Miksi Cheek on ainoa suomalainen räppäri, jota vihataan "kateuden takia"? Olisiko se todellinen syy kuitenkin joku muu kuin kateus?
Miksei esim. Elastista tai hänen musiikkiaan vihata ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa kuin Cheekiä ja hänen tuotantoaan? Elastinen on myös menestynyt, ollut mukana Vain elämää -sarjassa ja ansainnut kohtuullisen omaisuuden.
Jostain kumman syystä Cheek-raasu on aina se, jota vihataan. MIKSI? :D Kateus on huono argumentti, koska yhtä lailla vihaajat voisivat vihata Elastista.
Voisiko se Cheek-viha johtua siitä, että hän tekee ihan armottoman huonoa musiikkia ja sanoittaa ne nolommin kuin ekasta seurustelusuhteestaan eronnut mopopoika? :D
Kommentit (337)
Minua inhottaa cheekin jeesustelu kun kampanjoi koulukiusaamista vastaan eikä kuitenkaan myönnä itse olleensa koulukiusaaja. Lisäksi inhottaa ylimielisyys, itsekorostus ja epäaitous (tarkasti harkittu julkisuuskuva), Musiikkia en erityisemmin inhoa.
Vierailija kirjoitti:
Nielkää ylpeytenne, joku tienas enemmän kuin te, sai tehdä työkseen rakastamaansa juttua, eikä joudu kituuttamaan töissä itseään 8-16 joka päivä.
Jotenkin surullinen olo tulee tästä Cheek fanittajien järjenjuoksun tilasta.
"Ootte vaan kateellisia kun Cheek tienaa teitä enemmän" jne. ja muita täysin älyvapaita argumentteja.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin rehellisesti myöntää tykkääväni Cheekin musiikista juuri sen takia, että se ei ole mitään mukasyvällistä settiä, jota kukaan ei oikeasti ymmärrä, mutta ei voi myöntää lyriikoiden menevän yli hilseen. Mulle Cheekin musa on just sitä mitä se onkin; melko kepeetä settiä jonka kertsejä on helppo laulaa mukana ja jotka saa lanteet liikkumaan. Se tuo mulle hyvän mielen. En koe oloani huijatuksi maksaessani lipuista jotta pääsen tanssimaan ja laulamaan ja saadakseni siitä itselleni hyvän fiiliksen. Musiikin ei tarvitse olla mulle mitään syvällistä analyysiä yhteiskunnan nykyisestä tilasta, päinvastoin.
Jännä ilmiö on kyllä tämä, että vahvimmat mielipiteet Cheekistä on niillä joita "ei vois vähempää kiinnostaa". :D
Niinpä. Minusta on erikoista, että artistin paremmuutta mittaa se, miten vakavaa ja syvällistä ja vaikeatajuista musiikkia hän tekee. Onko se nyt niin hirveän väärin tykätä jostain bilerenkutuksesta? Että musiikista voisi tulla ihan hyvä ja iloinen mieli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cheek ja Elastinen ovat yhtä hyviä.
Todisteena tähän lainaus lauluyhtye Profeettojen ikivihreästä klassikosta
Yhtäccii:"Meidän pöytien väliin ne lyö verhon
Koska toiset ostaa pullon toiset yökerhon
Ei puutteit, tehää mite muut ei
Coolein, smoothein yössä ku Bruce Wayne
Payday aina mestoilla, mayday mä en nää estoja neideilt
Taas ihan yhtäccii kääntyy lesboja streiteiks
Dokasin ja boolasin ja skoolasin taas kovaa niissä mokasin ja huomen olo ku ois ollu kolarissa"Voi hyvä luoja, onhan tämä vitsi???
Valitettavasti ei vaan perus cheekkiä, eikä taida olla edes huonoimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nielkää ylpeytenne, joku tienas enemmän kuin te, sai tehdä työkseen rakastamaansa juttua, eikä joudu kituuttamaan töissä itseään 8-16 joka päivä.
"Ootte vaan kateellisia kun Cheek tienaa teitä enemmän" jne. ja muita täysin älyvapaita argumentteja.
Mulla taas tulee hämmentynyt olo, että yleistät yhden pöllöpalstan kommentin perusteella melko suuren joukon ihmisiä🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin rehellisesti myöntää tykkääväni Cheekin musiikista juuri sen takia, että se ei ole mitään mukasyvällistä settiä, jota kukaan ei oikeasti ymmärrä, mutta ei voi myöntää lyriikoiden menevän yli hilseen. Mulle Cheekin musa on just sitä mitä se onkin; melko kepeetä settiä jonka kertsejä on helppo laulaa mukana ja jotka saa lanteet liikkumaan. Se tuo mulle hyvän mielen. En koe oloani huijatuksi maksaessani lipuista jotta pääsen tanssimaan ja laulamaan ja saadakseni siitä itselleni hyvän fiiliksen. Musiikin ei tarvitse olla mulle mitään syvällistä analyysiä yhteiskunnan nykyisestä tilasta, päinvastoin.
Jännä ilmiö on kyllä tämä, että vahvimmat mielipiteet Cheekistä on niillä joita "ei vois vähempää kiinnostaa". :D
Niinpä. Minusta on erikoista, että artistin paremmuutta mittaa se, miten vakavaa ja syvällistä ja vaikeatajuista musiikkia hän tekee. Onko se nyt niin hirveän väärin tykätä jostain bilerenkutuksesta? Että musiikista voisi tulla ihan hyvä ja iloinen mieli?
Artisti jonka bilerenkutukset ovat pelkkää omahyväistä itsekehua ei iske kaikkien makuun. Eihän siinä toki mitään väärin ole tuollaista kuunnella jos pitää.
En minä ole Cheekille kateellinen. Miksi olisin?
Se, mikä hänessä ärsyttää on luokattoman huono musiikki ja se, että sillä voi nousta Suomen "ykkösartistiksi". Olen surullinen, ettei tässä maassa koskaan edetä musiikin saralla, koska pinnalla pysyy ne väkisin myydyt artistit, joita musiikista ymmärtämättömät fanittaa.
Milloin Suomeen saadaan artisteja, joilla on lahjoja ja karismaa? Voisiko levy-yhtiöt jo ymmärtää, että olisi aika mennä eteenpäin...
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää se miten jengi jaksaa vaahdota ja vihata, vaikka "ei paljo kiinnosta" kumminkaan :D
Itse en kuuntele cheekkiä sen kummemmin, mitä nyt joskus sattuu radiosta kohdalle joku kappale, en ole käynyt konsertissa, mutta empä nyt tunne sen suurempaa vihaa tai yhtään mitään tunteita tyyppiä kohtaan, katoin jopa telkkarista tän parjatun konsertin eilen, ihan mielenkiinnosta.
En jaksaisi vängätä sivukaupalla makuasioista, kuten eräät täällä. Ihan kuin se muka joskus päättyisi siihen, että vastapuoli sanoo, että "okei, ootte oikeessa, ihan kamalaa musiikkia, en enää pidäkään tästä.". Voi hyvänen aika, jo lapsille opetetaan, että makuasioista voi toki KESKUSTELLA, mutta voittajaa siitä keskustelusta ei saa leivottua millään. Hyväksykääs nyt se ens alkuun ja parempaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Suomessa on vähän sellainen ongelma, että tämä on pieni maa ja markkina-alue. Jotta pääset pinnalle pop-musiikilla sinut on pakko tuotteistaa tehokkaasti ja media on siinä 100% mukana. Ei vaihtoehtoja. Kuka on seuraavaksi in? Sen on päättänyt levy-yhtiö jonka toimittajakamut telee jo uutisia iltalehteen ja mtv:lle autocorrect vinkuen.
Smurffit ovat myyneet paremmin levyja kuin Tuisku ja Cheek yhteensä. Marginaalimusiikista Children of Bodomkin on myynyt paremmin. Mitä tästä voi päätellä?
Myykö musiikki vai tuote (naama ja perse)
Tiiättekö mikä nyt on parasta?
Annetaan näiden inhoajien jäädä tähän ketjuun inhoamaan keskenään. Saavat buustia toisiltaan ja voivat purkaa pahaa mieltään. Eihän se meiltä ole pois.
Tuskin kukaan jonkun Aivovapaakeskustelun myötä mielipidettään muuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artisti jonka bilerenkutukset ovat pelkkää omahyväistä itsekehua ei iske kaikkien makuun. Eihän siinä toki mitään väärin ole tuollaista kuunnella jos pitää.
No hyvä, jos sinusta siinä ei ole mitään väärää. Täällä kun on aika hurja määrä näitä, joiden mielestä siinä on tosi paljon väärää. Kukaan ei ole pakottanut pitämään Cheekistä, mutta paheksujia kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä hänessä ärsyttää on luokattoman huono musiikki ja se, että sillä voi nousta Suomen "ykkösartistiksi". Olen surullinen, ettei tässä maassa koskaan edetä musiikin saralla, koska pinnalla pysyy ne väkisin myydyt artistit, joita musiikista ymmärtämättömät fanittaa.Milloin Suomeen saadaan artisteja, joilla on lahjoja ja karismaa? Voisiko levy-yhtiöt jo ymmärtää, että olisi aika mennä eteenpäin...
Ei tarvitse, suomalainen rotunainen hilautuu Cheekin, Robinin ja Tuiskun keikalle katsomaan nuorta lihaa, ei kuuntelemaan musiikkia.
Ja mitä väliä, keikoilla joilla itse käyn on hyvä fiilis eikä tarvitse stadikalla ihmetellä onko se tuolla ja tuleeko musa playbackkinä.
Radion voi pitää kiinni eikä vain elämää ”starat” ole koskaan napanneet. Töissä puhuivat uudesta kaudesta ja miettivät ketä ne on, niin alas on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kepeä bilemusiikki voi olla myös hyvää. Itse tykkään esimerkiksi fiilistellä trip hopia vakavan ja yhteiskuntakriittisen musiikin ohella. En minä saa hyvää fiilistä Cheekin ylimielisistä sanoituksista. Lanteeni saavat keinumaan hyväntuulinen musiikki jossa ei tarvita edes sanoituksia hyvän tunnelman luomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ketjun yhteenveto:
- Kukaan ei osaa selittää, miten Cheek huijaa
- On olemassa Cheekiä parempia räplyyrikoita, joita on kahdenlaisia:
1) Esim Laineen Kasperi (jonka lyriikat omaan silmääni näyttävät ihan samanlaiselta "housut tippuu" -osastolta kuin Cheekilläkin)
2) Esim Asa, jonka lyriikoista kukaan ei oikeasti ymmärrä mitään (tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa?)
Saisiko alapeukuttajilta jotain kommenttia myös. Jo tuolla alkusivuilla sanoin, että keskustelu on mahdotonta, kun kukaan ei perustele ja vastaa mitenkään, vaan kierrellään.
Mihin sinä haluat kommenttia? Mielipiteesi tuli jo ilmi. Et pidä räpistä. Ok. Laitoin aiemmassa viestissäni pätkiä mielestäni hyvistä räp-lyriikoista. Mihin sinä haluat vielä perusteluja?
Suurimmat syyt miksi Cheekistä ei pidetä on se, että sanoitukset on ällöjä ja tuotteen Cheek mainonta on mennyt liiallisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kepeä bilemusiikki voi olla myös hyvää. Itse tykkään esimerkiksi fiilistellä trip hopia vakavan ja yhteiskuntakriittisen musiikin ohella. En minä saa hyvää fiilistä Cheekin ylimielisistä sanoituksista. Lanteeni saavat keinumaan hyväntuulinen musiikki jossa ei tarvita edes sanoituksia hyvän tunnelman luomiseen.
Anteeksi, mutta yhteiskuntakriittinen ja bilemusiikki ei oikein assosioidu minun päässäni yhteen. Tulee lähinnä mieleen jotkut uusn*tsirockbädit.
Ja kukaan ei ole sinua pakottanut pitämään Cheekistä. Ainoastaan hyväksymään ne, jotka pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä hänessä ärsyttää on luokattoman huono musiikki ja se, että sillä voi nousta Suomen "ykkösartistiksi". Olen surullinen, ettei tässä maassa koskaan edetä musiikin saralla, koska pinnalla pysyy ne väkisin myydyt artistit, joita musiikista ymmärtämättömät fanittaa.Milloin Suomeen saadaan artisteja, joilla on lahjoja ja karismaa? Voisiko levy-yhtiöt jo ymmärtää, että olisi aika mennä eteenpäin...
Mä en juurikaan pidä Sannista, Eveliinasta, Almasta, Antti Tuiskusta, Abreusta, Elasta, Cheekistä, JVG:stä nyt varsinkaan, Juha Tapiosta, Erinistä, Robinista ja niin edelleen.
Jännä ettei silti ole käynyt mielen vieressäkään avata heihin liittyviä haukkumiskeskusteluja eri keskustelupalstoille tai osallistua jo valmiisiin haukkumisketjuihin, koska niiden musa nyt ei mua juuri miellytä, mut silti nää hävyttömät tekee keikkoja ja myy levyjä. Ou nou.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ketjun yhteenveto:
- Kukaan ei osaa selittää, miten Cheek huijaa
- On olemassa Cheekiä parempia räplyyrikoita, joita on kahdenlaisia:
1) Esim Laineen Kasperi (jonka lyriikat omaan silmääni näyttävät ihan samanlaiselta "housut tippuu" -osastolta kuin Cheekilläkin)
2) Esim Asa, jonka lyriikoista kukaan ei oikeasti ymmärrä mitään (tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa?)
Saisiko alapeukuttajilta jotain kommenttia myös. Jo tuolla alkusivuilla sanoin, että keskustelu on mahdotonta, kun kukaan ei perustele ja vastaa mitenkään, vaan kierrellään.
Vaikutat hieman kiivaalta, oletko mahdollisesti Jaren asialla täällä häntä puolustamassa, joku hänen kaveri tms?
Vaikuttaa niin tärkeältä aihe.
Jare ei muuten todellakaan ole loukkaantumatta häntä koskevasta kritiikistä, päinvastoin katsoin kerran erään haastattelun jossa hän sanoi että se satuttaa ja ihmetyttää häntä, ja seuraa kuulemma hyvin tarkasti mitä ja millaista hänestä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää se miten jengi jaksaa vaahdota ja vihata, vaikka "ei paljo kiinnosta" kumminkaan :D
Itse en kuuntele cheekkiä sen kummemmin, mitä nyt joskus sattuu radiosta kohdalle joku kappale, en ole käynyt konsertissa, mutta empä nyt tunne sen suurempaa vihaa tai yhtään mitään tunteita tyyppiä kohtaan, katoin jopa telkkarista tän parjatun konsertin eilen, ihan mielenkiinnosta.
En jaksaisi vängätä sivukaupalla makuasioista, kuten eräät täällä. Ihan kuin se muka joskus päättyisi siihen, että vastapuoli sanoo, että "okei, ootte oikeessa, ihan kamalaa musiikkia, en enää pidäkään tästä.". Voi hyvänen aika, jo lapsille opetetaan, että makuasioista voi toki KESKUSTELLA, mutta voittajaa siitä keskustelusta ei saa leivottua millään. Hyväksykääs nyt se ens alkuun ja parempaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Suomessa on vähän sellainen ongelma, että tämä on pieni maa ja markkina-alue. Jotta pääset pinnalle pop-musiikilla sinut on pakko tuotteistaa tehokkaasti ja media on siinä 100% mukana. Ei vaihtoehtoja. Kuka on seuraavaksi in? Sen on päättänyt levy-yhtiö jonka toimittajakamut telee jo uutisia iltalehteen ja mtv:lle autocorrect vinkuen.
Smurffit ovat myyneet paremmin levyja kuin Tuisku ja Cheek yhteensä. Marginaalimusiikista Children of Bodomkin on myynyt paremmin. Mitä tästä voi päätellä?
Myykö musiikki vai tuote (naama ja perse)
Se, että joku artisti "tuotteistetaan", ei estä sinua edelleenkin pitämästä siitä sinun lempiartististasi ja käymästä juuri sen bändin/artistin keikoilla ja tukea muillakin tavoin. Se, että joku vetää areenoita täyteen, ei tarkoita sitä, että sinä et saisi pitää enää mistään muusta musiikista. Sen "tuotteistetun" vihaaminen ei auta asiassa yhtään. Miksi ette kohdista vihaenergiaanne sinne, mistä tämä kaikki "tuotteistaminen" on lähtöisin, miksi se pitää kohdistaa esiintyvään artistiin + sen faneihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin surullista että te vihaajat ootte ensimmäisenä rähisemässä kun mukamas ei artisti kiinnosta.
En usko että itseltäsi irtoisi sen rikkaimpia argumentteja. Tais vaan heti osua lihaksiin ja ytimiin sinulla kun menestyksen mainitsi. :)
Eri, ei-fani, silti ei mitään Cheekkiä vastaan. :)