tehdä omat johtopäätökset.
Miinana olisin kyllä sanonut, että katso nyt kun xxxx tykkää sinusta tms.
Ja seurannut miten mies toimii kommenttini jälkeen.En ole koirafani ja käyttäydyin aika samoin mieheni, mielestäni olemattomasti koulutettua, koiraa. En pitänyt karvoista ja kuolasta ja tavasta tulla liian lähelle. Tulos: koira seurasi minua kuin hai laivaa. Nykyisin rapsutan ja paijaan kyllä, kun olen tottunut ja meillä on oma suhde. Käydään paljon kaksin lenkillä ja tokossakin.
Kyllä Heikin ja Manun suhde vielä kehittyy.
Kyllä, matka Tampereelle Heikin sylissä ja Heikki rapsuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olet oikeassa. Todella raskasta jakaa elämänsä noin ilmeettömän ja sosiaalisesti rajoittuneen ihmisen kanssa ja vetää häntä koko ajan perässään.
Mistä ihmeestä on syntynyt luulo, että Heikki olisi sosiaalisesti rajoittunut ja perässävedettävä? Olen käsittänyt hänen viettävän sosiaalisesti vilkasta elämää ja hänen kaveripiirinsä olevan laaja. Harrastuksiakin on mm. matkailu.
Miina oli jotenkin tosi pikkumyymäinen pään päällä olevine kampauksineen siinä kohtauksessa, jossa juttelivat hänen keittiössään Heikin kanssa, ennen kuin Miina lähti juhliin.
7 jaksossa Eetu soittaa kitaraa ja Rosa kärsii. Ainakin klipin perusteella.
Eetu sanoo että tässä ollaan mutta toisella ei ole mitään fiiiksiä häntä kohtaan.
Jos ihminen on mukava ja kiltti niin ei tarkoita että on tossun alle. Eetusta joku saa hyvä miehen ja tekee upeaa munakastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BDSM-intressit sun muut seksi-intressit ovat mielestäni täysin asia erikseen. Mutta jos feminismi ei mitenkään näy omassa parisuhteessa, niin en kutsuisi tällaista ihmistä feministiksi. Ylipäänsä itse käyttäisin aika varoen feministi-sanaa. Itse en mielestäni tee tarpeeksi voidakseni kutsua itseäni feministiksi.
Millä tavalla feminismin pitäisi näkyä parisuhteessa? Nainen kieltäytyy tekemästä mitään miehensä hyväksi vai? Vai lasketaanko tarkkaan, että kumpikin tekee yhtä paljon kotitöitä ja käyttää rahaa omiin juttuihinsa tasan saman verran?