Mieheni nalkuttaa itselleen toistuvasti minun äänelläni :O
Aluksi se hermostutti, nyt huvittaa.
Parasta on tietenkin se, että mies nalkuttaa itselleen ja samalla todella alkaa tehdä niitä asioita, joista "minä" nalkutan! Säästyy energiaa kun voin olla vain hiljaa ja kotityöt hoituvat. :)
Kohtalotovereita?
Kommentit (322)
Pakkohan sen oli jotakin hupaa keksiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama :D Mä olen esim. tosi neuroottinen siitä, miten astiat laitetaan kuivauskaappiin ja miehellä on tapana lätkiä niitä sinne vähän miten sattuu, enkä nykyään enää jaksa asiasta edes sanoa niin välillä mies mäkättää itselleen, että "Kato nyt, miten laitoit nuo, eihän ne noin kuulu olla" ja alkaa järjestellä niitä astioita paremmin :D
Ihanko tosissaan joku nipottaa astioiden paikasta kuivauskaapissa? Jos tällä tasolla liikutaan, niin ei ole miehillä helppoa.
N46
Naisten turhista niuhottaminen on ennemmin sääntö kuin poikkeus.
Sitten seuraa kaikenlaista hauskaa, kuten nalkuttamista, pihtaamista, anteeksi, naisella on kupin paikasta kaapissa niin paha mieli ettei seksi kiinosta ja lopulta sitä sitten kasvetaan erilleen.
Mutta jos mies niuhottaa jostain niin se on toki ihan vaan asiasta sanomista aina 😉
Lapsuudenkodista opittu tapa. Juokse vielä kun ehdit! 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt tietoisen päätöksen olla nalkuttamatta. Sanon kerran ja sen pitää riittää paitsi erittäin tärkeässä asiassa voin mainita kolmannenkin kerran.
Mutta esim. sitten kun lukiolaisen läppäriä ei ole vielä koulun alkaessa hankittu tmv. niin sanon erittäin vittumaisesti.
Kumpi lie parempi.
Miksi et hanki sitä itse? Tai oikeastaan lukioikäinen voisi itse hoitaa etsimisen.
Ai miksi perheen toinen aikuinen ei hoida kaikkia hankintoja ym. asioiden hoitamista itse, vaikka perheessä on toinenkin aikuinen jonka kaiken järjen mukaan pitäisi kyetä myös jotain hoitamaan?
Kolmeen kertaan sanomiseen + kerta kiellon päälle vittumaiseen sanomiseen käytetyssä ajassa olisi kyllä aika monta läppäriä jo tullut tilattua. Ei nyt avuttomaksi kannata heittäytyä.
Jos ongelma taas on että puoliso ei hoida omaa puolikastaa töistä, ei maksa omaa puolikastaan kuluista tms. niin kannattanee puhua suoraan siitä asiasta mikä hierää, eikä vittuilla jostain läppäreistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt tietoisen päätöksen olla nalkuttamatta. Sanon kerran ja sen pitää riittää paitsi erittäin tärkeässä asiassa voin mainita kolmannenkin kerran.
Mutta esim. sitten kun lukiolaisen läppäriä ei ole vielä koulun alkaessa hankittu tmv. niin sanon erittäin vittumaisesti.
Kumpi lie parempi.
Miksi et hanki sitä itse? Tai oikeastaan lukioikäinen voisi itse hoitaa etsimisen.
Ai miksi perheen toinen aikuinen ei hoida kaikkia hankintoja ym. asioiden hoitamista itse, vaikka perheessä on toinenkin aikuinen jonka kaiken järjen mukaan pitäisi kyetä myös jotain hoitamaan?
Kolmeen kertaan sanomiseen + kerta kiellon päälle vittumaiseen sanomiseen käytetyssä ajassa olisi kyllä aika monta läppäriä jo tullut tilattua. Ei nyt avuttomaksi kannata heittäytyä.
Jos ongelma taas on että puoliso ei hoida omaa puolikastaa töistä, ei maksa omaa puolikastaan kuluista tms. niin kannattanee puhua suoraan siitä asiasta mikä hierää, eikä vittuilla jostain läppäreistä?
Kyllä mulla ainakin menee kauemmin aikaa etsiä sopiva läppäri ja ostaa se, kuin sanoa kolme kertaa "osta läppäri".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi lie parempi.
Kyllä mulla ainakin menee kauemmin aikaa etsiä sopiva läppäri ja ostaa se, kuin sanoa kolme kertaa "osta läppäri".
Ihmisissä lienee eroja. Itse en muutenkaan ole kovin innostunut mistään ryhmätöistä, parisuhteessa tai muuten. Jos asian voi tehdä nopeasti itse pois kuleksimasta niin teen mielummin itse kuin käytän asian verbaaliseen pohtimiseen/keskusteluun aikaa sekuntiakaan.
Ehdotan niille joilla jatkuvasti on ongelmia yhteistyössä ja kommunikaatiossa selkeitä vastuualueita, joille toinen ei sitten tunge "vaan sanomaan" yhtään mitään. Kumpikin hoitaa tonttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama :D Mä olen esim. tosi neuroottinen siitä, miten astiat laitetaan kuivauskaappiin ja miehellä on tapana lätkiä niitä sinne vähän miten sattuu, enkä nykyään enää jaksa asiasta edes sanoa niin välillä mies mäkättää itselleen, että "Kato nyt, miten laitoit nuo, eihän ne noin kuulu olla" ja alkaa järjestellä niitä astioita paremmin :D
Ihanko tosissaan joku nipottaa astioiden paikasta kuivauskaapissa? Jos tällä tasolla liikutaan, niin ei ole miehillä helppoa.
N46
Sitten seuraa kaikenlaista hauskaa, kuten nalkuttamista, pihtaamista, anteeksi, naisella on kupin paikasta kaapissa niin paha mieli ettei seksi kiinosta ja lopulta sitä sitten kasvetaan erilleen.
Naisten nalkuttaminen on ikävä kyllä jo niin legendaarista, että naisia ei sen takia tarvitse kuunnella ollenkaan. Meillä kävi niin, että pyysin mieheltä nätisti, että tämä asia pitäisi hoitaa, voisitko tehdä. Kahteen viikkoon ei tapahtunut mitään. Sitten kysyin toisen kerran, että niin aiotko hoitaa tämän vai lähdenkö minä hoitamaan? Ukko räjähti että älä akka nalkuta. Koska ihan vaan se, että kysyy kerran, saati kahdesti, on nalkuttamista.
Ja jos joku kysyy että vieläkö olen yhdessä tuon helmen kanssa, niin kyllä. Minä räjähdin takaisin että ajatuksia lukemallako ajattelit tietää mitä apua minä tarvitsen, vai etkö vaan ikinä aio auttaa yhtään missään vaan jätät aina ja iankaikkisesti kaiken mun niskoille? Tajusi sitten itsekin vammaisen asenteensa ja sen jälkeen kommunikaatio on pelannut.
Niinpä.
Onneks sun on huumorilla ja hyvällä itsetunnolla vastustettu. Ei kauaa moni jaksa nalkutusta kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Samalla logiikalla se, ettei miehet viitsi kuunnella vaimojaan ja kuittaa kaiken sanomisen turhana nalkuttamisena on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ja kas, kommunikaatio ei toimi ja suhde menee pilalle.
Täähän on siis pariskuntien ikivanha harrastus. Vanhempani harrastavat samaa.
Mikk kirjoitti:
Jos eukkoa häiritsee satunnainen sukka tai kalsarit pyykkikorin vieressä tai kannen päällä, niin meillä saa laittaa ne itse sinne pyykkikoriin. Meillä häiritsi aikansa ja sain nipotusta. Vastasin kommentteihin, että tämä on minun tapani, muuta pois jos ei miellytä. Ei muuttanut pois. Ei myöskään asiasta nipota enää. Mikä tarkoittaa, että ei ne kalsarit oikeasti häirinneet siinä lattialla alun perinkään. Kyse oli jostain muusta.
Mä en pese vaatteita, jotka ovat jossain muualla kuin pyykkikorissa. Kun puhtaat vaatteet loppuvat, voi sitten joko alkaa keräillä päälleen lattialta likaisia tai pestä itse. (Mun mies on ihan aikuinen ja täysijärkinen, joten osaa kyllä laittaa likavaatteensa pyykkikoriin, mutta teineillä vaatii vielä harjoittelua.)
Sanot siis: *Tämä on minun tapani*, kun viskot likavaatteitasi pitkin poikin? Ei kuulosta ihan aikuisen ihmisen toiminnalta - taidat olla vielä tuollainen keskenkasvuinen, ainakin henkisesti?
Mutta siis siinä kohtaa, jos mies alkaa uhota erolla, sen kyllä saa ihan ilman eri neuvottelua. Toki minä en muuta minnekään, vaan molemmat sitten lähtee ja talo menee myyntiin, koska ostettu ja maksettu puoliksi.
Jos se on sellainen tubettajan Metsaman kissalle puhumisääni, eihän se mukavaa ole.
Täällä sen sijaan nainen huutelee kiukkuisena eikä siivoa paikkoja.
Varsinainen sottapytty ja häirikkö -pilaa minun kauniin valkoisen kotini.
t heteromies
Vierailija kirjoitti:
Täällä sen sijaan nainen huutelee kiukkuisena eikä siivoa paikkoja.
Varsinainen sottapytty ja häirikkö -pilaa minun kauniin valkoisen kotini.
t heteromies
Varmaan siks huutelee kun se valkoinen on so last season. Se haluais nyt väriä elämään ja kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi lie parempi.
Jospa se läppärin hankkiminen kuuluu siihen omaan puolikkaaseen töistä? Ja just se hiertää ettei (taaskaan) hoida sitä, mikä on sovittu?
Minä olin vaimo, joka ei nalkuttanut. Mieskin sina kehui muille ylpeänä kuinka hänen vaimonsa ei nalkuta. Seuraus: mies elää kuin pellossa, kaiken voi jättää hoitamatta kun vaimo sitten lopulta kuitenkin hoitaa. Kysehän on vain pikku jutusta. Valitettavasti niitä pikku juttuja kertyi liikaa.
Meilläkin taapero sanoo itselleen huutaen "ei saa huutaa" tai "ei saa hyppiä". Olisiko lapsen joku kehitysvaihe jäänyt päälle?