Miksi Cheek on ainoa suomalainen räppäri, jota vihataan "kateuden takia"? Olisiko se todellinen syy kuitenkin joku muu kuin kateus?
Miksei esim. Elastista tai hänen musiikkiaan vihata ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa kuin Cheekiä ja hänen tuotantoaan? Elastinen on myös menestynyt, ollut mukana Vain elämää -sarjassa ja ansainnut kohtuullisen omaisuuden.
Jostain kumman syystä Cheek-raasu on aina se, jota vihataan. MIKSI? :D Kateus on huono argumentti, koska yhtä lailla vihaajat voisivat vihata Elastista.
Voisiko se Cheek-viha johtua siitä, että hän tekee ihan armottoman huonoa musiikkia ja sanoittaa ne nolommin kuin ekasta seurustelusuhteestaan eronnut mopopoika? :D
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cheek on vähän niinkuin Minttu Räikkönen tai Martina Aitolehti. Joku nousukasmaisuus ja epäaitous loistaa heistä läpi. Jotenkin se luxustyyli on liian päälle liimattua ja persoona vaikuttaa hyvin kovalta.
Kenen siivellä Cheek on nostattanut mainettaan?
Miksi menet ohi aiheen, en väittänyt missään kohtaan noin. Vastasin vaan kysymykseen, miksi en pidä Cheekistä.
Enkä mä väittänyt et sä tekisit niin. Muistutin vaam että Cheek on luonu juttunsa ilman puolisoo, kuten tuo Minttis.
Ei kannata muistutella, jos menet noin ohi aiheen. Sitäpaitsi Martina on luonut juttunsa ja julkisuutensa jo ennenkuin tapasi Stefun. Se voiko hän ylpeillä aiheella, on sitten toinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cheek on vähän niinkuin Minttu Räikkönen tai Martina Aitolehti. Joku nousukasmaisuus ja epäaitous loistaa heistä läpi. Jotenkin se luxustyyli on liian päälle liimattua ja persoona vaikuttaa hyvin kovalta.
Miksi menet ohi aiheen, en väittänyt missään kohtaan noin. Vastasin vaan kysymykseen, miksi en pidä Cheekistä.
Enkä mä väittänyt et sä tekisit niin. Muistutin vaam että Cheek on luonu juttunsa ilman puolisoo, kuten tuo Minttis.
Ei kannata muistutella, jos menet noin ohi aiheen. Sitäpaitsi Martina on luonut juttunsa ja julkisuutensa jo ennenkuin tapasi Stefun. Se voiko hän ylpeillä aiheella, on sitten toinen asia.
No, sä tuskin oot mikään kertomaan mitä voin kirjoittaa. Niin kauan, kun pysyn säännöissä🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meidän pöytien väliin ne lyö verhon
Koska toiset ostaa pullon toiset yökerhon
Ei puutteit, tehää mite muut ei
Coolein, smoothein yössä ku Bruce Wayne
Payday aina mestoilla, mayday mä en nää estoja neideilt
Taas ihan yhtäccii kääntyy lesboja streiteiks
Dokasin ja boolasin ja skoolasin taas kovaa niissä mokasin ja huomen olo ku ois ollu kolarissa"Minkä ikäiset yleensä kuuntelee tällaisilla sanoituksilla olevaa musiikkia (jos kuuntelee)?
Todella lapsellista. Robinillakin on aikuisemmat sanoitukset."Oon venannut työtä, monta yötä
Kiristelly vanhaa vyötä
Pilkku tuli, on jo myöhä
Olkoon mulle Luoja myötä
Housut roikkuu, himaa hoippuu
Otin naukkuu, koira haukkuu
Käytävässä kaikuu, työtön tarvii saikkuu
Nainen nukkuu kunnes herää,
sit se suuttuu, otetaa erää,
sama juttu, haista vittu
Kamas kerää, se huutaa perää"Tässäpä nerokasta riimittelyä.
Tässä siis Laineen Kasperin lyriikoita. On se vain niin paljon parempaa kuin mikään Cheekin biisi koskaan. :D
Erona vaan se, että Kasperi osaa räpätä, Jare ei.
No siitä minä en sitten tiedä. Nyt puhuttiin lyriikoista, jotka kuulemma ovat keskivertoräppärillä ihan heittäen laadukkaampia kuin Cheekillä.
Kuulema? Keltä kuulit?
Ihan kuules tuolta ketjun alusta. Esimerkiksi aloitusviestissä sanottiin, että Cheekiä vihataan erityisen huonojen lyriikoiden takia, mutta tämä ei sitten päde esim Elastiseen.
Pidät luotettavana lähteenä tätä palstaa🤔
Miten niin luotettavana lähteenä? Siksihän juuri kyselen ja kyseenalaistankin, koska en pidä tätä luotettavana lähteenä, vaan olen nyt pyytänyt niitä esimerkkejä. Mutta jos sinusta tuo väite on puppua, niin arvostan mielipidettäsi. Eli ei Cheek nyt mitenkään tavattoman huono lyyrikko muihin räppäreihin verrattuna ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nytkö nämä laatulyriikoiden tunnistajat katosivat. Olipa taas yllättävää.
En ole koskaan pitänyt Laineen Kasperista.
Asa on ehkä paras suomalainen miesräppäri lyriikoiltaan..oletko hänen tuotantoonsa tutustunut?Okei. Tuo näyttää jo erilaiselta. Tulee mieleen CMX:n lyriikat. Herää vain kysymys, ymmärrättekö te oikeasti, mitä noissa sanotaan, vai onko hienous juuri siinä, ettei niistä ymmärrä mitään. Itse asiassa en edes ole varma ymmärränkö yksittäiset sanat oikein.
Esim
"Mä uppoon usvaa, hiivin mä mustaa
Lapuan vastatuuli kollektiiville tuskaa
Puhallan puskaan, ristilippu ruskaa
Ei maata millä maata
Eikä maata mille rustaa
Ei kellää suojaa, hautamme suolaa
Potkin portahiksi laumamme suomaa
Laseis kuolaa, aseissa kuonaa
Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"Mitä nuo sanat ovat? Verbejä vai substantiiveja.
Minä Turkulaisena ainakin ymmärrän hyvin. Mistä tuon sanoittaja on kotoisin?
Et silti viitsinyt vastata, ovatko nuo verbejä vai substantiiveja. "Paljasjalka luomaa?"
Mikset vastannut kysymykseeni. En voi antaa sinulle vastausta ennen kuin tiedän asian.
Helsingistä näköjään. Anteeksi, luulin, että se on retorinen kysymys. Oletin, että voisit vastata, kun kerran sanoit ymmärtäväsi.
Aah, no sitten voi olla, että menen täysin metsään, mutta Turun murteessa sanat lyhennetään noin. Siksi sanat kuulostavat minusta loogiselta.
Niin, kyllä minä ymmärrän, että ne voivat olla jotain lyhenteitä, mutta mitä ne tuossa yhteydessä tarkoittavat ja ovatko ne nyt verbejä vai substantiiveja.
Mitä tarkoittaa lause: "Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"? Ymmärrän jokaisen sanan merkityksen, mutta yhdessä tuossa ei ole mitään järkeä.
Luulisin että molempia, mutta koska tulkitsen ne omalta kantiltani, niin voi olla että olen täysin hakoteillä. Tuota lausetta minäkään en tajunnut.:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Meidän pöytien väliin ne lyö verhon
Dokasin ja boolasin ja skoolasin taas kovaa niissä mokasin ja huomen olo ku ois ollu kolarissa"Minkä ikäiset yleensä kuuntelee tällaisilla sanoituksilla olevaa musiikkia (jos kuuntelee)?
Todella lapsellista. Robinillakin on aikuisemmat sanoitukset."Oon venannut työtä, monta yötä
Kiristelly vanhaa vyötä
Pilkku tuli, on jo myöhä
Olkoon mulle Luoja myötä
Housut roikkuu, himaa hoippuu
Otin naukkuu, koira haukkuu
Käytävässä kaikuu, työtön tarvii saikkuu
Nainen nukkuu kunnes herää,
sit se suuttuu, otetaa erää,
sama juttu, haista vittu
Kamas kerää, se huutaa perää"Tässäpä nerokasta riimittelyä.
Tässä siis Laineen Kasperin lyriikoita. On se vain niin paljon parempaa kuin mikään Cheekin biisi koskaan. :D
Erona vaan se, että Kasperi osaa räpätä, Jare ei.
No siitä minä en sitten tiedä. Nyt puhuttiin lyriikoista, jotka kuulemma ovat keskivertoräppärillä ihan heittäen laadukkaampia kuin Cheekillä.
Kuulema? Keltä kuulit?
Ihan kuules tuolta ketjun alusta. Esimerkiksi aloitusviestissä sanottiin, että Cheekiä vihataan erityisen huonojen lyriikoiden takia, mutta tämä ei sitten päde esim Elastiseen.
Pidät luotettavana lähteenä tätä palstaa🤔
Miten niin luotettavana lähteenä? Siksihän juuri kyselen ja kyseenalaistankin, koska en pidä tätä luotettavana lähteenä, vaan olen nyt pyytänyt niitä esimerkkejä. Mutta jos sinusta tuo väite on puppua, niin arvostan mielipidettäsi. Eli ei Cheek nyt mitenkään tavattoman huono lyyrikko muihin räppäreihin verrattuna ole.
Joo sori. Provosoiduin turhasta. Uskon että oot ihan hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sä tuskin oot mikään kertomaan mitä voin kirjoittaa. Niin kauan, kun pysyn säännöissä🤗
Lähinnä ihmettelin, että miksi vääristelet asioita, mutta sellaisia osa Cheekin faneista on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asa on ehkä paras suomalainen miesräppäri lyriikoiltaan..oletko hänen tuotantoonsa tutustunut?Okei. Tuo näyttää jo erilaiselta. Tulee mieleen CMX:n lyriikat. Herää vain kysymys, ymmärrättekö te oikeasti, mitä noissa sanotaan, vai onko hienous juuri siinä, ettei niistä ymmärrä mitään. Itse asiassa en edes ole varma ymmärränkö yksittäiset sanat oikein.
Esim
Ei maata millä maata
Eikä maata mille rustaa
Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"Mitä nuo sanat ovat? Verbejä vai substantiiveja.
Et silti viitsinyt vastata, ovatko nuo verbejä vai substantiiveja. "Paljasjalka luomaa?"
Mikset vastannut kysymykseeni. En voi antaa sinulle vastausta ennen kuin tiedän asian.
Helsingistä näköjään. Anteeksi, luulin, että se on retorinen kysymys. Oletin, että voisit vastata, kun kerran sanoit ymmärtäväsi.
Aah, no sitten voi olla, että menen täysin metsään, mutta Turun murteessa sanat lyhennetään noin. Siksi sanat kuulostavat minusta loogiselta.
Niin, kyllä minä ymmärrän, että ne voivat olla jotain lyhenteitä, mutta mitä ne tuossa yhteydessä tarkoittavat ja ovatko ne nyt verbejä vai substantiiveja.
Mitä tarkoittaa lause: "Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"? Ymmärrän jokaisen sanan merkityksen, mutta yhdessä tuossa ei ole mitään järkeä.
Luulisin että molempia, mutta koska tulkitsen ne omalta kantiltani, niin voi olla että olen täysin hakoteillä. Tuota lausetta minäkään en tajunnut.:D
Täh? Äskenhän sanoit, että ymmärsit ihan hyvin. Nyt sitten et ymmärtänytkään. Entäs nuo muut kohdat? Ymmärsitkö niitäkään, vai valehtelitko niidenkin kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
En vihaa ketään, mutta kyllä se ottaa päähän kun yksi on niin hyvä huijaamaan ihmisiltä rahat pois, ja itse en samaan pysty.
Tai en ole yrittänyt, mutta jokin häveliäisyys ei anna mennä toisten lompakolle ryöstämään rahat surkeilla riimityksillä joissa ei ole edes näön vuoksi melodiaa.
Siis mitä helvetin huijaamista?
Kertokaa nyt joku oikeasti mikä tää jonkun keksimä "huijaaminen" tarkoittaa?
Paskat riimit, musiikki ja niillä rahastus? Anteeksi vain mutta oletko juuri SINÄ oikeutettu määrittelemään kenen riimit ja musiikki on sitä oikeaa ja mikä "sitä paskaa" ?
Olen ollut lukuisilla Cheekin keikoilla, nähnyt hänet kasvotusten, enkä koe näin vuosienkaan jälkeen että keikoista olisi minua "huijattu."
Nämä vihaajat on lähinnä heitä jotka vänkää ja vänkää vastaan, eikä kenelläkään heistä ole faktaa eikä muutakaan tietämystä asioihin.
Sitä paitsi, jos joku artisti/bändi on sulle yhdentekevä, koska et OIKEASTI pidä siitä, niin et sä käytä aikaasi haukkumalla sitä eri foorumeilla tai Facebookissa. Nielkää ylpeytenne, joku tienas enemmän kuin te, sai tehdä työkseen rakastamaansa juttua, eikä joudu kituuttamaan töissä itseään 8-16 joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelin, että miksi vääristelet asioita, mutta sellaisia osa Cheekin faneista on.
Joo no väärää puuta nyt haukut. En oo fani. En oo ikinä käynyt keikallaan, en tunne kuin eniten soineet laulut.
Cheekillä oli sentään oma juttunsa, mutta vaikuttaa siltä, että Lukas Leon yrittää olla epätoivoisesti uusi Eminem.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim
Ei maata millä maata
Eikä maata mille rustaa
Täh? Äskenhän sanoit, että ymmärsit ihan hyvin. Nyt sitten et ymmärtänytkään. Entäs nuo muut kohdat? Ymmärsitkö niitäkään, vai valehtelitko niidenkin kohdalla?
Voi tsiisus kanssasi. Sanoin, että minusta ne tuntuu Turun murteelta ja siksi loogiselta omaan korvaani, mutta jos kirjoittaja on Hesasta niin tuskin arvioni osuu oikeaan. Siksi kysyin, mistä hän on kotoisin.
Eli ketjun yhteenveto:
- Kukaan ei osaa selittää, miten Cheek huijaa
- On olemassa Cheekiä parempia räplyyrikoita, joita on kahdenlaisia:
1) Esim Laineen Kasperi (jonka lyriikat omaan silmääni näyttävät ihan samanlaiselta "housut tippuu" -osastolta kuin Cheekilläkin)
2) Esim Asa, jonka lyriikoista kukaan ei oikeasti ymmärrä mitään (tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim
Ei maata millä maata
Eikä maata mille rustaa
Voi tsiisus kanssasi. Sanoin, että minusta ne tuntuu Turun murteelta ja siksi loogiselta omaan korvaani, mutta jos kirjoittaja on Hesasta niin tuskin arvioni osuu oikeaan. Siksi kysyin, mistä hän on kotoisin.
No mikset nyt vain voi sanoa, miten sinä tuon kohdan ymmärrät, jos se nyt on sinusta tosi looginen? :D
Hienosti tuotteistettu henkilö, pisteet siitä.
Musiikillisesti ei minun juttu.
En vihaa häntä, hän on minulle nolla. Voisi kävellä kadulla vastaan enkä tunnistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Eli ketjun yhteenveto:
- Kukaan ei osaa selittää, miten Cheek huijaa
- On olemassa Cheekiä parempia räplyyrikoita, joita on kahdenlaisia:
1) Esim Laineen Kasperi (jonka lyriikat omaan silmääni näyttävät ihan samanlaiselta "housut tippuu" -osastolta kuin Cheekilläkin)
2) Esim Asa, jonka lyriikoista kukaan ei oikeasti ymmärrä mitään (tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa?)
Saisiko alapeukuttajilta jotain kommenttia myös. Jo tuolla alkusivuilla sanoin, että keskustelu on mahdotonta, kun kukaan ei perustele ja vastaa mitenkään, vaan kierrellään.
Eniten ihmetyttää se miten jengi jaksaa vaahdota ja vihata, vaikka "ei paljo kiinnosta" kumminkaan :D
Itse en kuuntele cheekkiä sen kummemmin, mitä nyt joskus sattuu radiosta kohdalle joku kappale, en ole käynyt konsertissa, mutta empä nyt tunne sen suurempaa vihaa tai yhtään mitään tunteita tyyppiä kohtaan, katoin jopa telkkarista tän parjatun konsertin eilen, ihan mielenkiinnosta.
En jaksaisi vängätä sivukaupalla makuasioista, kuten eräät täällä. Ihan kuin se muka joskus päättyisi siihen, että vastapuoli sanoo, että "okei, ootte oikeessa, ihan kamalaa musiikkia, en enää pidäkään tästä.". Voi hyvänen aika, jo lapsille opetetaan, että makuasioista voi toki KESKUSTELLA, mutta voittajaa siitä keskustelusta ei saa leivottua millään. Hyväksykääs nyt se ens alkuun ja parempaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa Cheekkiä, se on todella voimakas sana, mutta sanotaan että inhoan hänestä saamaani kuvaa.
Ylimielinen, naisia esineellistävä, materiaa palvova.Tämä. En ole kateellinen, en vain pidä siitä mitä Cheek edustaa. Ylimielisyyttä,sovinismia,naisen esineellistämistä ja naisvihaa, materian palvontaa, pinnallisuutta..
Olen hämmentynyt,ärsyyntynyt ja myös hieman ahdistunut siitä että jotkut naiset haluavat itse edistää tälläistä naisvihaa.Mutta tuolla konseptilla saa naisia, ei olemalla kivapoika. Suullaan naiset tuomitsee, p1llullaan palkitsee..
Olet oksettava kuten esikuvasi poskikin.
Vierailija kirjoitti:
Cheek ja Elastinen ovat yhtä hyviä.
Todisteena tähän lainaus lauluyhtye Profeettojen ikivihreästä klassikosta
Yhtäccii:"Meidän pöytien väliin ne lyö verhon
Dokasin ja boolasin ja skoolasin taas kovaa niissä mokasin ja huomen olo ku ois ollu kolarissa"
Voi hyvä luoja, onhan tämä vitsi???