Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies huijannut mua raha-asioissa vai itkenkö täällä turhaa?

Vierailija
28.08.2018 |

Olen kahden lapsen yh. Ostin aikoinaan erossa omakotitalomme kokonaan itselleni, koska halusin lapsille pysyvyyttä ja että koti pystyy samalla. Koulu, kaverit jne kaikki lähellä. Luokanopettajan palkasta maksan kaiken yksin. Pärjäämme ok.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta. Hänelläkin on omakotitalo, mutta asuu luonani 90% ajasta. Olen aina ajatellut, että maksamme molemmat oman talon menot ja se on ok. Olemme puhuneet naimisiin menosta jne ja molempien mielestä meillä on yksi yhteinen perhe ja mies pitää taloani kotinaan. Täällä on oma huone myös miehen tytölle.

Miehellä on paljon osakkeita, mutta on aina puhunut sijoituslainasta ja että haki sijoituslainaa osakkeisiin. On myös aina sanonut esim "ei tällä insinöörin palkalla juhlita ja pitäs kyllä etsiä toinen työ". Asuntolainastakin on puhunut. Olen saanut sellaisen käsityksen, että miehen rahatilanne ei ole kovin hyvä ja kaikki on velaksi. Olenkin sitten liian tyhmän kilttinä maksellut selvästi enemmän meidän kulujamme ja yrittänyt elää säästeliäästi.

No miehen vuositulot ovat ansiotyöstä yli 90.000€, lainanlyhennys omakotitalosta maksettu keväällä pois. Lainaa osakkeisiin 50t, mutta velattomasti osakkeita yli 200ke!!!!!! Nämä tuli tietoon koska kysyin aivan suoraan ja mies kertoi ja luuli mun tietäneen.

Mies on reilusti mua varakkaampi, mulla ei ole oikein mitään ja olen siis maksanut n 70% kaikesta. Miehen rahat vaan on sijoitettuna ja ylimääräisen sijoittaa..

Mun autosta hajosi moottori ja siihen meni kaikki säästöt. Samaan aikaan tuli lapsen 200€ leirikoulumaksu ja mies sitten sanoi "no kyllä mä voin LAINATA sulle sen, jos tarviit". Yhteinen perhe, yhteinen yritys... no en lainannut.

Olen luonteeltani vähän sinisilmäinen ja todella kiltti. Tyhmä.

Nyt vaan koen oloni todella loukatuksi. Syyttä vai suotta?

Kommentit (232)

Vierailija
181/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Kirjaa ylös kaikki, mitä muistat maksaneesi ja pistä jatkossa mies maksamaan kaikki siihen asti, että olette suht koht tasan. Sitten mies pihalle ja uutta matoa koukkuun. Aivan käsittämätöntä toimintaa, mikä hyväksikäyttäjä. 

Vierailija
182/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huijaa miehet,käyttää jopa perheen rahat itseensä tai maksullisiin naisiin salaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on pakko sanoa, että tuo on taloudellista väkivaltaa. Raha-asiat ovat myös sellaisia, että aika harvoin niissä ihmisen perusluonne muuttuu eli miehesi on pihi ja omista rahoistaan tiukasti kiinni pitävä. Se tuskin tulee muuttumaan. 

On sinun oma mietintäsi miten suhtaudut mieheen, joka ei ole sitoutunut sinuun taloudellisessa mielessä ja haluaa jopa elää sinun kustannuksellasi, vaikka on varakkaampi. 

Et siis ole loukkaantunut turhasta. Kysyttiin mielipidettä, joten annan omani: en voisi jatkaa kyseisen miehen kanssa. Anteliaisuus on ihmisessä tärkeä piirre, koska se kertoo persoonallisuudesta hyvin paljon. Ihminen joka asettaa rahat etusijalle ei tule muuttumaan eikä sitä kannata vaatia. Kuulostaa rajulta, mutta en edes keskustelisi asiasta enempää, mies saisi lähteä. En pystyisi rakastamaan tuollaista miestä.

Vierailija
184/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota jokainen kauppakuitti talteen, ja kirjaa ylös jokainen lasku, johon kummankin kuuluu osallistua. Eli kaikki vain ylös Exceliin ja kuun lopussa jaatte, että kumpi maksaa ja kuinka paljon. Ei noiden insinöörien kanssa auta mikään muu kuin lyödä rätingit pöytään!

Herranjumala mihin kaikkeen ihmiset suostuvat saadakseen olla parisuhteessa. En ikipäivänä suostuisi tappelemaan pihin kitupiikin kanssa ja laatimaan taulukoita menoista. Ei tuollaiset parane, parempi katsella uusi mies.

Lapset voivat säilyä ystävinä, kun ovat jo toisiinsa tottuneet, mutta mikään ei kyllä paranna hyväksikäytöstä syntynyttä tunnetta. Ei ainakaan mun parantaisi, koska onhan tuo ollut hyvin röyhkeää vedätystä. Juuri tällainen mies vie tuhkatkin pesästä, maksattaa lapsensa kulut, hoidattaa lapsensa muilla ja vaatii kaikesta vielä maksua ilmaisen elämisensä lisäksi. 

Tällaisiin suhteisiin päätyvät naiset ovat väärällä tavalla kilttejä, se kostautuu. Sitten kun lapsi on aikuinen ja nainen kynitty puhtaaksi, mies sanoo heippa. Hän etsii aina uuden naisen, jota voi vedättää, koska on luonteeltaan pihi. Hän etsii naisen, joka elättää, siinä hänen naismakunsa pähkinänkuoressa.

Vierailija
185/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on, että et ole kysynyt aikaisemmin eikä mies ole kertonut. Ette te ole mikään perhe, jos mies asuu virallisesti omassa talossaan, mutta notkuu 90 % ajasta luonasi lähes täydessä ylöspidossa. Mikä helkkari on sinut saanut tarjoamaan hänelle ja hänen lapselleen lähes kaiken? Pistä ruoka-, harrastus-, lahja ym. kulut hänen ja lapsensa osalta maksuun muuten kuin 30/70. Hän on vieras, ei talonväkeä. Nyt keskustelua kaivataan.

Vierailija
186/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteliaisuus on hyvä piirre ihmisessä, mutta pitää oppia tunnistamaan ihmiset, jotka käyttävät sitä hyväkseen. 

t. Antelias, ystäväremontin tehnyt 

Vierailija
187/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
188/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että muutetaan välillä hänen taloonsa ja laitat omasi vuokralle tai myyt sen. Sinun ei tietysti tarvitse siellä maksaa muuta kuin omasi ja lapsesi henkilökohtaiset kulut, koska se on miehesi politiikka. Sijoitat sitten säästämäsi rahat kuten mies tähän asti.

Vierailija
189/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostaisi miestä, jolle on ihan ok elää täyshoitolaisena maksamatta siitä mitään. 

Omakotitaloissa on aina jotain remppaa tehtävänä ja runsaasti. Hoitaako mies edes niitä vai pitääkö palkata amattilainen? Kuka cajelee nurmikot ja tekee lumityöt? Tuo sähkölaskun maksaminen yksin on nykyhinnoilla hulluutta.

AP, tiedät, mitä tehdä, ellei tämä sitten ole ihan hatusta vedetty satu.

Vierailija
190/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono toimintatapa on se, että itse alkaa kustantaa toisen kuluja (vakuutus) ja toisen lapsen kuluja (liput) ilman keskustelua ja sitten olettaa, että toinen tekee samoin. Keskustelkaa nyt nuo periaatteet ja raha-asiat selväksi ja sitten kumpikin tahollaan miettii, onko vielä kiinnostunut uusperheestä.

Vierailija
191/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut sinisilmäinen ja mies on käyttänyt tilaisuuden hyväksi. Kysy mieheltäsi, että kun sinulla on noin paljon varallisuutta, niin miksi olet kokenut, että sinulla on oikeus maksaa yhteisiä kuluja vähemmän? Vastaus kertoo paljon.

Vierailija
192/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kuitenkin oma talo ja sen ylläpidosta tulee kustannuksia . 

Raha-asiat voi olla yksityisiä. Se voi olla helpotuskin, että on. 

ala ap itse säästämään myös äläkä uhraa kaikkia rahojasi perheelle. Esim shoppailut vähemmälle ja laitat sen rahan itsellesi säästöön. 

Vierailija
193/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta myös tällaisesta pihistä miehestä. Ongelmana näillä sijoittamiseen panostavilla ihmisillä on yleensäkin se että he oikeasti rakastavat vain sitä varallisuuden kertymistä ja saldojen tuijottamista. Eivät he yleensä itselleenkään mitään suo, vain se sijoitustulojen kasvu kiinnostaa.  Pihi ihminen ei anna itsestäänkään mitään, naiset ovat heille lähinnä kassien tyhjentämistä varten, ja no yleensä muutkin kodin palvelut toki  kelpaavat. Mutta kaikki mikä maksaa jotain, on kauhistus. Matkoille voidaan lähteä jos nainen maksaa (koska vain nainen haluaa matkoille), tarjoamiset sielläkin kelpaa koska "käteistilanne on nyt vähän huono" = ottanut taas uutta vivutus lainaa koska markkinat. Jne.

No aloitus on vuodelta 2018, ehkä ap onkin jo tajunnut, toivottavasti.

Vierailija
194/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies jos asuu luonasi eikä maksa  leirikoulumaksua ilman että joudut takas maksamaan. Minun avovaimolta hajosi auto. Minä ostin sille uuden auton ilman että se joutuu takas maksamaan. Sanoi että haluaa maksaa takas mutta en peri sitä. Sjoituslainaa tuskin saa jos ei ole takuita. Mies hyödyntää sinua että se voi tehdä kaikkea sen pitäisi osallistua 50% kustannuksiin jos kerran suu luonasi.

Vierailija
195/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi ottaa se puoliso omasta tuloluokasta, niin ei tarvitsisi kadehtia puolison palkkaa ja sijoituksia

196/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on 6 vuotta vanha. Mutta oikeasti mieheltä tosi törkeää antaa pienempituloisen kumppanin maksaa lapsen ostoksia ja matkoja. Mutta on AP:ssakin ollut vikaa, kun on toisen ihmisen lapsen ostoksia itse halunnut maksaa kun mitään ei sieltä miehen suunnalta ole tullut vastavuoroisesti.

Vierailija
197/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika yleistä nimenomaan miesten puolelta. Eivät ehkä ymmärrä mitä eläminen maksaa tai sitten huijaavat. Tässä tapauksessa veikkaisin jälkimmäistä. Hän kartuttaa omaa varallisuuttaan sinun kustannuksellasi.

Jos muutatte yhteen niin vaadi lunastamaan puolet talostasi ja maksamaan osaksi kulut elämästä. Siis ruoka, sähkö, vesi jne. Toinen mahdollisuus on, että hän maksaa sinulle käypää vuokraa ja tietysti osansa muista elämiseen menevistä kuluista.

Jos ei suostu, niin näytä ovea.

Vierailija
198/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne menot siis on, joita olet maksanut? Ruoka?

Sähkö, vesi, suurin osa ruokamenoista. Mun tytön vaatteet, pyörät, sukset jne kiertää miehen tytölle. Meidän lentolippuja kokonaan tai suuremman osan niistä. Kaikki talon kulut maksan tottakai. Jos jotain hajoaa, mä ostan. Samassa koneessa kuitenkin pyörii kaikkien pyykit jne. Miehen lapselle ostanut aina joululahjat, mutta mies ei mun lapselle. Esim kesällä oltiin särkänniemessä ja maksoin kaikkien rannekkeen.

Maksoin miehen auton vakuutusmaksun, koska jonkun verran sitä olen käyttänyt, koska on farmari. Esim käynyt Ikeassa.

Mies on käyttänyt sinua hyväkseen. Ihan törkeästi ja tietoisesti. Kun sinä olet maksanut, hän on saanut säästöön nekin rahat. 

Toisilla ihmisillä vain on ajatusmaailma että "pitää ottaa kaikki hyöty irti". Miehesi selvästi kuuluu tähän porukkaan. 

Minulle tuo olisi suuri pettymys ja huijaus. En tiedä, voisinko tai haluaisitko jatkaa enää suhdetta, jossa minua on pidetty vain lompakkona

Vierailija
199/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vanha, mutta hyvä muistutus siitä, miten törkeitä ihmiset voivat olla. 

Riippumatta siitä, toimiko AP.n mies tahallisesti, on olemassa paljon ihmisiä, jotka ihan häikäilemättä käyttävät toisia hyväkseen 

Vierailija
200/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kun tätä aloittajan (vanhaa) tekstiä ja kommentteja luki, tuli mieleen että kuinka sinisilmäinen täytyy ihmisen olla, kun maksaa kaiken yksin, vaikka lasten kuluihin velvollisia osallisia ovat myös omien lasten isä ja miehen lapsen äiti. Ja miksei lapsen leirikoulumaksusta olisi voinut neuvotella ex- puolison kanssa. Porvoossa näköjään kaikki on mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme