Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
3601/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miina ja Heikki muistuttaa monessa suhteessa mua ja miestäni. Koulutuksiltaan, fyysisiltä piirteiltään, temperamenteiltaan, huumoriltaan, kemialtaan.

Ollaan oltu miehen kans 15 vuotta yhdessä. Parempia vuosia ja sit huonompia.

Oon monta kertaa halunnut huutaa ruudun läpi Miinalle, et lähde meneen, saat hoitaa sosiaaliset työt tuossa suhteessa vielä ihan täysin, saat kuulla niitä "hauskoja" kommentteja maailman tappiin, saat tehdä työtä ja vielä vähän työtä parisuhteen eteen. Miina on selvästi sellainen, joka tekee työtä luultavasti liikaakin.

Ja kyllä, tämä on erittäin subjektiivinen ja värittynyt näkökulma. Kyllä, mietityttää et oisko eron paikka, kun näkee noissa itsensä alkurakkaudessa ja haluisi vaan erottaa ne omaksi parhaakseen. Ja kyllä, Miina voi olla fiksumpi, ja häntähän epäilyttää jo nyt Heikin sanojen tarkoitus.[/

Minä hoidan meillä sosiaaliset asiat, ei haittaa. Mies tuo ok palkan kotiin.

23 vuotta yhdessä ja ei aiota erota.

Kummallakin heikkoudet ja vahvuudet.

Sitä se avioliitto on että toista voi auttaa.

Vierailija
3602/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen feministi se Miina on. Joillakin vaan on outo käsitys feministeistä...

Miten mielestäsi Miinan feminismi näkyy? Vai ainoastaan siten, että hän kannattaa kenties lasikaton rikkomista?

Miten sen mielestäsi pitäisi näkyä? Parisuhde nyt on vaan eri asia kuin yhteiskunta. Olen feministi ja tykkään alistua sängyssä. Enkä pidä tätä yhtään millään tavalla ristiriitaisena.

Työnjako perheessämme on tasan (yhtä paljon, mieltymyksien mukaan mitä) ja mulla on vapaus valintoihini siinä määrin kun perheellisellä ihmisellä on, yleensä kun ihminen haluaa (lue: haluaa) huomioida myös läheisensä.

Miinahan sanoi ihan selvästi, että kontrollointi ei ole ok. Tuskin jää jos sellaista ilmenee.

BDSM-intressit sun muut seksi-intressit ovat mielestäni täysin asia erikseen. Mutta jos feminismi ei mitenkään näy omassa parisuhteessa, niin en kutsuisi tällaista ihmistä feministiksi. Ylipäänsä itse käyttäisin aika varoen feministi-sanaa. Itse en mielestäni tee tarpeeksi voidakseni kutsua itseäni feministiksi. 

Millä tavalla feminismin pitäisi näkyä parisuhteessa? Nainen kieltäytyy tekemästä mitään miehensä hyväksi vai? Vai lasketaanko tarkkaan, että kumpikin tekee yhtä paljon kotitöitä ja käyttää rahaa omiin juttuihinsa tasan saman verran?

Kyllä mä näkisin, että keskivertofeministi ehkä hieman ponnekkaammin sanoisi vastaan erinäisiin arvosteluihin, vaikka ei mikään riivinrauta tarvitsekaan olla. Onko se nyt mikään virallinen feministin tunnusmerkki, jaa-a, mutta minulle ei tule mieleen sana feministi naisesta, joka antaa ainakin ohjelman perusteella toisen aika kosolti arvostella itseään, puuttua vaatetukseen ja omaan elämään. Vaikeatahan sitä kyllä toisen suuta on teipata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3603/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marianna Stolbow yritti saada Rosan asenteeseen ja käytökseen tolkkua, jotta suhteella olisi edes jotain toivoa. Mutta mikåän ei taida auttaa :(

Rosa oli hyvin aktiivinen ja yhteistyöhalukas. Tapahtuu mitä tahansa ohjelman jälkee on Rosa varmasti parempi ihmissuhde asioissa myöhemmin. Toivon että jatkavat yhdessä.

Jaa? Itse kyllä näin asiantuntijan elekielestä (käsivarret puuskassa vartalonsa edessä), että oli suorastaan epäuskoinen sen edessä, että Rosa ei yhtään tuntunut ottavan onkeensa neuvoista.

Vierailija
3604/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini ja Vesa on todella ihania :) Tuo pyykkikohtaus jossa voidaan nauraa ja todeta ettei sillä varmaan ole vaikutusta ;D

Vierailija
3605/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulla voi olla outo käsitys feminismistä.

Olen kyllä itse jonkun tasoinen sellainen ja vertaan sitten itseeni kait. Olen siis aika sanavalmis, minulla olisi ollut paljon kivoja vastakommentteja Heikille, oikein harmittaa kun en voi niitä käyttää kuin itselleni ohjelmaa katsoessa. D

Mutta Miinan feminismi ei näy kyllä millään tavalla ohjelmassa.

Ihan tavalliselta puolisolta näyttää niin teoillaan kuin puheillaan. Tavallistakin lehmähermoisemmalta kylläkin, jopa moni ei-feministi olisi ollut kipakampi.

Miksi sitten se feminismi edes täytyi mainita ja tuoda esiin ennen ohjelmaa, jos sillä ei sitten ole ohjelman kannalta edes mitään merkitystä?

Eikä näy Miinan toiminnassa mitenkään?

Siksi ihmettelen.

Vierailija
3606/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Rosalla on mahdollisesti kaksi isoa ongelmaa. Ensinnäkin on mahdollista, että hän potee niin suurta riittämättömyyttä, että tarkoituksellisesti karkottaa hänestä kiinnostuneen henkilön luotaan jotta ei tarvitse laskea suojamuuriaan ja paljastua ihan tavalliseksi itsekseen. On ehkä perheessään yrittänyt saada hyväksyntää suorittamisella, eikä ole kelvannut sellaisena kuin on. Ei usko kelpaavansa oikeasti kenellekään, joten karkottaa toisen ikävällä käytökselllään ennen kuin toinen pääsee lähelle (tiedostamattaan). Toinen mahdollinen ja ehkä samanaikainenkin ongelma voi olla, että avioliitto ja parisuhde on hänelle suoritus, ja mikä sen kätevämpää tällaiselle tehopakkaukselle, kuin se, että asiantuntijat valitsevat ja tarjoilevat lautasella hänelle sopivan puolison eikä hänen tarvitse tehdä sitä itse. Ehkä hakee vanhempiensa hyväksyntää tälläkin tavoin: kun ulkopuolinen asiantuntijatiimi on puolison valinnut, niin ehkä vanhemmille kelpaa? Eikä hän tullut lapsellisuuttaan ajatelleeksi, että vaikka asiantuntijat auttavat, täytyy sen jälkeen itsekin panostaa   suhteen kehittymiseen. Kun ei tullut täydellistä valmista avioliittoa, tuli suuri pettymys.  Pilvilinnat ja kuvitelmat särkyivät, eikä hän ilman ammattiapua voi käsittää tästä johtuvaa ahdistustaan. Ei paha ihminen vaan surullinen tapaus, jolle toivon, että saisi ja ottaisi vastaan apua itsensä kanssa! Eetu raukka joutui tähän soppaan, mutta on varmaa, että hänelle käy kuten viime vuoden Esalle ja hän löytää ihanan naisen itselleen!

Vierailija
3607/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Feministit arvostelemassa feministiä koska ei ole tarpeeksi feministi. Jehovat sentään hylkää vasta kun jättää kultin.

Vierailija
3608/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa ei vaan tykkää Eetusta, joka tuntuu olevan liian pehmo ja aran oloinen. Rosa olis varmaan kaivannu just aiemminkin mainitunkaltaista miestä, joka ei paljoo kysele vaan ottaa ohjat kaupassa ja kotona ja sängyssä ja joka paikassa. Eetu vaikuttaa vähän siltä, että arastelee kauheesti (mikä ei sinänsä ole ihme, kun toinen on melko äkäsen olonen... saattaisin itsekin vaan olla ihan hiljaa hissukseen etten suututtais toista). 

Vierailija
3609/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on ihmissuhdeammattilaisista? 

Psykologin koulutus kestää kuusi vuotta.

Terapeutin vielä kauemmin vaadittava pohjakoulutus huomioiden.

Silti tuo jengi lässyttää jotain naistenlehtitasoista tuubaa, ja on tähänkin ohjelmaan onnistunut valitsemaan toisilleen täysin epäsopivia ihmisiä jo monena kautena.

Kai sen ammattitaidon pitäisi nyt jotenkin näkyä? Voinhan minäkin lukea jonkin itsehoito-oppaan ja mennä sitten puhumaan samat jaaritukset kuin nuo "ammattilaiset".

Vierailija
3610/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Eetu muistuttaa sitä lätkänpelaaja-Barkovia. Samannäköinen ja -luontoinen.

Vierailija
3611/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosalla ehkä jäänyt kesken joku juttu jonkun toisen ihmisen kanssa ja nyt äksyilee omaa keskeneräisyyttä sitten telkkarissa.

Ei mitään käsitystä tai tajua itsellään mihin on sitoutunut.

Vierailija
3612/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä Rosan turhautumisen, jos ei vaan kemiat kohtaa Eetun kanssa. Eetu on liian kiltti ja varovainen, ei vaan sytytä. Liiallinen "nössöily" saa vaan ärsyyntymään. Rosa kyllä purkaa tunteensa kypsymättömästi kiukutteluun, mutta ei ehkä ole tunnetaitoja muuhunkaan. Molemmat tarvitsisivat ihan toisenlaiset kumppanit.

Vierailija
3613/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 jaksossa Eetu soittaa kitaraa ja Rosa kärsii. Ainakin klipin perusteella.

Eetu sanoo että tässä ollaan mutta toisella ei ole mitään fiiiksiä häntä kohtaan.

Jos ihminen on mukava ja kiltti niin ei tarkoita että on tossun alle. Eetusta joku saa hyvä miehen ja tekee upeaa munakastakin.

Minusta rosalla oli enemmän liikuttunut ilme. Ehkä kun oikein katsoo niin näkee mitä haluaa, kun on päättänyt että joku kamala niin mitä siihen voi sanoa.

Onko kirjoittajat yhtään parempia sitten kuin esim Rosa?

Vierailija
3614/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 jaksossa Eetu soittaa kitaraa ja Rosa kärsii. Ainakin klipin perusteella.

Eetu sanoo että tässä ollaan mutta toisella ei ole mitään fiiiksiä häntä kohtaan.

Jos ihminen on mukava ja kiltti niin ei tarkoita että on tossun alle. Eetusta joku saa hyvä miehen ja tekee upeaa munakastakin.

Minusta rosalla oli enemmän liikuttunut ilme. Ehkä kun oikein katsoo niin näkee mitä haluaa, kun on päättänyt että joku kamala niin mitä siihen voi sanoa.

Onko kirjoittajat yhtään parempia sitten kuin esim Rosa?

Ja se eetun puhehaun oli ihan muista yhteydestä irrotettu. Odotetaan nyt että edes se osa tulee. Tuomitaan sitten

Vierailija
3615/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama palstahullu voisi rajoittaa noita negatiivisia Rosa-viestejään vaikka yhteen päivässä, niin ei menisi ketju ihan tukkoon. Pointti on tullut selväksi.

Samaa mieltä. Jollakin on mennyt Rosa pakkomielteeksi asti. On jo tullut selväksi, että osa porukasta ei voi sietää Rosan käyttäytymistä ja osa taas tuntuu ymmärtävän sitä. En jaksa uskoa, että tämä aihe tästä enää jalostuu jankkaamalla samoja asioita.  Ehdotan aikalisää, katsotaan muutama jakso eteenpäin, josko sitten löytyisi uutta kirjoiteltavaa.

Höps sentään. Monet haluavat jutella asiasta ja kommentoida. Sitä vartenhan palsta on. Ei ole pakko lukea.

No lähinnä se 'juttelu' ja 'kommentointi' on suu vaahdossa mollaamista sivu tolkulla. Juttelua ja kommentointia juu toki sekin, mutta ei mitenkään rakentavaa ihmisiltä, jotka itse moittivat Rosaa vastaavasta käyttäytymisestä. Miten te kaikki hienotunteiset ihmiset, jotka ette loukkaisi itse kirjoitustenne perusteella kärpästäkään, voitte samassa lauseessa haukkua toisen ihmisen maan rakoon?! Mihin se rauhallisuus ja hienotunteisuus siinä kohtaa hävisi?  Vaikuttaa hivenen kaksinaismoralistiselta meiningiltä.  Keskustellaan mielummin vaikka siitä, mitä keinoja Rosalla olisi tilanteen hallitsemiseksi. Turha sitä on enää jankuttaa, miksi pääsi sarjaan ja ei olisi edes pitänyt päästää sinne. Se meni jo - turhaa jälkiviisautta.

Vierailija
3616/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Rosalla on mahdollisesti kaksi isoa ongelmaa. Ensinnäkin on mahdollista, että hän potee niin suurta riittämättömyyttä, että tarkoituksellisesti karkottaa hänestä kiinnostuneen henkilön luotaan jotta ei tarvitse laskea suojamuuriaan ja paljastua ihan tavalliseksi itsekseen. On ehkä perheessään yrittänyt saada hyväksyntää suorittamisella, eikä ole kelvannut sellaisena kuin on. Ei usko kelpaavansa oikeasti kenellekään, joten karkottaa toisen ikävällä käytökselllään ennen kuin toinen pääsee lähelle (tiedostamattaan). Toinen mahdollinen ja ehkä samanaikainenkin ongelma voi olla, että avioliitto ja parisuhde on hänelle suoritus, ja mikä sen kätevämpää tällaiselle tehopakkaukselle, kuin se, että asiantuntijat valitsevat ja tarjoilevat lautasella hänelle sopivan puolison eikä hänen tarvitse tehdä sitä itse. Ehkä hakee vanhempiensa hyväksyntää tälläkin tavoin: kun ulkopuolinen asiantuntijatiimi on puolison valinnut, niin ehkä vanhemmille kelpaa? Eikä hän tullut lapsellisuuttaan ajatelleeksi, että vaikka asiantuntijat auttavat, täytyy sen jälkeen itsekin panostaa   suhteen kehittymiseen. Kun ei tullut täydellistä valmista avioliittoa, tuli suuri pettymys.  Pilvilinnat ja kuvitelmat särkyivät, eikä hän ilman ammattiapua voi käsittää tästä johtuvaa ahdistustaan. Ei paha ihminen vaan surullinen tapaus, jolle toivon, että saisi ja ottaisi vastaan apua itsensä kanssa! Eetu raukka joutui tähän soppaan, mutta on varmaa, että hänelle käy kuten viime vuoden Esalle ja hän löytää ihanan naisen itselleen!

😂 juma mitä keittiö psykologiaa 😂 ehdottomasti tämän illan paras ! Ehdottomasti jatkoon ja alalle !

Vierailija
3617/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä mutta muut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sama palstahullu voisi rajoittaa noita negatiivisia Rosa-viestejään vaikka yhteen päivässä, niin ei menisi ketju ihan tukkoon. Pointti on tullut selväksi.

Samaa mieltä. Jollakin on mennyt Rosa pakkomielteeksi asti. On jo tullut selväksi, että osa porukasta ei voi sietää Rosan käyttäytymistä ja osa taas tuntuu ymmärtävän sitä. En jaksa uskoa, että tämä aihe tästä enää jalostuu jankkaamalla samoja asioita.  Ehdotan aikalisää, katsotaan muutama jakso eteenpäin, josko sitten löytyisi uutta kirjoiteltavaa.

Höps sentään. Monet haluavat jutella asiasta ja kommentoida. Sitä vartenhan palsta on. Ei ole pakko lukea.

No lähinnä se 'juttelu' ja 'kommentointi' on suu vaahdossa mollaamista sivu tolkulla. Juttelua ja kommentointia juu toki sekin, mutta ei mitenkään rakentavaa ihmisiltä, jotka itse moittivat Rosaa vastaavasta käyttäytymisestä. Miten te kaikki hienotunteiset ihmiset, jotka ette loukkaisi itse kirjoitustenne perusteella kärpästäkään, voitte samassa lauseessa haukkua toisen ihmisen maan rakoon?! Mihin se rauhallisuus ja hienotunteisuus siinä kohtaa hävisi?  Vaikuttaa hivenen kaksinaismoralistiselta meiningiltä.  Keskustellaan mielummin vaikka siitä, mitä keinoja Rosalla olisi tilanteen hallitsemiseksi. Turha sitä on enää jankuttaa, miksi pääsi sarjaan ja ei olisi edes pitänyt päästää sinne. Se meni jo - turhaa jälkiviisautta.

Jaa, mää kyllä hyppäsin vasta tänään mukaan, ja haluan kirjoittaa mielipiteeni juuri tästä asiasta kunhan ennäätän.

Vierailija
3618/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän pettynyt, jos Sinin ja Vesan juttu ei jatku. Ainoa pari, jolla on mielestäni todellista tosielämän potentiaalia. Ei mitään kahjoilua. Haluaisin myös todisteita siitä, että nimenomaan tällaiset suhteet ovat pidemmän päälle just niitä toimivia suhteita. :) 

Kerrotko mihin se potentiaali perustuu, kun mitään erityisiä tunteita ei ole heidän itsensä mukaankaan ei ole? (paitsi "lämpimiä tunteita" ja me kaikki tiedetään mitä se tarkoittaa, lämpimiä tunteita tunnetaan mm. mummoaan kohtaan)

Ai vaan perheenjäseniäkö tmv. kohtaan tunnetaan lämpimiä tunteita? Jaa.

Niin tai näin, musta potentiaali perustuu siihen, että vietetään aikaa yhdessä ja ollaan rennosti. Ei yliyritetä. Ehkä näiden tyyppien välillä ei ole mitään eksoottista ja jännää, tulikuumaa kemiaa, mutta kemia ei kerro mitään esim. yhteisistä arvoista ym. Ylipäänsä koko kemia käsitteenä on ihan maallikkojuttua. Joo, kyllä mä uskon, että esim. Miinalla ja Heikillä voi olla kuumaa paneskelua, mutta mä en usko heihin parina. 

Kyllä se turhautuminen ja arjen 'tylsyys' alkaa näkyä pikku kohtapuolin Sinissä ja Vesassakin, kun suhde ei oikein etene mihinkään. On kuin seisova vesi. Itse kuolisin tylsyyteen tuon tyylisessä parisuhteessa ja vihaan Vesan tyylistä 'hipsuttelijaa', mutta onneksi olen valinnut toisin :).  Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
3619/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

zippe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse enää ihmetellä, miksi esimerkiksi henkisen väkivallan uhrit pysyvät vaiti tai keksivät selityksiä tyyliin "ei se sillä oikeasti mitään tarkoittanut, se on sellainen.." jne. Ihan satavarmasti Miinaa on vituttanut nuo Heikin töksäytykset, eikä kyse ole mistään akateemisesta huumorista tai esileikistä, vaan moukkamaisesta käytöksestä, jota Miina ei ansaitse. Miinan tasainen luonne siedättää noita juttuja tilanteessa, mutta ne jäävät varmasti sinne pohjalle mietityttämään. 

Jos Heikki kerran on niin kauhea, niin miksi Miina kuitenkin vaikuttaa niin ihastuneelta?

Onko Miina fiksu vai ei? 

Ovat nyt tunteneet muutaman viikon ja vaikka Miina olisi miten fiksu, hänellä on varmasti kova tarve olla ihastunut. Narsistisen ihmisen yksi tunnusmerkeistä on kyky kietoa toinen pikkusormen ympärille ja saada tämä ihastumaan hulluna. Pikkuhiljaa alkaa ilmetä asioita, jotka muille ovat ehkä olleet ihan selviä alusta lähtien. Miinan kaverihan kauhistui viime jaksossa Heikin dissaamista. Tuollainen kommentointi, jota Heikki harrastaa, nakertaa toisen itseluottamusta pikkuhiljaa ja vähitellen sitä alkaa uskoa, että on jotenkin viallinen. Tässä asetelma on sellaiseen menossa. Heikki on vähän reppana, vaikea tausta ja mitä kaikkea ja Miina selvästi ihana, luottavainen ja vähän hoivaaja-henkinen. Tuolla olen reppana, en aina ihan osaa valita sanojani- keppihevosella voi ratsastaa pitkäänkin, kunnes toisella tulee raja vastaan. Ja eikun uutta hoivaajaa hakemaan. 

Jaa että narsisti -kortin vedit :).  Nykyään jokainen, joka sattuu olemaan eri mieltä tai käyttäytyy itseä ärsyttävästi, on yllättäen narsisti. Voisitteko te keittiöpsykologit jättää diagnoosinne ammattilaisille, pliis. 

Vierailija
3620/8881 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoileri

Spoileri

Spoileri

Cmore spoileri

Mun suosikki oli se kun Eetu sano ylpeenä kameralle jotain että

”naatsav atsakanum ätsömmät nenne allasoR allut unniat oo äpiE”

🤣

Spoileri loppuu