Miksi Cheek on ainoa suomalainen räppäri, jota vihataan "kateuden takia"? Olisiko se todellinen syy kuitenkin joku muu kuin kateus?
Miksei esim. Elastista tai hänen musiikkiaan vihata ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa kuin Cheekiä ja hänen tuotantoaan? Elastinen on myös menestynyt, ollut mukana Vain elämää -sarjassa ja ansainnut kohtuullisen omaisuuden.
Jostain kumman syystä Cheek-raasu on aina se, jota vihataan. MIKSI? :D Kateus on huono argumentti, koska yhtä lailla vihaajat voisivat vihata Elastista.
Voisiko se Cheek-viha johtua siitä, että hän tekee ihan armottoman huonoa musiikkia ja sanoittaa ne nolommin kuin ekasta seurustelusuhteestaan eronnut mopopoika? :D
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin rehellisesti myöntää tykkääväni Cheekin musiikista juuri sen takia, että se ei ole mitään mukasyvällistä settiä, jota kukaan ei oikeasti ymmärrä, mutta ei voi myöntää lyriikoiden menevän yli hilseen. Mulle Cheekin musa on just sitä mitä se onkin; melko kepeetä settiä jonka kertsejä on helppo laulaa mukana ja jotka saa lanteet liikkumaan. Se tuo mulle hyvän mielen. En koe oloani huijatuksi maksaessani lipuista jotta pääsen tanssimaan ja laulamaan ja saadakseni siitä itselleni hyvän fiiliksen. Musiikin ei tarvitse olla mulle mitään syvällistä analyysiä yhteiskunnan nykyisestä tilasta, päinvastoin.
Jännä ilmiö on kyllä tämä, että vahvimmat mielipiteet Cheekistä on niillä joita "ei vois vähempää kiinnostaa". :D
Niinpä. Minusta on erikoista, että artistin paremmuutta mittaa se, miten vakavaa ja syvällistä ja vaikeatajuista musiikkia hän tekee. Onko se nyt niin hirveän väärin tykätä jostain bilerenkutuksesta? Että musiikista voisi tulla ihan hyvä ja iloinen mieli?
Se kepeä bilemusiikki voi olla myös hyvää. Itse tykkään esimerkiksi fiilistellä trip hopia vakavan ja yhteiskuntakriittisen musiikin ohella. En minä saa hyvää fiilistä Cheekin ylimielisistä sanoituksista. Lanteeni saavat keinumaan hyväntuulinen musiikki jossa ei tarvita edes sanoituksia hyvän tunnelman luomiseen.
Anteeksi, mutta yhteiskuntakriittinen ja bilemusiikki ei oikein assosioidu minun päässäni yhteen. Tulee lähinnä mieleen jotkut uusn*tsirockbädit.
Ja kukaan ei ole sinua pakottanut pitämään Cheekistä. Ainoastaan hyväksymään ne, jotka pitävät.
"tykkään esimerkiksi fiilistellä trip hopia vakavan ja yhteiskuntakriittisen musiikin ohella."
Etkö ymmärtänyt lausetta?
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa cheekin jeesustelu kun kampanjoi koulukiusaamista vastaan eikä kuitenkaan myönnä itse olleensa koulukiusaaja. Lisäksi inhottaa ylimielisyys, itsekorostus ja epäaitous (tarkasti harkittu julkisuuskuva), Musiikkia en erityisemmin inhoa.
Mua kans vähän sylettää se, kun aikuiset ihmiset on olevinaan niin kiusaamista vastaan FB:ssä, jaetaan kuvaa ja aforismia sekä koulurauhaa, kasvurauhaa ja mitä muita hästägejä nyt löytyykään. Sit ne samat tyypit tulee nettiin keskustelupalstalle ja haukkuu pelkurimaisen anonyymisti ihan oikeita ihmisiä vaikka millä henkilökohtaisuuksiin menevillä kommenteilla, toivovat pahaa, joskus kuolemaakin, ja välillä uhkailut kohdistetaan jopa henkilön läheisiin.
Olis varmaan helvetillistä olla tämän Cheektaistelijan puoliso tai lapsi. Sitä jankutuksen määrää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ketjun yhteenveto:
- Kukaan ei osaa selittää, miten Cheek huijaa
- On olemassa Cheekiä parempia räplyyrikoita, joita on kahdenlaisia:
1) Esim Laineen Kasperi (jonka lyriikat omaan silmääni näyttävät ihan samanlaiselta "housut tippuu" -osastolta kuin Cheekilläkin)
2) Esim Asa, jonka lyriikoista kukaan ei oikeasti ymmärrä mitään (tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa?)
Saisiko alapeukuttajilta jotain kommenttia myös. Jo tuolla alkusivuilla sanoin, että keskustelu on mahdotonta, kun kukaan ei perustele ja vastaa mitenkään, vaan kierrellään.
Vaikutat hieman kiivaalta, oletko mahdollisesti Jaren asialla täällä häntä puolustamassa, joku hänen kaveri tms?
Vaikuttaa niin tärkeältä aihe.Jare ei muuten todellakaan ole loukkaantumatta häntä koskevasta kritiikistä, päinvastoin katsoin kerran erään haastattelun jossa hän sanoi että se satuttaa ja ihmetyttää häntä, ja seuraa kuulemma hyvin tarkasti mitä ja millaista hänestä puhutaan.
Saattaa tulla yllätyksenä, mutta minulla ei ole Jaressa penniäkään kiinni. En ole ostanut yhtään levyä, eikä ollut yhdelläkään keikalla eikä soittolistallani ole yhtään hänen biisiä. Olen useinkin tällä palstalla kiivaasti keskustelemassa erilaisista aiheista ja kiivauteni johtuu siitä, että ihmisillä ei ole oikein kunnon perusteluja vaan puhuvat mitä sattuu. Tässäkin ketjussa syytettiin huijaamisesta, johon vieläkään ei olla saatu selitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin rehellisesti myöntää tykkääväni Cheekin musiikista juuri sen takia, että se ei ole mitään mukasyvällistä settiä, jota kukaan ei oikeasti ymmärrä, mutta ei voi myöntää lyriikoiden menevän yli hilseen. Mulle Cheekin musa on just sitä mitä se onkin; melko kepeetä settiä jonka kertsejä on helppo laulaa mukana ja jotka saa lanteet liikkumaan. Se tuo mulle hyvän mielen. En koe oloani huijatuksi maksaessani lipuista jotta pääsen tanssimaan ja laulamaan ja saadakseni siitä itselleni hyvän fiiliksen. Musiikin ei tarvitse olla mulle mitään syvällistä analyysiä yhteiskunnan nykyisestä tilasta, päinvastoin.
Jännä ilmiö on kyllä tämä, että vahvimmat mielipiteet Cheekistä on niillä joita "ei vois vähempää kiinnostaa". :D
Niinpä. Minusta on erikoista, että artistin paremmuutta mittaa se, miten vakavaa ja syvällistä ja vaikeatajuista musiikkia hän tekee. Onko se nyt niin hirveän väärin tykätä jostain bilerenkutuksesta? Että musiikista voisi tulla ihan hyvä ja iloinen mieli?
Se kepeä bilemusiikki voi olla myös hyvää. Itse tykkään esimerkiksi fiilistellä trip hopia vakavan ja yhteiskuntakriittisen musiikin ohella. En minä saa hyvää fiilistä Cheekin ylimielisistä sanoituksista. Lanteeni saavat keinumaan hyväntuulinen musiikki jossa ei tarvita edes sanoituksia hyvän tunnelman luomiseen.
Anteeksi, mutta yhteiskuntakriittinen ja bilemusiikki ei oikein assosioidu minun päässäni yhteen. Tulee lähinnä mieleen jotkut uusn*tsirockbädit.
Ja kukaan ei ole sinua pakottanut pitämään Cheekistä. Ainoastaan hyväksymään ne, jotka pitävät.
"tykkään esimerkiksi fiilistellä trip hopia vakavan ja yhteiskuntakriittisen musiikin ohella."
Etkö ymmärtänyt lausetta?
Ymmärsin, että tuo liittyi ensimmäiseen lauseeseen, jossa puhuit hyvästä bilemusiikista ja että toisen lauseen tyylilajit olivat esimerkkejä hyvästä bilemusiikista.
Vierailija kirjoitti:
Olis varmaan helvetillistä olla tämän Cheektaistelijan puoliso tai lapsi. Sitä jankutuksen määrää...
Mitäs se tarkoittikaan, kun keskustelu kääntyy henkilöön..?
Tarkoitettiinkohan huijaamisella Spotify soittokertojen ostamista. Niitä saa ostaa Intiasta ja muualta halvalla.
Youtuben näyttökertojen manipulointi onkin nykyään jo hieman vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ihan ymmärtänyt mitä haen takaa. Minä kirjoitin, että kuuntelen myös kepeää bilemusiikkia sen yhteiskuntakriittisen musiikin LISÄKSI. Kuitenkaan Cheek ei mielestäni ole hyvää bilemusiikkia, vaan huonoa sellaista sen takia, että Cheekin ylimieliset lyriikat ovat mielestäni huonoja. On olemassa myös hyvää bilemusiikkia jota on kiva tanssia ja jammailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nytkö nämä laatulyriikoiden tunnistajat katosivat. Olipa taas yllättävää.
En ole koskaan pitänyt Laineen Kasperista.
Asa on ehkä paras suomalainen miesräppäri lyriikoiltaan..oletko hänen tuotantoonsa tutustunut?Okei. Tuo näyttää jo erilaiselta. Tulee mieleen CMX:n lyriikat. Herää vain kysymys, ymmärrättekö te oikeasti, mitä noissa sanotaan, vai onko hienous juuri siinä, ettei niistä ymmärrä mitään. Itse asiassa en edes ole varma ymmärränkö yksittäiset sanat oikein.
Esim
"Mä uppoon usvaa, hiivin mä mustaa
Lapuan vastatuuli kollektiiville tuskaa
Puhallan puskaan, ristilippu ruskaa
Ei maata millä maata
Eikä maata mille rustaa
Ei kellää suojaa, hautamme suolaa
Potkin portahiksi laumamme suomaa
Laseis kuolaa, aseissa kuonaa
Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"Mitä nuo sanat ovat? Verbejä vai substantiiveja.
Minä Turkulaisena ainakin ymmärrän hyvin. Mistä tuon sanoittaja on kotoisin?
Et silti viitsinyt vastata, ovatko nuo verbejä vai substantiiveja. "Paljasjalka luomaa?"
Mikset vastannut kysymykseeni. En voi antaa sinulle vastausta ennen kuin tiedän asian.
Helsingistä näköjään. Anteeksi, luulin, että se on retorinen kysymys. Oletin, että voisit vastata, kun kerran sanoit ymmärtäväsi.
Aah, no sitten voi olla, että menen täysin metsään, mutta Turun murteessa sanat lyhennetään noin. Siksi sanat kuulostavat minusta loogiselta.
Niin, kyllä minä ymmärrän, että ne voivat olla jotain lyhenteitä, mutta mitä ne tuossa yhteydessä tarkoittavat ja ovatko ne nyt verbejä vai substantiiveja.
Mitä tarkoittaa lause: "Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"? Ymmärrän jokaisen sanan merkityksen, mutta yhdessä tuossa ei ole mitään järkeä.
Luulisin että molempia, mutta koska tulkitsen ne omalta kantiltani, niin voi olla että olen täysin hakoteillä. Tuota lausetta minäkään en tajunnut.:D
Täh? Äskenhän sanoit, että ymmärsit ihan hyvin. Nyt sitten et ymmärtänytkään. Entäs nuo muut kohdat? Ymmärsitkö niitäkään, vai valehtelitko niidenkin kohdalla?
Voi tsiisus kanssasi. Sanoin, että minusta ne tuntuu Turun murteelta ja siksi loogiselta omaan korvaani, mutta jos kirjoittaja on Hesasta niin tuskin arvioni osuu oikeaan. Siksi kysyin, mistä hän on kotoisin.
No mikset nyt vain voi sanoa, miten sinä tuon kohdan ymmärrät, jos se nyt on sinusta tosi looginen? :D
Juurihan sanoin, että en näe logiikkaa siinä kohdassa. Mikset kysy asiaa kappaleen tekijältä, jos se sinua noin kovasti vaivaa tai tee aloitus aiheesta, koska tuo asia ei liity mitenkään Cheekiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se tarkoittikaan, kun keskustelu kääntyy henkilöön..?
Ad hiphopmen? AAa!...rgumentointivirhe?
Miksi te jaksatte jankata makuasioista, ei tämä ketju ole mitenkään hedelmällinen. En myöskään ymmärrä sitä, miksi jotkut suuttuu, kun toiset yrittävät vastata aloituksen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ihan ymmärtänyt mitä haen takaa. Minä kirjoitin, että kuuntelen myös kepeää bilemusiikkia sen yhteiskuntakriittisen musiikin LISÄKSI. Kuitenkaan Cheek ei mielestäni ole hyvää bilemusiikkia, vaan huonoa sellaista sen takia, että Cheekin ylimieliset lyriikat ovat mielestäni huonoja. On olemassa myös hyvää bilemusiikkia jota on kiva tanssia ja jammailla.
Okei. Eli sinulle on bileheilumismusiikissakin tärkeää lyriikat. Minä en esimerkiksi tiennyt, mitä depacitossa lauletaan, mutta hyvä fiilis siitä tuli.
Edelleen, sinun ei tarvitse pitää Cheekistä. Tässähän oli kyse siitä, voiko kevyt "aivot narikkaan" -musiikki olla hyvää. Ilmeisesti olemme yhtä mieltä siitä, että voi, joten sekin argumentti on nyt vähän huono mittari hyvälle musiikille.
Cheek ja Mikael Gabrielko täällä kinaavat keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nytkö nämä laatulyriikoiden tunnistajat katosivat. Olipa taas yllättävää.
En ole koskaan pitänyt Laineen Kasperista.
Asa on ehkä paras suomalainen miesräppäri lyriikoiltaan..oletko hänen tuotantoonsa tutustunut?Okei. Tuo näyttää jo erilaiselta. Tulee mieleen CMX:n lyriikat. Herää vain kysymys, ymmärrättekö te oikeasti, mitä noissa sanotaan, vai onko hienous juuri siinä, ettei niistä ymmärrä mitään. Itse asiassa en edes ole varma ymmärränkö yksittäiset sanat oikein.
Esim
"Mä uppoon usvaa, hiivin mä mustaa
Lapuan vastatuuli kollektiiville tuskaa
Puhallan puskaan, ristilippu ruskaa
Ei maata millä maata
Eikä maata mille rustaa
Ei kellää suojaa, hautamme suolaa
Potkin portahiksi laumamme suomaa
Laseis kuolaa, aseissa kuonaa
Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"Mitä nuo sanat ovat? Verbejä vai substantiiveja.
Minä Turkulaisena ainakin ymmärrän hyvin. Mistä tuon sanoittaja on kotoisin?
Et silti viitsinyt vastata, ovatko nuo verbejä vai substantiiveja. "Paljasjalka luomaa?"
Mikset vastannut kysymykseeni. En voi antaa sinulle vastausta ennen kuin tiedän asian.
Helsingistä näköjään. Anteeksi, luulin, että se on retorinen kysymys. Oletin, että voisit vastata, kun kerran sanoit ymmärtäväsi.
Aah, no sitten voi olla, että menen täysin metsään, mutta Turun murteessa sanat lyhennetään noin. Siksi sanat kuulostavat minusta loogiselta.
Niin, kyllä minä ymmärrän, että ne voivat olla jotain lyhenteitä, mutta mitä ne tuossa yhteydessä tarkoittavat ja ovatko ne nyt verbejä vai substantiiveja.
Mitä tarkoittaa lause: "Tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa"? Ymmärrän jokaisen sanan merkityksen, mutta yhdessä tuossa ei ole mitään järkeä.
Luulisin että molempia, mutta koska tulkitsen ne omalta kantiltani, niin voi olla että olen täysin hakoteillä. Tuota lausetta minäkään en tajunnut.:D
Täh? Äskenhän sanoit, että ymmärsit ihan hyvin. Nyt sitten et ymmärtänytkään. Entäs nuo muut kohdat? Ymmärsitkö niitäkään, vai valehtelitko niidenkin kohdalla?
Voi tsiisus kanssasi. Sanoin, että minusta ne tuntuu Turun murteelta ja siksi loogiselta omaan korvaani, mutta jos kirjoittaja on Hesasta niin tuskin arvioni osuu oikeaan. Siksi kysyin, mistä hän on kotoisin.
No mikset nyt vain voi sanoa, miten sinä tuon kohdan ymmärrät, jos se nyt on sinusta tosi looginen? :D
Juurihan sanoin, että en näe logiikkaa siinä kohdassa. Mikset kysy asiaa kappaleen tekijältä, jos se sinua noin kovasti vaivaa tai tee aloitus aiheesta, koska tuo asia ei liity mitenkään Cheekiin.
Tuolla aiemmin sanoit, että sanat kuulostava ihan loogiselta.
En kysy kappaleen tekijältä, koska hän ei ole tässä keskustelussa ja oikeastaan en halua tietää lyriikoiden merkityksiä, vaan sen, ymmärtääkö muut nuo sanoitukset, kun minä en ymmärrä. Eli vastaus näyttää olevan, että eivät muutkaan ymmärrä. Kuten tuolla alapeukkuja keränneessä kommentissani totesinkin. Sitä ei nyt vain ilmeisesti saa sanoa ääneen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ketjun yhteenveto:
1) Esim Laineen Kasperi (jonka lyriikat omaan silmääni näyttävät ihan samanlaiselta "housut tippuu" -osastolta kuin Cheekilläkin)
2) Esim Asa, jonka lyriikoista kukaan ei oikeasti ymmärrä mitään (tiesin sulkakynässäni paljasjalka luomaa?)
Saisiko alapeukuttajilta jotain kommenttia myös. Jo tuolla alkusivuilla sanoin, että keskustelu on mahdotonta, kun kukaan ei perustele ja vastaa mitenkään, vaan kierrellään.
Mihin sinä haluat kommenttia? Mielipiteesi tuli jo ilmi. Et pidä räpistä. Ok. Laitoin aiemmassa viestissäni pätkiä mielestäni hyvistä räp-lyriikoista. Mihin sinä haluat vielä perusteluja?
Halusin kommentin siihen, mikä tuossa minun yhteeenvedossani meni pieleen. Ei ole kyse nyt siitä, pidänkö minä räpistä. Puhuin siitä, mitä se laadukas lyriikka tarkoittaa ja nuo olivat ne esimerkit, joita minulle siitä annettiin. Kukaan ei ole selittänyt vieläkään sitä yhtä lausetta tai sitä, ymmärtävätkö nämä Asan fanit nuo lyriikat ihan oikeasti. Anteeksi, jos tämä loukkaa, mutta en laske kyllä hyväksi lyriikaksi tekstiä, jossa on vain sanoja peräkkäin, jotka eivät yhdessä tarkoita mitään. Sinä saat toki olla siitä eri mieltä. Olisin vain kaivannut vielä keskustelua eikä totaalista vaikenemista.
Myönnän, että Asa käyttää teksteissään välillä stadin slangia, jota en ymmärrä. Kaikki Asan tekstit eivät ole parhaimmasta päästä, mutta häneltä löytyy paljon hyvää. Lisäksi tykkään hänestä artistina, koska vaikuttaa hyvin jalat maassa olevalta. (ei liity lyriikoihin, mutta sanonpa kuitenkin). Itsekin heitin Asan nimen keskusteluun, koska halusin tuoda ilmi, että on olemassa myös toisenlaisia räp-artisteja, kuin Cheek. Asa on niitä, jotka ottavat kantaa yhteiskunnan ilmiöihin ja on kaukana bileräpistä, mitä Ela ja Cheek edustaa. En osaa avata kaikkia Asan tekstejä eli osa menee minullakin yli hilseen. Itse tavallaan tykkään siitä, että saan pohtia mitä hän on lyriikoillaan halunnut sanoa. Osa teksteistä voi olla ihan vaan puhdasta sanoilla leikittelyä. Tähän osaa vastata vain Asa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Eli sinulle on bileheilumismusiikissakin tärkeää lyriikat. Minä en esimerkiksi tiennyt, mitä depacitossa lauletaan, mutta hyvä fiilis siitä tuli.
Edelleen, sinun ei tarvitse pitää Cheekistä. Tässähän oli kyse siitä, voiko kevyt "aivot narikkaan" -musiikki olla hyvää. Ilmeisesti olemme yhtä mieltä siitä, että voi, joten sekin argumentti on nyt vähän huono mittari hyvälle musiikille.
Ohiksena pakko todeta, että Cheekin sanoitukset todellakin pilaavat hänen kappaleensa. En pidä siltä, miten hän halveeraa naisia. Eminem sentään osasi jotenkuten kääntää naisvihansa huumoriksi.
No niin lapset lapset. Nukkumaanmenoaika, huomenna taas koulupäivä. Nattnatt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko lukea minun kommentit kunnolla? Edellisessä kun sanoin, että hyvään bilemusiikkiin ei aina tarvita edes sanoja. Cheekin kappaleissa ne ovat häiritseviä. En minä pysty ottamaan vakavasti artistia, joka ylistää itseään ja alentaa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ketjun yhteenveto:
Mihin sinä haluat kommenttia? Mielipiteesi tuli jo ilmi. Et pidä räpistä. Ok. Laitoin aiemmassa viestissäni pätkiä mielestäni hyvistä räp-lyriikoista. Mihin sinä haluat vielä perusteluja?
Halusin kommentin siihen, mikä tuossa minun yhteeenvedossani meni pieleen. Ei ole kyse nyt siitä, pidänkö minä räpistä. Puhuin siitä, mitä se laadukas lyriikka tarkoittaa ja nuo olivat ne esimerkit, joita minulle siitä annettiin. Kukaan ei ole selittänyt vieläkään sitä yhtä lausetta tai sitä, ymmärtävätkö nämä Asan fanit nuo lyriikat ihan oikeasti. Anteeksi, jos tämä loukkaa, mutta en laske kyllä hyväksi lyriikaksi tekstiä, jossa on vain sanoja peräkkäin, jotka eivät yhdessä tarkoita mitään. Sinä saat toki olla siitä eri mieltä. Olisin vain kaivannut vielä keskustelua eikä totaalista vaikenemista.
Myönnän, että Asa käyttää teksteissään välillä stadin slangia, jota en ymmärrä. Kaikki Asan tekstit eivät ole parhaimmasta päästä, mutta häneltä löytyy paljon hyvää. Lisäksi tykkään hänestä artistina, koska vaikuttaa hyvin jalat maassa olevalta. (ei liity lyriikoihin, mutta sanonpa kuitenkin). Itsekin heitin Asan nimen keskusteluun, koska halusin tuoda ilmi, että on olemassa myös toisenlaisia räp-artisteja, kuin Cheek. Asa on niitä, jotka ottavat kantaa yhteiskunnan ilmiöihin ja on kaukana bileräpistä, mitä Ela ja Cheek edustaa. En osaa avata kaikkia Asan tekstejä eli osa menee minullakin yli hilseen. Itse tavallaan tykkään siitä, että saan pohtia mitä hän on lyriikoillaan halunnut sanoa. Osa teksteistä voi olla ihan vaan puhdasta sanoilla leikittelyä. Tähän osaa vastata vain Asa itse.
No niin. Eli eihän minulla sitten tuossa yhteenvedossani mitään mennytkään pieleen. Toki uskon, että Asalla on vähemmänkin kryptisiä tekstejä, mutta minusta on vain jotenkin (anteeksi) teennäistä pitää lyriikoista, joita ei itsekään ymmärrä. Tai ei niiden pitämisessä ole mitään pahaa, mutta jos tulet selittämään, että ne ovat laadukkaampia kuin ne helpommat lyriikat, niin se on kyllä vähän kyseenalaista ja väitteesi vähän hataralla pohjalla.