Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te vanhat ihmiset (60+) voitte elää sen kanssa, että elämää ei ole jäljellä kovin paljoa?

Vierailija
01.09.2018 |

Eikö ahdista?

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muutakaan voin kuin elää sen kanssa? Tarkoitatko että minun pitäisi tehdä itsemurha, koska en kestä ajatusta, että elämää on niin vähän jäljellä? Tosin olen vasta 53, mutta minulla on perinnöllinen sydänsairaus, johon todennäköisesti kuolen ennen eläkeikää, ellei lääketieteessä tapahdu mullistavia keksintöjä sitä ennen.

Olen elossa nyt ja se riittää minulle. Eihän kukaan voi tietää, kuoleeko satavuotiaana vai jääkö bussin alle huomenna.

Vierailija
2/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ahdistaisi? Nuoruutta ei ainakaan kannata kadehtia; sitä on kaikilla saman verran.

Ja tietääkseni kukaan ei ole tänne jäänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ahdistaisi? Kun elää täysillä tähän asti, niin elämätön elämä ei sureta. Toki jos olisi ollut sossun elätti koko ikänsä, niin varmaan harmittaisi, kun paljon mukavaa jäi kokematta vain siksi,että ei suostunut menemään töihin.

Vierailija
4/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Noutaja voi tulla yhta hyvin koska vain, nuorellekin. Sullekin vaikka huomenna!

Kandee elaa taysilla!

Vierailija
5/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä meistä kukaan voi tietää kuinka paljon elämää on jäljellä? Toisia se ahdistaa, toisia ei.

Vierailija
6/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mielessä on

Vierailija
7/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin,kuuskymppinen ei ole vanha,kahdeksankymmentäyhdeksdän v on vanha. Nyky ihminen voi elää 110v. Miski odotella kuolemaa,pitää elää täysillä. Niin on paljon näkemistä kja tekemistä

Odottele ihan issekses vaan,me muut eletään.

Vierailija
8/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mahtavaahan se on ettei tämä loputtomiin jatku - oletko sekaisin?

Vierailija
9/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota elettyä elämää takana... Ehkäpä siksi ei ahdista?

Vierailija
10/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ahdista ajatus siitä että voin kuolla vaikka huomenna, koska se tapahtuisi niin äkkiä ja sitä ei osaisi odottaa. Sen sijaan ahdistava ajatus, että olisin joskus vaikka 90 ja näin ollen varma siitä, että aika käy vähiin. Nyt jo kolmekymppisenä hirvittää, miten nopeasti elämä oikeastaan valuu eteenpäin.

Ap

Vierailija
11/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista vaan vapauttaa. En tällä tietenkään ketään vakuuta mutta olen oikeasti onnellisempi nyt, 55 vuotiaana kuin koskaaan nuorempana.  Tilanteet varmaan vaihtelee mutta nyt näin. Tylsät päivät on jotenkin vähentyneet siitä kun olin nuorempi. Tajuan koko ajan paremmin etten halua olla kenellekään paskiainen vaan yritän vilpittömästi olla hyödyksi ihmiskunnalle. Mikään roina ja tavara ei kiinnosta nykyään, en käsitä muumimukien kerääjiä. Oikein hienoa elää ja toivon että pysyn terveenä. 

Vierailija
12/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moista mietit? Itse ole 57v.En sure asioita etukäteen koska niihin ei välttämättä voi vaikuttaa.Tässä iässä päivät menee tosi lujaa ei ehdi miettiä moista.

Vierailija
13/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ahdista ajatus siitä että voin kuolla vaikka huomenna, koska se tapahtuisi niin äkkiä ja sitä ei osaisi odottaa. Sen sijaan ahdistava ajatus, että olisin joskus vaikka 90 ja näin ollen varma siitä, että aika käy vähiin. Nyt jo kolmekymppisenä hirvittää, miten nopeasti elämä oikeastaan valuu eteenpäin.

Ap

No voithan myös sairastua kuolemaan johtavaan sairauteen huomenna ja tietää että elinaikaa max vuosi.

Vierailija
14/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suosittelen terapiaa tms., jos kovasti ahdistaa. Kuolemanpelko haittaa elämästä nauttimista, olen sen huomannut mm. äitini kohdalla, joka on pelännyt kuolemaa lähes koko ikänsä, mittarissa kohta 94 vuotta..

Tsemppiä sulle asian kanssa, tuosta ahdistuksesta voi päästä,eroon. Äitini sen mulle tartutti, mutta pääsin kuoleman kanssa sinuiksi siinä nelikymppisenäkin itse suuren kriisin ja terapian myötä.

Vierailija
15/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä elämää välttämättä ole jäljellä nuorilla bimboillakaan. Voit kuolla vaikka matkalla lähikauppaan..tai nukkuessasi.

Vierailija
16/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monesti ollut lähellä kuolemaa, mutta pelastunut sairaanhoidon avulla.  Olen kiitollinen jo näistä bonusvuosistani. Kroonisia sairauksia on jo monia, vaikka ikää on vasta 62v. En pelkää kuolemaa. Se on kuin uni, ei silloin mieti onko unessa vai ei. Sitä vaan on. Älä elämää pelkää! Vanhetessa saa onneksi viisautta ja luopuminen on helpompaa.

Vierailija
17/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä hautausurakoitsijana sanon, että ei kannata nuortenkaan ihmisten luottaa siihen, että elämää on vielä puoli vuosisataa jäljellä.

Vierailija
18/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se, että tämä kestää vain aikansa on lohdullinen ajatus. Se luo rajat ja raamit tälle touhulle.

Vierailija
19/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä yhteyksissä puhutaan aina täysillä elämisestä. Voisiko joku vähän avata, mitä täysillä eläminen kohdallasi tarkoittaa?

Vierailija
20/157 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti sitten banaanikärpästä kun sillä on vain tämä päivä aikaa. Mitäköhän se miettii? P#$kat, kokonainen banaani siinä vielä eikä millään ehdi nauttia sitä loppuun!

Eikä niitä kannata aliarvioida. On ne ajantasalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi