Mieheni nalkuttaa itselleen toistuvasti minun äänelläni :O
Aluksi se hermostutti, nyt huvittaa.
Parasta on tietenkin se, että mies nalkuttaa itselleen ja samalla todella alkaa tehdä niitä asioita, joista "minä" nalkutan! Säästyy energiaa kun voin olla vain hiljaa ja kotityöt hoituvat. :)
Kohtalotovereita?
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun kaikki on steriiliä menee vastustuskyky kokonaan.
Normaali siivous tavallisilla kotitalouskäyttöön soveltuvilla pesuaineilla ei vielä aiheuta liian steriiliä ympäristöä. Ei kaiken tarvitse olla lian ja pölyn peitossa vastustuskyvyn kehittymiseen.
Tästä voi olla monta mieltä. Kotioloihin tehdyt aineet on tuhteja ja ihmiset käyttää niitä liikaa kerralla. Lorauttaa ämpäriin silmämääräisesti. Vaahdon ja aineen pitää näkyä yms. Aikanaan olin sairaalassa töissä ja ihmettelin kuinka vähän siellä käytettiin pesuaineita. Osa uskoi pelkkään mikrokuituliinaan ja veteen. Tämähän riittää kotioloihin mutta en ihmetellyt norovirusepidemioita.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on trauma ettei voi olla kodissaan kuin kodissaan. Aina pitää varoa menevätkö asiat oikein.
Oman miehen kanssa puhuttiin asia halki ja nyt korjaustoimeet menossa. Se onkin kinkisempää.
Montako miestä sinulla on?
Miesystävällä ja minulla on omat kodit. Hänellä on ihan hyvä järjestys, kaapit siistit eikä sukkia lattialla. Likaisempaa siellä kyllä on, kun kylppäriä ei pestä niin usein, imuroida tai pyyhitä lattioita. Tiskit hoitaa aina heti.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on trauma ettei voi olla kodissaan kuin kodissaan. Aina pitää varoa menevätkö asiat oikein.
Oman miehen kanssa puhuttiin asia halki ja nyt korjaustoimeet menossa. Se onkin kinkisempää.
Ei ole ainoa mies. Vasta nyt kun aikuisillä (+30) asun yksin, niin olen oppinut mikä koti on. Perus siisteys, leikkivät lapset ja iloinen ilmapiiri saa paikan tuntumaan kodilta. Tietysti omat henkilökohtaiset tavarat kuuluvat kotiin. Edellisissä suhteissa kotona on asunut diktaattori esim juurikin tavaroiden ja niiden järjestyksen suhteen. Olen pahoillani jos joku pahoittaa tästä mielensä, mutta minun kokemus naisista on sellainen että koti on heitä varten. Jos kotityöt menevät tasan, niin tasan tulee mennä myös kaikki sisustuselementit ja käytännön asiat. Esimerkiksi haluan että minulla on yksi mukava tuoli, josta minä pidän. Onko se liikaa vaadittu? Tähän asti se on ollut, mutta nyt kotonani saa olla mukava ja pehmeä tuoli. Tämä vain pienenä esimerkkinä miehen paikasta naisen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vi***ilee sinulle.
Aijaa.... Aijaa!
Nyt tuli huutia.
Blondi32v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi***ilee sinulle.
Onko sillä väliä, jos kerta hoitaa hommat? Ei mua haittaisi, jos mies vihdoin alkaisi tekemään ohjeiden mukaan vaikka sitten mua matkien sen sijaan, että mies kiukuttelee, kun ei onnistu tai on hirvee vaiva (ei, kyse ei ole astioiden asettelusta tai verhojen väristä). Go, ap!
Minulle olisi, koska meillä ei riidellessäkään mennä henkilökohtaisuuksiin tai lyödä vyön alle tai haukuta. Eli jos mies alkaisi piilovittuilla, olisin aika huolissani ja pettynytkin. Ehkä joillain ikävä käytös on arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Teen samaa, kyllä se on vittuilua
Hyvä avioliitto much?
Pikkulapset tekevät tuota samaa silloin kun opettelevat itse noudattamaan sääntöjä.
Esim sanovat itselleen "ei saa koskea, ei saa koskea" kun katselevat koriste-esineitä joihin on kielletty koskemasta.
Ehkä miehelläsi on kyseinen kehitysvaihe menossa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Pikkulapset tekevät tuota samaa silloin kun opettelevat itse noudattamaan sääntöjä.
Esim sanovat itselleen "ei saa koskea, ei saa koskea" kun katselevat koriste-esineitä joihin on kielletty koskemasta.Ehkä miehelläsi on kyseinen kehitysvaihe menossa 🤔
Kyllä, voivat myös torua itseään.
Tuhma Mika, ei saa laittaa astioita sikin sokin. Katso näin, nämä tänne ja nämä tänne.
Jos asuu kahden ihmisen huushollissa, niin kyllä ne pestyt astiat mahtuvat kuivauskaappiin laittaa ne sinne kuinka hyvänsä.
Uskoisin, että lautaset ja tanssit kuitenkin laitetaan niille tarkoitettuihin koloihin ja kahvikupit ja muut sinne ritilähyllylle.
Itse laitan pienet kattilat sun muut myös tiskikaappiin. Otan sitten kuivuneet omaan kaappiin jollei ole heti käyttöä. Kyllä löytyvät sieltä kaikki ihan hyvin. En jaksaisi nalkuttaa vaikka paikka nyt sentillä ei *oikea* olisikaan.
Ainoastaan niin isot astiat jotka eivät mahdu kuivauskaappiin kuivaan tai laitan nurinpäin altaan reunalle kuivumaan.
Hauskaa tuo aloittajan miehen oman itsensä nalkuttaminen, minua ainakin naurattaisi.
Toisaalta miettisin olenko olout liian nipottaja.
Kuitaaileeko mies ja seuraa huomaanko itse piirteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama :D Mä olen esim. tosi neuroottinen siitä, miten astiat laitetaan kuivauskaappiin ja miehellä on tapana lätkiä niitä sinne vähän miten sattuu, enkä nykyään enää jaksa asiasta edes sanoa niin välillä mies mäkättää itselleen, että "Kato nyt, miten laitoit nuo, eihän ne noin kuulu olla" ja alkaa järjestellä niitä astioita paremmin :D
Ihanko tosissaan joku nipottaa astioiden paikasta kuivauskaapissa? Jos tällä tasolla liikutaan, niin ei ole miehillä helppoa.
N46
Oletko asunut ikinä miehen kanssa, tai edes käynyt miehen asuttamassa "kodissa"?!
Kyllä kiitos, 20- vuotiaasta lähtien. Meillä on lisäksi kolme poikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman miehen kanssa puhuttiin asia halki ja nyt korjaustoimeet menossa. Se onkin kinkisempää.Ei ole ainoa mies. Vasta nyt kun aikuisillä (+30) asun yksin, niin olen oppinut mikä koti on. Perus siisteys, leikkivät lapset ja iloinen ilmapiiri saa paikan tuntumaan kodilta. Tietysti omat henkilökohtaiset tavarat kuuluvat kotiin. Edellisissä suhteissa kotona on asunut diktaattori esim juurikin tavaroiden ja niiden järjestyksen suhteen. Olen pahoillani jos joku pahoittaa tästä mielensä, mutta minun kokemus naisista on sellainen että koti on heitä varten. Jos kotityöt menevät tasan, niin tasan tulee mennä myös kaikki sisustuselementit ja käytännön asiat. Esimerkiksi haluan että minulla on yksi mukava tuoli, josta minä pidän. Onko se liikaa vaadittu? Tähän asti se on ollut, mutta nyt kotonani saa olla mukava ja pehmeä tuoli. Tämä vain pienenä esimerkkinä miehen paikasta naisen kotona.
Juu, eikä se naisen oikea ja miehen väärä rajoitu pelkästään kotitöihin, vaan kaikki elämässä pitäisi tehdä naisen päähänpistojen mukaan. Siksi harrastankin vain kevytsuhteita, muuten menisi järki.
sdfgsdgsdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman miehen kanssa puhuttiin asia halki ja nyt korjaustoimeet menossa. Se onkin kinkisempää.Ei ole ainoa mies. Vasta nyt kun aikuisillä (+30) asun yksin, niin olen oppinut mikä koti on. Perus siisteys, leikkivät lapset ja iloinen ilmapiiri saa paikan tuntumaan kodilta. Tietysti omat henkilökohtaiset tavarat kuuluvat kotiin. Edellisissä suhteissa kotona on asunut diktaattori esim juurikin tavaroiden ja niiden järjestyksen suhteen. Olen pahoillani jos joku pahoittaa tästä mielensä, mutta minun kokemus naisista on sellainen että koti on heitä varten. Jos kotityöt menevät tasan, niin tasan tulee mennä myös kaikki sisustuselementit ja käytännön asiat. Esimerkiksi haluan että minulla on yksi mukava tuoli, josta minä pidän. Onko se liikaa vaadittu? Tähän asti se on ollut, mutta nyt kotonani saa olla mukava ja pehmeä tuoli. Tämä vain pienenä esimerkkinä miehen paikasta naisen kotona.
Juu, eikä se naisen oikea ja miehen väärä rajoitu pelkästään kotitöihin, vaan kaikki elämässä pitäisi tehdä naisen päähänpistojen mukaan. Siksi harrastankin vain kevytsuhteita, muuten menisi järki.
Ehkä et vain ole löytänyt sitä oikeaa tai jaksanut opetella kommunikaatiota kenenkään kanssa (siinä on ongelmia sekä miehillä että naisilla).
sdfgsdgsdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin olen päätynyt tekemään. Liian kauan meni tämän tajuamiseen. Onneksi nyt saan elää omaa elämääni, ilman älyttömiä rajoituksia, esim kielto käydä kerran viikossa salilla. Elämänlaatu on parantunut niin paljon että sitä ei edes vielä ymmärrä. Erostakin jo kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tiskit hoitaa aina heti.
Kuka se sellainen "heti" on? Ettei olisi Heta - kiimaisena kärkkyvä kakkosnainen?
Jätä se sika!!!
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mies alkaisi piilovittuilla, olisin aika huolissani ja pettynytkin. Ehkä joillain ikävä käytös on arkipäivää.
Minä puolestani olisin pettynyt ja huolissani, jos vaimo EI vittuilisi - mielellään vielä suoraan päin näköä. Meillä ei ole kahdenkymmenen vuoden aikana koskaan jouduttu mykkäkoulun takia asioita arvuuttelemaan. Temperamentti molemmin puolin pitää huolen siitä, että täyslaidallinen tulee kerralla ja ilma puhdistuu. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitää saada päättää kuinka astiat on kaapissa?? Siis kodissa jossa asuu kaksi tasavertaista ihmistä😅
Jos haluaa kuppiensa olevalla tietyllä tavalla niin laittakoon itse.Ohis
Ihan samaa mieltä. Jos ei toisen tekemiset passaa kuten hän ne haluaa tehdä,tekee itse paremmin ja tukkiin sen luukkunsa.
Mikä päivittäinen "tavaran hallinointi"? Jos tarkoitat esim. lasten leluja, niin ne voi tuuppia jalalla pois kulkuväylältä ja keräillä vaikka viikonloppuna laatikkoihin ja hyllyille (josta ne kylläkin revitään saman tien taas alas, mutta voipahan ainakin elvistellä sillä, että tuli "siivottua").