Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!! Miehen sisko soitti ja pyysi/vaati mun reseptilääkettä "lainaan" ja nyt mieskin on mun kimpussa, kun en suostunut

Vierailija
19.08.2018 |

Kyse on yhdestä lihasrelaksantista, jota sitä paitsi tarvitsen itse ja toisekseen en tahdo osallistua moiseen laittomuuteen. Kohta on kuitenkin koko suku kimpussa jäkättämässä, miten kusipää ihminen muka olen kun en auta toista. ÄRH, lait on lakeja syystä!

Mä olen yleensä muutenkin sellainen luonne, joka pyrkii miellyttämään kaikkia, niin tämmöinen tilanne on raskas. En kuitenkaan uskalla alkaa lakia rikkomaan.

Miten olet kieltäytynyt antamasta reseptilääkkeitäsi niitä mankuville?

Kommentit (214)

Vierailija
81/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on varmasti jotain vikaa, kun ei tunnu sirdalud missään ja täältä, kun lukee kommentteja on ihmiset ihan pöllyssä siitä.

Vierailija
82/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh my god! Eihän tällaista tapahtu kuin Suomessa :D

Siis toinen ei pysty tyyliin nukkumaan, kun niska on paukahtanut jumiin, tai noidannuoli tms, on jo myöhäinen ilta ja avun saisi kaverilta, joka asuu 10min päästä, eikä tarvitsisi lähteä tuntikaupalla ensiapuun jonottamaan, mutta ei! Kaveri ei uskalla, koska sääntösuomi :D

Ymmärtäisin, jos kyse olisi oikeasti vaarallisesta lääkkeestä, mutta lihasrelaksantti. Yksi kappale. Haloo :D :D

Ei nyt ole mistään sääntösuomesta kysymys, vaan kansainvälisestä käytännöstä, toisella lääkkeiden "lainaaminen" on rangaistava teko ja voidaan verrata huumeiden välitykseen.

Ja henkilö ottaa suuren vastuun, jos lääkkeistä

tulee kompilaatioita ja voihan olla, jo toinen lääkitys päällä, joiden kanssa lääke ei sovi yhdessä ja seuraukset ovat kohtalokkaat.

Meillä on useampi lääkäri suvussa, eikä tulisi mieleenkään lainata reseptillä olevia lääkkeitä, vaan sitä ennen on tiedettävä henkilön sairaudet ja käytettävät lääkkeet, muuten seuraukset voivat olla kohtalokkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri ei lääkettä kälylle määrää, niin siihen on jokin pätevä syy. Esim itsellä on toinen lääke, jonka kanssa Sirdalud voi aiheuttaa tajuttomuutta, kouristuksia ja kuoleman.

En antaisi omaa reseptilääkettä ihmiselle, jolle ei lääkäri ole sitä määrännyt / määrää. Jos taas toinen käyttää samaa lääkettä kuin minä, mutta hänellä ei juuri ole sitä mukana tms, annan toki.

Ap muoutn kuulostaa provolta.

84/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä henkilöitä, kun eivät muista varoittavaa "nyrkkisääntöä". Toiselle henkilölle määrättyjä lääkkeitä, ei tule antaa kenellekään toiselle.. Nimenomaan reseptilääkkeistä eritoten on hyvin tarkkaan oltava. Kuka ottaa vastuun , jos jälkiseuraamuksia tulee jatkossa. Oireita on paljon ja diagnostiikka aina tehtävä jokaiselle omansa.

Vierailija
85/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääke on lääkärin nimenomaan kyseiselle henkilölle määräämä, ja jollekin toiselle se voi aiheuttaa haittaa vaikka oireet olisi kuinka samanlaisia. Ei s***ana että voi olla mielipuolista sakkia täällä. Kai miehenne vaatii saada syödä e-pillerinne??

Vierailija
86/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ällöttääkään nuo kipu yms. lääkkeistä riippuvaiset ns. normikansalaiset. kohta on tuokin varastamassa niitä ap:lta.

Vierailija
87/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies totesi "siskon historian takia"(josta en tiedä sen tarkemmin) hänen olevan vaikeaa saada lihasrelaksantteja lääkäreiltä, joten johonkin jumiin yritti siksi pyytää niitä minulta. Tosta syystä olen kuulemma hirviö, kun ilman minua miehen sisko ei niitä kuulemma saa. Kyseinen nainen EI ole edes menossa lääkäriin asiasta. "Jos ees yhen liuskan voisit antaa?" oli pyyntökin, joka oli minusta hyvin kohtuuton. Omakin annokseni on vaan max. 1 kpl/päivä.

Oon yhä jotenkin pöyristynyt koko kuviosta. Mulle ei ole millään tapaa luonnollista kysyä tai antaa reseptilääkkeitä muille. Että miten kehtaa edes kysyä moista ihmiseltä, jonka kanssa ei edes ole millään tapaa läheisessä ihmissuhteessa. Tuntuu väärältä olla syytösten kohteena asiasta, jossa vaan toimin siten kuten lain mukaan kuuluukin toimia.

Siskon taustalla on siis lääkkeiden väärinkäyttöä tai huumausaineiden käyttöä tai muuta riippuvuutta, esim. alkoholismia. Jos lääkäri ei määrää hänelle lääkettä, siihen on syy.

Toivottavasti mies ei ole aviomiehesi. Itse laittaisin nyt vakavan keskustelun pystyyn ja miehelle tiedoksi, että tässä on kyse asiasta joka saattaa jopa rikkoa liiton. Jos miehen moraali on niin heikoissa kantimissa, että hyväksyisi rikoksen ja riippuvaiselle aineen antamisen kannattaa todella tarkkaan miettiä, onko tämä mies sellainen jonka kanssa haluaa elää ja tehdä ehkä lapsiakin.

Itse en voisi tällaisen jälkeen luottaa, että lääkkeet ovat turvassa. Piilota ne.

Vierailija
88/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia antaa reseptilääkettä ihmiselle jonka tuntee, ja tietää ettei väärinkäyttöriskiä ole, ja jos ihmisellä on ollut samaan/vastaavaan lääkkeeseen itsellä aiemmin lääkärin resepti, jolloin tietää, että kyseistä ainetta on voinut käyttää ilman vakavia sivuvaikutuksia.

Itse syön lääkettä jota aloittaessa ollaan tarkassa seurannassa, koska sivuvaikutuksena mm. äkkikuolema, kooma, sydänkohtaus (eikä nuo ole edes niitä erittäin harvinaisia sivuvaikutuksia). En todellakaan menisi antamaan kenellekään, kenen en tietäisi muutenkin ko. lääkettä syövän yhtäkään nappia. Tuolloinkin antaisin sen yhden, jotta pääsisi akuutista tilanteesta ja hakemaan omat lääkkeensä/uuden respetin tms.

Jotain 600mg Buranaa ei ihan voi verrata kolmiolääkkeisiin.

Vierailija
89/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä tilanne!

Ensimmäinen ajatus mikä tuli on se että mieskään ei ole ihan ok, käyttääkö hänkin väärin lääkkeitä? Harva "normaali" ihminen haluaa mahdollistaa läheisen päihteidenkäytön... En välttämättä jatkaisi miehen kanssa, kuulostaa ahdistavalta liitolta jos mies yrittää painostaa laittomuuksiin.

Ap:na olisin todella varovainen tämän lääkeasian kanssa. Mikäli antaa liuskan sirdaludia nyt, joutuu ikuiseen painostuskierteeseen aina kun sitä lääkettä pitäisi taas saada. "Kyl aina ennenkin on pystynyt antamaan, mikä on kun ei nyt irtoa edes läheiselle sukulaiselle?" Jos käly on tarpeeksi mulkku, voi jopa alkaa uhkailemaan ja kiristämään että ilmiantaa sinut diilerinä ellet jatka lääkkeiden välittämistä. Näitä narkkeja jotka uhkailee ja painostaa esim. terkkalääkäreitä on yllättävän paljon! (Ja valitettavasti myös arkoja tossukkalääkäreitä jotka suostuvat kiristyksenkohteiksi)

Vierailija
90/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan anna. Oisit vastuussa jos tälle vaatijalle jotain tuosta lääkkeestä tulisi. Ei kolmiolääkkeiden kanssa lähdetä pelleilee omin päin.

Noita lääkkeitä pitäisi saada 2-3 päivän satsi ilman reseptiä. Sitten kun näkee onko niistä hyötyä niin sitten resepti. Kyllä ihminen yleensä tietää mitä tarvitsee. Kun kerta on hyviä lääkkeitä mitkä auttaa niin se on ilkeyttä ja pihtaamista olla antamatta niitä.

Riippuvuus on yksi tekosyy millä pihdataan lääkkeitä. Sokeri, alkoholi, kahvi ja tupakka ovat kaikki riippuvuutta aiheuttavia ja niitä myydään avoimesti ilman rajoitteita. Helpottavaa pamia et saa krapulaan ilman reseptiä mutta 10 kaljaa kyllä saat. Kumpi sitten haitallisempi?

Vika ei ole aineissa vaan siinä että päihteiden oikein käyttöä ei neuvota missään. Oikeasti se on niin että paapatus on päihteiden väärinkäytöstä jos vähänkin reippaammin maistuu. Taitelijoille sentään sallitaan hiukan päihteiden käyttöä. Okei voin tehdä parit abstraktit maalaukset ja niistä pitää maksaa sitten törkeän paljon.

Nimenomaan. Av-palstalla vaan käy sitä väkeä johon on iskostettu että huumeet on pahasta ja ensimmäinen kannabispiikki tappaa. Jos olet erimieltä olet hörhö ja elämäm koululainen, koska eri tavalla ajattelua ei sallita.

Vierailija
91/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

relaa kirjoitti:

No anna vaan jos voit eli et jää itse ilman. Hänelle tuttu lääke ja relaksantit EIVÄT ole huumaavia mielihyvä lääkkeitä niin miksei...vähän kuin antasti buranaa.

Puhut tietämättä asioista, sillä meillä on lihasrelaksanttia mikä narkkipiireissä kovaa kamaa.

Ite olin pari viikkoa ihan sekaisin niitten kanssa ja mies otti alkoholia vahingossa niitten kanssa eikä muista illasta mitään.

Vierailija
92/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirdalud on ihan kauhea lääke. Otin kerran puolikkaan tabletin (olen arka kokeilemaan kolmiolääkkeitä). En muista koko illasta mitään, mutta paikalla ollut kälyni kertoi, että olin nukahtanut olohuoneen lattialle polvilleni, poski lattiaa vasten. Se lääkekokeilu loppui siihen. Imovane taas aiheutti sen, että kun vihdoin kaksi tuntia lääkkeen otosta nukahdin, sekoilin sängyssä unissani niin, ettei mies pystynyt vieressä nukkumaan. Ei ole kolmiolääkkeet mun juttu.

Vierailija
93/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että reseptilääke on määrätty mulle, hae itsellesi oma resepti. 

Vierailija
94/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että en voi antaa omiani. Hänen kannattaa käydä lääkärissä niin saa omat sopivat lääkkeet.

Vierailija
95/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin jonkun tän tyylisen viestin sille siskolle:

”Oon pahoillani, mutta en halua antaa omia henkilökohtaisia lääkkeitäni eteenpäin. Itsellänikin niille tarvetta, ei ole mitään henkilökohtaista sua vastaan. Kannattaa käydä lääkärin juttusilla, niin osaa määrätä just sulle sopivat lääkkeet :)”

Ja sen jälkeen antaisin asian olla, enkä enää asiasta keskustelisi. Tosin jos se on joku lääkkeiden väärinkäyttäjä, niin tuskin hänelle menee järkipuhe perille... Muuten luulisi vähemmästäkin ymmärtävän.

Muuten hyvä viesti, mutta hymiö pois. Tuollaisessa viestissä se on vittuilua.

Vierailija
96/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään anna.

Voisin akuutissa tilanteessa antaa yhden lääkkeen henkilölle, jolla tiedän olevan resepti ko lääkkeeseen.

Muille ei eikä varsinkaan mitään liuskaa.

Vierailija
97/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle myös joskus yksi kaveri suutahti, kun en antanut hänelle levyllistä reseptillä saatavia särkylääkkeitä.

Joudunhan minäkin lääkäriltä pyytämään niitä. Miksi hän ei voinut niin tehdä!

Ei kiinnostanut hänen kiukuttelunsa. Niinkuin aikaisemmin jotkut kirjoittivat, niin lääkkeen antaja on vastuussa, jos toiselle kyseinen lääke ei sovikaan.

Vierailija
98/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et todellakaan anna. Oisit vastuussa jos tälle vaatijalle jotain tuosta lääkkeestä tulisi. Ei kolmiolääkkeiden kanssa lähdetä pelleilee omin päin.

Noita lääkkeitä pitäisi saada 2-3 päivän satsi ilman reseptiä. Sitten kun näkee onko niistä hyötyä niin sitten resepti. Kyllä ihminen yleensä tietää mitä tarvitsee. Kun kerta on hyviä lääkkeitä mitkä auttaa niin se on ilkeyttä ja pihtaamista olla antamatta niitä.

Riippuvuus on yksi tekosyy millä pihdataan lääkkeitä. Sokeri, alkoholi, kahvi ja tupakka ovat kaikki riippuvuutta aiheuttavia ja niitä myydään avoimesti ilman rajoitteita. Helpottavaa pamia et saa krapulaan ilman reseptiä mutta 10 kaljaa kyllä saat. Kumpi sitten haitallisempi?

Vika ei ole aineissa vaan siinä että päihteiden oikein käyttöä ei neuvota missään. Oikeasti se on niin että paapatus on päihteiden väärinkäytöstä jos vähänkin reippaammin maistuu. Taitelijoille sentään sallitaan hiukan päihteiden käyttöä. Okei voin tehdä parit abstraktit maalaukset ja niistä pitää maksaa sitten törkeän paljon.

Nimenomaan. Av-palstalla vaan käy sitä väkeä johon on iskostettu että huumeet on pahasta ja ensimmäinen kannabispiikki tappaa. Jos olet erimieltä olet hörhö ja elämäm koululainen, koska eri tavalla ajattelua ei sallita.

Siis täällä palstallahan on tyyppi, joka haukkuu ihmisiä, jotka vastustavat kannabista tai suhtautuu siihen kriittisesti. Ei osaa edes keskustella, vaan jankuttaa vaan omia juttujaan.

Vierailija
99/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä sisko aikoi palauttaa lainaamansa pillerit, jos hän ei itse niitä lääkäristä saa "historiansa takia".

Siinähän käy pahimmassa tapauksessa niin, että et kohta saa itsekään mitään tehokkaampia särkylääkkeitä tai relaksantteja mistään lääkäristä jos jaat omia lääkkeitäsi muille.

Kannattaako sinun olla oikeasti pyöriä tuommoisessa suvussa mukana?

Itse lemppasin oman nuoruuden hairahdukseni, joka vaati mm. äitiäni maksamaan oman äitinsä velkoja kymmeniä tuhansia euroja. Olin sitten hirveän paha ihminen kun en äidiltäni alkanut vaatimaan sellaisia rahoja. Syyttivät minua mm. vastuuntunnottomaksi.

Ne poikaystävän äidin lainat olivat kulutusluottoja. Otettu mm. matkustamista ja baarireissuja varten.

Vierailija
100/214 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oh my god! Eihän tällaista tapahtu kuin Suomessa :D

Siis toinen ei pysty tyyliin nukkumaan, kun niska on paukahtanut jumiin, tai noidannuoli tms, on jo myöhäinen ilta ja avun saisi kaverilta, joka asuu 10min päästä, eikä tarvitsisi lähteä tuntikaupalla ensiapuun jonottamaan, mutta ei! Kaveri ei uskalla, koska sääntösuomi :D

Ymmärtäisin, jos kyse olisi oikeasti vaarallisesta lääkkeestä, mutta lihasrelaksantti. Yksi kappale. Haloo :D :D

Ei nyt ole mistään sääntösuomesta kysymys, vaan kansainvälisestä käytännöstä, toisella lääkkeiden "lainaaminen" on rangaistava teko ja voidaan verrata huumeiden välitykseen.

Ja henkilö ottaa suuren vastuun, jos lääkkeistä

tulee kompilaatioita ja voihan olla, jo toinen lääkitys päällä, joiden kanssa lääke ei sovi yhdessä ja seuraukset ovat kohtalokkaat.

Meillä on useampi lääkäri suvussa, eikä tulisi mieleenkään lainata reseptillä olevia lääkkeitä, vaan sitä ennen on tiedettävä henkilön sairaudet ja käytettävät lääkkeet, muuten seuraukset voivat olla kohtalokkaat.

Joudun itse käyttämään vahvoja, keskushermostoon vaikuttavia särkylääkkeitä.

En ole uskaltanut tarjota niitä edes miehelleni kun hän kärsi välilevynpullistumasta ja oli todella kipeä. Mahdolliset sivuvaikutuksen niissä lääkkeissä ovat sen verran rajuja että ei kiinnostanut alkaa kokeilemaan miten käy.

Eikä miehelläkään tullut edes mieleen pyytää niitä. Muutenkin sellaisen vaivan kanssa mennään lääkäriin, eikä jäädä kotiin syömään vaimon särkylääkkeitä.

Keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä hänkin sai lääkäriltä, mutta ei samoja joita itse joudun käyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi