Mieheni nalkuttaa itselleen toistuvasti minun äänelläni :O
Aluksi se hermostutti, nyt huvittaa.
Parasta on tietenkin se, että mies nalkuttaa itselleen ja samalla todella alkaa tehdä niitä asioita, joista "minä" nalkutan! Säästyy energiaa kun voin olla vain hiljaa ja kotityöt hoituvat. :)
Kohtalotovereita?
Kommentit (322)
Fakta on se että yleensä (miehissäkin on nilli niiloja toki) naiset nipottavat aivan tarpeettoman paljon ja kyse on enemmän valtakysymyksestä kun käytännöllisyydestä. Toki miesten tyyli voi näyttää välissä ikävältä, kamat levällään ennenkun ne kerätään kaikki kerralla tms mutta usein olisi varaa mennä huomattavasti enemmän siihen suuntaan mutta pirttihirmun psykologia hannaa vastaan kun on joku ocd klikki esim tuo että kuivauskaappiin pitää olla tietty järjestys. Jos on tosi pieni kuivauskaappi niin voi olla mutta siihen ratkaisu olisi osta isompi mutta normaali silmainen ihminen pystyy ne tavarat sieltä hakemaan oli ne missä järjestyksessä tahansa. Suomalaisten naisten autismi jää usein piiloon eivät naiset itsekään tajua olevansa hyvin ocd aspergereita. Miehissä on todella paljon ocd aspergereita mutta siivoamisen sijaan järjestely "himo" kohdistuu yleensä esim tietokoneisiin.
Ex-mieheni oli oikein nalkuttamisen kuningas. Imuroi päivittäin ja kävi usein jopa lattialistat läpi kostealla pyyhkeellä, kun kertyi pölyä. Minä tottakai tein kaiken huonosti ja väärin. Hänen tapansa oli ainoa oikea ja tehokkain, oli kyse sitten mistä tahansa. Pyykit saattoi vihaisesti heittää lattialle ja järjestää uudestaan, jos oli "väärin" ripustettu. Jatkuvaa pikkutarkkaa hinkuttamista ja aina myöhässä joka paikasta, kun piti jäädä varmistelemaan ja järjestelemään. Roskikseen ei saanut laittaa nenäliinoja, vaan ne piti laittaa erilliseen muovipussiin ja kiikuttaa suoraan ulkoroskikseen. Hänen autolla ei ikinä voinut mennä mihinkään, kun hän oli juuri käynyt sen pesettämässä ja imuroimassa. Kaikki liput ja laput tarkassa numero- tai aakkosjärjestyksessä omissa kansioissaan.
Ihan varmasti hänellä oli joku OCD tms., mutta ei mitään virallista diagnoosia koskaan saanut. Tai sitten vaan oli niiiiin perfektionisti. Minua ei haittaa siisteys/tarkkuus, mutta kun se menee yli ja toiselle huutoraivotaan "väärin" tehdyistä asioista, niin hohhoi...
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ylipäätään nalkuttaa? Kuulostaa kamalalta.
Tämä on tällainen sukupuolijaonnainen asia.
Kun mies sanoo asiasta, se on neuvomista, ohjeistamista ja asiasta sanomista.
Kun nainen sanoo asiasta, se on nalkuttamista.
Sama asia.
Meillä mies riitelee minun kanssa ilman että mulla tarvii osallistua.
Ensin aloittaa omalla äänellään ja sanoo aloitusrepliikit
ja jatkaa nyt se Maija tietysti sanoo, että ...
ja sitten vastaa siihen ja dialogi jatkuu.
60:nen ukko. Välillä tuntuu että istunko minä hiekkalaatikon reunalla katsomassa kun lapsi leikkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen sanoo asiasta, se on nalkuttamista.Sama asia.
Niin, sanana ”nalkuttaminen” pitää sisällään oletuksen, ettei kohteens olevaa asiaa ole aikomustakaan korjata…
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä miehiä, jotka tykkää, että tavaroille on oma paikka? Ja, että koti on kivan näköinen, kun on järjestys kunnossa?
Yläpeukku = juu, se on mukavaa ja pidän kämpän siistinä.
Alapeukku = ei väliä, haluan elää kuin rönsseli ja etsiä sitten esim. kiireessä autonavaimia tai vaikka saksia ympäri huushollia.
Olen nainen ja tunnistan itseni tuosta alapeukku-rönsselistä. Onneksi mies on järjestelmällisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin juuri. Monella miehellä nimenomaan on tapana "neuvoa" monissakin asioissa, kun ovat keksineet jonkun erittäin hyvän ja tehokkaan tavan. Monilla miehillä on ihan luonnostaan erilainen ongelmanratkaisukyky, kuin naisilla ja sillä verukkeella pitää päästä pätemään. Kun nainen sanoo, että kannattaisi nyt tehdä niin, niin heti nainen nalkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä muija nalkuttaa siitä, kun käytetyt sukat jää lattialle. Kohtalotovereita?
Mikä siinä likaisten vaatteiden pyykkikoriin viemisessä on vaikeaa? Minä kyllä arvostan vaatteitani enkä anna niiden lojua lattioilla. Kun vie kaiken paikoilleen heti, ei tartte juuri siivoilla ja pysyy koti siistinä. Olen mies.
Ei se ole nalkuttamista, jos toiselle sanoo, että vie nuo likaiset sukat pyykkikoriin... En ymmärrä millainen aikuinen ihminen pitää likaisia vaatteita lattioilla ja miksi? Esimerkiksi ystäväni on tuskastellut, kun miehensä riisuu likaiset alusvaatteet pyykkikorin VIEREEN eikä osaa nostaa sitä pyykkikorin kantta ja laittaa sinne? Joku älyllisesti jälkeenjäänyt?
Sillä alkaa olla näköjään mitta täysi.Varo.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sanana ”nalkuttaminen” pitää sisällään oletuksen, ettei kohteens olevaa asiaa ole aikomustakaan korjata…
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt tietoisen päätöksen olla nalkuttamatta. Sanon kerran ja sen pitää riittää paitsi erittäin tärkeässä asiassa voin mainita kolmannenkin kerran.
Mutta esim. sitten kun lukiolaisen läppäriä ei ole vielä koulun alkaessa hankittu tmv. niin sanon erittäin vittumaisesti.
Kumpi lie parempi.
Miksi et hanki sitä itse? Tai oikeastaan lukioikäinen voisi itse hoitaa etsimisen.
Olet pellen kanssa naimisissa, ja seura tekee nopeasti kaltaisekseen. Kiitos, en halua tutustua lähemmin.
Jos eukkoa häiritsee satunnainen sukka tai kalsarit pyykkikorin vieressä tai kannen päällä, niin meillä saa laittaa ne itse sinne pyykkikoriin. Meillä häiritsi aikansa ja sain nipotusta. Vastasin kommentteihin, että tämä on minun tapani, muuta pois jos ei miellytä. Ei muuttanut pois. Ei myöskään asiasta nipota enää. Mikä tarkoittaa, että ei ne kalsarit oikeasti häirinneet siinä lattialla alun perinkään. Kyse oli jostain muusta.
Mun miehen päässä nalkuttaa sen ex. Luulee minun suuttuvan samoista asioista kuin exän.
Huumorintajuinen mies. Ottaisin !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä miehiä, jotka tykkää, että tavaroille on oma paikka? Ja, että koti on kivan näköinen, kun on järjestys kunnossa?
Yläpeukku = juu, se on mukavaa ja pidän kämpän siistinä.
Alapeukku = ei väliä, haluan elää kuin rönsseli ja etsiä sitten esim. kiireessä autonavaimia tai vaikka saksia ympäri huushollia.
Olen nainen ja tunnistan itseni tuosta alapeukku-rönsselistä. Onneksi mies on järjestelmällisempi.
Minä olen myös meidän perheen rönsseli, ja mies ois se järjestelmällisempi. En kuitenkaan ota nokkiini kun mies huomauttelee levittelemistäni tavaroista, oikeassahan se on, helpompaa olisi kun laittaisi kaiken heti paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tehnyt tietoisen päätöksen olla nalkuttamatta. Sanon kerran ja sen pitää riittää paitsi erittäin tärkeässä asiassa voin mainita kolmannenkin kerran.
Mutta esim. sitten kun lukiolaisen läppäriä ei ole vielä koulun alkaessa hankittu tmv. niin sanon erittäin vittumaisesti.
Kumpi lie parempi.
Miksi et hanki sitä itse? Tai oikeastaan lukioikäinen voisi itse hoitaa etsimisen.
Ai miksi perheen toinen aikuinen ei hoida kaikkia hankintoja ym. asioiden hoitamista itse, vaikka perheessä on toinenkin aikuinen jonka kaiken järjen mukaan pitäisi kyetä myös jotain hoitamaan?
Ei ole kuulkaa aina sukupuolet noinpäin. Meillä se on mies, joka järjestelee uudelleen mun laittamat pyykit narulle, huomauttaa kuppien paikoista astiakaapissa jne. Ärsyttää.