Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Cheek on ainoa suomalainen räppäri, jota vihataan "kateuden takia"? Olisiko se todellinen syy kuitenkin joku muu kuin kateus?

Vierailija
26.08.2018 |

Miksei esim. Elastista tai hänen musiikkiaan vihata ainakaan lähellekään samassa mittakaavassa kuin Cheekiä ja hänen tuotantoaan? Elastinen on myös menestynyt, ollut mukana Vain elämää -sarjassa ja ansainnut kohtuullisen omaisuuden.

Jostain kumman syystä Cheek-raasu on aina se, jota vihataan. MIKSI? :D Kateus on huono argumentti, koska yhtä lailla vihaajat voisivat vihata Elastista.

Voisiko se Cheek-viha johtua siitä, että hän tekee ihan armottoman huonoa musiikkia ja sanoittaa ne nolommin kuin ekasta seurustelusuhteestaan eronnut mopopoika? :D

Kommentit (337)

Vierailija
321/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Sulkakynässäni paljasjalka. Luomaa.

Entä jos jos Asa halusikin asian käsitettävän näin? Tai jotenkin muuten?

Esim. Jose Saramago vähät välittää kielioppisäännöistä. Hän rytmittää hengästyttävää tekstiään ihan oman mielensä mukaan, pilkut ja pisteet missä sattuu. Kaikesta huolimatta hän on erittäin arvostettu Nobel-palkittu kirjailija.

Ihan sama laulujen lyriikoissa. "Taiteellinen vapaus" on ilmiselvästi sarjakitisijälle täysin vieras käsite.

Vierailija
322/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aiheena on Cheek. Eikö noita tähän ketjuun kuulumattomia kommentteja voisi siirtää omaan ketjuun tai poistaa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa olla kielipoliisi. Räpin sanoitusten takiakin menee yöunet.

Vierailija
324/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun aiheena on Cheek. Eikö noita tähän ketjuun kuulumattomia kommentteja voisi siirtää omaan ketjuun tai poistaa kokonaan.

Cheekin fanclubin jankuttajan mielestä tämä keskustelu kuuluu aiheeseen. Ei mahda mitään 🙁

Vierailija
325/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin. Sulkakynässäni paljasjalka. Luomaa.

Entä jos jos Asa halusikin asian käsitettävän näin? Tai jotenkin muuten?

Esim. Jose Saramago vähät välittää kielioppisäännöistä. Hän rytmittää hengästyttävää tekstiään ihan oman mielensä mukaan, pilkut ja pisteet missä sattuu. Kaikesta huolimatta hän on erittäin arvostettu Nobel-palkittu kirjailija.

Ihan sama laulujen lyriikoissa. "Taiteellinen vapaus" on ilmiselvästi sarjakitisijälle täysin vieras käsite.

Ei ole vieras käsite. Mutta tämä on hämmästyttävä ilmiö, että leuhkitaan, miten selkeää ja ymmärrettävää teksti on, mutta nyt vasta saatiin ensimmäinen selitys, eli että välimerkithän tuosta vain puuttuu. Mikähän siinä oli, että kukaan ei aiemmin voinut noita välimerkkejä tuohon lisätä, vaikka moneen kertaan olen tässä nyt jäsentelyjä ihmetellyt.

Eli kuten jo tuolla aika kauan aikaa sitten jo mainitsin, niin tajunnanvirtaista sanalistaa ilman keskinäisiä kytköksiä. Esim luomaa-sana kaipaisi vähän täsmennystä, kenen tai minkä luomaa ja partitiivimuoto ilmeisesti tarkoittaa objektia, mutta on vaikea nähdä mille se on objekti. "Sulkakynässäni jonkun luomaa" olisi ymmärrettävä rakenne, mutta se vaatiin genetiivin tuohon väliin. Luomaa-sana ei yksinään oikein toimi. Paitsi tietysti niille, jotka arvostavat asioita nimenomaan siksi, etteivät ymmärrä niitä itsekään ja nielevät kaiken ilman kritiikin häivää.

Vierailija
326/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa olla kielipoliisi. Räpin sanoitusten takiakin menee yöunet.

Ja jälleen: ei mene sanoitusten takia vaan ihmisten perusteettomien väitteiden takia. Jos et jotain oikeasti ymmärrä, älä sano, että ymmärrät. Ihan yksinkertaista ja pätee moneen muuhunkin asiaan. Mutta eihän av-pätijän koskaan mitään tarvitse perustella. Riittää kun naljailee toisen sitkeydestä ja yöunien menettämisestä, niin voi jatkaa naureskelua ja kuvitella itse olevansa oikeassa. :D

Vierailija
327/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cheekin fanclubin jankuttajan mielestä tämä keskustelu kuuluu aiheeseen. Ei mahda mitään 🙁

Miksi ihmeessä kuvittelet, että olisin fani? Olen mielestäni pariinkin otteeseen sanonut, etten ole ollut yhdelläkään keikalla, en omista yhtäkään levyä, eikä soittolistallani ole yhtäkään hänen biisiään. Onko mahdotonta tarkastella asiaa vain puolueettomasti faktapohjalta?

Vierailija
328/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyriikoiden arvostelusta puheen ollen;

"Levyn lyriikat antavat tekijästään sivistyssanalla sanoen infantiilin kuvan. Jarelle ja hänen faneilleen tiedoksi, että infantiili tarkoittaa lapsellista."

”Jos et mun tyylii tajuu, se meinaa et sulla ei oo tyylitajuu” -kertosäe tuo mieleen taaperoikäisen lapsen, joka lallattelee omiaan ja keksii kaikille tutun ”vaan/uudestaan”-loppusoinnun.

Rumba 10/13

"Tiihosen on selvästi vaikea kiinnostua mistään oman kuvitteellisen napansa ulkopuolelta. Uholla ja solipsismilla on pitkät perinteet räpissä, mutta harvemmin kuulee levyjä joilla ei käsitellä mitään muuta."

Soundi 10/13

Vierailija
329/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyriikoiden arvostelusta puheen ollen;

"Levyn lyriikat antavat tekijästään sivistyssanalla sanoen infantiilin kuvan. Jarelle ja hänen faneilleen tiedoksi, että infantiili tarkoittaa lapsellista."

”Jos et mun tyylii tajuu, se meinaa et sulla ei oo tyylitajuu” -kertosäe tuo mieleen taaperoikäisen lapsen, joka lallattelee omiaan ja keksii kaikille tutun ”vaan/uudestaan”-loppusoinnun.

Rumba 10/13

"Tiihosen on selvästi vaikea kiinnostua mistään oman kuvitteellisen napansa ulkopuolelta. Uholla ja solipsismilla on pitkät perinteet räpissä, mutta harvemmin kuulee levyjä joilla ei käsitellä mitään muuta."

Soundi 10/13

Soundin kommentin allekirjoitan täysin.

Tuosta Rumban tyylitajuu, jutusta en ihan tekisi noin suoraviivaista johtopäätöstä. Tuossahan nimenomaan juju on se, että se lähes sama asia voidaan käyttää kahdella tavalla, jolloin siihen tulee eri vivahde. Tyylitajuhan ei ole sama asia kuin "tyylii tajuu". Verrattuna esim Chisun "sama nainen" ja "samanlainen".

Vierailija
330/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vuosien varrella kriitikot ovat moneen kertaan ihmetelleet, mistä tämän lahtelaisen räppärin suosio johtuu.

...kenties siitä, kuten kriittisimmät vihjasivat, että kuulijat eivät vain ymmärrä omaa parastaan?

Nyt sitä ei onneksi tarvitse enää pohtia."

- Helsingin Sanomat, konserttiarvostelu 26.8

Niinpä. Hei hei Cheek. Kiva kun tulit, mutta vielä kivempi kun lähdit.

Vierailija
331/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Cheek on Suomen kuunnelluin artisti. Hän nimenomaan on ilmiö - nyt lopettamisen jälkeen suosio saattaa hiipua alaspäin eikä hänen biisejään tuputeta samalla tavalla.

En vain pidä Cheekin lyriikoista ja ylimielisyydestä. Juurikin tuo "ETSÄ TIEDÄ KUKA MÄ OON, AAAHHH" raivostuttaa. Kuulemma on yksityiselämässä mukavampi ihminen, mutta siihen en voi ottaa kantaa.

Vierailija
332/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä kaikki kritisoijat ovat ”heittereitä”.

"vihaajat vihaa". No just. Cheekki on TUOTE, täysin teennäistä ja tekopyhää pas"kaa se sen "musiikki"

Vierailija
333/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun Cheek on niin "arjalainen".

Vierailija
334/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Cheek on Suomen kuunnelluin artisti. Hän nimenomaan on ilmiö - nyt lopettamisen jälkeen suosio saattaa hiipua alaspäin eikä hänen biisejään tuputeta samalla tavalla.

En vain pidä Cheekin lyriikoista ja ylimielisyydestä. Juurikin tuo "ETSÄ TIEDÄ KUKA MÄ OON, AAAHHH" raivostuttaa. Kuulemma on yksityiselämässä mukavampi ihminen, mutta siihen en voi ottaa kantaa.

Cheek on vaan niin ovela, että on kussut kansaa silmään koko uransa ajan. Petri Nygård on toinen, joka testasi kuinka hyvin ihmisiin uppoaa sellainen roska. Cheek ei vaan ole koskaan halunnut paljastaa, että kyseessä on täysin kieli poskessa (huomaa Poskessa) tehty tuote.

Mä pidän molemmista, niin Petristä kuin Cheekistä.

Vierailija
335/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cheek on vaan niin ovela, että on kussut kansaa silmään koko uransa ajan. Petri Nygård on toinen, joka testasi kuinka hyvin ihmisiin uppoaa sellainen roska. Cheek ei vaan ole koskaan halunnut paljastaa, että kyseessä on täysin kieli poskessa (huomaa Poskessa) tehty tuote.

Mä pidän molemmista, niin Petristä kuin Cheekistä.

Korjaan, että en siis pidä Petristä ja Cheekistä vaan ihmisistä näiden hahmojen takana.

Vierailija
336/337 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
337/337 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ikivanha ketju tuli googlesta laineen kasperin hampaat -haulla, mutta ei ollutkaan mitään tietoa.

Hyi stna oli tulla oksennus kun tuo joku ihme kanava näyttää niitä lähikuvana? Miksi ne on tuollaset ja eikö oo fyffee tehä niille mitään? Ei oo kyyskymppisenä hällä enää yhtään omaa hammasta jos nyt tommoset. Surettaa kun köyhät kärsii terveysongelmista kun ei oo rahaa hoitaa, ja joku suht hyvin tienaava ei välitä itestään sen vertaa. Ja vielä tunkee ne kammotukset mun ruudulle ( no poistin nyt kanavan ).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan