Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni nalkuttaa itselleen toistuvasti minun äänelläni :O

Vierailija
26.08.2018 |

Aluksi se hermostutti, nyt huvittaa.

Parasta on tietenkin se, että mies nalkuttaa itselleen ja samalla todella alkaa tehdä niitä asioita, joista "minä" nalkutan! Säästyy energiaa kun voin olla vain hiljaa ja kotityöt hoituvat. :)

Kohtalotovereita?

Kommentit (322)

Vierailija
141/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama :D Mä olen esim. tosi neuroottinen siitä, miten astiat laitetaan kuivauskaappiin ja miehellä on tapana lätkiä niitä sinne vähän miten sattuu, enkä nykyään enää jaksa asiasta edes sanoa niin välillä mies mäkättää itselleen, että "Kato nyt, miten laitoit nuo, eihän ne noin kuulu olla" ja alkaa järjestellä niitä astioita paremmin :D

Ihanko tosissaan joku nipottaa astioiden paikasta kuivauskaapissa? Jos tällä tasolla liikutaan, niin ei ole miehillä helppoa. 

N46

Se, että asioilla on tietyt paikkansa ei ole nipottamista vaan tehokkuutta. Kun kaikki noudattavat järjestystä , ei tarvitse mitään koskaan etsiä ja hakea. Tämähän on aivan alkeellisia taloudenhoitotaitoja. -eri

Ei kotona tarvitse olla tehokas. Pieni sekamelska on viehättävää. Tehokkuudesta tulee liukuhihna mieleen ja ihminen sen hammaspyöränä.

Vierailija
142/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on hyvin loukkaavaa edes sanoa että toinen nalkuttaa.

Miksi kysymykseen on helppo vastata, siksi että toinen on vastuuton kakara ja itsekäs!

Kun oot sata kertaa nätisti sano nu että ne tiskit ei hoidu itestään että sen miehenkin kuuluu tehdä oma osuus kotitöistä!

Eikä tee

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ylipäätään nalkuttaa? Kuulostaa kamalalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän sama :D Mä olen esim. tosi neuroottinen siitä, miten astiat laitetaan kuivauskaappiin ja miehellä on tapana lätkiä niitä sinne vähän miten sattuu, enkä nykyään enää jaksa asiasta edes sanoa niin välillä mies mäkättää itselleen, että "Kato nyt, miten laitoit nuo, eihän ne noin kuulu olla" ja alkaa järjestellä niitä astioita paremmin :D

Ihanko tosissaan joku nipottaa astioiden paikasta kuivauskaapissa? Jos tällä tasolla liikutaan, niin ei ole miehillä helppoa. 

N46

Se, että asioilla on tietyt paikkansa ei ole nipottamista vaan tehokkuutta. Kun kaikki noudattavat järjestystä , ei tarvitse mitään koskaan etsiä ja hakea. Tämähän on aivan alkeellisia taloudenhoitotaitoja. -eri

Ei kotona tarvitse olla tehokas. Pieni sekamelska on viehättävää. Tehokkuudesta tulee liukuhihna mieleen ja ihminen sen hammaspyöränä.

Sekamelska ei viehätä. Ei pieni eikä varsinkaan iso. Mielestäni taloustyöt ovat vain välttämätön paha, joka hoidellaan mahdollisimman nopeasti alta pois, jotta voi sitten tehdä mielenkiintoisempia ja mukavampia juttuja.

Vierailija
144/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muija nalkuttaa siitä, kun käytetyt sukat jää lattialle. Kohtalotovereita?

Ei - minulta ne sukat aina jää, ei mieheltä koskaan, mutta hän ei välitä moisesta pikkuasiasta, koska korjaan ne kumminkin sitten kun jaksan.

Olemme olleet jo 30 vuotta naimisissa, joten kaikki lapsellisuudet ja pikkujutut ovat saaneet jäädä jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
145/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Mietin ihan samaa, mutta kai toisaalta jokainen itse vapaaehtpisesti kumppaninsa valitsee. N30

Vierailija
146/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestys on tehokkuutta sinulle, ei välttämättä puolisollesi.

Ja se järjestys on sun luoma illuusio .

Juuri näin. Pystyn olemaan ihan yhtä tehokas oli sukka lattialla tai tuolille nostettuna. Sama pätee astioiden paikkaan kaapissa.

Likaiset vaatteet viedään heti pyykkikoriin. Miksi ne pitää jättää esille pyörimään alunperinkään. Ihmeellisiä uusavuttomia on koko palsta täynnä.

Siivousnatsit on samaa sukua aamuvirkuille, ei tajuta ettei se oma elämäntyyli nyt valitettavasti tee itsestä maailman parasta ihmistä. Ei ole uusavuttomuutta jättää oikaisu vaatteita lattialle, kaikkia ei vain kiinnosta samanlainen siisteys. Ihmisillä on erilaisia siisteyskäsityksiä ja itseasiassa korkeaan älykkyyteen on yhdistetty pieni epäjärjestys. Universumi pyrkii entropiaan eli epäjärjestykseen, jos sinua haittaa sukka lattialla niin voi voi. Minua ei haittaa lainkaan. Epäjärjestys on sitä paitsi eri asia kuin sotkuisuus.

Vierailija
147/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muija nalkuttaa siitä, kun käytetyt sukat jää lattialle. Kohtalotovereita?

Miksi ne siihen sitten jää? Luuletko että ne itsellään kävelevät pesukoneeseen?

Vierailija
148/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Valitettavasti moisia naisia on...en jaksaisi kattella naisenakaan.

Vierailija
149/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tiskaa "nopeasti ja tehokkaasti", eli huonosti. Jos näen astiakaapissa huonosti tiskatun astian, vien sen miehelle. Se ei ole kovin nopeaa ja tehokasta, että joutuu tiskaamaan kahdesti. Olen pitkään haaveillut tiskikoneesta, mutta mies haluaa sen käytettynä ja asennuksen. En itsekään välttämättä halua maksaa hirveänä, mutta onneksi mies tiskaa kiltisti uudestaan.

Vierailija
150/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että naiset valittavat miten raskasta on arki ja metatyö, jos osa on oikeasti sitä että varmistetaan että kahvikupit ovat oikeassa järjestyksessä kuivumassa ja käydään niitä siirtelemässä xD en haluaisi sanoa tätä, muta tämän ketjun perusteella hiukan ymmärrän kevätverho ja tuikkukuppi miehen pointtia..

Minä en ole kuullut kenenkään aiemmin tuollaisesta valittavan, joten ei se ehkä kauhean yleistä ole. Useimmiten se menee niin, ettei mies osallistu oikein mihinkään muuten kuin huomauttelemalla. Itse en edes jäkätä, vaikka aihetta olisi (mies on sitä tyyppiä, joka ei laita edes roskia roskikseen, vaan jättää ne lojumaan pöydille).

Kotitöiden lisäksi itselläni on töiden jälkeen ohjelmassa vielä lasten kavereille synttärilahjojen osto, nuoremman lapsen saattaminen (pyörällä, en omista ajokorttia) harrastukseen, ja toiseen harrastukseen liittyen vanhempien palaveri. Mies odottaa vain tulevansa valmiiseen ruokapöytään. Nyt tauolla varasin vanhemmalle lapselle lääkäriajan. Mutta nuohan ovat ilmeisesti monien mielestä asioita, jotka hoituvat itsestään siinä sivussa.

Niin, elämä valitettavasti on kuin irtokarkkikauppa: jos itse valitset pussiin paskoja karkkeja niin ei auta muu kuin syödä sitä paskaa sitten. Valinnat kannattaa tehdä huolella eikä hankkia lapsia ihan jokaisen vätyksen kanssa joka siihen suostuu.

Vierailija
151/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

Sekamelska ei viehätä. Ei pieni eikä varsinkaan iso. Mielestäni taloustyöt ovat vain välttämätön paha, joka hoidellaan mahdollisimman nopeasti alta pois, jotta voi sitten tehdä mielenkiintoisempia ja mukavampia juttuja.

Paino sanalla "MIELESTÄSI". Minun mielestäni ne mielenkiintoiset ja mukavat jutut voi tehdä ensin, ja taloustyöt eli se välttämätön paha hoidetaan sellaisella "tehokkuudella" kuin aikaa ja tarmoa jää. En haluaa elää elämääni taloustyöt edellä vaan nimenomaan päinvastoin.

Vierailija
152/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, miten astiat on kaapissa?? Ja miksi juuri se sinun tapa on oikea? Voisiko mieskin nalkuttaa sinulle sinun tavasta? Muuttaisitko tapasi laittaa astiat kaappiin, koska hän niin vaatii?

Jotkut naiset ovat kyllä hirveitä - miten kukaan on tuollaisten päällepäsmärinalkuttajien kanssa parisuhteessa päivääkään, saati että perustaa vielä yhteisen kodin, jossa ei ole sananvaltaa ja tulee kohdelluksi kuin lapsi?

Vierailija
153/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten kukaan on tuollaisten päällepäsmärinalkuttajien kanssa parisuhteessa päivääkään, saati että perustaa vielä yhteisen kodin, jossa ei ole sananvaltaa ja tulee kohdelluksi kuin lapsi?

Niinpä. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi mies alkaa kuherrruskuukausivaiheen jälkeen käyttäytyä "kuin vastuuton lapsi". Nalkuttava nainen ajaa miehen siihen.

Vierailija
154/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun nuo tossukoiksi nalkutetut miehet sinkkuuntuvat ja niitä yrittää tapailla, ei normaali ihminen kestä sitä heidän jatkuvaa luvanpyytämistä, joka on kuin kilteillä lapsilla: "saako tehdä sitä tai tätä" 😨. Sitä kun kuvittelee, että yrittää rakentaa suhdetta aikuiseen mieheen, mutta hänestä onkin nalkutettu pois kaikki itsenäisyys, pystyvyys ja omanarvontunto.

Vierailija
155/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet harvemmin osaavat ajatella näitä taloudenhoitoon liittyviä asioita

Ei se niinkään osaamisesta ole kiinni vaan viitsimisestä. Itse sain vaimon suostuteltua siivoamaan puolet harvemmin (nyt joka toinen viikko). En huomaa viihtyvyydessä mitään eroa. Vaimo väittää, että "täytyy" esim. imuroida kerran viikossa. Miksi jos viihtyvyys on ihan sama puolet harvemmin imuroitaessa? 

Välillä myös tuntuu, että vaimo siivoaa senkin takia, mitä "muut sanovat" tullessaan käymään. Eikö se olekaan meidän koti, jossa tärkeintä on meidän - ei muiden - viihtyvyys?

Kyllä pitäisi imuroida useammin. Tuollainen siivoamattomuus vaikuttaa ihan terveyteenkin. Kauanko muka imurointiin menee aikaa?

Kahden viikon välein imurointi verrattuna joka viikko imurointiin vaikuttaa terveyteen korkeintaan positiivisesti.

Vierailija
156/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäjärjestys on sitä paitsi eri asia kuin sotkuisuus.

Tämä. En tykkää liasta, tahmasta ja pahoista hajuista, mutta se on ihan eri asia kuin epäjärjestys ja pölypallot.

Itselläni on astma (yksi niistä sairauksista joihin imuroinnin luulisi vaikuttavan), ja kokemusasiantuntijana voin vakuuttaa, että on aivan sama imuroidaanko kerran viikossa vai kahdessa. Usein tapahtuva imurointi voi olla jopa pahempi, koska se pöllyttää mikropölyn pitkin poikin kämppää. Tutkijoiden mukaan nykyasunnoissa sitä paitsi ei lieemmin pölypunkit edes viihdy, joten en tajua imurointinatseilua senkään vuoksi.

Vierailija
157/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala, mikä tappelu täällä alkoi tosta mun astioiden järjestely -kommentista :D

Kuten siinä viestissä sanoinkin niin en nykyään enää jaksa miehelle asiasta huomauttaa, vaan jos hän tiskaa niin saa laittaa ne astiat sinne kaappiin ihan parhaaksi näkemällään tavalla ja minä sitten taas järjestelen ne sinne omien mieltymysteni mukaan. Ja meillä siis kuivauskaapissa ihan säilytetään astiat, kun muuta kaappitilaa niille ei ole, joten minusta on ihan kiva, että samanlaiset lautaset ja kulhot on peräkkäin nätisti ja juomalasit omissa riveissään erillään kahvimukeista, että kaiken löytää sieltä kaapista nopeasti ja ne saa vielä sieltä helposti pois. Meillä kun kyse ei tosiaan ole siitä, että me laitettas miehen kanssa kattilat eri hyllylle, vaan ihan oikeasti mies lätkii lautasia ja kulhoja sekaisin sinne paikalleen ja usein vielä ihan vinoon niin, että kaikki kulhot kaatuu, kun vedät sen tarvitsemasi lautasen sieltä välistä :D

Minä taas puolestani tunnustan jättäväni kerran käytetyt vaatteet lojumaan tuolien selkänojille, josta mies huomauttelee minulle, että ihan tasapuolisesti meillä nämä hommat menee kuitenkin, eikä mies ole mikään tossukka ja minä karmea pirttihirmu, kun en anna toisen edes astioita laittaa omalla tavallaan :D

T. Se alkuperäinen astiajärjestelijä, joka ei ole yksilään noista aikaisemmista vastaajista

Vierailija
158/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyijokinhyväasia kirjoitti:

Onneksi ei ole miestä enää. Oli hirveää elämää. Nyt saa kotona olla rauhassa:)

Sitän monet miehet juuri toivovat. Tai ainakin minä toivon. Vaikka teenkin kotitöistä vähintään puolet, esim ruokapuolen ja keittiön kokonaisuudessaan, niin rauhassa en saa olla. Naisilla tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, jos toinen ei tee mitään juuri silloin, kun itse on työntouhussa. Iskeekö siinä kateus vai mikä pakottaa pilaamaan toisen esim kahvihetken?

Tuo on kyllä niin rasittavaa. Jokaisella naisystävällä ollut sama, lienee tyyppivika.  Ja toinen lemppari tämä että jos nainen lähtee reissuun niin jopa löytyy jääkaapin ovesta listaa mitä kaikkea pitäisi maailmanlopun uhalla ehtiä kotona sillä välin tehdä, mutta jos itse olet reissussa niin sinä aikana ei kotona tapahdu mitään, sen sijaan nainen on ovella imurin kanssa vastassa: "TERVETULOA KOTIIN KULTA, TÄNÄÄN ONKIN SITTEN SIIVOUSPÄIVÄ <3 <3 <3"

Vierailija
159/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

OCD

Vierailija
160/322 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala, mikä tappelu täällä alkoi tosta mun astioiden järjestely -kommentista :D

Kuten siinä viestissä sanoinkin niin en nykyään enää jaksa miehelle asiasta huomauttaa, vaan jos hän tiskaa niin saa laittaa ne astiat sinne kaappiin ihan parhaaksi näkemällään tavalla ja minä sitten taas järjestelen ne sinne omien mieltymysteni mukaan. Ja meillä siis kuivauskaapissa ihan säilytetään astiat, kun muuta kaappitilaa niille ei ole, joten minusta on ihan kiva, että samanlaiset lautaset ja kulhot on peräkkäin nätisti ja juomalasit omissa riveissään erillään kahvimukeista, että kaiken löytää sieltä kaapista nopeasti ja ne saa vielä sieltä helposti pois. Meillä kun kyse ei tosiaan ole siitä, että me laitettas miehen kanssa kattilat eri hyllylle, vaan ihan oikeasti mies lätkii lautasia ja kulhoja sekaisin sinne paikalleen ja usein vielä ihan vinoon niin, että kaikki kulhot kaatuu, kun vedät sen tarvitsemasi lautasen sieltä välistä :D

Minä taas puolestani tunnustan jättäväni kerran käytetyt vaatteet lojumaan tuolien selkänojille, josta mies huomauttelee minulle, että ihan tasapuolisesti meillä nämä hommat menee kuitenkin, eikä mies ole mikään tossukka ja minä karmea pirttihirmu, kun en anna toisen edes astioita laittaa omalla tavallaan :D

T. Se alkuperäinen astiajärjestelijä, joka ei ole yksilään noista aikaisemmista vastaajista

Joo näissä tosiaan pitäisi muistaa erotella turha niuhottaminen ja asiasta sanominen. Täälläkin avovaimo heittelee astiat kuivumaan sillä tyylillä, että hänen jäljiltään astiakaapin ovi on syytä avata hyvin hissukseen kun ei ikinä tiedä kuinka suuri osa kaapin sisällöstä on tulossa syliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi