Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin olenko epäonnistunut äitinä

Vierailija
26.08.2018 |

En meinaa saada 9-vuotiasta kuriin. Ennen niin kiltti ja ihana tyttö on muuttunut aivan mahdottomaksi. Arki on sujunut tähän asti hyvin, mutta nykyään tuota tyttöä ei kiinnosta mikään, ainakaan kovin kauan. Hän halusi aloittaa erään kalliin harrastuksen, johonkin hankin hänelle varusteet ja lisenssin ym. Ja nyt, pari kuukautta myöhemmin, hän ei enää haluaisi harrastaa sitä. Ja treenit on kuitenkin kolme kertaa viikossa, joten meidän perheessä kolmas maailmansota syttyy vähintään kolme kertaa viikossa.

Olen ollut aika rento äiti, koska kaikki on mennyt niin hyvin. Mutta nyt mietin, pitääkö mun muuttua ihan kamalaksi natsiksi, että saataisiin kuria tähän taloon. Tyttö haluaa koko ajan kaikkea: koiran, uusia merkkivaatteita, uuden pyörän, ipadin... lista on loputon. Ja mankuu niitä ihan jatkuvasti. Olen pari kertaa jopa ihan täysin räjähtänyt hänelle, koska tuntuu ettei pää enää kestä.

Ruutuaikaa vähennettiin tuntiin päivässä, koska hän alkoi yhtäkkiä notkumaan kännykällä koko ajan. Se on asia, josta hän mäkättää jatkuvasti. Tyttö on saanut elämässään niin paljon hienoja asioita, ettei osaa olla enää kiitollinen niistä. Vaan vaatii vaan lisää ja lisää ja lisää.

Mulla on myös mies, joka ei ole tytön isä. Mies alkaa olemaan aivan väsynyt tähän kaikkeen. Neuvoja mitä tehdä? Miten helvetissä mä olen yhtäkkiä näin hukassa äitiyden kanssa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäonnistunut

Vierailija
2/2 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä dokumentteja kehitysmaista?  -70-luvulla vedottiin aina kehitysmaihin...

Alkaa olla jo sen verran iso tyttö, että tuon ikäisen kanssa voi puhua vakavastikin, ettei esim. raha kasva puussa, eikä kukaan ihminen voi saada kaikkea mitä haluaa.  Ja että kotona määrää äiti - sitten kun tyttö on aikuinen, niin tämä voi määrätä omassa kodissaan.

On hyvä opettaa lapsille myös kristillisiä arvoja, kuten vanhempien kunnioitusta, nöyryyttä ja kiitollisuutta - ehkäpä protestanttista työmoraalia myös, esim. taskurahaa varten voisi tehdä jotain pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi