Mieheni nalkuttaa itselleen toistuvasti minun äänelläni :O
Aluksi se hermostutti, nyt huvittaa.
Parasta on tietenkin se, että mies nalkuttaa itselleen ja samalla todella alkaa tehdä niitä asioita, joista "minä" nalkutan! Säästyy energiaa kun voin olla vain hiljaa ja kotityöt hoituvat. :)
Kohtalotovereita?
Kommentit (322)
ja sä vaan kuuntelet vinoilua hölömö
Aivan.
"Jos eukkoa häiritsee satunnainen sukka tai kalsarit pyykkikorin vieressä tai kannen päällä, niin meillä saa laittaa ne itse sinne pyykkikoriin. Meillä häiritsi aikansa ja sain nipotusta. Vastasin kommentteihin, että tämä on minun tapani, muuta pois jos ei miellytä. Ei muuttanut pois. Ei myöskään asiasta nipota enää. Mikä tarkoittaa, että ei ne kalsarit oikeasti häirinneet siinä lattialla alun perinkään. Kyse oli jostain muusta."
Meillä oli tätä asennetta alussa myös, kun muutimme yhteen. Nakkasin ne sukat siitä pyykkikorin päältä lattialle ja jätin sinne. Siellä ne olivat myös kun pyykkiä pestiin. Sama juttu täsmällleen kaiken pyykin kanssa, joka ei ollut korissa. Ihmettelyyn vastastin, että tämä on minun tapani. Jos nimittäin on aikaa tuoda pyykit pyykkikorin vierelle tai kannen päälle, on aikaa laittaa ne koriinkin. Muusta kuin ajankäytöstä siinä on kyse, että mättää pyykkejään pitkin pientä kylppäriä, mutta vahingossakaan ei koriin.
Minä en nipota enkä nalkuta, mutta minun tapani myöskään ei ole passata ja tehdä toisen puolesta. Jos haluaa välttis säilyttää kalsareitaan pyykkikorin vieressä, siitä vaan. Minun tapani ei ole niitä noukkia ja pestä, toisaalta.
Sama tilanne kaiken muun kanssa. Jos mies ei pessyt vessaa koskaan, en sitä tehnyt minäkään. Kerran äitinsä tuli käymään, minä lähdin saman tien ovesta ulos ja sanoin, että tässä taloudessa eletään pitkälle siten kuin sinun poikasi tapana. Katso vessasta, mitä tarkoittaa. Minä vain toteutan hänen tapaansa elää. Että en olisi nalkuttava nainen. En tiedä, mitä siellä oli puhuttu, mutta enää ei tartte yksin aina vessaa pestä. Sanottakoon, että anoppini kyllä on reilu ja huumorintajuinen nainen.
Tuntuu, että mies kuvitteli, että hänellä oikeasti joku "tämä on minun tapani"-veto-oikeus yhteisessä kodissa. Tietenkään en aikuista ihmistä viitsi alkaa mihinkään pakottamaan, mutta eipä hänkään minua tekemään asioita puolestaan. Nyttemmin takana 25+ ja mies on ihan nätisti oppinut keskustelemaan kuten myös tekemään asioita. Toisaalta minä kysyn kaikissa tehtävissä, jotka on jotenkin kurjia, voinko auttaa. En minäkään pidä tapana jättää häntä yksin hommien kanssa.
Se että leimaa puolison puheen nalkuttamiseksi on halveksuntaa ja henkistä väkivaltaa. Se 'nalkutus' on yleensä sitä, että kehottaa miestä tekemään ne kotityöt, jotka hänelle kuuluvat. Se että hän ei niitä tahallaan tee, vaikka ne hänelle kuuluvat, on myös henkistä väkivaltaa ja tietoista alistamista. Naisen kannattaa ottaa suosiolla ero niistä miehistä, jotka valittavat 'nalkuttamisesta', sellainen suhde ei koskaan tule olemaan tasa-arvoinen ja hyvä muutenkaan. Toki miehen pitäisi ottaa se ero myös, jos kärsii 'nalkuttamisesta', mutta eihän hän tietenkäön halua, koska hyötyy sen naisen työpanoksesta joka päivä. Mies joutuu eron myötä itse tekemään kaikki kotityöt ja kantamaan kaikesta vastuun itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nalkutan itselleni omassa päässäni vaimon äänellä. Se riittää. Samoin käyn parisuhderiidat omassa päässäni. Lopputulos on kuitenkin sama, eli mikään ei muutu. Elämä on sellaista vaimon suututtamisen välttämistä. Että miettikää naiset sitä tykönänne, kun ihmettelette miksi mies ei enää tuo kukkia ja yllätyslahjoja.
Minulla ei ole ollut miestä, joka edes suhteen alussa umpirakastuneena olisi tuonut kukkia tai yllätyslahjoja. Mutta ehkä USAssa toisin?
Onpas sulla ollut tylsiä miehiä.
Meillä se on mies, joka mäkättää astioiden paikasta kaapissa. Se onkin sitten ainoa asia, jonka tekee siististi. Kaikki muu jääkin siihen kohtaan, mihin sattuu kädestään laskemaan.
Ei kuulosta kovinkaan onnelliselta avioliitolta.
Miksi ihmeessä olette yhdessä?
Oletko psykoottinen, ap? Vähän... huolestuttavalta kuulostaa
Kyse voi olla kehittyvästä dementiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika. Tuollaista mielenosoitusta ei kenenkään tarvitse sietää.
Lopeta nalkutus. Ilmeisesti teet sitä usein, kun mies on noin hyvin sen sisäistänyt. Ei ole fiksu tapa kommunikoida.
Taas näitä suomalaisten parisuhdetarinoita "mieheni kohtelee minua epäkunnioittavasti hahaa eikö olekin hauskaa" "mieheni vihaa minua hahhahaa". Ihmettelen vaan miten ihmiset kokee, että tämä on jotenkin onnellista elämää...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa koomiselta. :D
Siis se matalampi ääni se on se kun kitti siis koira kielellä puhuu? Tarkotatko sitä koira-äänellä puhuminen. Onko jotenkin ulahtava ääni?
Minä olen nainen ja tein tuota samaa ns matkimista ex liitossani. Olin niin kypsä ja ärsyyntynyt miehen valitukseen ja ylimielisyyteen, että alennuin noinkin lapselliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama :D Mä olen esim. tosi neuroottinen siitä, miten astiat laitetaan kuivauskaappiin ja miehellä on tapana lätkiä niitä sinne vähän miten sattuu, enkä nykyään enää jaksa asiasta edes sanoa niin välillä mies mäkättää itselleen, että "Kato nyt, miten laitoit nuo, eihän ne noin kuulu olla" ja alkaa järjestellä niitä astioita paremmin :D
Helpointa silloin olisi että se olet myös sinä kuka ne astiat sinne laittaa, kerran sulla on vahva visio siitä miten se tulee tehdä. Menen siksi aikaa autotalliin ilmoita kun olet saanut asiat järjestettyä niin tarkastan tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän hän pidä sinua täysin naurunalaisena matkimalla sinua. Ymmärrät kai itsekin miten lapsellista vallankäyttöä nalkutus on. Ei aikuista ihmistä voi opettaa ja muuttaa kuin lasta. Ei parisuhteessa voida elää vain sinun tahdon mukaan, on sillä miehelläkin tarpeet ja halut elää miten itse parhaaksi näkee.
Vai että oikein "vallankäyttöä". Johan on mahtipontinen tapa ilmaista että et kestä sitä kun laiskuuttasi kritisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama :D Mä olen esim. tosi neuroottinen siitä, miten astiat laitetaan kuivauskaappiin ja miehellä on tapana lätkiä niitä sinne vähän miten sattuu, enkä nykyään enää jaksa asiasta edes sanoa niin välillä mies mäkättää itselleen, että "Kato nyt, miten laitoit nuo, eihän ne noin kuulu olla" ja alkaa järjestellä niitä astioita paremmin :D
Ihanko tosissaan joku nipottaa astioiden paikasta kuivauskaapissa? Jos tällä tasolla liikutaan, niin ei ole miehillä helppoa.
N46
Kysyin tekoälyltä oikeaoppista tapaa käyttää kuivauskaappia: "Astioita ei aseteta kuivauskaappiin, vaan ne kuivataan joko astianpesukoneessa tai käsin pesun jälkeen. Kuivauskaappia käytetään pyykin tai kenkien kuivaamiseen, ei astioiden. Astianpesukoneeseen astiat laitetaan likaisina, ei huuhdeltuna. Käsin pesty astia kuivataan ripustamalla se kuivaustelineelle tai pyyhkeellä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan joku nipottaa astioiden paikasta kuivauskaapissa? Jos tällä tasolla liikutaan, niin ei ole miehillä helppoa.
N46
Kysyin tekoälyltä oikeaoppista tapaa käyttää kuivauskaappia: "Astioita ei aseteta kuivauskaappiin, vaan ne kuivataan joko astianpesukoneessa tai käsin pesun jälkeen. Kuivauskaappia käytetään pyykin tai kenkien kuivaamiseen, ei astioiden. Astianpesukoneeseen astiat laitetaan likaisina, ei h
Laitatko sinä astiakaappiin kengät tai pyyhkeet kuivumaan vain koska tekoäly niin väittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Kysyin tekoälyltä oikeaoppista tapaa käyttää kuivauskaappia: "Astioita ei aseteta kuivauskaappiin, vaan ne kuivataan joko astianpesukoneessa tai käsin pesun jälkeen. Kuivauskaappia käytetään pyykin tai kenkien kuivaamiseen, ei astioiden. Astianpesukoneeseen astiat laitetaan likaisina, ei h
Minä taas kysyin tekoälyltä, mikä on oikeaoppinen tapa käyttää a s t i a nkuivauskaappia. Sain ihan järkevän vastauksen. Ei tainnut tekoälyssä ollakaan vikaa. Tekoälyä pitää käyttää oikein.
Siis täh? Pyöriikö sulla kaikki matsku historian hämäristä yhdellä koneella ja kuljettelet kovalevyjä kodin ja vanhempien välillä joka kuukausi? Mitä sä sinne koneelle oikein hilloat??