Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mies huijannut mua raha-asioissa vai itkenkö täällä turhaa?

Vierailija
28.08.2018 |

Olen kahden lapsen yh. Ostin aikoinaan erossa omakotitalomme kokonaan itselleni, koska halusin lapsille pysyvyyttä ja että koti pystyy samalla. Koulu, kaverit jne kaikki lähellä. Luokanopettajan palkasta maksan kaiken yksin. Pärjäämme ok.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta. Hänelläkin on omakotitalo, mutta asuu luonani 90% ajasta. Olen aina ajatellut, että maksamme molemmat oman talon menot ja se on ok. Olemme puhuneet naimisiin menosta jne ja molempien mielestä meillä on yksi yhteinen perhe ja mies pitää taloani kotinaan. Täällä on oma huone myös miehen tytölle.

Miehellä on paljon osakkeita, mutta on aina puhunut sijoituslainasta ja että haki sijoituslainaa osakkeisiin. On myös aina sanonut esim "ei tällä insinöörin palkalla juhlita ja pitäs kyllä etsiä toinen työ". Asuntolainastakin on puhunut. Olen saanut sellaisen käsityksen, että miehen rahatilanne ei ole kovin hyvä ja kaikki on velaksi. Olenkin sitten liian tyhmän kilttinä maksellut selvästi enemmän meidän kulujamme ja yrittänyt elää säästeliäästi.

No miehen vuositulot ovat ansiotyöstä yli 90.000€, lainanlyhennys omakotitalosta maksettu keväällä pois. Lainaa osakkeisiin 50t, mutta velattomasti osakkeita yli 200ke!!!!!! Nämä tuli tietoon koska kysyin aivan suoraan ja mies kertoi ja luuli mun tietäneen.

Mies on reilusti mua varakkaampi, mulla ei ole oikein mitään ja olen siis maksanut n 70% kaikesta. Miehen rahat vaan on sijoitettuna ja ylimääräisen sijoittaa..

Mun autosta hajosi moottori ja siihen meni kaikki säästöt. Samaan aikaan tuli lapsen 200€ leirikoulumaksu ja mies sitten sanoi "no kyllä mä voin LAINATA sulle sen, jos tarviit". Yhteinen perhe, yhteinen yritys... no en lainannut.

Olen luonteeltani vähän sinisilmäinen ja todella kiltti. Tyhmä.

Nyt vaan koen oloni todella loukatuksi. Syyttä vai suotta?

Kommentit (232)

Vierailija
141/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Ja kyllä, miehesi on "huijannut" sinua, oikeastaan puhunut myös totta että hänellä ei ole käteistä, mutta jättänyt kertomatta että johtuu siitä että hän sijoittaa kaiken. Nyt sinä ap olet edesauttanut miehen henkilökohtaisen omaisuuden kertymistä. Menkää toki naimisiin, mutta älä suostu avioehtoon ja mies myyköön oman asuntonsa niin hänelläkin on sitten varaa osallistua yhteisen kodin maksuihin enemmän.

Vierailija
142/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkee miäs. Ei oo mies eikä mikään tuommoinen loinen. Ryhditön.

Kotieläin sinulla siellä,on. Taitaa olla melkoinen puudeli, kun menet tuollaiseen....

Törkeä tyyppi. Ja sinä olet tossu, jos et vaadi jotain. Mieti ekaksi ihan rauhassa mikä olisi kohtuus. Vihaksi pistää sinun puolestasi.

Olisi se hyvä, jos osattaisiin puhua rahasta ihan vaan rahana. Jos on tuollaiset tuloerot, niin kyllä se isompi tuloinen maksaa suhteessa enempi eikä toisinpäin.

Olet mahdollistanut hänelle ne sijoittamiset, kun olet sinninyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen yh. Ostin aikoinaan erossa omakotitalomme kokonaan itselleni, koska halusin lapsille pysyvyyttä ja että koti pystyy samalla. Koulu, kaverit jne kaikki lähellä. Luokanopettajan palkasta maksan kaiken yksin. Pärjäämme ok.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä viisi vuotta. Hänelläkin on omakotitalo, mutta asuu luonani 90% ajasta. Olen aina ajatellut, että maksamme molemmat oman talon menot ja se on ok. Olemme puhuneet naimisiin menosta jne ja molempien mielestä meillä on yksi yhteinen perhe ja mies pitää taloani kotinaan. Täällä on oma huone myös miehen tytölle.

Miehellä on paljon osakkeita, mutta on aina puhunut sijoituslainasta ja että haki sijoituslainaa osakkeisiin. On myös aina sanonut esim "ei tällä insinöörin palkalla juhlita ja pitäs kyllä etsiä toinen työ". Asuntolainastakin on puhunut. Olen saanut sellaisen käsityksen, että miehen rahatilanne ei ole kovin hyvä ja kaikki on velaksi. Olenkin sitten liian tyhmän kilttinä maksellut selvästi enemmän meidän kulujamme ja yrittänyt elää säästeliäästi.

No miehen vuositulot ovat ansiotyöstä yli 90.000€, lainanlyhennys omakotitalosta maksettu keväällä pois. Lainaa osakkeisiin 50t, mutta velattomasti osakkeita yli 200ke!!!!!! Nämä tuli tietoon koska kysyin aivan suoraan ja mies kertoi ja luuli mun tietäneen.

Mies on reilusti mua varakkaampi, mulla ei ole oikein mitään ja olen siis maksanut n 70% kaikesta. Miehen rahat vaan on sijoitettuna ja ylimääräisen sijoittaa..

Mun autosta hajosi moottori ja siihen meni kaikki säästöt. Samaan aikaan tuli lapsen 200€ leirikoulumaksu ja mies sitten sanoi "no kyllä mä voin LAINATA sulle sen, jos tarviit". Yhteinen perhe, yhteinen yritys... no en lainannut.

Voi jessus mikä ilmiselvä provo. Otatteko tosiaan kritiikittömästi vastaan ihan mitä vain kuhan se tarkoittaa, että saatte päästää inhottavan miesvihanne vapaaksi??

Vierailija
144/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menköön asumaan omaan taloonsa lapsensa kanssa. Problem solved. Ei tule enää rahasta riitaa.

Vierailija
145/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkee miäs. Ei oo mies eikä mikään tuommoinen loinen. Ryhditön.

Kotieläin sinulla siellä,on. Taitaa olla melkoinen puudeli, kun menet tuollaiseen....

Törkeä tyyppi. Ja sinä olet tossu, jos et vaadi jotain. Mieti ekaksi ihan rauhassa mikä olisi kohtuus. Vihaksi pistää sinun puolestasi.

Olisi se hyvä, jos osattaisiin puhua rahasta ihan vaan rahana. Jos on tuollaiset tuloerot, niin kyllä se isompi tuloinen maksaa suhteessa enempi eikä toisinpäin.

Olet mahdollistanut hänelle ne sijoittamiset, kun olet sinninyt.

Osaatko yhtään ajatella omilla aivoilla? Ihan ilmiselvästi keksitty juttu.

Vierailija
146/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän sivuston naiset ovat kyllä sellainen lammaslauma, että rupeaa hävettämään, että olen itse nainen. Tämä kirjoitus on ilmiselvästi keksitty juttu. Epäilenpä jopa, että sen on keksinyt mies. Olen kuullut, että jotkut miehet tekee niitä kaveriporukassa huumorilla ja sitten nauravat teidän sikamies kommenteille ja kilometrien pituisille viestiketjuillenne provon perään. Ovat kyllä saaneet hyvät naurut tänään.

Vierailija
147/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan törkeää sun olettaa, että mies maksaa 200 € sun lapsen leiristä. Mitä miehen sijoituksiin tulee, niin hänellä on ihan oikeus sijoittaa omia rahojaan.

Miehet jatkuvasti maksavat seurusteluaikana enemmän menoja. Ei ne sen jälkeen odota, jotain kahdensadan sekkiä. Sinä olet näköjään olet ollut katkera joka pennistä jonka käytit ja pitänyt kirjaa.

Vierailija
148/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä nähdä sun laskelmat miten oot maksanut "70%" 😂😂😂 menoista. Vähän epäilen. Yleensä miesparat joutuu seurustellessa maksamaan 99% menoista riippumatta naisen tuloista.

Mä vähän epäilen, et oot joutunut maksamaan kerrankin elämässäsi puolet menoista ja oot ollut katkera tällaisesta tasa-arvoa vaativasta miehestä.

Vierailija
149/232 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus mikä ilmiselvä provo. Otatteko tosiaan kritiikittömästi vastaan ihan mitä vain kuhan se tarkoittaa, että saatte päästää inhottavan miesvihanne vapaaksi??

Onko sulla elämässä mitään muuta kuin huudella tuota miesvihajuttua joka paikkaan? Milloin sä  tajuat että yhteen yksilöön kohdistuva kritiikki kohdistuu vain  siihen yksilöön, ei koko  sukupuoleen?

Kannattaisko pitää taukoa palstasta jos otat ihan KAIKEN noin hlökohtaisesti?

Et sä mikään miessukupuolen esitaistelija ja lipunkantaja ole kun ainoa mitä saat näppikseltäsi on tuon yhden sanan toitottaminen tapauksissa joita se ei koske. Tsekkaa edes lääkityksesi.

Provolta tuo minustakin kuulostaa MUTTA tiedän tosielämästä vastaavia juttuja sen verran että aivan taatusti Suomessa ja muuallakin  on tälläkin hetkellä ihmisiä ihan samassa tilanteessa kuin aloittajan kuvailema.

Oma faijani maksatti vaimollaan kaiken ja säästi liiveihinsä kaiken mikä  irti  lähti.

Minä perin ne rahat ja käytin just siihen mihin huvitti, koska lapsuuteni elin kuin kerjäläinen.

Vierailija
150/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen aloittaja täällä. Ei ole provo. Siis voi hyvänen aika. No, toisaalta täällä kai luullaan aina kaikkea provoksi. Vai kertooko nuo provoepäilyt siitä, ettei kukaan irl voisi olla näin tyhmä?

No kissa nostettu eilen pöydälle. Mies meni todella vaikeaksi. Ei selvästikään siksi, että olisi kokenut narahtavansa jostain, vaan siksi, että ei oikein osannut käsitellä tilannetta. Kaikki tuli ihan puskan takaa. Olin itse sovitteleva ja asiallinen. En syyttävä. Lopultahan toinen sitten ensin koki olonsa todella loukatuksi. "Hyvä on. Anna sun tilinumero niin siirrän sulle kaikki mitä nyt sitten muka vaadit". Sanoin, ettei tässä nyt ole sellaisesta kyse. Ei ehkä ihan aikuisten oikeasti edes tajunnut, mitä on tehnyt väärin. Puolusteli sillä, että maksaa oman talonsa kulut. No kysyin, että sovitaanko jos hän maksaa joka toisen sähkölaskun ja vesilaskun. Mä maksan kyllä kiinteistöverot jne, koska kiinteistö on minun. Tämä sopi. Kysyin myös ostaako mun tytölle nyt laskettelusukset talveksi, koska sellaiset tarvitsee. Perustelin sillä, että tähän asti kaikki mun tytön tavarat ovat menneet hänen tytölleen.

Mies oli vähän huonolla tuulella ja outo koko illan. Sen verran tunnen häntä, ettei varmastikaan siksi, että joutuu maksajaksi. Siksi, että joutui pois mukavuusalueeltaan. Koki varmaan olonsa loukatuksi. Lisäksi on vähän sellainen, joka on aina ollut se joka pärjää, tietää ja johtaa, eikä ole tottunut kritiikkiin. Kotona on kyllä kiltti mies ja siis kotitöitä tekee kyllä.

Katsotaan..

Vierailija
151/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!

Hänen taloaan ei voi käyttää argumenttina, koska se ei ole yhteiskäytössä vaan vertautuu hänen sijoitussalkkuunsa tai kalliiseen harrastusvälineeseen. Miehen yksin valta ja vastuu siitä.

Vierailija
152/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö mies, että olet maksanut yhteisistä kuluista enemmän kuin oman osuuteesi vai oletko hienotunteisesti hoidellut raha-asiat hissukseen?

Mies ei ole tiennyt sun rahoistais ja sä et olet ollut yhtä kuutamolla miehen rahoista. Kun kaikki on mennyt tähän asti sujuvasti, niin kumpikaan ei ole kyselly mitään. Aika tyypillistä varsinkin miehille, ettei tällaisiin asioihin kiinnitetä huomiota. Kun homma sujuu niin se on ok.

Eihän nyt kyse ole kuin kommunikaatiokatkoksesta ja tarpeesta sopia asioita.

Vierailija
153/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että otit asian puheeksi. Nyt miehellä on mahdollista muuttua. Ja tosiaan reilua että osallistuu kuluihin edes tasapuolisesti.

Vierailija
154/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä nähdä sun laskelmat miten oot maksanut "70%" 😂😂😂 menoista. Vähän epäilen. Yleensä miesparat joutuu seurustellessa maksamaan 99% menoista riippumatta naisen tuloista.

Mä vähän epäilen, et oot joutunut maksamaan kerrankin elämässäsi puolet menoista ja oot ollut katkera tällaisesta tasa-arvoa vaativasta miehestä.

Eivät maksa. Kyllä se menee niin, että jos mies tarjoaa jtoain ensimmäisellä kerralla, tarjoaa nainen seuraavalla kerralla. Jos sinusta tuntuu, että maksat kaiken aina yksin, niin älä treffaille persaukisia naisia. Suomalaiset naiset opiskelevat ja käyvät töissä sekä maksavar osuutensa kuluista.

Vierailija
155/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoithan myös siitä leirikoulumaksusta, miten pahalta tuntui, kun tarjosi rahaa lainaksi, sen jälkeen, kun sinä olet maksellut hänen lapselleen vaikka ja mitä.

Vierailija
156/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole isäpuolen homma elättää naisen omia lapsia. Mies ei oo huijannu

Vierailija
157/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole elättänytkään. Sen sijaan äitipuoli on elättänyt miehen lasta.

Vierailija
158/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän sivuston naiset ovat kyllä sellainen lammaslauma, että rupeaa hävettämään, että olen itse nainen. Tämä kirjoitus on ilmiselvästi keksitty juttu. Epäilenpä jopa, että sen on keksinyt mies. Olen kuullut, että jotkut miehet tekee niitä kaveriporukassa huumorilla ja sitten nauravat teidän sikamies kommenteille ja kilometrien pituisille viestiketjuillenne provon perään. Ovat kyllä saaneet hyvät naurut tänään.

Otan osaa jos oikeasti joku miesporukka ei keksi muuta viihdykettä keskenään. Tosimiehille luulis olevan parempaakin tekemistä kun kirjoitella provoja vauva.fi:lle.

Ja itse taidat kuulua siihen porukkaan, joka häpeää kaikkea itsestään alkaen.

Vierailija
159/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole elättänytkään. Sen sijaan äitipuoli on elättänyt miehen lasta.

Ja miestä.

Vierailija
160/232 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Alkuperäinen aloittaja täällä. Ei ole provo. Siis voi hyvänen aika. No, toisaalta täällä kai luullaan aina kaikkea provoksi. Vai kertooko nuo provoepäilyt siitä, ettei kukaan irl voisi olla näin tyhmä?

No kissa nostettu eilen pöydälle. Mies meni todella vaikeaksi. Ei selvästikään siksi, että olisi kokenut narahtavansa jostain, vaan siksi, että ei oikein osannut käsitellä tilannetta. Kaikki tuli ihan puskan takaa. Olin itse sovitteleva ja asiallinen. En syyttävä. Lopultahan toinen sitten ensin koki olonsa todella loukatuksi. "Hyvä on. Anna sun tilinumero niin siirrän sulle kaikki mitä nyt sitten muka vaadit". Sanoin, ettei tässä nyt ole sellaisesta kyse. Ei ehkä ihan aikuisten oikeasti edes tajunnut, mitä on tehnyt väärin. Puolusteli sillä, että maksaa oman talonsa kulut. No kysyin, että sovitaanko jos hän maksaa joka toisen sähkölaskun ja vesilaskun. Mä maksan kyllä kiinteistöverot jne, koska kiinteistö on minun. Tämä sopi. Kysyin myös ostaako mun tytölle nyt laskettelusukset talveksi, koska sellaiset tarvitsee. Perustelin sillä, että tähän asti kaikki mun tytön tavarat ovat menneet hänen tytölleen.

Mies oli vähän huonolla tuulella ja outo koko illan. Sen verran tunnen häntä, ettei varmastikaan siksi, että joutuu maksajaksi. Siksi, että joutui pois mukavuusalueeltaan. Koki varmaan olonsa loukatuksi. Lisäksi on vähän sellainen, joka on aina ollut se joka pärjää, tietää ja johtaa, eikä ole tottunut kritiikkiin. Kotona on kyllä kiltti mies ja siis kotitöitä tekee kyllä.

Katsotaan..

Nyt alkaa miehellä mökötys, ylityöt, harrastukset ja enmäjaksat. Alkaa viettää omalla talollaan enemmän aikaa. Näpäyttelee sieltä täältä "mähän nää maksan" keljuilua. Ei vastaa puheluihin eikä viesteihin koska on niin paljon töitä että saa kaikki maksettua, tuokin sanotaan rähjäten. Tekee överiostoksia itselleen tai varaa matkoja vain hänelle ja tyttärelle. Sun ostoksista alkaa naljailu ja huokailu tyyliin "luuletko näyttäväs hyvältä tossa" ja " kas kun ei rahat riitä".

Häneellä on ollut niin makeat kissanpäivät ja on pöyristynyt nyt kun puutuit tilanteeseen.

Kerro kk päästä miten menee....