Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies huijannut mua raha-asioissa vai itkenkö täällä turhaa?

Vierailija
28.08.2018 |

Olen kahden lapsen yh. Ostin aikoinaan erossa omakotitalomme kokonaan itselleni, koska halusin lapsille pysyvyyttä ja että koti pystyy samalla. Koulu, kaverit jne kaikki lähellä. Luokanopettajan palkasta maksan kaiken yksin. Pärjäämme ok.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta. Hänelläkin on omakotitalo, mutta asuu luonani 90% ajasta. Olen aina ajatellut, että maksamme molemmat oman talon menot ja se on ok. Olemme puhuneet naimisiin menosta jne ja molempien mielestä meillä on yksi yhteinen perhe ja mies pitää taloani kotinaan. Täällä on oma huone myös miehen tytölle.

Miehellä on paljon osakkeita, mutta on aina puhunut sijoituslainasta ja että haki sijoituslainaa osakkeisiin. On myös aina sanonut esim "ei tällä insinöörin palkalla juhlita ja pitäs kyllä etsiä toinen työ". Asuntolainastakin on puhunut. Olen saanut sellaisen käsityksen, että miehen rahatilanne ei ole kovin hyvä ja kaikki on velaksi. Olenkin sitten liian tyhmän kilttinä maksellut selvästi enemmän meidän kulujamme ja yrittänyt elää säästeliäästi.

No miehen vuositulot ovat ansiotyöstä yli 90.000€, lainanlyhennys omakotitalosta maksettu keväällä pois. Lainaa osakkeisiin 50t, mutta velattomasti osakkeita yli 200ke!!!!!! Nämä tuli tietoon koska kysyin aivan suoraan ja mies kertoi ja luuli mun tietäneen.

Mies on reilusti mua varakkaampi, mulla ei ole oikein mitään ja olen siis maksanut n 70% kaikesta. Miehen rahat vaan on sijoitettuna ja ylimääräisen sijoittaa..

Mun autosta hajosi moottori ja siihen meni kaikki säästöt. Samaan aikaan tuli lapsen 200€ leirikoulumaksu ja mies sitten sanoi "no kyllä mä voin LAINATA sulle sen, jos tarviit". Yhteinen perhe, yhteinen yritys... no en lainannut.

Olen luonteeltani vähän sinisilmäinen ja todella kiltti. Tyhmä.

Nyt vaan koen oloni todella loukatuksi. Syyttä vai suotta?

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne menot siis on, joita olet maksanut? Ruoka?

Sähkö, vesi, suurin osa ruokamenoista. Mun tytön vaatteet, pyörät, sukset jne kiertää miehen tytölle. Meidän lentolippuja kokonaan tai suuremman osan niistä. Kaikki talon kulut maksan tottakai. Jos jotain hajoaa, mä ostan. Samassa koneessa kuitenkin pyörii kaikkien pyykit jne. Miehen lapselle ostanut aina joululahjat, mutta mies ei mun lapselle. Esim kesällä oltiin särkänniemessä ja maksoin kaikkien rannekkeen.

Maksoin miehen auton vakuutusmaksun, koska jonkun verran sitä olen käyttänyt, koska on farmari. Esim käynyt Ikeassa.

Mulla on ihan sama tilanne, niin kerron miten se on mennyt meillä jo 10 vuotta. Molemmilla oma talo, miehellä kolmanneksen isompi kk-palkka.

Molemmat maksaa tietysti oman talon kulut ja oman auton kulut. Mies tarjoaa usein, kun käymme ravintolassa. Hän maksaa bensat kun olemme käyneet lasten kanssa huvipuistossa ja molemmat omiensa rannekkeet. Hän on maksanut meidän koko poppoon lentoliput ja laivaliput. Hän ostaa usein ruokatarvikkeet ja kokkaa koko porukalle. Kun tavarat kiertää seuraavalle lapselle, mies haluaa maksaa osan niistä. esim ostin lapsen lukiokirjat, jotka hän osti minulta seuraavana vuonna omalle lapselleen. Mies on ostanut meille jääkaapin hajonneen tilalle, ja meille kodinkoneita joita hän tahtoo käyttää mutta mulla ei ole ollut ennestään, esimerkiksi kahvikonetta, iso TV jne. Välillä hän kunnostaa paikkoja ja ostaa tarvikkeet pitämättä siitä mitään meteliä. Joskus hän on halunnut ostaa minulle joitakin kalliimpia vaatteita, vienyt festareille, keikoille, kylpylään jne. 

En todella pyydä koskaan mitään, vaan hän katsoo itse että tahtoo toimia näin. Emme oikein tykkää lahjojen hankkimisesta ja niinpä molemmat antaa vain omille lapsilleen joululahjat. 

Sulla on harvinaisen mlkku tai mistään tajuamaton mies. Lakkaa maksamasta. En tajua miten hän kehtaa maksattaa sinulla ruokiaan tai vakuutuksiaan tai huvejaan, kun on suurituloisimpi. 

Vierailija
202/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hankalia asioita jos ei olla puhuttu heti alussa rahasta. Olen huomannut omakohtaisesti että rikkaat ihmiset eivät ota itse esille menojen jakamista jos niitä ei esitetä heille, harva on niin hyväsydäminen että ehdottaa jossei toinen kehtaa vaatia.

Olen ihmetellyt esim Riitta Väisäsen talousvaikeuksia vaikka hän kivenkovaa todistelee olevansa suhteessa kartanonherraan, lapsensa isään. Ei kehtaa pyytää ja vastapuoli esittää tietämätöntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha itkeä kaatunutta maitoa. Teillä ei selvästi ole vahva keskustelukulttuuri rahan suhteen jos miehen omaisuus tuli yllätyksenä. Viisi vuotta menty näin, pistäkää viisi vuotta menemään toisin päin niin että mies maksaa enemmän. Ikävähän se on alkaa tarkkailemaan kaikkia kuluja mutta aika epäreilu systeemihän tuo on ollut.

Enpä olisi minäkään miehenä valitellut kun rouva maksaa pelit ja vehkeet, ajattelisin että kiva kun on rouvalla rahaa kaikkeen.

204/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei lapsen leirikoulumaksusta olisi voinut neuvotella ex- puolison kanssa. Porvoossa näköjään kaikki on mahdollista.

Ei tiedetä taustoja. Voi olla, että AP:n lasten isä on kuollut?

Mun mielestä AP:n ei olisi pitänyt maksaa miehen lapsen ostoksia eikä ostaa lahjoja, kun kerta mies ei osta hänen lapsilleen koskaan mitään. Epäselväksi myös jäi, että kuinka suurella summalla mies osallistuu ruokakauppaostoksiin. Jos mies lapsensa kanssa kerta viettää lähes kaiken ajan ap:n luona , niin hänen pitäisi ainakin 400-500 eurolla osallistua ruokakuluihin.

Vierailija
205/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se ulos ja ota toinen mies. Toi ukko on loinen joka naurauen elää sun siivellä

Vierailija
206/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kerää sun kustannuksella omille lapsilleen muhkeaa perintöä ja sun lapset jää nuolemaan näppejä. Hän on loinen. 

Vierailija
207/232 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syystä. Kuulostat kyllä vähän naiivilta, miksi ihmeessä olet maksanut noin suuren siivun etkä ole aiemmin keskustellut näistä asioista suoraan? 

Etkä sitten tuosta leirimaksustaksaan sanonut suoraan?

Vierailija
208/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Ompas siinä yksinhuoltajalla ollut pötäkkää laittaa hulppeesti huveihin ja vermeisiin rahaa kuvitellen kahta eri taloutta joksikin yhteiseksi yritykseksi, miehen sijoitellessa omat rahansa. 😂

Eipä ole ensimmäinen hölmöläinen eikä viimeinen. Minkä ikäisiä naisen lapset ovat ja eivätkö hekään ole yhtään mitään ihmetelleet.

Kuvittelee miehen antavan rahaa kun on ensin hassannut kaikki omat rahansa ja säästönsä turhuuksiin, miehellä ollenkin ihan eri suunnitelmat. Yleensä alkuhuuma kestää noin pari vuotta, mutta viisi vuotta ihan onnesta sokeena. 🤣

Vierailija
209/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies kuppaa rahaa minkä ehtii. Todella törkeä ukko! Tuo puhe huonosta palkasta ja rahanpuutteesta on selkeä valhe ja osa manipulaatiota, joka ohjaa ap:n käytöstä.

Minä lopettaisin koko suhteen. Ei tuo ihminen kunnioita ja kohtele sinua arvokkaasti. Harmi juttu, kun kuvioissa on lapsia. Omiesi kanssa kävisin rehellisen keskustelun, nyt on arvokas tilaisuus opettaa heille käytännön tasolla rajojen vetämistä ja itsekunnioitusta. 

Vierailija
210/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Ompas siinä yksinhuoltajalla ollut pötäkkää laittaa hulppeesti huveihin ja vermeisiin rahaa kuvitellen kahta eri taloutta joksikin yhteiseksi yritykseksi, miehen sijoitellessa omat rahansa. 😂

Eipä ole ensimmäinen hölmöläinen eikä viimeinen. Minkä ikäisiä naisen lapset ovat ja eivätkö hekään ole yhtään mitään ihmetelleet.

Kuvittelee miehen antavan rahaa kun on ensin hassannut kaikki omat rahansa ja säästönsä turhuuksiin, miehellä ollenkin ihan eri suunnitelmat. Yleensä alkuhuuma kestää noin pari vuotta, mutta viisi vuotta ihan onnesta sokeena. 🤣

Onko sinulla paha olla, vai miksi olet noin pilkallinen hyväksikäytettyä ihmistä kohtaan?

211/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesserkku aikoinaan nuorena lapsettomana miehenä oli toyboy 10v vanhemmalle naiselle, joka oli kahden lapsen yh. Nainen siis otti miehen asumaan luokseen ja tarjosi täyden ylläpidon. Mutta toisaalta se oli hyvä diili molemmille, kun ei se nainen kelvannut kenellekään muulle miehelle ja kun hän oli niin kovasti kullia vailla.

Vierailija
212/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paha olla, vai miksi olet noin pilkallinen hyväksikäytettyä ihmistä kohtaan?

Ei. Olen tullut itsekkin hyväksikäytetyksi. Järjettömän ahneita hyväksikäyttäjiä on suvuissakin jotka onnistuvat kahmimaan ihan kaiken itselleen. Olen kaikenlaista nähnyt. Ydinperheissäkin ihan ihmeellisiä järjestelyjä jossa joku jätetään puille paljaille. Ahneelle ei riitä mikään eikä varsinkaan kohtuus. Ihmmissuhteet katkotaan jos hyväksikäytetty alkaa vaatimaan omiaan takaisin.

Vierailija
213/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä minullakin vähän huijattu olo ap:n tilanteessa. 

Mutta toisaalta itsekin "huijaan" miestäni. Meilläkin alkuun kuvio oli vähän outo, mies maksoi lainaa ja minä sähkölaskuja.. Nyt maksetaan kuluja noin puoliksi, ei olla kovin tarkkoja. Itse esim. tykkään ostella enemmän lapsille, ja myös ihan vapaaehtoisesti miehen lapselle vaatteita ym. Ja pääsevät lomille ym, joskus minunkin maksamana. En halua, että hänen lapsi eläisi meillä huonompaa elintasoa kuin omani, ja lapsella ei muutenkaan ole vaikutusmahdollisuuksia tilanteeseensa.

Mutta samalla säästän huomattavan summan kuukaudessa, enkä sano miehelleni mitään. Mies luulee että säästän silloin tällöin joitain kymppejä kuukaudessa. Mies kyllä käyttää rahansa pääasiassa perheen eteen, mutta käyttäisi mielellään myös minun rahani, eikä osaa säästää tms. Siksi sitä rahaa minulla "ei ole" kovinkaan usein kuin pakolliseen. En kuitenkaan sen varjolla maksata miehelläni mitään, minulla on myös isompi palkka. Ja tottakai tosipaikan tullen ne säästöt käytettäisiin perheeseen, jos vaikka jompikumpi sairastuisi tms.

Vierailija
214/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkö, vesi, suurin osa ruokamenoista. Mun tytön vaatteet, pyörät, sukset jne kiertää miehen tytölle. Meidän lentolippuja kokonaan tai suuremman osan niistä. Kaikki talon kulut maksan tottakai. Jos jotain hajoaa, mä ostan. Samassa koneessa kuitenkin pyörii kaikkien pyykit jne. Miehen lapselle ostanut aina joululahjat, mutta mies ei mun lapselle. Esim kesällä oltiin särkänniemessä ja maksoin kaikkien rannekkeen.

Maksoin miehen auton vakuutusmaksun, koska jonkun verran sitä olen käyttänyt, koska on farmari. Esim käynyt Ikeassa.

Mulla on ihan sama tilanne, niin kerron miten se on mennyt meillä jo 10 vuotta. Molemmilla oma talo, miehellä kolmanneksen isompi kk-palkka.

Molemmat maksaa tietysti oman talon kulut ja oman auton kulut.

Tarkennan vielä asumisen kulujen jakoa. Huomasin maininnan että samassa koneessa pyörii kaikki pyykit, ja ei se noin mene. Tupla määrä asukkaita tuottaa tulpan määrän veden kulutusta, sähkön kulutusta, jätettä, pesuaineita jne. Elätät heitä ja se on pois sinulta ja lapsiltasi.

Vaikka meillä on molemmat maksaneet omien talojen kulut kuten lainat ja verot, kyllä asumisen juoksevat kulut tulee maksaa yhdessä kulutuksen mukaan. Meillä molemmat ostaa pesuaineet, osallistuu veden, sähkön ja lämmityksen kustannuksiin kulutuksen mukaan. Jälleen tämä on tapahtunut ihan oma-aloitteisesti, ja mies tuo pesuaineita kaupasta, ja sanoo että hän maksaa osansa vedestä, sähköstä jne. Sun mies on häikäilemätön, kun asuu vielä lähes kokonaan teillä lapsineen. Hänen kuuluu maksaa puolet asumiskuluista. 

Vierailija
215/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksamaan nyt ihan ensin puolet noista kuukausittain juoksevista kuluista. Laita lokkeilulle stoppi. 

Vierailija
216/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut reilu ratkaisu tässä olisi se, että mies elättäisi vuorostaan sinut ja lapsesi seuraavat 5 vuotta kokonaan.

Tai hän maksaisi sinulle nyt könttäsummana puolet viime vuosien kuluista, palauttaisi auton vakuutusmaksut, kustantaisi teille perheenä parit matkat, lapsensa polkupyörät ja muut ja pyytäisi anteeksi ajattelemattomuuttaan. 

Perheenä ette elä, vaikka mies miten sinua aivopesee. Olet hyväksikäytetty.

217/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos semies olisi fiksu, kysyisi hän ihan oma-aloitteisesti, että voiko hän maksaa osan sähkö- ja vesilaskusta. Tulee mieleen, että AP on halunnut leikkiä perhettä miehen ja hänen lapsensa kanssa ja siksi ei ole vaatinut miestä maksamaan osuutensa kuluista.

Vierailija
218/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) kyllä, itkeskelet täällä turhaan

2) miten opettaja voi päätyä noin typerään tilanteeseen ja vielä typerämmint tulla märehtimään asiaa jonnekin trollipalstalle??

3) jos tarina sattuisikin olemaan totta, miksi vts opettajan pitää kysellä jotain niin typerää kuin "onko mua huijattu" ??

Vierailija
219/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutitus kirjoitti:

No. kenellä on kaikki herkut. Ilmaiseksi. EI ainakaan sulla. Halvassa hostelssissakin maksaa yö x euroa! Nosta kissa pöydälle ja sano. Se voi olla että mies vastaa että ai,en edes ajatellut. Tottakai hänen kuuluu maksaa oma osansa, "vuokraa" ja talousmenoistakin osa. Eihän missään saa asua ilmaiseksi!

Illalla puheeksi,kerro miten kävi!

Ei tietenkään mitään vuokraa, sillä ap maksaa omaa taloaan, mutta tulojen suhteessa tai puolet esim. ruokamenoista, puolet vedestä, sähköstä, netistä jme.

Vakavassa parisuhteessa kuuluisi olla sama elintaso ja avioliitossa vähintääkin ihan lain mukaan. Silloin toinen voi vedellä sisäfilettä ja toinen hernaria ainakaan siksi, että rahat ei riitä enempää.

Vierailija
220/232 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pese omiaan eikä lapsensa pyykkejä?! Miksi sinä ne peset?