Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Cheek on ainoa suomalainen räppäri, jota vihataan "kateuden takia"? Olisiko se todellinen syy kuitenkin joku muu kuin kateus?

Vierailija
26.08.2018 |

Miksei esim. Elastista tai hänen musiikkiaan vihata ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa kuin Cheekiä ja hänen tuotantoaan? Elastinen on myös menestynyt, ollut mukana Vain elämää -sarjassa ja ansainnut kohtuullisen omaisuuden.

Jostain kumman syystä Cheek-raasu on aina se, jota vihataan. MIKSI? :D Kateus on huono argumentti, koska yhtä lailla vihaajat voisivat vihata Elastista.

Voisiko se Cheek-viha johtua siitä, että hän tekee ihan armottoman huonoa musiikkia ja sanoittaa ne nolommin kuin ekasta seurustelusuhteestaan eronnut mopopoika? :D

Kommentit (337)

Vierailija
101/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä lisää Laineen Kasperia: 

"Postinjakaja hei! Jätä jämät,

Kato eihän tääl oo muitakaan hereillä"

Istun sillan alla savut taskussa

Katon miten ne lentää -- ne lentää --

Ei vittu!

Jos maailma on näin kaunis

Jos maailma on näin kaunis

On pakko laittaa silmät kii

Voisiko joku oikeasti kertoa, millä tavalla tämä nyt on sitten parempaa? Minulle ei nyt vain aukene. 

Vierailija
102/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä yksi lainaus Laineen Kasperilta: 

Mikä mesta tää on, ooo

Oon puheenjohtaja, korkein oikeus

Tän valtakunnan jeesus ja zeus

Oon kuningas täällä, sieluni krunikassa

Ja yks miljoonasta tuolla todellisuudessa

Tääl on lämmintä, kesä aina aluillaan

Viidakko vaan kasvaa miun vaasankaduilla

Naiset on bikineissä sieluni rannoilla

Ja kauniit niistä pysyy meikälaisen kannoilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nytkö nämä laatulyriikoiden tunnistajat katosivat. Olipa taas yllättävää. 

104/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheek on liian ylimielisen oloinen. Pisteet tietysti siitä, kun lahjoitti rahaa lastensairaalaa varten. En kuuntele räppiä, en ulkomaalaista enkä kotimaistakaan.

Näytä minulle räppäri, joka ei vaikuta ylimieliseltä. Se kuuluu siihen genreen, että nimenomaan vaikutetaan ylimieliseltä, ollaan parasta mitä maa päällään kantaa jne:)

Kuunnelkaa Cheekin haastatteluja ajatuksella, niin ymmärrätte, että kyseessä on vain tavallinen suomalainen mies, jolla on hyvä itsetunto ja hän on saanut tienattua elantonsa asialla mitä hän rakastaa. 

Vierailija
105/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt Laineen Kasperista.

Asa on ehkä paras suomalainen miesräppäri lyriikoiltaan..oletko hänen tuotantoonsa tutustunut?

Vierailija
106/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VihaajatVihaa kirjoitti:

kyseessä on vain tavallinen suomalainen mies, jolla on hyvä itsetunto ja hän on saanut tienattua elantonsa asialla mitä hän rakastaa.

Tavallinen aikuinen suomalainen mies ei rakasta sanoittaa monta levyllistä musiikkia minkä pääsanoma on itsekehu ylimielisellä asenteella. Sairasta se on. Vielä sairaampi toki se joka jaksaa näitä vuodesta toiseen kuunnella.

Vierailija
107/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt Laineen Kasperista.

Asa on ehkä paras suomalainen miesräppäri lyriikoiltaan..oletko hänen tuotantoonsa tutustunut?

Okei. Tuo näyttää jo erilaiselta. Tulee mieleen CMX:n lyriikat. Herää vain kysymys, ymmärrättekö te oikeasti, mitä noissa sanotaan, vai onko hienous juuri siinä, ettei niistä ymmärrä mitään. Itse asiassa en edes ole varma ymmärränkö yksittäiset sanat oikein. 

Esim 

"Mä uppoon usvaa, hiivin mä mustaa

Lapuan vastatuuli kollektiiville tuskaa

Puhallan puskaan, ristilippu ruskaa

Ei maata millä maata

Eikä maata mille rustaa

Ei kellää suojaa, hautamme suolaa

Potkin portahiksi laumamme suomaa

Laseis kuolaa, aseissa kuonaa

Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"

Mitä nuo sanat ovat? Verbejä vai substantiiveja. 

Vierailija
108/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laineen Kasperista en pidä. Ruger Hauerin, Pyhimyksen ja Asan sanoituksista pidän. Tässä pätkiä:

"

En ole koskaan maistanut karambolaa

Vaikka olen useasti sellaiseen törmännyt

Sanoin, ja huomasin silmäni periferiassa niskasi ojentuvan kohti

Olin juuri kääntymässä ottamaan vastaan suudelmasi

Kun horisontti kalpeni valkoiseksi

Ja paineaalto vei sinut pois

Minä sen sijaan mutiloituneena

Syntiin langenneena, logoihin leimaantuneena

Olin nollissa, upouutena olmina

Piikivi hollilla, savitauluun tekstaan skeeman

Luon omat lakini, "fuck faktat", sanoo fakiiri

Navaton natiivi, alaston Kari Satiiri

Enkä puukuvia pyllistä tai kumarra

Nään ruman rumana, on enää yks jumala"

"

Mielen onkaloissa kantamassa lyhtyy

Tunnelin päässä meidän ajatukset yhtyy

Tän valon heittäjällä halogeeni pilvissäki

Hullunkiilto silmissäni dynamosta sisälläni

Atomiajan ihmisii, penikanparkoja

Jalkoja arkoja alko vaan tarpomaan

Kasvaa ylämäki ja lehdet koivuun

Hiljaisuudessani kompastumas prokapoimuun

Ja mieli tulee aina rymisten alas

Katukiven kuoppaa, kuokkaan takas

Katuja kasetille, satuja tapetille

Lapinlahden linnut haisee huoltoasemille

Voi polonen kotosen kokonen

Vierittää sydämeltä kallion rososen

Pysäytä kyyneleesi paikoilleen ilmaan

Sanani kajahtanu kaikumassa iltaan"

"

Mitä minä kuuseen kurkottaja huolin. Turhaan murheet paino mua jo ennen ku mä kuolin. Ne kerkee murehtii ku napsahtaa. Katajaan kapsahtaa, ku potkin alta nurin tuolin. Ihmisparka, mieli vielä tiedolle arka. Maksatko mietteistäni markan? Aamulla asennettiin aivoihin salpa. Ihmishenki on niin halpa. Elämä on puoliks typerii unelmii. Puoliks harmaata vastuuta, tilastolukemii. Mummo toi kukkapuketin. Jos sä viet mut pois mukanas, laitan ympärille rusetin. Lisää vettä myllyyn. Lisää muiden päätöksiä, piikkejä pyllyyn. Mun mieli kyllästyny myrkkyyn. Mä kutsun tohtoritädin mun kans kylkiäiskylpyyn.

Mä en tienny miten pysähtyy, nauttii hetkestä. Mieli teki omat esteensä. Juoksen karkuun tai juoksen perässä. Aistit tylsinä mut hampaat veressä. Vaikka yritin, ei aika pysähtynyt viisareissa roikkumalla. Nyt on valkeat seinät ja kukat ikkunalla. Voisinpa juoksennella auringon alla."

Vierailija
109/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen nainen ja seurannut Cheekin uraa jo teini-ikäisestä asti. Kieltämättä turhauttaa ihmiset jotka eivät varsinaisesti Cheekin musiikkia edes kuuntele tai tietävät vain sen radiossa rekutettavan rahamässäily-bileanthemin kuulematta koskaan niitä parhaita biisejä, joista merkittävä osa kertoo mielenterveysongelmista ja elämän muista varjopuolista. Ja onhan Cheek ihan objektiivisesti ajateltuna yksi Suomen parhaita räppääjiä riimeineen, mutta ilmeisesti pitäisi olla blossesta tarinoiva itä-Helsingin narkkilarppari että musiikillinen tuotanto olisi jotain suurta kulttuuria

Niinpä. Tässäkin ketjussa on lainattu jonkun ryyppybiisin lyriikoita, mutta kyllähän noita ryyppylyriikoita näkyy löytyvän näiltä ketjussa arvostetuiksi mainituiltakin räppäreiltä. Itse lainasin tuonne pienen pätkän, kun housut putoo ja koira haukkuu ja nainen huusi haista *v*. Ei ollut muuten Cheekin biisistä se lainaus, vaan tässä ketjussa mainitun laatulyyrikon. 

Aina yhtä hauskaa nähdä näitä itä-Helsingin räppireiskoja joilla on 100k vuositulot, asunto Punavuoressa, rahaa palaa vaikka millä mitalla ja silti räpäytellään rännittämisestä ja persaukisesta nistifantasiasta. Palefacekin on pankkiirin poika ja leikkii silti jotain työläisaktivistia. 

Ketä nämä ovat?

Olihan Wahlroosikin kommunisti ja sittemmin kova kapitalisti. Sinulle se ei käy, koska sinun omat mielipiteesi eivät ole muuttunueet viisivuotiaan mustavalkoisesta maailmasta niin muidenkaan ei saa.

Vierailija
110/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä oisin sä, kyl mäki olisin mun kaa

Kyl mä, kyl mä, kyl mäki olisin mun kaa

Jos mä oisin sä, kyl mäki olisin mun kaa

Kyl-kyl-kyl mäki, kyl mäki olisin mun kaa

liiku - ku mä laitan livee

liiku - meil on aina bileet

liiku - liiku paitas hikee

liiku - liiku, liiku, liiku

-Cheek

Vierailija
111/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen nainen ja seurannut Cheekin uraa jo teini-ikäisestä asti. Kieltämättä turhauttaa ihmiset jotka eivät varsinaisesti Cheekin musiikkia edes kuuntele tai tietävät vain sen radiossa rekutettavan rahamässäily-bileanthemin kuulematta koskaan niitä parhaita biisejä, joista merkittävä osa kertoo mielenterveysongelmista ja elämän muista varjopuolista. Ja onhan Cheek ihan objektiivisesti ajateltuna yksi Suomen parhaita räppääjiä riimeineen, mutta ilmeisesti pitäisi olla blossesta tarinoiva itä-Helsingin narkkilarppari että musiikillinen tuotanto olisi jotain suurta kulttuuria

Niinpä. Tässäkin ketjussa on lainattu jonkun ryyppybiisin lyriikoita, mutta kyllähän noita ryyppylyriikoita näkyy löytyvän näiltä ketjussa arvostetuiksi mainituiltakin räppäreiltä. Itse lainasin tuonne pienen pätkän, kun housut putoo ja koira haukkuu ja nainen huusi haista *v*. Ei ollut muuten Cheekin biisistä se lainaus, vaan tässä ketjussa mainitun laatulyyrikon. 

Aina yhtä hauskaa nähdä näitä itä-Helsingin räppireiskoja joilla on 100k vuositulot, asunto Punavuoressa, rahaa palaa vaikka millä mitalla ja silti räpäytellään rännittämisestä ja persaukisesta nistifantasiasta. Palefacekin on pankkiirin poika ja leikkii silti jotain työläisaktivistia. 

Ketä nämä ovat?

Olihan Wahlroosikin kommunisti ja sittemmin kova kapitalisti. Sinulle se ei käy, koska sinun omat mielipiteesi eivät ole muuttunueet viisivuotiaan mustavalkoisesta maailmasta niin muidenkaan ei saa.

Ja miten se, että isä on pankinjohtaja, tekee pojasta huonon työläisaktivistin?

Vierailija
112/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laineen Kasperista en pidä. Ruger Hauerin, Pyhimyksen ja Asan sanoituksista pidän. Tässä pätkiä:

"

En ole koskaan maistanut karambolaa

Vaikka olen useasti sellaiseen törmännyt

Sanoin, ja huomasin silmäni periferiassa niskasi ojentuvan kohti

Olin juuri kääntymässä ottamaan vastaan suudelmasi

Kun horisontti kalpeni valkoiseksi

Ja paineaalto vei sinut pois

Minä sen sijaan mutiloituneena

Syntiin langenneena, logoihin leimaantuneena

Olin nollissa, upouutena olmina

Piikivi hollilla, savitauluun tekstaan skeeman

Luon omat lakini, "fuck faktat", sanoo fakiiri

Navaton natiivi, alaston Kari Satiiri

Enkä puukuvia pyllistä tai kumarra

Nään ruman rumana, on enää yks jumala"

"

Mielen onkaloissa kantamassa lyhtyy

Tunnelin päässä meidän ajatukset yhtyy

Tän valon heittäjällä halogeeni pilvissäki

Hullunkiilto silmissäni dynamosta sisälläni

Atomiajan ihmisii, penikanparkoja

Jalkoja arkoja alko vaan tarpomaan

Kasvaa ylämäki ja lehdet koivuun

Hiljaisuudessani kompastumas prokapoimuun

Ja mieli tulee aina rymisten alas

Katukiven kuoppaa, kuokkaan takas

Katuja kasetille, satuja tapetille

Lapinlahden linnut haisee huoltoasemille

Voi polonen kotosen kokonen

Vierittää sydämeltä kallion rososen

Pysäytä kyyneleesi paikoilleen ilmaan

Sanani kajahtanu kaikumassa iltaan"

"

Mitä minä kuuseen kurkottaja huolin. Turhaan murheet paino mua jo ennen ku mä kuolin. Ne kerkee murehtii ku napsahtaa. Katajaan kapsahtaa, ku potkin alta nurin tuolin. Ihmisparka, mieli vielä tiedolle arka. Maksatko mietteistäni markan? Aamulla asennettiin aivoihin salpa. Ihmishenki on niin halpa. Elämä on puoliks typerii unelmii. Puoliks harmaata vastuuta, tilastolukemii. Mummo toi kukkapuketin. Jos sä viet mut pois mukanas, laitan ympärille rusetin. Lisää vettä myllyyn. Lisää muiden päätöksiä, piikkejä pyllyyn. Mun mieli kyllästyny myrkkyyn. Mä kutsun tohtoritädin mun kans kylkiäiskylpyyn.

Mä en tienny miten pysähtyy, nauttii hetkestä. Mieli teki omat esteensä. Juoksen karkuun tai juoksen perässä. Aistit tylsinä mut hampaat veressä. Vaikka yritin, ei aika pysähtynyt viisareissa roikkumalla. Nyt on valkeat seinät ja kukat ikkunalla. Voisinpa juoksennella auringon alla."

No nyt liikutaan eri tasolla. Minä googlettelin noita aiemmin mainittuja räppäreitä, enkä tajunnut ollenkaan mistä puhutaan. En noita aiemmin mainittuja kyllä voi parhaalla tahdollakaan sanoa yhtään sen kummemmiksi kuin Cheekkään. 

Näillä varmaankin muutenkin tyyli ihan erilainen kuin keskivertoräppäreillä. 

Vierailija
113/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheek ja Elastinen ovat yhtä hyviä.

Todisteena tähän lainaus lauluyhtye Profeettojen ikivihreästä klassikosta

Yhtäccii:

"Meidän pöytien väliin ne lyö verhon

Koska toiset ostaa pullon toiset yökerhon

Ei puutteit, tehää mite muut ei

Coolein, smoothein yössä ku Bruce Wayne

Payday aina mestoilla, mayday mä en nää estoja neideilt

Taas ihan yhtäccii kääntyy lesboja streiteiks

Dokasin ja boolasin ja skoolasin taas kovaa niissä mokasin ja huomen olo ku ois ollu kolarissa"

Hyvä esimerkki räp"lyrikoiden" naisvihasta.

Yhtäccii :D!

Vierailija
114/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheek on vähän niinkuin Minttu Räikkönen tai Martina Aitolehti. Joku nousukasmaisuus ja epäaitous loistaa heistä läpi. Jotenkin se luxustyyli on liian päälle liimattua ja persoona vaikuttaa hyvin kovalta.

Vierailija
115/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dokasin ja boolasin ja skoolasin taas kovaa niissä mokasin ja huomen olo ku ois ollu kolarissa"

Minkä ikäiset yleensä kuuntelee tällaisilla sanoituksilla olevaa musiikkia (jos kuuntelee)?

Todella lapsellista. Robinillakin on aikuisemmat sanoitukset.

Kyllä, jopa Frontside Ollie.

Tunnen muutaman ihmisen, jotka kuuntelevat sekä Cheekiä että Elastista (toki muutakin). Ovat yli 30-vuotiaita.

Vierailija
116/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheek on vähän niinkuin Minttu Räikkönen tai Martina Aitolehti. Joku nousukasmaisuus ja epäaitous loistaa heistä läpi. Jotenkin se luxustyyli on liian päälle liimattua ja persoona vaikuttaa hyvin kovalta.

Kenen siivellä Cheek on nostattanut mainettaan?

Vierailija
117/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan Cheekiä sen vuoksi, että pidän räpistä/hiphopista. Cheek väittää olevansa räppäri vaikka on iskelmälaulaja. Elastinen sentään osasi räpätä uran alkuaikoina. Hänkin on siirtynyt iskelmämusiikin pariin.

Vierailija
118/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset yleensä kuuntelee tällaisilla sanoituksilla olevaa musiikkia (jos kuuntelee)?

Todella lapsellista. Robinillakin on aikuisemmat sanoitukset.

Wt halpisolutta paljussa siemaileva 22v juntti.

Kyllä sitä valitettavasti kuuntelee moni muukin.

Itse en voi sietää Cheekiä.

Vierailija
119/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heikot ihmiset vihaa sitä mitä ne ei voi ymmärtää Suoraan sanottuna mäkin oon täst hypestä vähän ymmällään Mä ymmärrän et sua syö Jos mä oisin vihaaja varmaan vihaisin mua myös Mut tajuuthan et oot meistä se joka itkee "

Vierailija
120/337 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli näissä lyriikoissa nyt sitten mättää se sisältö ja aiheet eikä varsinaisesti huonot riimit, vertauskuvat tai rytmi? Iloiset bilebiisit aina laadutonta sontaa ja vakavat itsemurhalyriikat tai yhteiskuntakritiikki ovat laatukamaa, niinkö? Sekö tässä nyt on se varsinainen pointti. En ihan ymmärrä, miksi siinä tapauksessa ihmetellään, että baareissa ja konserteissa preferoidaan sitä bilebiisitarjontaa eikä sitä vakavampaa osastoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme