Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!! Miehen sisko soitti ja pyysi/vaati mun reseptilääkettä "lainaan" ja nyt mieskin on mun kimpussa, kun en suostunut

Vierailija
19.08.2018 |

Kyse on yhdestä lihasrelaksantista, jota sitä paitsi tarvitsen itse ja toisekseen en tahdo osallistua moiseen laittomuuteen. Kohta on kuitenkin koko suku kimpussa jäkättämässä, miten kusipää ihminen muka olen kun en auta toista. ÄRH, lait on lakeja syystä!

Mä olen yleensä muutenkin sellainen luonne, joka pyrkii miellyttämään kaikkia, niin tämmöinen tilanne on raskas. En kuitenkaan uskalla alkaa lakia rikkomaan.

Miten olet kieltäytynyt antamasta reseptilääkkeitäsi niitä mankuville?

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin ilman muuta pari tablettia jos mulla sattuis olemaan kaapissa eikä itsellä akuuttia tarvetta. Ja mun kaverit/sukulaiset antais mulle. Eikä oo kukaan narkkari eikä kenenkään hyväksikäyttäjä.

Vierailija
62/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääkkeet ovat ihan syystä reseptilääkkeitä.

Omatoiminapsijalta voi mennä henki niiden kanssa, kun on paha vasta-aihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen moni täällä on antamassa omaa reseptilääkettä(!!!!!) toiselle kun tämä sitä pyytää????! Oikeasti?! Noh omapa on ongelmanne jos se pyytäjä joutuu sairaalaan tai pahimmillaan kuolee (jos väärinkäyttää) niin ai että kun on kivaa :) no vähemmän juntteja, sen parempi.

Jos ne lääkkeet olisi yleiseen vapaaseen käyttöön niin ei ne olisi reseptin takana!

Joku vertasi buranan antamiseen niin ihan eri asia kun sitä saa jopa lapsi ostaa apteekista..

Ap, suvun välien takia älä anna lääkkeitäsi muille, pistä piiloon(jopa mieheltäsi) ja sano että loppui. Tästä lähtien vaikene lääkkeistäsi.

Joku ulisi sen siskon puolesta että on varmasti tuskissaan ja ap *ulkku kun ei auta, no menköön tämä sisko sinne lääkäriin hakemaan omansa! Ei oo apn velvollisuus toimia tämän lääkitsijänä kun aplle on ne lääkkeet määrätty eli hän tarvitsee niitä oikeasti!

Vierailija
64/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne piiloon lääkekaapista. Nehän katoaa sieltä kun mies antaa ne siskolleen. Lainaksi vain.

Vierailija
65/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua läpi että selvisikö taustat paremmin.

Voisin "lainata" reseptilääkettä, jos olataisiin vaikka mökillä tai ulkolmailla, josta lääkäriin lähtemiselle on vähän suurempi kynnyst tai lähistölle ei edes ole apteekkia josta hakea lääkkeitä.

Mutta en antaisi jos lääkettä pyydetään siksi että ei viitsitä lähteä lääkäriin tai vielä pahempi kyseistä läkettä ei edes määrättäisi henkilön vaivoihin.

Vierailija
66/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ne piiloon lääkekaapista. Nehän katoaa sieltä kun mies antaa ne siskolleen. Lainaksi vain.

Itse noudattaisin myös tätä neuvoa.

Vierailija
67/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirdalud on kovan luokan lääke. Itse selkäkramppiin käytin yhden ja loput vein apteekkiin hävitettäväksi. Samoin vein toiselta perheenjäseneltä ylijääneet morfiinijohdannaiset leikkauksen jälkeen. Ei noita anneta muille, eikä varsinkaan sellaiselle, jolla on ’historia’.

Ja sitten toisaalta taas ei ole: sain sitä kerran lihasjumiin lapaluiden välissä, mutta se ei kyllä aiheuttanut sen paremmin lihasten rentoutumista kuin mitään muitakaan tuntemuksia, vaikka nuorena henkilönä söin uskollisesti koko kuurin loppuun. Kollegani taas, omien sanojensa mukaan, sammuu aina kuin saunalyhty muutamassa minuutissa kun ottaa sitä omiin lihaskramppeihinsa.

Otin kerran yhden Sirdaludin hartiajumiin. Oli niin kauhea yö, etten aio toiste ottaa kyseistä lääkettä. En suosittele lääkettä kenellekään, jolle lääkäri ei ole sitä määrännyt. Enkä suosittele heillekään, joille lääkäri on määrännyt, jos pärjää ilman lääkettä.

Vierailija
68/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kellekään ei tulisi edes mieleen alkaa kerjäämään minulta lääkkeitä.

Jotkut ovat yrittäneet rahaakin mutta vastaus on ihan kaikille "EI".

Lääkäriltä saa lääkkeitä ja pankista rahaa -niin helppoa se on. Ja jos tuo ei onnistu niin sopii katsoa peiliin.

Ei juma! Meillä matkaa lekuriin pitkälti ja se maksaa. Meidän taloidessa yhteiset lääkkeet, sopii kaikkien ottaa eikä lueta kelle määrätty. Kahdella samat astmalääkkeet ja kolmella samat mihreenilääkkeet.. soittakaa jo poliisi!

Ihan sama mitä teidän taloudessa on. Ap:n talouteen ei   miehen sisko kuulu eivätkä he käytä samoja  lääkkeitä.

Olet siis ap? Tiedät, ettei sisko ole samassa taloudessa.

En ole ap  mutta osasin lukea että miehen sisko SOITTI ja pyysi lääkettä joten hän ei ole samassa taloudessa kuin ap. Maalaisjärki ja sisälukutaito, anyone?

Mutta senhän tiedät, etteivät käytä samoja lääkkeitä?

AP kertoi tuolla aiemmin, ettei miehen sisko saa lääkäriltä sirdalud-reseptiä, joten siksi pyytelee niitä AP:lta.

Vierailija
69/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että se on loppu tsi niin vähissä, etten uskslla antaa, jos ite tarviin. Mut läheisilleni olen antanut, ei siitä vankilaan joudu ☺

Kyllä siitä jotain sanktioita voi saada jos joku saa sinun antamasta lääkkeestä jotain komplikaatioita. Eipä sitä tiedä jos ap:n tuttu käyttää alkoholia relojen kans ja tukehtuu. Vain lääkärillä on valta ja tietous antaa lääkettä.

Vierailija
70/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh my god! Eihän tällaista tapahtu kuin Suomessa :D

Siis toinen ei pysty tyyliin nukkumaan, kun niska on paukahtanut jumiin, tai noidannuoli tms, on jo myöhäinen ilta ja avun saisi kaverilta, joka asuu 10min päästä, eikä tarvitsisi lähteä tuntikaupalla ensiapuun jonottamaan, mutta ei! Kaveri ei uskalla, koska sääntösuomi :D

Ymmärtäisin, jos kyse olisi oikeasti vaarallisesta lääkkeestä, mutta lihasrelaksantti. Yksi kappale. Haloo :D :D

Vierailija
71/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereille jotka tiedän, niin tottakai kai annan Burana 600mg tms pääkipuun tms, jos kysyvät, onko mitään särkylääkettä. 

Sirdaludia ja Panacodia löytyy kaapin pohjalta, niin kyllä 1-2 tablettia voisi antaa mukaan ensiavuksi, jos kaverilla on historiaa että jompikumpi auttaa esim. selkäkipuihin. Mutta en kumpaakaan antaisi "liuskaa", koska tottakai lääkäriin pitää mennä, jos on kipuja. Mutta jos ajan saa esimerkiksi päivän päästä, niin tiedän kyllä omakohtaisesti millaista on viettää yö kivuissa.

Olen myös joukkuetoverilta saanut pari Sirdaludia, kun omat oli loppu. Niitä on aika yleisesti kopissa varsinkin pitkillä tyypeillä, kun taklauksien jäljiltä usein kroppa on jumissa ja tarvitsee kipuun relaksantin, että pystyy liennyttämään jumia kevyellä liikunnalla ja hoitamaan päivätyöt.

Itselleni Panacod ei toimi kipuun, mutta yleisesti lievempänä pidetty Sirdalud taas (valitettavasti) sekoittaa oman päänuppini totaalisesti, vaikka olen fyysisesti iso mies. Että en noita vähättele, enkä antaisi päihdeongelmaiselle lainkaan. Että oikein ap teki, koska siskolla oli "historiaa".

Vierailija
72/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.

Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.

Tiesitkö, että miehen sisko on käly? Mikset käytä sitä sanaa, kun se on juuri siihen tarkoitukseen vaan ilmaiset itseäsi kömpelömmin?

Vierailija
73/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys että mikä olikaan miehesi suhde päihteisiin jos tuollaisesta asiasta alkaa sinua syyllistämään.

Toinen mieleen nouseva asia on se, että piilota ne lääkkeet ja ota laukkuun vaan muutama ettei kumpikaan heistä niitä varasta.

Sitten vielä se, että jos kokonaista liuskaa kehtaa pummia, ei varmasti käytä akuuttiin kipuun. Voit olla melko varma siitäkin että jos erehdyt antamaan, ei ruinaamisesta ja syyllistämisestä ainakaan tule loppua.

Olen samaa mieltä, että ei varmasti jäisi viimeiseksi kerraksi jos ap suostuu antamaan lääkkeitään. Nyt vain pää viileänä ja tiukka ei. Ja ihan sama vaikka loukkaantuu tai syyllistää, toisen päihdekäyttöä ei tarvitse mahdollistaa.

Vierailija
74/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis toinen ei pysty tyyliin nukkumaan, kun niska on paukahtanut jumiin, tai noidannuoli tms, on jo myöhäinen ilta ja avun saisi kaverilta, joka asuu 10min päästä, eikä tarvitsisi lähteä tuntikaupalla ensiapuun jonottamaan, mutta ei! Kaveri ei uskalla, koska sääntösuomi :D

Ymmärtäisin, jos kyse olisi oikeasti vaarallisesta lääkkeestä, mutta lihasrelaksantti. Yksi kappale. Haloo :D :D

Sä tulkkaat nyt ihan omiasi. Kyse ei ole yhdestä kappaleesta vaan kokonaisesta liuskasta jota vaati hlö  jolla on sellainen historia ettei hän itse saa kyseistä lääkettä helposti.

Luetun ymmärtäminen on asia jota voisit harjoitella!

Vierailija
75/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.

Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.[/quote]

Tiesitkö, että miehen sisko on käly? Mikset käytä sitä sanaa, kun se on juuri siihen tarkoitukseen vaan ilmaiset itseäsi kömpelömmin?[/quote]

Sitten joku olisi taas kysynyt mikä se käly on. Itse aiheesta, jos kälyn historiassa aiempaa päihteidenkäyttöä mihin viittaisi se että lääkäri ei niitä halua määrätä niin en varsinkaan antaisi omista lääkkeistäni. Kokeilkoon Buranaa tai Panadolia, ai mutta eihän ne auta tietenkään

Vierailija
76/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kellekään ei tulisi edes mieleen alkaa kerjäämään minulta lääkkeitä.

Jotkut ovat yrittäneet rahaakin mutta vastaus on ihan kaikille "EI".

Lääkäriltä saa lääkkeitä ja pankista rahaa -niin helppoa se on. Ja jos tuo ei onnistu niin sopii katsoa peiliin.

Ei juma! Meillä matkaa lekuriin pitkälti ja se maksaa. Meidän taloidessa yhteiset lääkkeet, sopii kaikkien ottaa eikä lueta kelle määrätty. Kahdella samat astmalääkkeet ja kolmella samat mihreenilääkkeet.. soittakaa jo poliisi!

Kannattaisi asua jossain muualla kuin korpikuusen kannon alla niin tavalliset asiat kuin lääkärikäynnit eivät olisi noin hankalia. Omia valintoja.

Olettepa muuten sairasta porukkaa, kaikilla migreeni ja kahdella myös astma....

Juu, oma valinta käydä yksityisellä eikä lähijulkisella.

Ei todellakaan kaikilla ole migreeniä, vaan kolmella.

Isommat koululaiset saivat astman alakoulusta, jossa olikin sädesientä ja muuta kivaa.

Muuta valittamista?

Oma valinta se on asua paikassa, mistä ei pääse lääkäriin helposti. Itselläni on sekä yksityinen että julkinen lääkäriasema 800 metrin päässä - oma valinta. No juuri sanoit, että teillä kaikilla kolmella on migreeni, Ilmeisesti teillä on enemmänkin naperoita vai?

No olisiko siitä sädesienestä ja hengitysoireista kannattanut valittaa koululle/kunnalle ja vaikka ottaa tenavansa pois epäterveellisestä koulusta ennenkuin sairastuvat?

Onko ihan pikkusen kusipäinen asenne? 

Sehän on niin helppoa vaihtaa koulua, valittaahan siitä saa muttei asialle usein tehdä heti yhtikäs mitään.

ohis

Vierailija
77/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti se kuolema korjaa :)

Vierailija
78/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirdalud on kovan luokan lääke. Itse selkäkramppiin käytin yhden ja loput vein apteekkiin hävitettäväksi. Samoin vein toiselta perheenjäseneltä ylijääneet morfiinijohdannaiset leikkauksen jälkeen. Ei noita anneta muille, eikä varsinkaan sellaiselle, jolla on ’historia’.

Ja sitten toisaalta taas ei ole: sain sitä kerran lihasjumiin lapaluiden välissä, mutta se ei kyllä aiheuttanut sen paremmin lihasten rentoutumista kuin mitään muitakaan tuntemuksia, vaikka nuorena henkilönä söin uskollisesti koko kuurin loppuun. Kollegani taas, omien sanojensa mukaan, sammuu aina kuin saunalyhty muutamassa minuutissa kun ottaa sitä omiin lihaskramppeihinsa.

Otin kerran yhden Sirdaludin hartiajumiin. Oli niin kauhea yö, etten aio toiste ottaa kyseistä lääkettä. En suosittele lääkettä kenellekään, jolle lääkäri ei ole sitä määrännyt. Enkä suosittele heillekään, joille lääkäri on määrännyt, jos pärjää ilman lääkettä.

Yksilöllistä. Mä oon kerran joutunut sirdaludia syömään, kun mun alaselkä oli niin jumissa, että mulla petti jalka alta. Yöllä tuli sellainen lämmin ja rento olo siihen raajaa ja muuten pysyi olo täysin normaalina.

Vierailija
79/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna vaan jos voit eli et jää itse ilman. Hänelle tuttu lääke ja relaksantit EIVÄT ole huumaavia mielihyvä lääkkeitä niin miksei...vähän kuin antasti buranaa.

Vierailija
80/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on Sirdaludista niin sitähän nuo narkit vetää ihan onneissaan kun saa pään niin jumiin, että ihan oikein ettei noita jaella ihan kelle tahansa - varsinkin kun pyyntö on ollut liuskasta, ei yhdestä kappaleesta.

Ja jos sillä siskolla on historia minkä takia hänelle ei niitä määrätä niin todennäköisesti siellä on huumeita tai lääkkeiden väärinkäyttöä taustalla, kyllä muille ne määrätään mukisematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi